| Gammel dame med ledd problemer? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Randi
Antall Innlegg : 35 Join date : 24.07.2009 Age : 35 Bosted : Arendal
| Tema: Gammel dame med ledd problemer? Søn Okt 10 2010, 21:58 | |
| I dag skulle jeg klippe klørne til Mendi og da pleier jeg å legge henne på ryggen på fanget og holde labben jeg klipper. Venstre labb gikk fint, men da jeg skulle klippe høyre labb syns jeg at leddet hennes så litt hovent ut og at benet var skjeft. Slik har det aldri vært før og hun halter ikke syns bare det er litt irriterenes når jeg skal rekke og strekke på benet for å prøve å få den rett. Tror ikke det kan være et gammelt brudd for da hadde jeg sett at hun hadde haltet og man kan ikke se det når hun står vanlig. Er det bare meg som overdriver eller kan det være at hun har fått litt ledd problemer? Den andre labben er helt rett når jeg strekker den ut. Legger til et bilde så dere kan si hva dere syns. | |
|
| |
Randi
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Tir Okt 12 2010, 20:11 | |
| | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Tir Okt 12 2010, 20:16 | |
| Chicco brakk jo benet sitt sist vinter og hans ben ser sånn ut nå, altså hovent der bruddet har vært selv om det er grodd.. | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Tir Okt 12 2010, 20:33 | |
| - Ann-Helen skrev:
- Chicco brakk jo benet sitt sist vinter og hans ben ser sånn ut nå, altså hovent der bruddet har vært selv om det er grodd..
Men hadde det vært brudd hadde du garantert merket det på hunden, så jeg aner ikke hva det kan vere. Bare så pussig at benet ser akkurat ut som Chiccos | |
|
| |
Randi
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Tir Okt 12 2010, 21:29 | |
| Det kan umulig ha vært brudd for da hadde jeg jo merket det. Men når jeg prøver å strekke ut benet når hun ligger på ryggen så klarer jeg ikke å strekke det helt ut. Hun har fått omega3 olje i maten daglig i lengre periode og det skal jo hjelpe på leddene hennes, men jeg føler hun bare blir stivere . Er litt frustrerende å se på jenta mi som er så ung i hodet bli eldre i kroppen, stive hofter og og nå dette med benet. Prøver alt for at hun skal ha det bra så hun kan få en lang og fin alderdom med minst mulig plager. | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Ons Okt 13 2010, 07:33 | |
| Tror jeg ville tatt henne med til veterinæren en tur for sikkerhetsskyld. Har hun leddproblemer kan hun kanskje få medisiner som kan hjelpe henne. Leddproblemer gjør vondt! | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Ons Okt 13 2010, 08:15 | |
| Ja, ta henne en tur til veterinæren. Jeg ville også snakket med noen som driver litt alternativt. Tenker om det kan hjelpe med akupunktur, forsiktig massasje osv. | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Ons Okt 13 2010, 20:14 | |
| Kan det være at hun har forkalkning der? Jeg anbefaler deg å gi henne c vitamin i tilegg til olje. Og jeg anbefaler deg å bruke en olje med omega 3 og 6. Det smører ledd bedre. Du må ikke massere en hund som ikke er frisk.. | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Tor Okt 14 2010, 09:36 | |
| - jeanette skrev:
- Kan det være at hun har forkalkning der? Jeg anbefaler deg å gi henne c vitamin i tilegg til olje. Og jeg anbefaler deg å bruke en olje med omega 3 og 6. Det smører ledd bedre. Du må ikke massere en hund som ikke er frisk..
Hvis det er forslaget mitt du sikter til så skrev jeg at hun burde tenke på å snakke med veterinær eller andre som kan hjelpe henne. Ikke at hun skal begynne på egen hånd. Det gjør ofte vondt verre. | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Tor Okt 14 2010, 10:57 | |
| - Linn skrev:
- jeanette skrev:
- Kan det være at hun har forkalkning der? Jeg anbefaler deg å gi henne c vitamin i tilegg til olje. Og jeg anbefaler deg å bruke en olje med omega 3 og 6. Det smører ledd bedre. Du må ikke massere en hund som ikke er frisk..
Hvis det er forslaget mitt du sikter til så skrev jeg at hun burde tenke på å snakke med veterinær eller andre som kan hjelpe henne. Ikke at hun skal begynne på egen hånd. Det gjør ofte vondt verre. Neida,sikter ikke til det du skrev Linn men bare huske på å sjekke opp hos veterinæren før hun begynner å massere, så det ikke blir vondt værre er det mye væske i leddet? | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? Tor Okt 14 2010, 11:18 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Gammel dame med ledd problemer? | |
| |
|