|
| O jul med din glede | |
| | Av | Innlegg |
---|
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: O jul med din glede Ons Nov 17 2010, 19:09 | |
| Er dere klar over at det bare er 5 uker til jul?! DET går fort det Når skal dere begyne å pynte da? Venter dere helt til 1. deseber, eller første helgen i advent? Selv gleder jeg meg til å henge opp den fiiine julekula i vinduet jeg kjøpte i fjor | |
| | | Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: O jul med din glede Ons Nov 17 2010, 19:13 | |
| Jeg skulle gjerne ha pynta for en uke siden.... Meeen skal holde meg helt til 1 desember! | |
| | | Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: O jul med din glede Ons Nov 17 2010, 19:54 | |
| Kjenner angsten kommer krypende... 5 uker er utrolig kort tid!!!!!!! Men første søndag i advent kommer stjerna opp, og jeg finner fram julepynt Jeg er kjempesær, og har ikke så innmari mye pynt... Bare spesielt fine ting som kommer fram. Er veldig opptatt av at juletreet skal være det største blikkfanget når det kommer opp | |
| | | Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: O jul med din glede Ons Nov 17 2010, 19:57 | |
| | |
| | | Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: O jul med din glede Ons Nov 17 2010, 20:01 | |
| Jeg har også bare få utvalgte ting Og juletre har jeg ikke hatt, siden det tar så stor plass, og julaften alltid feires hjemme hos familien.. Og ser for meg at det hadde blitt moro i år med 5 uker gamle valper hengende som pynt | |
| | | Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: O jul med din glede Ons Nov 17 2010, 20:28 | |
| Hos meg er all julepynten i helt nøytrale farger. Hvitt, lyseblått og brunt er hovedfarger, men klart glass, og noe gull og sølv er det også. Jeg har en del engler, men ingen nisser kommer inn i min leilighet.. Og ingenting rødt.. Egentlig litt ironisk, i og med at jeg feirer jul fordi solen snur, og ikke fordi det er en kristen høytid.. I Norge er det fra førkristen tid tradisjon med å "Drekka Jol", og alle gårder var pålagt å brygge øl til jul. De som ikke hadde ølet klart til jul ble straffet med bøter! | |
| | | ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: O jul med din glede Ons Nov 17 2010, 20:43 | |
| Har fått opp mine hvite jule/vintergardiner. Resten kommer opp 1. søndag i advent. Går mye i sølv og hvitt her, og så har jeg en søt nisse som står i vinduet. den var Scot redd for ifjor, så den måtte boffes litt på hver gang han gikk forbi Har verdens fineste krans fra Sia som skal opp på ytterdøra. Kjøpte den ifjor og har aldri fortalt Vegard hva den kostet | |
| | | jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: O jul med din glede Ons Nov 17 2010, 21:44 | |
| Jeg pynter med lilla i adventstiden, og når det nærmer seg siste uka før jul går det over til rødt... da byttes alle gardiner ut og det ordnes med nisser og styr, i år har jeg sjekket alt av julekuler til vinduene alt og gjort klart til det som skal være ute, det eneste jeg trenger nå er å ordne til pynting på trappa | |
| | | Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: O jul med din glede Ons Nov 17 2010, 22:17 | |
| Jeg har en sånn julekule som du har Marte Jeg bruker å pynte med lys i ALLE vinduene, altså enten en juletrestake, julestjerne, julekule eller en figur med lys på. Så har vi lys strimler ute, som rammer inn vinduer og tak, blir veldig fint, og ikke for mye. Så pynter vi et tre med julelys som står ved veien, skal jo vises at vi har jul til de som kjører forbi også :P Svogern min er nabo, så han og min samboer hadde utelys krig i fjor, vi vant desverre, og huset så LITT overpyntet ut fra utsiden, haha Inne pynter vi med rødt, svart og sølv 5 uker går FORT!! Vi har allerede blitt ferdige med alle barna, 23 stk faktisk (onkel/tante barn og gud/fadder barn), så vi mangler bare de vokse og hundene, og godt er det, vi trenger tiden siden sambo bare er hjemme i helgene og en dag i uka Jeg rører ingenting som har med julegodt, julemat, julebrus o.l. før 1.desember!! Jeg pynter til jul dagen før første søndag i advent. Så hiver vi inn juletre og pynter siste rest på lille julaften. Jula varer faktisk helt til påske her i huset, vi er kjempe trege på å rydde bort julen Får jo kjempe god julestemning av det her, ÅÅÅÅÅ jeg GLEDER MEG!!!! Mest til julekosen i sofakroken med fine julefilmer på tv, og pakkene på julaften | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: O jul med din glede Tor Nov 18 2010, 00:55 | |
| Kongerøkelse, twist, clementiner, fiken, julebrus...å, så jeg gleder meg til jul! Vi har kunstig tre, og det pyntes i rødt og gull samt bomullsdotter og lys (lysene brukes kun i sjeldne tifeller, da jeg er litt redd for brann) Adventstaker og stjerner i vinduet. Pepperkakehus fullpakket med glasur, non-stop og seigmenn. 7 sorter, som egentlig aldri blir mer enn 5... Og jeg elsker nissefigurer! Julaften er det ihjælsaltet pinnekjøtt, kålrabistappe, sossiser, fåremør, svinemør, poteter og masse fårefett! Nyttårsaften er det gulrot/løk-stuffet kalkun og hjemmelaget fløtesaus! Og riskrem med bringebærsaus i bøtter og spann! |
| | | Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: O jul med din glede Tor Nov 18 2010, 08:39 | |
| - Lex skrev:
- Hos meg er all julepynten i helt nøytrale farger. Hvitt, lyseblått og brunt er hovedfarger, men klart glass, og noe gull og sølv er det også.
Jeg har en del engler, men ingen nisser kommer inn i min leilighet.. Og ingenting rødt..
Egentlig litt ironisk, i og med at jeg feirer jul fordi solen snur, og ikke fordi det er en kristen høytid..
I Norge er det fra førkristen tid tradisjon med å "Drekka Jol", og alle gårder var pålagt å brygge øl til jul. De som ikke hadde ølet klart til jul ble straffet med bøter! Høres utrolig fint ut med lyse nøytrale farger Hadde jeg ikke vært så innmari glad i rødt (og fiiiine nisser ), så hadde nok mitt hjem blitt pynta sånn. Den kristne biten er helt fraværende hos oss (med unntak av sølvguttene...), og vi feirer nok egentlig mest bare fordi det er den koseligste familietiden i løpet av året. Hverdagsstresset blir totalt fraværende For meg starter kosen for fullt på lille julaften... Ønsker meg ny jobb i julegave i år som ikke innebærer 4 timer pendling hver dag... Hadde vært en super start på det nye året hvertfall | |
| | | Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: O jul med din glede Tor Nov 18 2010, 13:46 | |
| Her pyntes det litt 1.advent. Da kommer julestjerna og adventsstakene frem i vinduene, og så finner jeg frem de kule nissefigurene jeg har fått av mamma (ganske utradisjonelle lange tynne julenisser). De får stå fremme lenge for de er så koselige. Og så tar vi frem litt og litt i løpet av desember. Pappa har bursdag 10.desember, så da kommer gjerne juledukene på bordene og så kjøper vi inn julestjerner (blomstene). Så blir det noen nisser og julekuler frem mot lille julaften. Da henger jeg opp julestrømpen og så tar vi inn og pynter juletreet. Av farger går det mest i rødt og gull, med noen få innslag av sølv og lilla. Ååå, nå gleder jeg meg til jul! | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: O jul med din glede | |
| |
| | | | O jul med din glede | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |