Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!

Go down 
+2
Monica P
Tine
6 posters
AvInnlegg
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyLør Jun 11 2011, 13:32

Jeg skal i praksis utenfor Stavanger fra høsten av og leter etter sted å bo, men å finne en leieleilighet der man kan ha hund er jo så godt som umulig. Så jeg tenkte å høre her om det er noen her inne som bor på den kanten av landet som leier ut en leilighet/hybel eller som kjenner noen som gjør det, eller som kjenner noen som kjenner noen? I Stavanger eller eventuelt Jørpeland-området. Alle tips tas i mot med stor takk happy3
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyLør Jun 11 2011, 14:15

Desverre vet jeg ikke om noen, men skal gi beskjed om jeg hører om noen.

Du får skrike ut når du er kommet til Stavanger da så får du bli med pinschergjengen på tur happy6 Alltid kjekt med en ny pinscher i området happy5

Lykke til med letingen
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Gjest
Gjest




Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyLør Jun 11 2011, 15:21

Tine skrev:
Jeg skal i praksis utenfor Stavanger fra høsten av og leter etter sted å bo, men å finne en leieleilighet der man kan ha hund er jo så godt som umulig. Så jeg tenkte å høre her om det er noen her inne som bor på den kanten av landet som leier ut en leilighet/hybel eller som kjenner noen som gjør det, eller som kjenner noen som kjenner noen? I Stavanger eller eventuelt Jørpeland-området. Alle tips tas i mot med stor takk happy3

Hvor godt er du kjent på Nord-Jæren?

Grunnen til at jeg spør er følgene. Du får fort en times reisen for å komme deg fra Jørpeland. Så to timers reis er vel ikke det beste?

Regner med du skal ha praksis på SUS.

Sjekk alternativ på Hommersåk, øst i Sandnes. Eller Ålgård/Figgjo i Gjesdal kommune. Sola har også endel områder med mye bebyggelse. Men du blir fort avhengig av bil/moped.

Hvor lenge skal du bli værende på Nord-Jæren?

Til Toppen Go down
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyLør Jun 11 2011, 15:53

Monica P skrev:
Desverre vet jeg ikke om noen, men skal gi beskjed om jeg hører om noen.

Du får skrike ut når du er kommet til Stavanger da så får du bli med pinschergjengen på tur happy6 Alltid kjekt med en ny pinscher i området happy5

Lykke til med letingen

Takk takk, jeg skal si ifra når jeg er på plass og klar for tur

Junior skrev:
Tine skrev:
Jeg skal i praksis utenfor Stavanger fra høsten av og leter etter sted å bo, men å finne en leieleilighet der man kan ha hund er jo så godt som umulig. Så jeg tenkte å høre her om det er noen her inne som bor på den kanten av landet som leier ut en leilighet/hybel eller som kjenner noen som gjør det, eller som kjenner noen som kjenner noen? I Stavanger eller eventuelt Jørpeland-området. Alle tips tas i mot med stor takk happy3

Hvor godt er du kjent på Nord-Jæren?

Grunnen til at jeg spør er følgene. Du får fort en times reisen for å komme deg fra Jørpeland. Så to timers reis er vel ikke det beste?

Regner med du skal ha praksis på SUS.

Sjekk alternativ på Hommersåk, øst i Sandnes. Eller Ålgård/Figgjo i Gjesdal kommune. Sola har også endel områder med mye bebyggelse. Men du blir fort avhengig av bil/moped.

Hvor lenge skal du bli værende på Nord-Jæren?

happy3

Takk for tips! Jeg fins ikke kjent der i det hele tatt.

Jeg skal ha praksis på Jørpeland, men har har fått beskjed av de praksisansvarlige om at jeg bør bo i Stavanger, har ikke helt fått svar på hvorfor, men. For min del kunne jeg gjerne ha bodd ute på bygda wink3

Jeg skal ha ca. 4 måneder på Jørpeland og resten i Stavanger og rundt omkring så det blir pendling den ene eller andre veien uansett sad3 Kjedelig med tanke på Luke, men må man så må man...

Jeg skal være der fra august til juni.
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyLør Jun 11 2011, 16:37

Jeg vet desverre heller ikke om noen leilighet, men nå skal det jo sies at leieprisene er veldig høye i denne byen - og kan tenke meg at det blir billigere jo lengre ut på landet du kommer.

Men kjekt med flere pinschere i området happy3 du får slenge deg med på tur når du kommer!
Til Toppen Go down
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyLør Jun 11 2011, 17:50

Må si som de andre herfra - det er IKKE skummelt å bo i Rogaland. Vi er gjestfrie og tar i mot alle med åpne armer - spesielt Pinscjhere med eiere Smile welcome3

Jeg har en del kollegaer som bor på Jørpeland/Tau og jobber på Forus og pendler daglig (litt under en time). Fra Forus til Sandnes trar det 10-15 minutter - så et sted mellom Forus og Jørpeland - evt. Randaberg, Tasta hadde nok vært OK å se etter. Skal jeg spørre om de "lokale" vet om/har noe til leie for et par måneder - eller skulle du være her lenger?
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyLør Jun 11 2011, 18:00

Gerd-Marit skrev:
Må si som de andre herfra - det er IKKE skummelt å bo i Rogaland. Vi er gjestfrie og tar i mot alle med åpne armer - spesielt Pinscjhere med eiere Smile welcome3

Jeg har en del kollegaer som bor på Jørpeland/Tau og jobber på Forus og pendler daglig (litt under en time). Fra Forus til Sandnes trar det 10-15 minutter - så et sted mellom Forus og Jørpeland - evt. Randaberg, Tasta hadde nok vært OK å se etter. Skal jeg spørre om de "lokale" vet om/har noe til leie for et par måneder - eller skulle du være her lenger?

Takker for svar!

Det hadde vært kjempefint om du kunne høre med noen ja happy3 Jeg skal være der et skoleår, fra august til juni.

Tror absolutt det blir kjempebra, bare litt slitsomt å lete etter et krypinn. "Ikke dyr" er liksom standard i alle annonser mad2
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyLør Jun 11 2011, 22:37

Vi kommer til å savne dere i Oslo sad3
Håper vi sees før dere reiser altså!!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptySøn Jun 12 2011, 11:48

ElinK skrev:
Vi kommer til å savne dere i Oslo sad3
Håper vi sees før dere reiser altså!!

Vi ses på treffet i dag happy6
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyTir Jun 14 2011, 22:46

Om du skal jobbe på jørpeland,anbefaler jeg at du bor der,i stavanger er det blodpriser.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyOns Jun 15 2011, 11:04

Marion G skrev:
Om du skal jobbe på jørpeland,anbefaler jeg at du bor der,i stavanger er det blodpriser.

Ja, det er visst det sad3 Men syns ikke det er så mye billigere på Jørpeland utrolig nok.
Til Toppen Go down
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyOns Aug 10 2011, 12:49

Da var vi endelig på plass. Har flyttet inn i en kjempefin kjellerleilighet på Tau. Men nå lurer jeg på en ting... Er det båndtvang hele året i marka her?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyOns Aug 10 2011, 17:16

Tine skrev:
Da var vi endelig på plass. Har flyttet inn i en kjempefin kjellerleilighet på Tau. Men nå lurer jeg på en ting... Er det båndtvang hele året i marka her?

Mine foreldre har hytte inn mot Fiskå. Og har man ikke forandret regelverket så har man iallefall båndtvang til 30 september.

Ellers masse fine turløper i Strand.

Vi får organisere en tur i regi av Pinscher-klubben til Holtaheia f.eks.
Til Toppen Go down
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyOns Aug 10 2011, 19:17

Junior skrev:
Tine skrev:
Da var vi endelig på plass. Har flyttet inn i en kjempefin kjellerleilighet på Tau. Men nå lurer jeg på en ting... Er det båndtvang hele året i marka her?

Mine foreldre har hytte inn mot Fiskå. Og har man ikke forandret regelverket så har man iallefall båndtvang til 30 september.

Ellers masse fine turløper i Strand.

Vi får organisere en tur i regi av Pinscher-klubben til Holtaheia f.eks.

Takk for svar! Det hadde vært supert med en fellestur ja happy3
Til Toppen Go down
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  EmptyTor Aug 11 2011, 09:16


Sendte en mail til Strand kommune og forhørte meg jeg, og fikk til svar at det er båndtvang fra 1. april - 20. august og at det ikke er utvidet båndtvang i kommunen. Allikevel må man ha hunden i bånd når man ferdes der husdyr beiter (naturligvis). Flotte greier happy5
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty
PosteTema: Re: Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!    Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!  Empty

Til Toppen Go down
 
Hjelp, jeg skal flytte til Rogaland!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Jeg skal flytte!!
» Flytte domene..?
» Hva skal du ha til middag?
» noe skal det være...
» Noen som skal...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: