| Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 | |
|
+18Fly Bella Linn Maria Marita Caroline Rune Monsen Lex KristinC Fanny ElinK Lene Kaja helle Ann-Helen Marte Gry Elena Cesilie 22 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Man Feb 14 2011, 11:43 | |
| Da har jeg fått bestilt time til operasjon av patellaluksasjonen til Mia. Hun har fått konsultasjonstime med en kirurg på Veterinærhøyskolen 28. februar, også skal hun da opereres 3. mars, torsdagen etter. Håper det blir bedre for lillegullet mitt da, men jeg må si jeg gruer meg ganske mye Har noen gode erfaringer de har lyst til å dele? Kommer de til å operere begge knærne samtidig? Jeg lurer samtidig på hva dette vil komme på sånn ca, i egenandel? Jeg har Agria som jeg betaler ca 4400,- på i året, som skal dekke det aller meste som kan dekkes på en DP
Sist endret av Cesilie den Tor Apr 28 2011, 19:33, endret 1 gang | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| |
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Man Feb 14 2011, 13:59 | |
| - Gry Elena skrev:
- Cesilie skrev:
- Da har jeg fått bestilt time til operasjon av patellaluksasjonen til Mia.
Hun har fått konsultasjonstime med en kirurg på Veterinærhøyskolen 28. februar, også skal hun da opereres 3. mars, torsdagen etter. Håper det blir bedre for lillegullet mitt da, men jeg må si jeg gruer meg ganske mye
Har noen gode erfaringer de har lyst til å dele? Kommer de til å operere begge knærne samtidig?
Jeg lurer samtidig på hva dette vil komme på sånn ca, i egenandel? Jeg har Agria som jeg betaler ca 4400,- på i året, som skal dekke det aller meste som kan dekkes på en DP
Du må få pris av vet.høyskolen så kan du ta 20% + 1000,- så har du summen du må betale!
Masse lykke til med fineste Mia Det kommer vel ann på, for man kan jo betale 1400,- i egenandel og ha 10% også? Lykke til med opperasjonen til Mia - håper hun kommer seg fort til hektene igjen De pleier også kun å ta et kne av gangen, har i allefall aldri hørt om noen som har tatt begge på en gang.. | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Man Feb 14 2011, 16:06 | |
| [quote="Marte"] - Gry Elena skrev:
- Cesilie skrev:
- Da har jeg fått bestilt time til operasjon av patellaluksasjonen til Mia.
Hun har fått konsultasjonstime med en kirurg på Veterinærhøyskolen 28. februar, også skal hun da opereres 3. mars, torsdagen etter. Håper det blir bedre for lillegullet mitt da, men jeg må si jeg gruer meg ganske mye
Har noen gode erfaringer de har lyst til å dele? Kommer de til å operere begge knærne samtidig?
Jeg lurer samtidig på hva dette vil komme på sånn ca, i egenandel? Jeg har Agria som jeg betaler ca 4400,- på i året, som skal dekke det aller meste som kan dekkes på en DP
Du må få pris av vet.høyskolen så kan du ta 20% + 1000,- så har du summen du må betale!
Masse lykke til med fineste Mia Det kommer vel ann på, for man kan jo betale 1400,- i egenandel og ha 10% også? Lykke til med opperasjonen til Mia - håper hun kommer seg fort til hektene igjen De pleier også kun å ta et kne av gangen, har i allefall aldri hørt om noen som har tatt begge på en gang..[/quote] Mange som blir operert på begge samtidig. Lykke til med operasjonen, det går nok bra | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Man Feb 14 2011, 23:57 | |
| Jeg hadde 300 kroner i egenandel hos agria. Jeg fatter det ikke, men har kommet til at jeg må ha brukt forsikringene tidligere uten at jeg har vært klar over det, slik at egenandelsbiten var tatt.
Det var voldsomt til høy pris da?? Jeg betaler 1600 per hund. Får riktignok noen rabatter, men det er ikke så mye. Har utvidet veterinærforsikring (rehabilitering), avlsforsikring og livsforsikring.
Hun som opererte kali opererer aldri to bein samtidig. Hun er en dyktig leddspesialist. Hunden vil jo ikke klare å bevege seg dersom begge beina blir tatt samtidig, da har den ingen bein å støtte seg til. Tar jo noen uker før de klarer å trå på beinet skikkelig. Om begge skal tas tror jeg det er mest vanlig at det går ca 4 uker mellom hvert bein.
Vet at noen velger å gjøre begge på en gang, men jeg ville aldri gjort det. | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 06:43 | |
| Som Helle skriver er min erfaring også. Alle de hundene jeg kjenner til som er operert for PL har tatt ett og ett ben. Man ønsker at de skal rekke å bli friske i et ben før de tar det andre. Dvergpinscheren kan med operasjon av dyktige veterinærer klare seg fint uten smerter i mange mange år, heldigvis. Det er en liten rase så belastningen er deretter. Majoriteten av PL operasjonene blir vellykked, av hva som er meg fortalt. Så prognosene er meget bra Lykke til med kommende operasjon | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 09:59 | |
| Lykke til med operasjonen. Det går nok bra skal du se. | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 13:03 | |
| Jeg snakket med Agria nå nettopp, og jeg har egenandel på 1000 kr + 20% av resterende. Jeg har enda ikke spurt Veterinærhøyskolen hva operasjonen vil koste, men det vet de vel kanskje ikke heller før vi har vært til konsultasjon med kirurgen. Uansett er det jo verdt prisen Men det er vel kanskje som dere sier; best å operere ett kne av gangen. Takk for lykkeønskninger til vakringen min | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 13:07 | |
| - helle skrev:
- Det var voldsomt til høy pris da?? Jeg betaler 1600 per hund. Får riktignok noen rabatter, men det er ikke så mye. Har utvidet veterinærforsikring (rehabilitering), avlsforsikring og livsforsikring.
Jeg vet ikke, jeg? Jeg er utrolig dårlig på å holde oversikt over forsikringer Jeg bestilte bare den forsikringen som dekket mest mulig fordi jeg vet at jeg ikke har mulighet til å ha så mange tusenlapper i bakhånd om noe skulle skje. Så jeg vet at den dekker det aller meste, og hadde ikke så mye å sammenlikne med, så jeg tenkte at det er jo lite penger sammenliknet med hva det kan komme til å koste... Men det er kanskje ikke det? Nå har jeg ikke forsikringspapirene foran meg, men jeg tror den dekker det du skrive(og det bør den jo isåfall også gjøre), men da kan jeg ikke forstå hvorfor jeg betaler så mye mer enn deg? Man får vel ikke så mye rabatt på å ha flere hunder eller ha oppdrett..? | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 15:31 | |
| - Cesilie skrev:
- helle skrev:
- Det var voldsomt til høy pris da?? Jeg betaler 1600 per hund. Får riktignok noen rabatter, men det er ikke så mye. Har utvidet veterinærforsikring (rehabilitering), avlsforsikring og livsforsikring.
Jeg vet ikke, jeg? Jeg er utrolig dårlig på å holde oversikt over forsikringer Jeg bestilte bare den forsikringen som dekket mest mulig fordi jeg vet at jeg ikke har mulighet til å ha så mange tusenlapper i bakhånd om noe skulle skje. Så jeg vet at den dekker det aller meste, og hadde ikke så mye å sammenlikne med, så jeg tenkte at det er jo lite penger sammenliknet med hva det kan komme til å koste... Men det er kanskje ikke det?
Nå har jeg ikke forsikringspapirene foran meg, men jeg tror den dekker det du skrive(og det bør den jo isåfall også gjøre), men da kan jeg ikke forstå hvorfor jeg betaler så mye mer enn deg? Man får vel ikke så mye rabatt på å ha flere hunder eller ha oppdrett..? Scot har maks forsikring hos Agria, og jeg betaler vel 2300 kroner i året for han. Jeg har null peiling på dette med egenandel osv, men ønsker dere lykke til. Håper vesla blir fort frisk igjen | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 17:19 | |
| Jeg betalaer alt fra 1400 til 1700 for en DP og har 1000 + 20% i egenandel, jeg har oppdretterrabatt på 27% | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 17:30 | |
| Lykke til med operasjonen | |
|
| |
Marte
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 17:49 | |
| De andre hundene mine står ikke på meg, så jeg begynte helt på scratc nå når jeg forsikret Acqua. Hun er fullforsikret, med alle tilleggsforsikringer og det kom på ca 2400,- i året.. 1400,- i egenandel og 10%. Så om du betaler så mye, bør du finne fram papirene å se hva du betaler for | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 19:11 | |
| Nei, vent litt da. Jeg har papirene her nå, og jeg trodde jeg betalte ca 2400,- i halvåret, men jeg betaler visst 1291,- i halvåret Jeg har veterinær med spesial, livsforsikring, medisin, veterinær, rehabilitering og spesial - med 1000 kr pluss 20% bevegelig egenandel. Jaja, da fikk jeg oppklaring i det | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 20:50 | |
| Masse lykke til med operasjonen! Gi gode lille Mia en stor klem fra alle her! | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tir Feb 15 2011, 20:51 | |
| Ja jeg mente du hadde samme som jeg har på mine. Og da får jeg det til å stemme. Hold oss oppdatert etter konsultasjonen da.. Og lykke til.. Miamor | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Lør Feb 19 2011, 14:04 | |
| Jeg skal holde dere oppdatert etter operasjonen Tusen takk for lykkeønskninger! | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tor Mar 03 2011, 12:13 | |
