Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Topp 5 hunderaser

Go down 
+44
Benito
marit-p
Stine
Camilla J
Marte
Marion G
Nettan
ElinK
Julie
Tepe
~Linda~
Caroline
ToneAngelica
Tildemor
Cesilie
KristinC
IdaCharlotte
Fixa
Maria
Fly
-Malin-
Marita
Hilde
eva johnsen
Torkil
hefo
Kinkade
-linda-
Lene
Nina (Kennel Dijontoma)
CamillaB
Blomst
camillahoel
Camilla
Kaja
Kennel Mirenzo
Linn
Antamina
helle
Ann-Helen
Lex
Anita.K
Gerd-Marit
Eva
48 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Nettan




Antall Innlegg : 251
Join date : 24.09.2009
Age : 69
Bosted : Värnamo, Sverige

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Okt 19 2009, 05:57

För mig finns bara dvärgpinscher idag så de tar alla 5 platserna happy6
Innan jag skadade min nacke och var yngre hade jag dobermann som nummer 1 på listan. Jag har aldrig velat ha någon annan ras happy3
Dvärgpinschern har allt jag behöver och lite till wink3
Til Toppen Go down
http://www.exigors.se
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Okt 19 2009, 07:29

Åh jeg har så mangen hunder jeg liker
Men her mer mine favoritter
Dvergpinscher
Rotwailer
Dobbermann
Bruks Shafer (Shafer som er avlet for bruks og ikke ekstriør wink3
Border Collie

Hunder jeg ikke ville hatt er hunder av alle raser som er avlet på for å bli øddelagt,
da mener jeg hunder med flat nase bulldogger og den slags type hunder. Pekingneser osv....Fine å se på,men for et slit de må ha.

Jeg har hatt mangen raser gjennom årene og da må jeg si at ingen rase har vert mer hendig en Dvergpinscheren, men ingen har vert mer lojal en Rotwaileren. wink3
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Okt 19 2009, 08:15

[quote="Marion G"]Åh jeg har så mangen hunder jeg liker
Men her mer mine favoritter
Dvergpinscher
Rotwailer
Dobbermann
Bruks Shafer (Shafer som er avlet for bruks og ikke ekstriør wink3
Border Collie

Hunder jeg ikke ville hatt er hunder av alle raser som er avlet på for å bli øddelagt,
da mener jeg hunder med flat nase bulldogger og den slags type hunder. Pekingneser osv....Fine å se på,men for et slit de må ha.

Jeg har hatt mangen raser gjennom årene og da må jeg si at ingen rase har vert mer hendig en Dvergpinscheren, men ingen har vert mer lojal en Rotwaileren. wink3[/quote]

Tror jeg så gjerne Very Happy . Har hatt Rottweiler selv og syntes dette er gode familiehunder for aktive familier. Vår Rottweiler viste aldri et aggresivt tegn og var tålmodigheten selv m barn. Herlige hunder som skulle ha kommet i et litt mindre format Wink .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyOns Jan 20 2010, 21:36

BUMP ! Vil se flere topp / never ever - lister happy5
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyOns Jan 20 2010, 21:44

Min never ever Topp 5:

- Bedington Terrier
- Pekingneser
- Sankt Bernhardshund
- Basset hound
- Italiensk mynde

Topp 5 favoritter:

- Dvergpinscher plain3
- Kinesisk nakenhund
- Pomeranian
- Boston Terrier / Basenji
- Staffordshire Bull Terrier
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyOns Jan 20 2010, 22:41

Topp 6 Liste
1. Pinscher( rasen har sjarmert meg Very Happy
2.Gordon Setter
3.Berner Sennen(skikkelig kosehunder Very Happy
4. Dobermann/Rottweiler(fin blandingshund også) wub4
5.Staffordshire Bull Terrier
6.Malmute husky(nydelig hund,men blir nok aldri til å få en sånn pga strørrelse og hvor mye den krever :P
hmm.. det var vist ei fin blandig gitt happy3

Min Never liste :
1. Hunder mindre enn Pinscheren(pga når jeg var lita så hoppet en liten hund ut av armene mine og knakk foten sad3 fått skrekk mot å holde små hunder etter det :/så vil ikke ha en liten en pga av det..
2. Beagle
3.Mynder
4. Pudler
5.CC :
Til Toppen Go down
Stine

Stine


Antall Innlegg : 52
Join date : 10.11.2009
Age : 35
Bosted : Gjøvik

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyLør Jan 23 2010, 00:50

Min Topp 5 liste:

1. Rottweiler - Nydelige hunder, og utrolig gode og snille! Jeg elsker rottweileren! Smile Det blir min familiehund, tvert Smile
2. Pinscher - Etter at jeg fikk min lille i hus, må jeg si han er på tur til å klatre rett til topps!
3. Flat Coated Retriever - Genial turkompis, badenymfe og verdens gladeste Very Happy
4. Dobermann - Hva kan jeg si? Stolt, nydelig og en fantastisk hund hvis den får nok av det den trenger!
5. Bayersk Viltsporhund - Aldri håndtert en, så jeg vet ikke hvordan de er sånn sett, men herregud hvor nydelige dem er Smile

Gjerne også en Beagle og en Staff Smile Gi meg en bullterrier og en amerikansk bulldog også igrunn!

Når jeg ser på denne lista så må jeg skaffe meg en del hunder etterhvert skjønner jeg Very Happy

Min Never ever liste mad2

1. Stående Fuglehunder - Nei, nei, nei... Kanskje til nød en Pointer, men det måtte være til nød!!
2. Chihuahua - Jeg kunne hatt en bare for moro, men hadde jo tråkket på den. Den skulle hett SCAR eller noe anna voldsomt :P
3. Mynder av diverse slag - Niks. :x
4. Shetland Sheepdog - For pinglete rett og slett.. Hvertfall alle jeg har møtt.
5. Div små gneldrebikkjer :P - div terrier spesielt, og dissa andre gulv-racerne.
Til Toppen Go down
http://www.stinelangerud.blogg.no
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptySøn Jan 24 2010, 14:11

Mine topp 5 hunderaser:

1) Dvergpinscher
2) St.Bernhard
3) Mops
4) Russian toy
5) Chihuahua
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptySøn Jan 24 2010, 14:16

marit-p skrev:
Mine topp 5 hunderaser:

1) Dvergpinscher
2) St.Bernhard
3) Mops
4) Russian toy
5) Chihuahua

Ser ut som den St. Bernhard'en har havnet i feil selskap... happy4
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptySøn Jan 24 2010, 14:41

hehe ja den passer vel egentlig ikke helt inn i topp 5 lista mi sammen med alle de små.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptySøn Jan 24 2010, 16:40

Min topp 5 liste er slik:

1. DP
2.Dobermann/Whippet
3. Pinscher
4.Mops
5.Riesensnauzer?? (Staves sånn)

Min never ever liste:

1. St.Bernhard (Pels/lukt)
2.Rottweiler
3. Newfoundlands hund (pels/lukt)
4.Chihuahua
5. Alle små pelsdotter (søte men...)

Men det finnes utallige flere flotte raser enn hva jeg har skrevet her wub4
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptySøn Jan 24 2010, 17:30

Hege skrev:
Min topp 5 liste er slik:

1. DP
2.Dobermann/Whippet
3. Pinscher
4.Mops
5.Riesensnauzer?? (Staves sånn)

Min never ever liste:

1. St.Bernhard (Pels/lukt)
2.Rottweiler
3. Newfoundlands hund (pels/lukt)
4.Chihuahua
5. Alle små pelsdotter (søte men...)

Men det finnes utallige flere flotte raser enn hva jeg har skrevet her wub4

Riesenschnauzer happy6 Ikke langt unna da wink3
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gjest
Gjest




Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptySøn Jan 24 2010, 22:20

Eva skrev:
Hege skrev:
Min topp 5 liste er slik:

1. DP
2.Dobermann/Whippet
3. Pinscher
4.Mops
5.Riesensnauzer?? (Staves sånn)

Min never ever liste:

1. St.Bernhard (Pels/lukt)
2.Rottweiler
3. Newfoundlands hund (pels/lukt)
4.Chihuahua
5. Alle små pelsdotter (søte men...)

Men det finnes utallige flere flotte raser enn hva jeg har skrevet her wub4

Riesenschnauzer happy6 Ikke langt unna da wink3


Takk Eva happy6 Var ikke sååååååå langt unna nei biggrin
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Apr 05 2010, 14:14

Så forandrer tiden seg og det samme gjør smaken, her er en ny endret utgave av listene mine

Mine favoritter
1. Dobermann
2. Australsk cattledog
3. Malle
4. Pinscher
5. Pekingese

Dobermann er en rase som har alt en hund skal ha, den ligger vårt hjerte så nær. Desverre så syntes jeg at de første årene med denne rasen er helt pyton og helsa mi klarer ikke det lengre. Nr 2 og 3 på lista, for jeg har lyst til å drive med brukshund igjen. Pinscher er jo bare helt nydelig og en spennende hund. Pekingese tror jeg kommer til å passe perfekt den dagen jeg blir gammel, de orker ikke lange turer, krever ikke stort av aktivisering, hopper ikke høyt og pelsen kan klippes ned. Pekingese er en utrolig gammel rase, skal vistnok være den eldste rasen med bokført stamtavler, slikt syntes jeg er spennende.

Mine kommer aldri til å ha
1. Jakthund raser
2. Doggeraser
3. Retriver raser
4. Kamphundraser
5. Pusekatter:)

Jakthunder, hæler rett og slett ikke å henge som et slips etter en fullstendig blokert rådyrfixert hund. Doggeraser, orker ikke drive å forklare for folk at jo vist, denne hunden er så snill så. Retriver blir for kjedelig. Jeg tror aldri jeg hadde orket å leve med en rase jeg måtte forsvare for hele verden. Pusekatter trenger jeg ikke når jeg har dvergpinscher.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Apr 05 2010, 14:34

Fly skrev:
Så forandrer tiden seg og det samme gjør smaken, her er en ny endret utgave av listene mine

Mine favoritter
1. Dobermann
2. Australsk cattledog
3. Malle
4. Pinscher
5. Pekingese

Dobermann er en rase som har alt en hund skal ha, den ligger vårt hjerte så nær. Desverre så syntes jeg at de første årene med denne rasen er helt pyton og helsa mi klarer ikke det lengre. Nr 2 og 3 på lista, for jeg har lyst til å drive med brukshund igjen. Pinscher er jo bare helt nydelig og en spennende hund. Pekingese tror jeg kommer til å passe perfekt den dagen jeg blir gammel, de orker ikke lange turer, krever ikke stort av aktivisering, hopper ikke høyt og pelsen kan klippes ned. Pekingese er en utrolig gammel rase, skal vistnok være den eldste rasen med bokført stamtavler, slikt syntes jeg er spennende.

Mine kommer aldri til å ha
1. Jakthund raser
2. Doggeraser
3. Retriver raser
4. Kamphundraser
5. Pusekatter:)

Jakthunder, hæler rett og slett ikke å henge som et slips etter en fullstendig blokert rådyrfixert hund. Doggeraser, orker ikke drive å forklare for folk at jo vist, denne hunden er så snill så. Retriver blir for kjedelig. Jeg tror aldri jeg hadde orket å leve med en rase jeg måtte forsvare for hele verden. Pusekatter trenger jeg ikke når jeg har dvergpinscher.

Der har du meg med dvergpinschergutta mine :P . Får lese rasestandarden høyt for dem og fortelle dem at de hører til under gruppe 2, tror det må vere noe de har misforstått begge to Laughing :study: :roll:
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Apr 05 2010, 15:46

Ann-Helen skrev:
Fly skrev:

Mine kommer aldri til å ha
1. Jakthund raser
2. Doggeraser
3. Retriver raser
4. Kamphundraser
5. Pusekatter:)

Jakthunder, hæler rett og slett ikke å henge som et slips etter en fullstendig blokert rådyrfixert hund. Doggeraser, orker ikke drive å forklare for folk at jo vist, denne hunden er så snill så. Retriver blir for kjedelig. Jeg tror aldri jeg hadde orket å leve med en rase jeg måtte forsvare for hele verden. Pusekatter trenger jeg ikke når jeg har dvergpinscher.

Der har du meg med dvergpinschergutta mine :P . Får lese rasestandarden høyt for dem og fortelle dem at de hører til under gruppe 2, tror det må vere noe de har misforstått begge to Laughing :study: :roll:

Tror det er flere som trenger høytlesning Laughing Og vi nøyer oss ikke med rådyr - neida... I går gikk jeg en liten tur av veien og inn i skogen, og gutta kom straks på sporet av et eller annet. Etter noen meter fløy det opp en orrfugl, og det var tydelig at det var den de hadde fått ferten av. Ikke noe rart at VI er flinke til å overholde båndtvangen i allefall Cool
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Apr 05 2010, 15:50

Fly skrev:
Så forandrer tiden seg og det samme gjør smaken, her er en ny endret utgave av listene mine

Mine favoritter
1. Dobermann
2. Australsk cattledog
3. Malle
4. Pinscher
5. Pekingese

Dobermann er en rase som har alt en hund skal ha, den ligger vårt hjerte så nær. Desverre så syntes jeg at de første årene med denne rasen er helt pyton og helsa mi klarer ikke det lengre. Nr 2 og 3 på lista, for jeg har lyst til å drive med brukshund igjen. Pinscher er jo bare helt nydelig og en spennende hund. Pekingese tror jeg kommer til å passe perfekt den dagen jeg blir gammel, de orker ikke lange turer, krever ikke stort av aktivisering, hopper ikke høyt og pelsen kan klippes ned. Pekingese er en utrolig gammel rase, skal vistnok være den eldste rasen med bokført stamtavler, slikt syntes jeg er spennende.

Mine kommer aldri til å ha
1. Jakthund raser
2. Doggeraser
3. Retriver raser
4. Kamphundraser
5. Pusekatter:)

Jakthunder, hæler rett og slett ikke å henge som et slips etter en fullstendig blokert rådyrfixert hund. Doggeraser, orker ikke drive å forklare for folk at jo vist, denne hunden er så snill så. Retriver blir for kjedelig. Jeg tror aldri jeg hadde orket å leve med en rase jeg måtte forsvare for hele verden. Pusekatter trenger jeg ikke når jeg har dvergpinscher.

Har hundene dine gjort mye pøbelstreker i det siste siden de har klart å irritere seg vekk fra listen din eller...?! happy4 lalala2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Apr 05 2010, 18:06

Nina skrev:



Har hundene dine gjort mye pøbelstreker i det siste siden de har klart å irritere seg vekk fra listen din eller...?! happy4 lalala2

Jaha, de jakter på alt som rører seg. Kan ikke gå løs 1cm, de er 100 reiser værre enn en polarhund, for den må i det minste se hva den jakter på. Så derfor er dp ute av lista mi. Men de forblir i hjemmet en del år til tenker jeg, "om ikke noen trenger to gode jakthunder da" de er kortbeinte så da egner de seg vel på rådyrjakt hehe
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Benito

Benito


Antall Innlegg : 32
Join date : 07.10.2009
Age : 32

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyTor Apr 08 2010, 20:41

1. Dvergpinscher
2. Staffordshire Bullterrier
3. Doberman
4. Rottweiler
5. usikker




wink3
Til Toppen Go down
Ingrid Wesenberg

Ingrid Wesenberg


Antall Innlegg : 313
Join date : 20.07.2009
Age : 41
Bosted : Larvik

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyLør Apr 10 2010, 17:54

Favoritter:

1: Dobermann -the best there is wub4
2: Schæfer -ligger meg nært om hjertet, men tror aldri jeg kommer til å få en igjen pga alle sykdommene de sliter med sad3
3: DP -helt forelsket! Gud så glad man blir i de små. Også er de supre å ha sammen med dobermann, de kan være med på alle aktiviteter en dober kan! happy6
4: Rhodesian Ridgeback -kjenner ikke så godt til rasen, men de er utrolig vakre!
5: ?

Min never-ever liste:

1:Nakenhunder av ulike slag. Ikke veldig pene, og ikke veldig gode å kose med heller.... lalala2
2: Settere -utrolig stressende og virrete hunder. Kunne aldri tenke meg setter.
3: Ulike terriere -er det ikke noe som heter sint som en terrier? (bedlington terrier, omg...need I say more?)
4: Små pelsdotter som ligner gulvmopper. Hva bruker man dem til egentlig? Og at de "alltid" blir big og bis plasserte på show er for meg helt uforståelig! blink00
5: Bullterrier -kan godt være det er trivelige hunder, men kunne aldri tatt i hus en hund jeg synes ser så weird ut som de.
6: Chihuahua
Til Toppen Go down
http://www.nobelline.net
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptySøn Apr 11 2010, 16:13

min endrer seg hele tiden den, men for øyeblikket er det denne;

1. Dobermann
2. Pinscher
3. Rhodesian Ridgeback
4. Australian Sheperd/Aussie
5. Bytter på hele tiden så er litt usikker.

Dobermann er litt for store en det vi har plass til her hjemme, men jeg kommer definitivt til å skaffe meg det når jeg blir litt eldre! happy6

Never ever er:
1. Golden Retriver
2. Shæfer
3. Terriere
4. Settere
5. Chihuahua

Settere er slitsomme ( å se på. veldig vimsete osv.), Golden er kjedelige, liker ikke shæfer av flere grunner og terriere er gneldrete :P
Til Toppen Go down
*Cathrina*

*Cathrina*


Antall Innlegg : 359
Join date : 11.06.2009
Age : 33
Bosted : Trondheim

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptySøn Apr 11 2010, 19:01

Min topp 6/7 per dags dato: laughs

1. Dvergpinscher / Boston Terrier OFC wub4
2. Mini bullterrier
3. Dverg Schnauzer
4. Chinese Crested (naken)
5. Jack Russel
6. Dobermann ( En hund jeg elsker men vil ikke ha hjemme nå, men måte være med på lista wub3
Til Toppen Go down
http://www.hell-lykke.net
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptySøn Okt 10 2010, 23:38

Fixa skrev:

gammel liste, fjernet "hvorfor" forklaringen.

Topp 5
1. DVERGPINSCHER - Rett og slett forelsket wub4
2. Basenji - Blir bergtatt av utstrålingen, fantastisk fine, og liker utfordring! (denne var moro og lese, siden jeg nå har kjøpt meg basenji, mye som har skjedd siden sist skjønner jeg, haha :P)
3. Jack Russel kort håret/ Beagel
4. Austrailian Shepherd
5. Staffordshire bull terrier/Alaska Husky

Never-Ever
1. Alle hunder som når meg til hoften eller høyere med hodet!!
2. Puddler
3. Bedlington/Bull/ og dandie dunmont terriere
4. Lhasa Apso/ Shih Tzu o.l. pels dotter
5. Miniatyr hunder - (unntak av DP)


Denne tråden ble det nettopp snakk om, å jeg måtte bare inn å se hva jeg hadde skrevet. Å jeg har forandret mening siden sist gitt, så da må jeg oppdattere følte jeg :P Jeg har blitt sær på raser og det er virkelig mange jeg ikke liker, men...

