Jeg er så enig med deg.
Og det burde vært en strengere kontroll rundt dette med katter. Sterilisering og kastrering burde vært MYE rimeligere, og alle katter burde vært chippet.
Så lenge kattene ikke steriliseres og kastreres så vil det skje uønskede paringer i hytt og pine, dette resulterer igjen i at katter gis bort, som igjen gjør at veldig mange ikke tenker seg om/ mange useriøse tar til seg katter uten å tenke mange år frem i tid, eller tenke på oppfølging videre. En skam!
I mange lang nedover i Europa ser man det samme med hund. Kan det bli slike tilstander her også med hund, ettersom vi har det med katt???
Dyrevelferden all over er dessverre ikke bra nok i Norge. Man skulle tro at den burde skulle kunne være bedre men stadig ser man resultater av vannskjøttelse hvor ingen har grepet inn. Jeg får dog inntrykk av at mattilsynet reagerer forskjellig fra område til området? Jeg vet dessverre ingenting om hvor fort de reagerer og hva de går etter. Kanskje har de for lite ressurser i forhold til hva som blir innmeldt?
Du har nok rett i at mange bare sitter på gjerdet, mange ord men lite handling..
Absolutt til ettertanke..