| Kennel Tarattus | |
|
+26Fly Anita.K NinaM Surpottan Maiken Marion G Marian Julie Kinkade Hilde Sofie Maria Lene Garp Takk for meg ElinK Kaja CAMALIS Nina (Kennel Dijontoma) Lex Gry Elena Marte Ann-Helen Marita Fanny Linn Caroline 30 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Kennel Tarattus Tor Jan 20 2011, 20:20 | |
| I dag fikk jeg brev fra NKK som kunne meddele at klagefristen er over og nå kan jeg bruke mitt kennelnavn så mye jeg vil Tarattus er et navn jeg har tenkt på lenge og har brukt det som domene i flere år. Tarattus er satt sammen av det norske ordet "ta" og det latinske ordet "rattus" som betyr rotte. Vi skal med andre ord ta rotta... Valpeplaner er enda ikke lagt, men jeg er konstant i tankeboksen. Mange hunder skal plukkes fra hverandre, bygges opp igjen og sjekkes opp og ned. Stamtavler skal granskes. Jaja, det er mye å gjøre før alt er i boks. Jeg har heller ikke hastverk og tar ikke en kombinasjon før jeg føler meg så sikker som det går an å føle seg Denne våren skal Tangetoppen's Fire Walk With Me, Missy, ut i ringene. Hun debuterte med braksuksess og jeg er veldig spent på fortsettelsen. Først ut er valpeshow på lørdag. Med et øre på snei skal vi gjøre så godt vi kan Ellers vokser hun som bare det og er ikke lenger den bittelitte klumpen hun var for noen uker siden. Sist måling var hun 25,5 cm høy og jeg er svært spent på hvor stor hun vil bli! Marte skal hjelpe meg å ta nye bilder i morgen, så da kan dere glede dere Her er et bilde av frøkna tatt i desember. NORD UCH KBHV-10 DKV-10 Norwinstars A Bliss Corpse Bride gjorde det svært godt på utstilling i fjor, men i år skal hun kun stilles på de store utstillingene og i utlandet. Jeg håper hun vil vinne et CACIB etter 21.februar for da blir hun Internasjonal champion Corza i grupperingen i på Dansk Vinner. Schwima's Julia Hecate, Hecate, lever sine glade dager som drama queen og nærmer seg 7 år. Rett før jul var vi hos veterinær for helseattest pga bytte av forsikringsselskap. Hecate er fortsatt frisk og rask og hadde kun litt tannstein. I løpet av året skal alle tre øyelyses og det er alltid like spennende (og ikke minst nervepirrende!). Hjemmesiden er under ombygging, men det er bare å ta en titt | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| |
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Kennel Tarattus Tor Jan 20 2011, 20:30 | |
| Gratulerer masse med kennelnavnet Blir nok innmari spennende for deg framover nå Missy er jo en vakker lita snuppe, så det blir sikkert moro i ringene for dere framover. Og bilder er hvertfall JEG innmari glad i, så for mitt vedkommende er det bare å pøse på Lykke til med jakten på tittelen til Corza!!! Hun blir sikkert int. champion fortere enn jeg klarer å henge med FLOTT er hun | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Kennel Tarattus Tor Jan 20 2011, 20:31 | |
| Gratulerer med den endelige bekreftelsen Og lykke til med planer og utstillinger! Jeg prøver jo stadig å få deg med ut i verden for å ta det siste CACIBet, da, men... | |
|
| |
Caroline
| Tema: Re: Kennel Tarattus Tor Jan 20 2011, 20:35 | |
| Takk og bukker for gratulasjoner og lykkeønskninger Marita: jeg sparer penger til sommerens ekstreme mengde med utstillinger | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Kennel Tarattus Tor Jan 20 2011, 20:35 | |
| Gratulerer så mye med kennelnavnet Ønsker deg masse lykke til ! | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Kennel Tarattus Tor Jan 20 2011, 20:40 | |
| | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Kennel Tarattus Tor Jan 20 2011, 21:37 | |
| Gratulerer så mye Caroline, morro å endelig få det bekreftet | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| |
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Tarattus Tor Jan 20 2011, 22:20 | |
| ENDELIG, så moro, gratulerer såå mye!!!! Synes fortsatt navnet er dritkult, og gleder meg til å følge med på starte av ditt oppdrett! Én ting er hvert fall sikkert, og det er at når det blir kull hos deg så er det overanalysert fram og tilbake, og opp og ned og i mente 40 ganger før det kommer til noen paring, så det skal bli superspennende å se når du endelig har funnet noe som er bra nok og kommet fram til den persfekte kombinasjonen, haha! Jeg tror at om du og jeg noen gang skulle funnet en hund sammen så hadde vi aldri funnet noen som var bra nok, like sprø begge to...ikke mange andre som gidder å sitte i de lange nattetimene og analysere pinschere, dvergpinschere og stamtavler samen med meg...! | |