Topp 5 raser:
1. Dvergpinscher
2. Basenji
3. Cirneco dell' etna
4. Faraohund
5. Vizsla/weimaraner/segugio italiano rød, alle i korthår variant.
(Må glede jegeren min :P)
* Så må jeg ha en mynde en gang i livet mitt og da står italiensk mynde øverst (foreløbig)
* Akita har vokst oppover listen også, men de er foreløbig bare staselig å se på!

Topp 5 never-ever (kunne sikkert skrevet en topp 50):
1. Dandie dunmont terrier (Egentlig alle i gruppe 3, untatt staffordshire bullterrier, men er flink å nevner EN)
2. Apekatten = Pekingese
3. Komondor
4. Barbet
5. Blodhund


Klarer ikke hunder med for mye pels, eller mye sikling, bare all den vaskinga hjemme, jøye meg *grøss*. En rase for meg skal være lettvindt å ha med å gjøre, glatt og korthåret, fine å se på, trenevillige, de skal også takle hverdagens utfordringer, tollerere alt et barn kan finne på å gjøre med den og de skal være friske wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Okt 11 2010, 07:00

Slenger meg med på WANTED-lista jeg happy4
(hunder jeg liker, men ikke nødvendigvis har behov for å eie...)

1. Dvergpinscher
2. Mexican powderpuff (de er sinnsykt fine med pels disse her wub3 )
3. Bordeaux dogge (kommer aldri til å skje, men liker dem...)
4. Schäfer (korthåret, og ikke så skrå at de ikke kan gå...)
5. Mastiffer og molosser på generell basis...

Og når jeg nå ser på denne lista, så skjønner jeg fort at det nok bare blir dp på meg ja happy4 happy4 happy4
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gjest
Gjest




Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 EmptyMan Okt 11 2010, 08:11

Ting forandrer seg her i heimen og gitt.. Smile

Hadde i grunnen en GOOOD plan som jeg la frem for samboeren..
Desverre ( eller kanskje heldigvis!!! ) var han visst ikke enig..
Tenkte å skaffe meg 1 av hver miniatyrhund som finnes i b/t. happy4

Ny liste!! biggrin

Favoritter:

1. DP!! Må ha det, bare MÅ ha det!!! wub4
2. Italiensk mynde!
3. Grand danois.. happy4
4. Prazsky krysarik (rottehund)
5. Dobermann.

Berneren detter ut. sad3
Elsker hundene. De er verdens fineste familiehunder.
Min første hund var en berner.
MEN: Orker ikke all den pelsen!!!!

Ikke-liste:

1. Jakt/ gjeter-hunder.

Jeg mener at hvis man ikke driver med jakt/ sau, eller er villig til å "late" som ved å mosjonere/ stimulere nok, så kan man ikke ha sånn hund!!
Er SÅ mange av denne typen hund som blir omplassert/ avlivet pga "dårlig gemytt!"
Dårlig eier, tenker jeg!! mad2

2. St. bernhard.
( Verdens søteste valper, men SIKLER!!! sååå mye!)

3. Mexicansk nakenhund.

4. Utstillings schæfer.

Tante driver med schæfer, vakre, sunne, friske, sterke, bruks...
Første gang jeg så en utstillings holdt jeg på å besvime!! Stakkars!! sad3

5. Alle disse søte små med pusteproblemer, og andre skavanker, forårsaket av oss menneskers dusteavl!


Til Toppen Go down
Sponsored content





Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Topp 5 hunderaser   Topp 5 hunderaser - Page 4 Empty

Til Toppen Go down
 
Topp 5 hunderaser
Til Toppen 
Side 4 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Topp 3 Min Pin
» All verdens hunderaser - gammel bok på nettet
» Hunderaser tillat / forbudt i Norge

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: