Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Utstilling for første gang, trenger RÅD!!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Hege&Arco

Hege&Arco

Antall Innlegg : 69

Utstilling for første gang, trenger RÅD!! Empty
PosteTema: Utstilling for første gang, trenger RÅD!!   Utstilling for første gang, trenger RÅD!! EmptyLør Mai 21 2011, 08:57

Jeg skal på utstilling i morgen, søndag 22 mai, med min pinscher på 1 år.
Dette er vår første utstilling og jeg trenger råd og tips!! Noen som har noen gode råde om hvordan jeg skal gjøre det, hvordan skal ha stå, hvordan skal jeg stille han opp og er det noe jeg bør være obs på eller ta med?
Jeg er som sagt helt grønn på dette, vi har bare sett på en eller to utstillinger før.

Takk for alle råd happy6
Til Toppen Go down
Ane

Ane

Antall Innlegg : 1877

PosteTema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!!   Utstilling for første gang, trenger RÅD!! EmptyLør Mai 21 2011, 12:43

Er ikke helt rå på det her selv. Men uansett hvordan det går, husk å ha det moro i ringen så han får et godt inntrykk av det til neste gang happy3
Jeg ville latt han stå mest av seg selv uten å plukke så mye på det hvis han ikke er vant til å bli satt opp. Og rost mye hvis han står nogenlunde stille biggrin
Og jeg ville sagt ifra til dommeren at det var hans ( deres? ) første utstilling. Da gir kanskje dommeren deg noen råd også happy6

Og etter første gangen får man mye bedre inntrykk av hva man trenger å øve på ( om det er stå pent, gå pent, tannvisning/håndtering etc )
Lykke til happy5
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
tulalula

tulalula

Antall Innlegg : 273

PosteTema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!!   Utstilling for første gang, trenger RÅD!! EmptyLør Mai 21 2011, 22:14

Jeg er ikke noen ekspert men et par ting har jeg plukket med meg. Om den er ivrig prøv å dempe med å prate rolig og lavt. Vær rolig og avslappet trekk pusten godt før du går inn i ringen og kos deg!! Tren på at andre tar på hunden din og ser på tenner det er viktig. Enig med Stretto, plukk ikke på han om han står ok, korriger med å "geleide" litt med båndet. Og masse lykke til du skal se det går kjempebra!! happy4
Til Toppen Go down
Hege&Arco

Hege&Arco

PosteTema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!!   Utstilling for første gang, trenger RÅD!! EmptySøn Mai 22 2011, 17:49

Takk for god hjelp, vi trenger nok å øve en god del wink3
Til Toppen Go down
Caroline

Antall Innlegg : 3132

PosteTema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!!   Utstilling for første gang, trenger RÅD!! EmptySøn Mai 22 2011, 19:20

Det er mye å sette seg inn i når man skal på utstilling.
Det er jo nesten en helt ny verden med uendelig av forkortelser, regler og normer.
På NKKs sider er det noen greie artikler som kan være greie å lese:
http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=2636

Det lønner seg å lære hunden tannvisning, å bli håndtert av andre, stå pent og gå pent i bånd hvis man har lyst til å drive med utstilling.
Litt trening kan gjøre underverker happy3

Lykke til videre biggrin
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Hege&Arco

Hege&Arco

PosteTema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!!   Utstilling for første gang, trenger RÅD!! EmptyMan Mai 23 2011, 16:58

Ja det var mange rare ord og uttrykk, for ikke å snakke om farger på både bånd og sløyfer happy4
Til Toppen Go down
Caroline

Antall Innlegg : 3132

PosteTema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!!   Utstilling for første gang, trenger RÅD!! EmptyMan Mai 23 2011, 21:00

Hege&Arco skrev:
Ja det var mange rare ord og uttrykk, for ikke å snakke om farger på både bånd og sløyfer happy4

Det blir lettere å få med seg når man har vært noen ganger på utstilling happy4
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!!   Utstilling for første gang, trenger RÅD!! Empty

Til Toppen Go down

Utstilling for første gang, trenger RÅD!!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Utstilling for første gang..
» Hellerudsletta 5. og 6. februar
» Ekebergtreff søndag 11. april 2010!
» Ixi spiser grisøre for første gang
» Ute for første gang - valpene 3,5 uke gamle