Kennel Chi O´dinKennel Chi O´din består i dag av meg Kaja, min mann Erik og om noen få uker, vårt nye familimedlem. Vi bor i et hus i Oslo, sammen med våre 3 hjemmeboende hunder.
Kennelen ble nok på sett og vis "etablert" lenge før ting kom igang, da jeg alltid har hatt interesse for hund, avl og det som rører seg rundt disse tingene, men vårt kennelnavn fikk vi i 2005.
Kennelnavnet er laget på bakgrunn av 3 hunder som sto og står mitt hjerte svært nær, og som var grunnlaget for at vi startet med oppdrett, selv om kun en av de er direkte ivolvert i avlen. Chi - etter Chili, O - etter Otto (min cavalier), og din etter Odin (vår dobermann).
Samtidig består vår kennel av et stort team med engasjerte mennesker, mennesker som er gode samarbeidspartnere og venner. Mennesker som har hunder fra oss, være seg valpekjøpere, deleiere eller fórverter - som gjør det mulig for oss å holde flere hunder igang i vårt oppdrett i ønsket om å forbedre rasen. Vi ønsker ikke ha for mange hunder hjemme, og det er gull verdt at vi har hunder som bor ute hos supre mennesker, men som vi kan benytte oss av i vår avl. Tusen takk for at dere er dere!!
Vår stamtispe
NUCH Jean Dark Enchilada (NUCH SUCH KORAD Quebec´s Yappy x Sorita´s Raisin My Candy Girl)Vår J
ean Dark Jelly Bean (ESCH WW-02 EUW-04 Osborn V Melkid House x NUCH SUCH ESCH Jean Dark Bon Bon)Vår dobergutt Odin på snart 6 år,
Jean Dark Between Sheets (CH Smart Wood Hill´s Elisir x CH Jean Dark Ombre Rose)*** ***
Hanner vi eier
Vår hollandske stolthet
NUCH SUCH Jaimy V Majori´s Donk (CH Woody V Majori´s Donk x CH WW-02 Ursula V Majori´s Donk) Deleies med min svoger og søster
Vår russiske tsar CERT-vinner
Joker Show Zhestokiy Romans (MultiCH Joker Show Artist x RUCH Joker Show Yes I Am The Best) Deleies med fam. Wean/Rindal
Vår russiske tsar
Chernaya Kalitva Daily Gift (JCH Nasha Marka Dimitry Donksoy x RUCH Slavjanka Ocarovatel Naya Asol) Deleies med Kennel Kinkade
Tisper som vi har benyttet i avl, eller forhåpentligvis vil få glede av i vår fremtidige avl:
*
Chi O´din Bali (SUCH AMCH Whitehouse´s One Tough Cowboy x NUCH Jean Dark Enchilada)- mamma til vårt F-kull
*
Pequeños Valientes Go Pretty Pink*
Chi O´din Florida(MultiCH Sorita´s Jim Jump For Joy x Chi O´din Bali)m.fl
Vår aller første champion er Chi O´din Andalucía
Hun var den første hunden med vårt prefix som tok Cert, Cacib, BIR, BIG-plasserin og Norsk og Dansk Championat!
NUCH DKCH Chi O´din Andalucía (SUCH RUCH BYCH RUJCH MAde in Spain Obiwan-Kenobi x NUCH Jean Dark Enchilada) eier: Camilla Hoel
Vi er meget stolte av våre Chi O´dinere med eiere, og har den store glede av å ha riktig god kontakt med svært mange. Vi blir så glade for alle tilbakemeldinger vi får fra våre valpekjøpere og sender en stor takk for at dere forvalter deres Chi O´dinere på aller beste sett.
Vi har per dags dato hatt 7 kull med tilsammen 24 valper. Vi er opptatt av å uteøke vår avlsbase, og har derfor jobbet en del med å få inn nye blodslinjer i våre kull. Noe vi selv synes vi har lykkes godt med. Dette gir oss også en større mulighet i fremtiden. Vi er ytterst takknemlige til alle de som har bidratt med å låne oss sine flotte hanner i avl, la oss forvalte nye flotte hunder og ellers er villige til å dele av seg med sin uvurderlige kunnskap. Samarbeid vi aldri ville vært foruten! Sammen står man sterkere
Mer info om oss, våre hunder, tidligere kull, fremtidige kull m.m kan sees på våre hjemmesider på
Kennel Chi O´din