| I dag tidlig klokka 08:00 leverte jeg Mia på Veterinærhøyskolen for operasjon. Stakar lille gullet mitt som ikke ville bli med kirurgen Han forklarte meg sist at hun lå litt i grenseland for hva de skulle gjøre, men han følte seg sikker på at det ville være vellykket å ta den enkleste operasjonen. Hun er lik på begge knærne, og hun ligger mellom grad 1 og 2. Det var visst noe med vinkelen mellom lårbenet og leggbenet(?) som var feil, så han skulle gjøre et snitt i benet nedenfor kneet og sette inn noe for å gjøre denne vinkelen til rett grad. Sånn jeg forstod det, hehe. Dere som har peil skjønner sikkert mer Hun skal operere det høyre benet i dag, også tar de venstre om ca 6-8 uker. Mens minuttene tikker sitter jeg og biter negler mens jeg venter på telefon fra kirurgen etter operasjonen. Han visste ikke når i løpet av dagen han kunne ta henne, så jeg må bare vente. Uff, det er ikke noe gøy!! Så får jeg mest sannsynlig hente henne i morgen, og da ville hun ha et plaster på magen som utløser Morfin frem til søndag, også skal hun få noe smertestillende i tillegg. Hun er jo ikke noe glad i å være hos veterinæren, så jeg syns ikke det var noe gøy å dra fra henne i dag når jeg vet at jeg ikke kan hente henne før i morgen. Men hun er vel såpass i tåka etter operasjon at det er vel best for henne å bare være der og hvile til i morgen. Hun er vel i de beste hender får jeg håpe og tro | |
|
| |
Rune Monsen
Antall Innlegg : 204 Join date : 17.06.2009
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tor Mar 03 2011, 12:24 | |
| - Cesilie skrev:
- I dag tidlig klokka 08:00 leverte jeg Mia på Veterinærhøyskolen for operasjon. Stakar lille gullet mitt som ikke ville bli med kirurgen Han forklarte meg sist at hun lå litt i grenseland for hva de skulle gjøre, men han følte seg sikker på at det ville være vellykket å ta den enkleste operasjonen. Hun er lik på begge knærne, og hun ligger mellom grad 1 og 2.
Det var visst noe med vinkelen mellom lårbenet og leggbenet(?) som var feil, så han skulle gjøre et snitt i benet nedenfor kneet og sette inn noe for å gjøre denne vinkelen til rett grad. Sånn jeg forstod det, hehe. Dere som har peil skjønner sikkert mer Hun skal operere det høyre benet i dag, også tar de venstre om ca 6-8 uker.
Mens minuttene tikker sitter jeg og biter negler mens jeg venter på telefon fra kirurgen etter operasjonen. Han visste ikke når i løpet av dagen han kunne ta henne, så jeg må bare vente. Uff, det er ikke noe gøy!! Så får jeg mest sannsynlig hente henne i morgen, og da ville hun ha et plaster på magen som utløser Morfin frem til søndag, også skal hun få noe smertestillende i tillegg.
Hun er jo ikke noe glad i å være hos veterinæren, så jeg syns ikke det var noe gøy å dra fra henne i dag når jeg vet at jeg ikke kan hente henne før i morgen. Men hun er vel såpass i tåka etter operasjon at det er vel best for henne å bare være der og hvile til i morgen. Hun er vel i de beste hender får jeg håpe og tro Det høres ut som om hun har samme feil som Delhi. Jeg kan love deg at det beste er å ha henne der til i morgen så slipper du å sette morfin sprøyta i nakken selv. Delhi hadde morfin plaster på benet i 3 dager, vi ga hun sprøyte i nakken på kvelden og hun fikk metacam i munnen. Så hunden din er ganske så omtåket og hun merker ikke hvor hun er. | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tor Mar 03 2011, 12:38 | |
| Det er godt å høre, Rune. Da håper jeg de ringer snart for å si i fra at operasjonen var vellykket og at hun har det bra! | |
|
| |
Rune Monsen
Antall Innlegg : 204 Join date : 17.06.2009
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tor Mar 03 2011, 12:55 | |
| - Cesilie skrev:
- Det er godt å høre, Rune. Da håper jeg de ringer snart for å si i fra at operasjonen var vellykket og at hun har det bra!
De fleste operasjonene er velykket og graden hennes er ikke så ille. Lykke til. | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tor Mar 03 2011, 13:55 | |
| Føler veldig med deg! Ikke noe gøy å gå og vente sånn.. Det skal nok bli fint for Mia å få gode knær, da! Tenker masse på dere! Mange klemmer sendes deres vei! | |
|
| |
Marte
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tor Mar 03 2011, 14:03 | |
| Krysser fingrene for at opperasjonen går bra og at Mia kommer seg fort | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tor Mar 03 2011, 14:09 | |
| God bedring til Mia | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 Tor Mar 03 2011, 14:52 | |
| Da fikk jeg den etterlengtede telefonen! Mia har det bra, og operasjonen var vellykket. Han sa at han ikke klarer å rikke på kneet lenger, og at det sitter fint der det skal. Vi får hente henne utpå dagen i morgen, noe jeg mildt sagt gleder meg til! Kanskje jeg får gjort noe skolearbeid nå da, og ikke bare sitte med bøkene foran meg... Takk for støtten, dere er gode! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 | |
| |
|
| |
| Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5 | |
|