|
| Pinscherposten nr 2 2009 | |
|
+13Kaja Fixa Kinkade Caroline Maria Irene Lex Susanne Camilla Marita Cesilie Eva helle 17 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Pinscherposten nr 2 2009 Man Jul 20 2009, 23:17 | |
| - helle skrev:
- Lena skrev:
- Eva skrev:
- Cesilie skrev:
- Om jeg får kommentere sånn jeg forstår Lena; det var vel kanskje et forslag om at man bør presisere i teksten at det er forfatters egne meninger og ikke noe Pinscherklubben mener fast? Og det er jeg jo egentlig litt enig i, helt uavhengig av min mening om Linn sine tekster Det har jo bare noe med hvordan man behandler kilder osv., pluss at det kanskje kan sees på som en "fasit" av nye medlemmer av klubben. Jeg ser også at de fleste antakelig skjønner at det er Linn sine meninger, men man må jo gå ut fra at ikke alle gjør det
Det var vel mer et forslag enn et forsøk på diskusjon. Sånn jeg skjønte det hvertfall! Så Linn burde skrive
Linn Palm, uten regi av NPK ?
Og evt andre som ville skrive noe i PP? Eventuelt starte teksten med å forklare at dette er basert på forfatterens egne meninger og erfaringer, og ikke noe som representerer klubben. Eller så kan det kanskje gis plass for en liten rute der klubben skriver at denne teksten ikke representerer klubbens meninger. Så må du se saken fra andre siden også da.. Om det hadde stått før artikkelen at dette er noe klubben ikke representerer, så virker det som at klubben er i mot det og ikke støtter det.
"Denne faktateksten (eller "faktateksten" som du så fint skrev i første innlegg) blir ikke representert av klubben og er utelukkende basert på forfatterens synsing og egne meninger." Det blir i mine øyne helt feil. Jeg er enig med Helle her. Jeg tenkte egentlig og svare noe lignende som dette da jeg startet å lese tråden, men tenkte jeg skulle lese ferdig alt og se hva andre hadde svart. Jeg hadde definetivt tenkt som så at klubben støtter ikke dette innlegget/artikkelen om det hadde stått i et blad "dette er skrevet av personens egne erfaringer, og støttes ikke av klubben" eller noe lignende da. Da hadde hvertfall jeg ikke lagt disse tipsene på hjernen og tatt med meg det til neste gang, å heller tenkt at neivell, klubben støtter ikke dette, hvorfor skal jeg gi det en sjangse da?? Men det blir jo det samme andre veien igjen så jeg skjønner hva Lena skal frem til. Så kanskje det hadde vært greit at det hadde stått f.eks bare Linn Palm når hun legger inn sånne artikkler, og heller Linn Palm, Styremedlem (e.l) når hun skriver noe som klubben støtter/representerer? Da burde det vell ikke bli "enten tro på dette, eller stå imot med det man har" reaksjoner! Da mener jeg hvertfall at artikkelen ikke bekker mot noenting. Jeg skjønte godt at dette var Linn sine meninger og ikke noe klubben anbefalte da jeg leste det, men det er vell heller ikke det det er snakk om da. Mitt synspungt hvertfall. Stor klapp på skulderen skal dere hvertfall ha, dere som står på og stresser for at vi skal få et medlems blad i posten! Ikke alle klubber som har det heller :P | |
| | | Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Pinscherposten nr 2 2009 Tir Jul 21 2009, 07:15 | |
| Jeg støtter meg til Helle, Caroline og Sylvia.Og så er jeg enig i at, om mine bilder feks skal med i PP vil jeg at det skal stå hvem hunder det er i det minste. Det regner jeg med at alle ville ønsket om sine hunder eller sitt oppdrett Men er også enig i at kilder er viktig - Så man vet hvor ting er hentet fra, uansett hvem som måtte skrive en artikkel eller annet. Jeg synes dog at siste PP var smashing jeg da | |
| | | Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Pinscherposten nr 2 2009 Tir Jul 21 2009, 09:00 | |
| Bladet var supert denne gangen og jeg er også enig i at det bør holde med navnet på personen som skriver | |
| | | Nero-Noir
Antall Innlegg : 371 Join date : 11.06.2009 Bosted : Nesflaten
| Tema: Re: Pinscherposten nr 2 2009 Tir Jul 21 2009, 15:07 | |
| - Maria skrev:
- Nå har ikke jeg fått PP enda, men jeg mener at så lenge navnet til den som har skrevet teksten er på plass, så skal det være nok. Da er det forfatter av teksten som har ytret sine meninger, basert på egne erfaringer eller forskning/teori som andre igjen har skrevet om (da refererer man gjerne til det), og leseren må selv vurdere om innholdet er noe man er enig eller uenig i. Når en leser andre blader, for eksempel Hundesport, så er det flust med tekster som innehar faktaopplysninger og som er skrevet av diverse personer, og da står det hvem som har skrevet teksten og ikke noe mer. Generelt så er det jo utallige tekster og faktaopplysninger rundt om i blader, bøker, på internett osv som er basert på forfatterens meninger om hva som er rett/galt, så de fleste er vel godt vant til å tenke, synse og mene rundt det vi leser, vil jeg tro.
Og angående bildene, så håper jeg det kan prioriteres å ha med navn på hund(er) og fotograf på bildene fremover. Er jo litt moro å vite hvilke hunder man beundrer når man ser på bildene!
Gleder meg til PP dumper ned i postkassa hos meg!!!! He,he..Maria du får iallefall noe å beundre når du får Pinscherposten denne gangen | |
| | | Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Pinscherposten nr 2 2009 Tir Jul 21 2009, 15:12 | |
| - Nero-Noir skrev:
- Maria skrev:
- Nå har ikke jeg fått PP enda, men jeg mener at så lenge navnet til den som har skrevet teksten er på plass, så skal det være nok. Da er det forfatter av teksten som har ytret sine meninger, basert på egne erfaringer eller forskning/teori som andre igjen har skrevet om (da refererer man gjerne til det), og leseren må selv vurdere om innholdet er noe man er enig eller uenig i. Når en leser andre blader, for eksempel Hundesport, så er det flust med tekster som innehar faktaopplysninger og som er skrevet av diverse personer, og da står det hvem som har skrevet teksten og ikke noe mer. Generelt så er det jo utallige tekster og faktaopplysninger rundt om i blader, bøker, på internett osv som er basert på forfatterens meninger om hva som er rett/galt, så de fleste er vel godt vant til å tenke, synse og mene rundt det vi leser, vil jeg tro.
Og angående bildene, så håper jeg det kan prioriteres å ha med navn på hund(er) og fotograf på bildene fremover. Er jo litt moro å vite hvilke hunder man beundrer når man ser på bildene!
Gleder meg til PP dumper ned i postkassa hos meg!!!! He,he..Maria du får iallefall noe å beundre når du får Pinscherposten denne gangen | |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Pinscherposten nr 2 2009 Tir Jul 21 2009, 17:45 | |
| Jeg er veldig enige med disse som mener at det å underskrive med sitt navn bør være nok. For meg blir det veldig merkelig om man til hvert innlegg eller artikkel som blir trykket skal komme med en slags sidekommentar som "dette støtter klubben", "dette støtter klubben ikke". Hvem skal avgjøre hva klubben "støtter" og "ikke støtter", og sender ikke dette veldig feil signaler? En klubb består av mange mennesker med forskjellige meninger, og det er jo helt vanlig at et medlemsblad trykker forskjellige typer artikler og innlegg for å gi medlemmene mulighet til å ta til seg all den forskjellige informasjonen som er tilgjengelig der ute, så må man jo selv være ansvarlig for å avgjøre hva man vil eller ikke vil ta til seg...? Et medlemsblad må jo være til for alle, uansett mening, og når styret legger ut info fra klubben blir det jo også underskrevet sånn at man forstår at dette er fra klubbens ledelse... Jeg syns også det ville vært veldig trist om vi ikke skulle kunne nyttegjøre oss av de menneskene i klubben som er utdannet innen forskjellige områder som er relevante for alle med hund å høre om, når vi er så heldige å ha mennesker som jobber en del innen enkelte felt, bare fordi at noen av dem kanskje sitter i styret e.l....enten vi er enige eller ikke syns jeg det er fint at vi har muligheten til å få informasjon og meninger om forskjellige temaer...å bare trykke ting alle er enige i vil være klin umulig og heller ikke ønskelig syns jeg, for jeg tror det er når vi hører andre tanker enn de vi selv er vant til å tenke at vi får muligheten til å utvikle oss... Men kilder er selvfølgelig alltid en grei ting å ha med, så man vet hva det man leser er basert på, og så man evnt kan lære mer... Ellers så syns jeg dere er utrolig flinke, alle som tar seg tid til å bidra, og dere som ordner med bladet, dere gjør en kjempejobb! | |
| | | Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Pinscherposten nr 2 2009 Tir Jul 21 2009, 21:13 | |
| - Julie skrev:
- Nero-Noir skrev:
- Maria skrev:
Gleder meg til PP dumper ned i postkassa hos meg!!!! He,he..Maria du får iallefall noe å beundre når du får Pinscherposten denne gangen
Nå har jeg også fått pp!! * beundrer* | |
| | | Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: Pinscherposten nr 2 2009 Tir Jul 21 2009, 21:28 | |
| Jeg har ikke problemer med å skille mellom privatperson og en i verv, men mitt forslag om noen korte ord i begynnelsen a artikkel er fordi jeg husker fortsatt etter mange år hvor ekkelt det var i den gangen.
Bra jobba med PP ! | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Pinscherposten nr 2 2009 | |
| |
| | | | Pinscherposten nr 2 2009 | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |