| Utstilling for første gang, trenger RÅD!! | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Hege&Arco
Antall Innlegg : 69 Join date : 09.04.2011 Age : 35 Bosted : Bergen
| Tema: Utstilling for første gang, trenger RÅD!! Lør Mai 21 2011, 08:57 | |
| Jeg skal på utstilling i morgen, søndag 22 mai, med min pinscher på 1 år. Dette er vår første utstilling og jeg trenger råd og tips!! Noen som har noen gode råde om hvordan jeg skal gjøre det, hvordan skal ha stå, hvordan skal jeg stille han opp og er det noe jeg bør være obs på eller ta med? Jeg er som sagt helt grønn på dette, vi har bare sett på en eller to utstillinger før. Takk for alle råd | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!! Lør Mai 21 2011, 12:43 | |
| Er ikke helt rå på det her selv. Men uansett hvordan det går, husk å ha det moro i ringen så han får et godt inntrykk av det til neste gang Jeg ville latt han stå mest av seg selv uten å plukke så mye på det hvis han ikke er vant til å bli satt opp. Og rost mye hvis han står nogenlunde stille Og jeg ville sagt ifra til dommeren at det var hans ( deres? ) første utstilling. Da gir kanskje dommeren deg noen råd også Og etter første gangen får man mye bedre inntrykk av hva man trenger å øve på ( om det er stå pent, gå pent, tannvisning/håndtering etc ) Lykke til | |
|
| |
tulalula
Antall Innlegg : 273 Join date : 16.08.2009 Age : 48 Bosted : Årnes
| Tema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!! Lør Mai 21 2011, 22:14 | |
| Jeg er ikke noen ekspert men et par ting har jeg plukket med meg. Om den er ivrig prøv å dempe med å prate rolig og lavt. Vær rolig og avslappet trekk pusten godt før du går inn i ringen og kos deg!! Tren på at andre tar på hunden din og ser på tenner det er viktig. Enig med Stretto, plukk ikke på han om han står ok, korriger med å "geleide" litt med båndet. Og masse lykke til du skal se det går kjempebra!! | |
|
| |
Hege&Arco
| Tema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!! Søn Mai 22 2011, 17:49 | |
| Takk for god hjelp, vi trenger nok å øve en god del | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!! Søn Mai 22 2011, 19:20 | |
| Det er mye å sette seg inn i når man skal på utstilling. Det er jo nesten en helt ny verden med uendelig av forkortelser, regler og normer. På NKKs sider er det noen greie artikler som kan være greie å lese: http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=2636Det lønner seg å lære hunden tannvisning, å bli håndtert av andre, stå pent og gå pent i bånd hvis man har lyst til å drive med utstilling. Litt trening kan gjøre underverker Lykke til videre | |
|
| |
Hege&Arco
| Tema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!! Man Mai 23 2011, 16:58 | |
| Ja det var mange rare ord og uttrykk, for ikke å snakke om farger på både bånd og sløyfer | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| |
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Utstilling for første gang, trenger RÅD!! | |
| |
|
| |
| Utstilling for første gang, trenger RÅD!! | |