|
| |
CAMALIS
Antall Innlegg : 607 Join date : 11.06.2009 Age : 52 Bosted : Sverige
| Tema: Re: Kennel Tarattus Tor Jan 20 2011, 22:31 | |
| GRATTIS till det fina kennelnamnet. | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| |
| |
Caroline
| Tema: Re: Kennel Tarattus Fre Jan 21 2011, 09:02 | |
| Tusen hjertlig takk alle sammen | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Tarattus Fre Jan 21 2011, 09:15 | |
| | |
|
| |
Takk for meg
Antall Innlegg : 457 Join date : 10.06.2009
| Tema: Re: Kennel Tarattus Fre Jan 21 2011, 09:21 | |
| Gratulerer emd bekreftelse på kennelnavn. Skal bli spennende å følge valpeplanene dine vidre fremover. Lykke til! | |
|
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Kennel Tarattus Fre Jan 21 2011, 09:43 | |
| Grattis med godkjent kennelnavn Caroline!! Kjempestilig navn!! Og jeg vil også følge spent med på dine valpeplaner. Det kommer til å bli bra, det er jeg helt sikker på!! | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kennel Tarattus Fre Jan 21 2011, 09:48 | |
| Gratulerer så mye med godkjent kennelnavn. Lykke til i jakten på Corzaz tittel. Tar nok ikke lang tid før den flotte damen har dratt i land det siste cacibet tenker jeg. Og lykke til med fremtidige valpeplaner. Skal bli spennende å følge med. | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Kennel Tarattus Fre Jan 21 2011, 10:12 | |
| Gratulerer med stilig kennelnavn og lykke til med gransking og planer fremover! | |
|
| |
Hilde Sofie
Antall Innlegg : 761 Join date : 01.12.2009 Age : 42 Bosted : Kirkenes
| Tema: Re: Kennel Tarattus Fre Jan 21 2011, 12:11 | |
| Gratulerer med godkjent kennelnavn! Lykke til i jakten på CACIB'et og fremtidige planer i kennelen | |
|
| |
Caroline
| Tema: Re: Kennel Tarattus Fre Jan 21 2011, 18:27 | |
| Tusen takk alle sammen | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kennel Tarattus Fre Jan 21 2011, 22:16 | |
| GRATULERER så mye av endelig bekreftelse av kennelnavn Jeg stiller meg i rekken av de som venter spent på at kennelen kommer i "drift"; kan ikke for mitt bare liv inbille meg at det blir noe annet enn bra Virkelig godt å se at i jungelen av nye oppdrettere så spretter det opp noen nå og da som har kunnskap, visjoner og og godt begrunnede ambisjoner som jeg synes er hjørnesteinen for ethvert godt oppdretterarbeid. LYKKE TIL | |
|
| |
Caroline
| Tema: Re: Kennel Tarattus Lør Jan 22 2011, 09:52 | |
| Tusen takk for snille ord Jeg setter stor pris på det | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Kennel Tarattus Lør Jan 22 2011, 19:03 | |
| | |
|
| |
Caroline
| Tema: Re: Kennel Tarattus Man Mar 28 2011, 21:08 | |
| Ja, da er det på tide med en oppdatering fra disse kanter. Tangetoppen's Fire Walk With Me, alias Missy, har farta rundt på valpeshow i det siste. Hun er nå 6,5 måneder og har vunnet til sammen vunnet: 1 x BIG-2 2 x BIG-3 1 x BIG-4 6 x BIR Jeg er svært fornøyd med resultatene til frøkna og er spent på hvordan hun vil gjøre det fremover I dag har vi vært hos veterinær og nysgjerrig som jeg er fikk jeg veterinæren til å sjekke patellaene. Han kunne konstantere at de var faste og fine. Slik er hyggelig å høre Ny test vil selvsagt blitt tatt når hun er fylt året Her er bilde av frøkna nesten ca. 6 mnd gammel: Men dessverre er det ikke alltid ting går som man håper. Mange vet at Corza ble øyelyst i fjor og ble mistenkt for katarakt. I dag var vi hos Ellen Bjerkås, som er diplomat, for å øyelyse på nytt. Resultatet ble kortikal katarakt. Jeg er selvfølgelig meget skuffet og trist pga dette Heldigvis er katarakten bitteliten og kun på et øye. Den vil ikke være noe problem for henne på mange år. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake om noen år for å øyelyse på nytt, noe jeg kommer til å gjøre. Det er med andre ord er det ikke en aggressiv katarakt. Corza har blitt tatt ut av avl, men søsken, foreldre og avkom kan fortsatt gå videre i avl Jeg er, som sagt, veldig lei meg for dette og håper folk kan ta det for hva det er og ikke lage noe hysteri ut av dette. Jeg har valgt å legge det ut her til informasjon og ikke for å lage en diskusjon rundt dette. Dette er noe som kan skje hvem som helst | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Kennel Tarattus Man Mar 28 2011, 21:15 | |
| Gratulerer med flotte resultater på lillefrøkena! Godt at knærne kjennes faste og fine ut! Utrolig trist med øyet på Corza.. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kennel Tarattus | |
| |
|
| |
| Kennel Tarattus | |
|