| Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? | |
|
+8Gry Elena Simira Lene Lex Linn Nina (Kennel Dijontoma) Bente Takk for meg 12 posters |
Av | Innlegg |
---|
Takk for meg
Antall Innlegg : 457 Join date : 10.06.2009
| Tema: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 13 2011, 18:29 | |
| Som overskriften sier, lurer jeg på om noen kan noe om denne rasen? | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 13 2011, 18:56 | |
| Søsteren min driver oppdrett av denne rasen,så hun kan nok litt Veldig herlige hunder som kansje blir min neste rase | |
|
| |
Takk for meg
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 13 2011, 20:33 | |
| Oki, har hun noen hjemmeside? Vet du om svakheter hos rasen? Hvordan synes du de er i lynne? | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 13 2011, 20:44 | |
| Det er en pinscheroppdretter i Finnland som driver oppdrett på Thai Ridgeback også, du kunne jo kontakte dem og spørre litt, er jo moro å høre med noen som kan sammenlikne personligheten og mentaliteten litt med pinscherrasene for deg... De driver med GD også, så kan sikkert sammelikne litt med dem også, hehe... http://www.dogiwogin.com/english | |
|
| |
Bente
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 13 2011, 20:58 | |
| - Anne-Mari skrev:
- Oki, har hun noen hjemmeside?
Vet du om svakheter hos rasen? Hvordan synes du de er i lynne? Jeg synes lynne er bra på de hundene Og svakheter er vel ihvertfall allergi vet jeg,men ta gjerne kontakt med henne så vet hun mere enn meg om rasen Hun skal ha kull på sin flotte tispe Rakel til sommeren så om det blir RR på meg så blir det nok derfra,men jeg har ikke bestemt meg for det eller whippet enda Hjemmesiden er http://www.chanjamaa.info/prod/default.php
Sist endret av Bente den Tor Jan 13 2011, 21:00, endret 1 gang | |
|
| |
Takk for meg
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 13 2011, 21:00 | |
| Tusen takk for svar begge to . da skal jeg snuse litt mer rundt :-) | |
|
| |
Bente
| |
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 13 2011, 21:21 | |
| | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 13 2011, 21:22 | |
| Ble bare så nysgjerrig da jeg så en rase jeg ikke er kjent med... | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 13 2011, 21:25 | |
| Jeg lurer på om ikke Bente har blingsa litt ja.. | |
|
| |
Bente
| |
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Fre Jan 14 2011, 09:55 | |
| Jeg har sååå lyst på Thai Ridgeback! Har undersøkt litt om dem tidligere. Såvidt jeg vet er det ingen oppdrettere i skandinavia, men det finnes vel i bl.a Finland, Tyskland, Tsjekkia og Nederland. Det var en oppdretter i Sverige som jeg har snakket med, men de valgt å slutte med TR da de følte at rasen var såpass krevende. TR er jo en såkalt urhund og de har mye instinkter i seg. Det er opprinnelig en vakt- og jakthund, og ettersom jeg har forstått så kan ihvertfall jaktinnstinktet være ganske fremtredende. Det kan også forekomme allergier/hudproblemer hos de med blå eller fawn farge, men det er visst ganske sjelden. Ellers så er den meget lojal mot flokken sin og glad i barn. Og den er ganske aktiv og spretten så jeg kan tenke meg at de kan gjøre det bra i f.eks. agility. | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Fre Jan 14 2011, 10:15 | |
| TR er en rase som (åpenbart?) har en del likheter med RR, men er en mer krevende rase, mer primitiv, ifølge de som driver med det. Her er en privat svensk side med litt info om rasen: http://www.wredes.com/TR er forsøkt bevart som en urhund, og kan være ganske krevende hunder. De er mye mindre enn RR, og etter min mening (ut ifra hva jeg har lest og hørt) har de faktisk mye til felles med basenji. Tidligere norsk oppdretter: http://www.kambaanatulinda.com/trd1.htm# | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Fre Jan 14 2011, 11:40 | |
| En utrolig vakker hund jeg godt kunne tenkt meg men er den ilkke lov i Norge?? Finner ikke rasestandarden på NKK`s siider | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| |
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Fre Jan 14 2011, 12:06 | |
| Mulig jeg er totalt på villspor nå...men var ikke dette en av rasene de vurderte forbud på? Ellers absolutt en pen hund, men gemytt og bruksegenskaper er ikke noe for min smak | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Fre Jan 14 2011, 13:08 | |
| - Kinkade skrev:
- Mulig jeg er totalt på villspor nå...men var ikke dette en av rasene de vurderte forbud på?
Ellers absolutt en pen hund, men gemytt og bruksegenskaper er ikke noe for min smak Nei. heldigvis har man ikke forbudt denne rasen eller hatt tanker om det. Men ser du en Thai RB så se godt etter. Finnes vel ikke mer enn to stykker i Norge. |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Fre Jan 14 2011, 13:19 | |
| | |
|
| |
Hilde
Antall Innlegg : 79 Join date : 30.06.2009 Bosted : Hærland, IØ
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Ons Jan 26 2011, 18:39 | |
| Så denne rasen på Animal Planet, det er et program som heter 101 dogs, rare breeds, kan sikkert søke på nettet så du finner den :-) | |
|
| |
Vinnie
Antall Innlegg : 128 Join date : 12.06.2009
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Ons Jan 26 2011, 18:58 | |
| Har ingen erfaring med rasen selv men har en i nabolaget som ikke har et bra gemytt. | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? Tor Jan 27 2011, 13:21 | |
| - Simira skrev:
- TR er en rase som (åpenbart?) har en del likheter med RR, men er en mer krevende rase, mer primitiv, ifølge de som driver med det. Her er en privat svensk side med litt info om rasen: http://www.wredes.com/
TR er forsøkt bevart som en urhund, og kan være ganske krevende hunder. De er mye mindre enn RR, og etter min mening (ut ifra hva jeg har lest og hørt) har de faktisk mye til felles med basenji.
Tidligere norsk oppdretter: http://www.kambaanatulinda.com/trd1.htm# Dette stemmer Simira. TR har vært ganske mye omtalt inne på et forum jeg følger med, lette etter tråden nå men fant den ikke. Der kommer det frem en del likheter med basenjien siden den er en ur-hund og tilhører samme gruppe. For dere som synes basenji er krevende, har mye ur i seg, og er sære så er en TR mye værre. De har enda mer ur i seg, (selvom basenjien er eldre og tatt rett ut fra jungelen, så er dette dempet bemerkelig i avl de siste årene) de er mer vilter og skeptisk og deres største problem er gemyttet. Mulig en fin rase, men det nærmeste jeg vil gå med ur-hunder er nok basenjien. Kan man legge på hylla å konkurere med en basenji, så sier jeg good luck med TR | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? | |
| |
|
| |
| Thai Ridgeback Noen som kan noe om denne rasen? | |
|