Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trenger kameratips

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Hilde

Hilde


Antall Innlegg : 79
Join date : 30.06.2009
Bosted : Hærland, IØ

Trenger kameratips Empty
PosteTema: Trenger kameratips   Trenger kameratips EmptyFre Feb 04 2011, 18:52

Skal kjøpe meg et nytt kamera og lurer litt på Canon EOS 500 eller 550..............har noen erfaring med dette kameraet eller andre kameraer som er tilsvarende gode?
Bildekvalitet er det viktigste og at det tar flere bilder i sekundet happy5

Hilde
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trenger kameratips Empty
PosteTema: Re: Trenger kameratips   Trenger kameratips EmptyFre Feb 04 2011, 20:50

Hilde skrev:
Skal kjøpe meg et nytt kamera og lurer litt på Canon EOS 500 eller 550..............har noen erfaring med dette kameraet eller andre kameraer som er tilsvarende gode?
Bildekvalitet er det viktigste og at det tar flere bilder i sekundet Trenger kameratips 738600

Hilde

Tja. Hva skal man si til dette?

Hva sier bankkontoen?

Og er det samme butikk du skal kjøpe disse fra?

Hvis ikke. Se hva ekstrautstyr eller andre ting du får med på kjøpe.

Vær kravstor og selg deg dyrt!
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Trenger kameratips Empty
PosteTema: Re: Trenger kameratips   Trenger kameratips EmptyFre Feb 04 2011, 20:56

Jeg har Canon EOS 400D og er veldig fornøyd. De du nevner er jo de nyere versjonene. Gode begge to happy6 Men sjekk flere steder så du får se pris og hva du får med. På netonnet.no kan du få en god pris. I butikken kan du kanskje få med litt ekstra av utstyr, men om du sparer på det er jo noe annet. Se hva slags pakkeløsninger du kan finne (og kjøp et relativt stort minnekort) osv. Og prøv gjerne kameraet i en butikk, så du vet hvordan det kjennes i hånden happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Hilde

Hilde


Antall Innlegg : 79
Join date : 30.06.2009
Bosted : Hærland, IØ

Trenger kameratips Empty
PosteTema: Re: Trenger kameratips   Trenger kameratips EmptyFre Feb 04 2011, 21:09

Skjønner at jeg må ut med noen tusenlapper what3 for det jeg vil ha happy4
Har ikke sjekket net on net, men surfet litt rundt i går og de ligger på 5-6-8000 kr avhengig av om jeg skal ha med telezoom linse o.s.v

Nikon har jo også gode kameraer og har ligget på nesten samme nivå som Canon i tester, men tror at Canon har det lille ekstra i bildene?????????

Hilde
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Trenger kameratips Empty
PosteTema: Re: Trenger kameratips   Trenger kameratips EmptyFre Feb 04 2011, 21:20

Hilde skrev:
Skjønner at jeg må ut med noen tusenlapper what3 for det jeg vil ha happy4
Har ikke sjekket net on net, men surfet litt rundt i går og de ligger på 5-6-8000 kr avhengig av om jeg skal ha med telezoom linse o.s.v

Nikon har jo også gode kameraer og har ligget på nesten samme nivå som Canon i tester, men tror at Canon har det lille ekstra i bildene?????????

Hilde

Jeg har Nikon. Jeg sto og vippet mellom Canon og Nikon som jeg da fikk vite var akkurat like bra. Jeg valgte Nikon pga brukervennligheten, skulle visst vere lettere å sette seg inn i osv. Jeg er fornøyd Smile . Blir nok bra uansett Canon eller Nikon Very Happy .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Cuthalion

Cuthalion


Antall Innlegg : 70
Join date : 03.06.2010
Bosted : Stockholm

Trenger kameratips Empty
PosteTema: Re: Trenger kameratips   Trenger kameratips EmptyOns Feb 09 2011, 20:27

Själv har jag Olympus E-520 och är jättenöjd. Mitt främsta tips är att besöka en butik och känna efter vilken som känns bäst att hantera. Bildmässigt hänger det främst på fotografen med dagens teknik. Det som kan vara skönt är att ha ett Auto-läge medan man lär sig alla finesser.


Om du orkar läsa på svenska är www.fotosidan.se jättebra för att hitta con och pros gällande de olika modellerna.
Til Toppen Go down
http://www.crpinschers.com
Gjest
Gjest




Trenger kameratips Empty
PosteTema: Re: Trenger kameratips   Trenger kameratips EmptyLør Feb 12 2011, 13:02

Vi har Canon 450D og det er et bra kamera. De nyere versjonene er i allefall ikke dårligere. Både Canon og Nikon er bra kameraer, og man kan trygt kjøpe begge merkene uten å gjøre noen brøler. Det som er det svake punktet er kit-linsene (de som følger med), selv om linsene nå til dags er mye bedre enn det de var for noen få år siden. Altså, Canon og Nikon i "forbrukerklassen" er bra. Kit-linsene er greie nok. Linsene kan du jo bytte ut med bedre, men det koster også masse penger, men da får du også supert utsyr.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trenger kameratips Empty
PosteTema: Kameratips   Trenger kameratips EmptyLør Feb 12 2011, 15:20

Når man først bruker endel tusenlapper på nytt kamera og kanskje ny linse er også et UV-filter verdt pengene.

Disse får du til godt under 1000,- kroner.
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Trenger kameratips Empty
PosteTema: Re: Trenger kameratips   Trenger kameratips EmptySøn Feb 13 2011, 20:44

Jeg anbefaler SONY ac 500.
Kameraet et litt billigere enn Nikon og Canon.
SONY har en bedre optik en de andre og det er vel kun SONY som
har levert kameraer med Carl Zeiss optikk.

SONY kameranen har kommet best ut i test også i det siste pga sin banebrytende optikk.
Det er også billigere å kjøpe ekstra linser til SONY kameraene.

Veldig lette å bruke og veldig enkel meny er et kjempe +.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Trenger kameratips Empty
PosteTema: Re: Trenger kameratips   Trenger kameratips Empty

Til Toppen Go down
 
Trenger kameratips
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» TRENGER STEMMER!!!
» Trenger din stemme
» Jeg trenger fly-hjelp!
» Trenger hjelp :(
» Trenger hjelp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: