Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Pinscher = rottehund?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyLør Apr 09 2011, 19:04

Ifølge bøkene skal Pinscher være utviklet for å ta knekken på rotter.

Tror vi kan føre opp kaniner på dette listen.

Var og gikk tur i kveld og gjett hvem som fant den dvergwedderen som man hadde lett etter i noen dager.............

Men vi får se det positive i det. Det gikk smertefritt for seg. Pinscher = rottehund? 584445
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyLør Apr 09 2011, 20:55

unsure3 sad3

Hadde noen av hundene mine tatt en kanin hadde jeg knekt nakken på dem, får håpe du ikke er lik meg for hundenes skyld... lalala2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 45
Bosted : Trondheim

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyLør Apr 09 2011, 21:05

Nina skrev:
unsure3 sad3

Hadde noen av hundene mine tatt en kanin hadde jeg knekt nakken på dem, får håpe du ikke er lik meg for hundenes skyld... lalala2

HÆAÆAÆÆ what3
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyLør Apr 09 2011, 21:24

Ja, det er rasetypisk for pinscher å ta små gangere, den skiller ikke mellom kanin og rotte. Er hunden vant fra valpealder til familiens kanin eller for den slags skyld rotte, så kan det gå bra. Men en skal aldri være trygg, det er ikke helt godt å si hva som utløser opprinnelige instinktene.

Noen er flinkere enn andre, Miisa (Rattenjäger Minne für Megamagee) er veldig flink. Hun og katten har ofte konkurranse om hvem som dreper mest gnagere, Karo er "lykkelig" mottaker til fangsten...
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyLør Apr 09 2011, 21:36

Anne&Denniz skrev:
Nina skrev:
unsure3 sad3

Hadde noen av hundene mine tatt en kanin hadde jeg knekt nakken på dem, får håpe du ikke er lik meg for hundenes skyld... lalala2

HÆAÆAÆÆ what3

Hæ hva da...? huh3 Jeg kan ikke ha hunder som løper rundt og dreper, det ville gjort hverdagen veldig vanskelig i og med at de har måttet gå løs i en stall med kaniner, høner, katter, villkanin, rådyr osv og passe seg selv... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 45
Bosted : Trondheim

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyLør Apr 09 2011, 22:17

Nina skrev:
Anne&Denniz skrev:
Nina skrev:
unsure3 sad3

Hadde noen av hundene mine tatt en kanin hadde jeg knekt nakken på dem, får håpe du ikke er lik meg for hundenes skyld... lalala2

HÆAÆAÆÆ what3

Hæ hva da...? huh3 Jeg kan ikke ha hunder som løper rundt og dreper, det ville gjort hverdagen veldig vanskelig i og med at de har måttet gå løs i en stall med kaniner, høner, katter, villkanin, rådyr osv og passe seg selv... wink3

Så du ville avlivet hunden fordi den gjorde det vi har forventet av den i hundrevis av år bare fordi smågnageren plutselig hette Trampe og var en av familien? Hvordan skal hunden vite det?? Høres drastisk ut i mine ører blink00 Tviler på at han springer rundt og dreper alt som er av mindre dyr også, men råttejegerinstinktene sitter nok der (sikkert i mindre grad i enkelte linjer og individer) og om man ikke vil risikere uhell så må man passe bedre på eller bruke nødvendige treningsmetoder for å kue jaktlysten. Ikke skyte hunden!


Sist endret av Anne&Denniz den Lør Apr 09 2011, 22:39, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyLør Apr 09 2011, 22:25

Anne&Denniz skrev:
Nina skrev:
Anne&Denniz skrev:
Nina skrev:
unsure3 sad3

Hadde noen av hundene mine tatt en kanin hadde jeg knekt nakken på dem, får håpe du ikke er lik meg for hundenes skyld... lalala2

HÆAÆAÆÆ what3

Hæ hva da...? huh3 Jeg kan ikke ha hunder som løper rundt og dreper, det ville gjort hverdagen veldig vanskelig i og med at de har måttet gå løs i en stall med kaniner, høner, katter, villkanin, rådyr osv og passe seg selv... wink3

Så du ville avlivet hunden fordi den gjorde det vi har forventet av den i hundrevis av år bare fordi smågnageren plutselig hette Trampe og var en av familien? Hvordan skal hunden vite det?? Høres drastisk ut i mine ører blink00 Tviler på at han springer rundt og dreper alt som er av mindre dyr også, men råttejegerinstinktene sitter nok der (sikkert i mindre grad i enkelte linjer og individer) og om man ikke vil risikere uhell så må man passe bedre på eller bruke nødvendige treningsmetoder for å kue jaktlysten. Ikke skyte hunden!

Hehe, hadde du visst hva jeg har gjort for å slippe å avlive en av hundene mine så hadde du nok skjønt at det skal litt til før jeg avliver noen av dem...skal ikke ta alt så bokstavelig vettu... wink3 Jeg sa vel ikke at jeg ville skutt dem akkurat, men det er alikevel helt fullstendig forbudt med knærting av levende vesner hos oss, enten vesenet heter Bambi eller Trampe og lever i skogen, eller Hønen-Agda eller Herman-Hermelin og er en del av familien, og det har nå hvert fall gått greit til nå selv etter snart 6 år og 3 pinschere som daglig har måttet leve med de strenge reglene til den dumme mamsen sin... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 45
Bosted : Trondheim

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyLør Apr 09 2011, 22:35

Nina skrev:
Anne&Denniz skrev:
Nina skrev:
Anne&Denniz skrev:
Nina skrev:
unsure3 sad3

Hadde noen av hundene mine tatt en kanin hadde jeg knekt nakken på dem, får håpe du ikke er lik meg for hundenes skyld... lalala2

HÆAÆAÆÆ what3

Hæ hva da...? huh3 Jeg kan ikke ha hunder som løper rundt og dreper, det ville gjort hverdagen veldig vanskelig i og med at de har måttet gå løs i en stall med kaniner, høner, katter, villkanin, rådyr osv og passe seg selv... wink3

Så du ville avlivet hunden fordi den gjorde det vi har forventet av den i hundrevis av år bare fordi smågnageren plutselig hette Trampe og var en av familien? Hvordan skal hunden vite det?? Høres drastisk ut i mine ører blink00 Tviler på at han springer rundt og dreper alt som er av mindre dyr også, men råttejegerinstinktene sitter nok der (sikkert i mindre grad i enkelte linjer og individer) og om man ikke vil risikere uhell så må man passe bedre på eller bruke nødvendige treningsmetoder for å kue jaktlysten. Ikke skyte hunden!

Hehe, hadde du visst hva jeg har gjort for å slippe å avlive en av hundene mine så hadde du nok skjønt at det skal litt til før jeg avliver noen av dem...skal ikke ta alt så bokstavelig vettu... wink3 Jeg sa vel ikke at jeg ville skutt dem akkurat, men det er alikevel helt fullstendig forbudt med knærting av levende vesner hos oss, enten vesenet heter Bambi eller Trampe og lever i skogen, eller Hønen-Agda eller Herman-Hermelin og er en del av familien, og det har nå hvert fall gått greit til nå selv etter snart 6 år og 3 pinschere som daglig har måttet leve med de strenge reglene til den dumme mamsen sin... wink3

Knekke nakken og skyte går vel for det samme wink3 Men da kan jeg puste lettet ut happy4 Håpet i utgangspunktet at du ikke mente det du skrev bokstavlig men begynte å lure da det ikke kom noen oppklaring i det andre innlegget ditt lalala2 Men jeg tror det stemmer som Irene sier at man aldri kan være 100% sikker når det er snakk om sterke instinkter.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyLør Apr 09 2011, 23:10

Anne&Denniz skrev:
Nina skrev:
Anne&Denniz skrev:
Nina skrev:
Anne&Denniz skrev:
Nina skrev:
unsure3 sad3

Hadde noen av hundene mine tatt en kanin hadde jeg knekt nakken på dem, får håpe du ikke er lik meg for hundenes skyld... lalala2

HÆAÆAÆÆ what3

Hæ hva da...? huh3 Jeg kan ikke ha hunder som løper rundt og dreper, det ville gjort hverdagen veldig vanskelig i og med at de har måttet gå løs i en stall med kaniner, høner, katter, villkanin, rådyr osv og passe seg selv... wink3

Så du ville avlivet hunden fordi den gjorde det vi har forventet av den i hundrevis av år bare fordi smågnageren plutselig hette Trampe og var en av familien? Hvordan skal hunden vite det?? Høres drastisk ut i mine ører blink00 Tviler på at han springer rundt og dreper alt som er av mindre dyr også, men råttejegerinstinktene sitter nok der (sikkert i mindre grad i enkelte linjer og individer) og om man ikke vil risikere uhell så må man passe bedre på eller bruke nødvendige treningsmetoder for å kue jaktlysten. Ikke skyte hunden!

Hehe, hadde du visst hva jeg har gjort for å slippe å avlive en av hundene mine så hadde du nok skjønt at det skal litt til før jeg avliver noen av dem...skal ikke ta alt så bokstavelig vettu... wink3 Jeg sa vel ikke at jeg ville skutt dem akkurat, men det er alikevel helt fullstendig forbudt med knærting av levende vesner hos oss, enten vesenet heter Bambi eller Trampe og lever i skogen, eller Hønen-Agda eller Herman-Hermelin og er en del av familien, og det har nå hvert fall gått greit til nå selv etter snart 6 år og 3 pinschere som daglig har måttet leve med de strenge reglene til den dumme mamsen sin... wink3

Knekke nakken og skyte går vel for det samme wink3 Men da kan jeg puste lettet ut happy4 Håpet i utgangspunktet at du ikke mente det du skrev bokstavlig men begynte å lure da det ikke kom noen oppklaring i det andre innlegget ditt lalala2 Men jeg tror det stemmer som Irene sier at man aldri kan være 100% sikker når det er snakk om sterke instinkter.

Regnet med at Espen tok den i.o.m at han nok vet at jeg ikke er så voldsomt lett på avtrekkeren når det kommer til hundene.... wink3 Har sagt det før og sier det igjen, når det kommer til levende dyr, uansett rase eller art, kan man aldri være sikker på noe som helst, men når det kommer til de tingene som er viktig for en så legger man kanskje mer i å få det til å fungere, og noen syns det er moro at hundene knærter gnagere mens jeg syns ikke det er moro hverken med gnager, katt, høne eller noe annet så da har jeg passet på å videreformidle det til den røde banden her...sikker kan man som sagt aldri være, men det har hvert fall funket helt fint til nå både med kaninen to av dem har levd med hjemme og var skikkelig bestevenn med, dyrene i stallen og de i skogen... happy3 Noen er nøye med å trene på at hunden f.eks. ikke skal hoppe på folk som kommer på besøk, mens jeg driter i det og er nøye på dette... happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 45
Bosted : Trondheim

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptySøn Apr 10 2011, 09:07

Helt enig med deg! happy6 Lurer litt på om denne hunden (heter han Junior?) hadde gått fint overens med kaninen tidligere eller om han ikke hadde brydd seg om han i det hele tatt. Kanskje Trampe bare ble litt for fristende akkurat denne ene gangen og nærmest sto og ropte "kom og ta meg!" Laughing
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptySøn Apr 10 2011, 09:42

Minner om at det er båndtvang, så med mindre kaninen kom inn et sted hunden var forsvarlig inngjerdet er man i grunn litt på tynn is...
Man burde iallefall ha slike hunder i bånd når det er påbudt cool
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gjest
Gjest




Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyMan Apr 11 2011, 11:29

Marita skrev:
Minner om at det er båndtvang, så med mindre kaninen kom inn et sted hunden var forsvarlig inngjerdet er man i grunn litt på tynn is...
Man burde iallefall ha slike hunder i bånd når det er påbudt Pinscher = rottehund? 81972

Nå oppholdt jeg, Junior og Rottå, som forøvrig sto for avlivingen, oss på privat grunn.

Så slik sett kan jeg så lenge jeg har kontroll på hundene fritt la de være løse med grunneiers godkjennelse.

Det som er mest intressant er forøvrig hvor lenge denne wedderen har overlevd ute. For de som ikke vet hva en wedder er så er dette de kaninene som har hengeører.

Med så mye katter, mink, røyskatt og falker var det vel bare et tidsspørsmål før den hadde gått i graven.
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? EmptyMan Apr 11 2011, 16:50

Junior skrev:
Marita skrev:
Minner om at det er båndtvang, så med mindre kaninen kom inn et sted hunden var forsvarlig inngjerdet er man i grunn litt på tynn is...
Man burde iallefall ha slike hunder i bånd når det er påbudt Pinscher = rottehund? 81972

Nå oppholdt jeg, Junior og Rottå, som forøvrig sto for avlivingen, oss på privat grunn.

Så slik sett kan jeg så lenge jeg har kontroll på hundene fritt la de være løse med grunneiers godkjennelse.

Det som er mest intressant er forøvrig hvor lenge denne wedderen har overlevd ute. For de som ikke vet hva en wedder er så er dette de kaninene som har hengeører.

Med så mye katter, mink, røyskatt og falker var det vel bare et tidsspørsmål før den hadde gått i graven.
Men Du hadde IKKE kontroll på hunden, hadde du hatt det hadde den ikke drept kaninen.
Og man kan ikke unskylde at hunden har drept et annet dyr med at dyret sikkert hadde dødd uansett mad2 .
Til Toppen Go down
Sponsored content





Pinscher = rottehund? Empty
PosteTema: Re: Pinscher = rottehund?   Pinscher = rottehund? Empty

Til Toppen Go down
 
Pinscher = rottehund?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Vaksinasjonsreaksjoner hos Pinscher
» Fly med pinscher.
» Pinscher?
» Østerisk Pinscher

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: