Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!

Go down 
+8
Gry Elena
Maria
Julie
Hilde
Gerd-Marit
Fanny
Eva
Nina (Kennel Dijontoma)
12 posters
AvInnlegg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyTir Okt 26 2010, 23:34



Da ser det ut til at lille bebi'n min er i ferd med å bli dame! what3 Uæææ, hva gjør man nå da, aldri hatt jente før jeg jo...får vel hvert fall kjøpe med meg en tispetruse fra jobb imorgen da! happy4 Om noen uker kommer vel også dagen da man kan angre på at man var så dum å begi seg ut på eventyret med hannhund og tispe i samme hus og kanskje mer vesentlig, på 50 kvadrat... excited Neida, fra spøk til revolver...har ant ugler i mosen en stund nå siden jeg syns hun så ut til å være en smule mer hoven bak enn vanlig, så da jeg så at begge gutta var enda litt mer opptatt enn vanlig av å sjekke renholdet av stasen hennes igår så var jeg litt føre var og har allerede begynt å skille far og datter når vi ikke er hjemme... Selv om man har lest seg til det meste av dette så tenkte jeg at jeg skulle høre med dere som har tisper ang deres erfaringer på hvor lenge deres tisper løper, altså hvor lang tid det går fra dere ser første bloddråpen til det er helt slutt eller kanskje mer viktig, til de er uinteressante for hanner...? Interessant å se hvor store forskjellene mellom indvidene er, for man må jo starte planleggingen litt... Otto har fungert veldig fint i hus med opptil 5 løpetisper før og ikke stresset seg nevneverdig opp av den grunn og har slappet helt fint av, men planen min var allikevel at jeg vil skåne han litt ved å sende han eller den lille bærta vekk til familien i "den værste perioden" for å prøve å være føre var med å forebygge mulighetene for oppbygging av eventuelt stress...disse damene kan jo være mer enn slitsomme nok selv uten løpetid mener jeg... happy4


Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! 73738_10150316447860593_791750592_15366103_3143562_n
Et lite bilde av far og datter i går kveld...englebarna mine... wub4

Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyOns Okt 27 2010, 04:55

Jeg veit hvordan jeg var med Ny og Whiskey, så kan jo bare ane meg hvordsan det blir med far og datter i samme hus. happy4
Du får passe godt på!
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyOns Okt 27 2010, 05:18

Englebarna dine er vakre wub3
Og her i huset var det ca tre uker med blod overalt... blink00
Hun var interessant for hannene i nabolaget hele perioden...
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 55
Bosted : Sandnes

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyOns Okt 27 2010, 07:55

Det er aberet med damer i hus ja - og kan bare tenke meg sammen med hannhunder også Smile Hos oss varte blødningene fra første til siste bloddråpe i 10-12 dager. Jeg spurte oppdrettter og hun sa det kunne variere fra 7-14 dager - og at høyløpet er ca i midten. Selv om de ikke er i høyløp så er de superinteressante for hanner, da - men da sier damene som regel fra at det ikke er aktuelt! happy6 Men faktisk i tillegg til å bli litt mer hoven var det vel ei uke eller så før løpetid og ei uke eller 2 etter løpeitid hun var ekstra populær blant hanner (ikke alle er like ivrige, men vi tiltrakk oss noen ektra på turer). Gikk ikke friturer (f.eks strand/Hundeskogen) før det var gått 10 dager etter siste blødningsdag.

Vi merket godt på Cora da hun var klar for da gikk det utover dørkarmer, stolbein, veggen og generlet utrolig klengete - og kjapp med å slenge rompa i været ved kos happy4

Heldigvis er det ikke så lenge det står på, og håper for din del at det kun er et par ganger i året.... trøst*

Lykke til!
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Hilde

Hilde


Antall Innlegg : 79
Join date : 30.06.2009
Bosted : Hærland, IØ

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyOns Okt 27 2010, 08:20

Jeg prøvde 2 løpetider på Bella før hun ble sterilisert. Jeg syntes det var uuuuuuuuuuuutrolig masete. Jeg ble stressa og hundene ble stressa happy4 Mye ufortjent kjeft til både to og firbente den tiden det holdt wink3
Hadde nok stresset litt mindre hadde det ikke vært for at Castro og Bella var far og datter akurat som du har valgt d happy5
Hos oss var det ille i 3 uker, og jeg avsluttet løpetiden til Bella med en skikkelig rundvask med shampo happy3

Lykke ti laughs

Hilde, Castro, Bella og Falcon
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyOns Okt 27 2010, 09:02

Skjønner hvordan du har det nå. Akkurat sånn jeg tenkte når min Emma begynte med sin løpetid.
Har jo heller aldri hatt tispe før, så det var helt nytt for meg også.

Emma blødde i ca 1 uke. Første uka var guttene veldig rolige, og det var ikke noe nevneverdig forskjell enn til vanlig egentlig. Jeg bruker truse hele tiden, for jeg takler ikke disse blodflekkene. Folk kan si hva de vil om at de vasker opp etter seg, men det hjelper ikke. Det er ikke enkelt for en hund å vaske sofaputer, gulvtepper osv. Vil ikke ha slikkemerker på gulvet heller. Litt hysterisk bare Embarassed

fra dag 8 begynte Isaac å bli tøven. Emma sto fra dag 9. Da roet blodet seg også.
Lukas var helt rolig til dag 11-12. Da roet Isaac seg, åsså starta Lukas å stresse.

Det kom aldri noen blødningsperiode etter stådagene. Det bare gikk gradvis over.

Jeg hadde forventninger om et holoy uten like, og var sånn passe livredd for denne løpetiden, men den gikk over all forventning! Litt ekstra stress er det jo å holde hundene adskilt hele tiden, og at hannhundene vil inn til tispa, men her var heldigvis ingen lyd eller mas på guttene, så tre uker med dette overlever vi fint!

Går sikkert bra hos deg også. Otto er jo allerede en erfaren mann, så han vet jo når han skal mase og ikke.
Jonas regner jeg med går bare bra?

laughs laughs
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyOns Okt 27 2010, 09:18

Melba har de to siste løpetidene blødd henholdsvis 15 og 17 dager. Hun var ståklar på dag 10-12 begge gangene (veldig enkelt å se på henne når hun er ståklar - makan til å gjøre seg deilig for alt og alle, da!! Laughing ).

Og jeg er akkurat som Julie, så her må frøkna ha på seg truse (noe hun forøvrig syns er helt greit). Og hund, truser tepper og stæsj bytter på å være i vaskemaskinen under hele løpetida. happy3

Edit: Ehhh, Melba slipper SELVFØLGELIG unna vaskemaskinen!!! lalala2 happy4 Hun får en mer behagelig vask i dusjen!! wink3
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyOns Okt 27 2010, 09:27

happy4 happy4
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyOns Okt 27 2010, 20:59

Hehe da ønsker jeg deg masse lykke til happy5
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Gjest
Gjest




Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyOns Okt 27 2010, 21:04

Ja, ja unge Frøken Nina.

Lykke til................................

lalala2

To mannfolk og en kjerring som lukter godt.

Jau. Du får ha lykke til.....................................
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyTor Okt 28 2010, 20:11

Her er vi stor brukere av tispe truser! Jeg liker ikke, og vil ikke ha blodflekker OVERALT i huset mitt, så her er man pent nødt til å gå med truse, jentene bryr seg ikke det grann om trusa, så jeg har god samvittighet! Nå har jeg bare tisper, 3 stk (4 fra neste år), å det blir en del blod gjennom et år altså (7 løpetider totalt) happy4

Lenge leve tispe truser happy5

Lykke til når godlukta virkelig slår inn, og lysten er på topp (F og M har flere ganger stilt seg villig til forann kattene mine, så det sier litt hvor desperate de kan bli :P) det er en grunn til at jeg ikke har tispe og hannhund i samme hus, så all ære til dere som orker å styre med det der, jeg er lykkelig glad jeg slipper happy3

EDIT: Fra første blod dråpe til de er helt ferdige - Ca 3 uker wink3


Sist endret av Fixa den Tor Okt 28 2010, 21:08, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyTor Okt 28 2010, 20:55

Hecate og Corza løper i underkant av tre uker.
Jeg bruker ikke tispetruser på dem, da de bare tygger dem i stykker.
Heldigvis blør de veldig lite og jeg tåler en og annen blodflekk på gulvet happy6
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Gabriella

Gabriella


Antall Innlegg : 123
Join date : 16.07.2009
Age : 43

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyFre Okt 29 2010, 04:34

Nina skrev:


Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! 73738_10150316447860593_791750592_15366103_3143562_n

Et lite bilde av far og datter i går kveld...englebarna mine... Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! 576514


Så lik hun er far sin Smile Skjønningene
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! EmptyFre Okt 29 2010, 11:01

De er nydelige begge to wub4 heldigvis er det bare løpetid to ganger i året (forhåpentligvis)!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty
PosteTema: Re: Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!   Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...! Empty

Til Toppen Go down
 
Uæææ, bebin min er i ferd med å bli dame...!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tøff ung dame!
» Gammel dame med ledd problemer?
» Min vakre lille dame, valper 2 mai

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: