Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Konserter er DIGG!

Go down 
+6
Tine
camillahoel
Fixa
Ole Bjørn
ElinK
Fanny
10 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyLør Okt 23 2010, 15:15

Vi starter med LADY GAGA'S MONSTER BALL TOUR LIVE 16/10-2010 OSLO SPEKTRUM.

Er fortsatt hes etter konserten. For ei dame!!!!!! happy5 happy5 happy5
Opptakene ble gjort samme dag vi var der. Ta dere 10 minutters pause nå, og se hele videoen! Denne dama er ikke sann, altså! Miranda og jeg hadde en fantastisk dag/kveld/natt i Oslo sammen med FANTASTISKE venner og valpekjøpere. loveshower*

https://www.youtube.com/watch?v=Ojw1ROfEPYA

2 dager senere, var det igjen konsert, og Miranda, Lars, Irene og jeg ilte til Sentrum Scene. Og da for å overvære siste konserten på turnéen til bandet til min kjære deleier av Cronos og Nitara: DIMMU BORGIR.
Vi var da på den ettertraktede GUEST LIST og var utstyrt med VIP-pass til After Party (Backstage pass) og sjeleglad for for å få hjem Silenoz. Her er gromgutta mine:

https://www.youtube.com/watch?v=5KzzbYp7NtY&feature=related greenstars*

Neste konsert vi skal på blir på Electric Ballroom i London i desember. Da er det VOLBEAT vi skal digge! Konserter er DIGG! 650389

Konserter er DIGG! Konserter er DIGG! 650389
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptySøn Okt 24 2010, 09:24

Må nok innrømme at Dimmu Borgir blir i hardeste laget for sarte lille meg happy4
MEN FYTTI H...... for en fantastisk video wawe3
Sånt kan jeg like bravo3



Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptySøn Okt 24 2010, 10:17

Så bra at dere hadde det gøy i Spektrum! Jobbet på lørdagen og virket som om folk hadde det gøy happy6
Ikke helt min type musikk, da var det bedre med Doobie brothers og ZZ Top som spilte igår biggrin
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptySøn Okt 24 2010, 19:01

Konserter er moro ja Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptySøn Okt 24 2010, 19:26

Kizz skrev:
Må nok innrømme at Dimmu Borgir blir i hardeste laget for sarte lille meg happy4
MEN FYTTI H...... for en fantastisk video wawe3
Sånt kan jeg like bravo3




Om dere lytter til videoen, hører vel dere at bandet her har mixet med dem her:

https://www.youtube.com/watch?v=nJDbA-tGnzY&feature=related

Personlig er jeg imponert, siden jeg har fulgt bandet nøye under hele denne prosessen. biggrin

Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptySøn Okt 24 2010, 19:35

Norwinstars skrev:
Kizz skrev:
Må nok innrømme at Dimmu Borgir blir i hardeste laget for sarte lille meg happy4
MEN FYTTI H...... for en fantastisk video wawe3
Sånt kan jeg like bravo3




Om dere lytter til videoen, hører vel dere at bandet her har mixet med dem her:

https://www.youtube.com/watch?v=nJDbA-tGnzY&feature=related

Personlig er jeg imponert, siden jeg har fulgt bandet nøye under hele denne prosessen. biggrin


Der fant du nøkkelen til at jeg kunne få noe ut av musikken happy6
Utrolig genialt!!!!
Men er heavy'er blir det neppe ut av meg uansett lalala2
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Ole Bjørn

Ole Bjørn


Antall Innlegg : 15
Join date : 28.07.2009
Age : 55
Bosted : Fredrikstad

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyMan Okt 25 2010, 18:11

Dimmu's lydbilde og stil anno 2010 er klart av helt ypperste klasse (terningkast 5 fra meg, der låtene 5-10 er de sterkeste), og er også en suveren ambasadør for norsk musikk i utlandet (sammen med bla Immortal, KoK, Enslaved og Satyricon).
Men personlig liker jeg Stormblåst tiden bedre, også pga tekster på norsk (har forståelse hvorfor engelsk dog).
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyMan Okt 25 2010, 19:05

Ole Bjørn skrev:
Dimmu's lydbilde og stil anno 2010 er klart av helt ypperste klasse (terningkast 5 fra meg, der låtene 5-10 er de sterkeste), og er også en suveren ambasadør for norsk musikk i utlandet (sammen med bla Immortal, KoK, Enslaved og Satyricon).
Men personlig liker jeg Stormblåst tiden bedre, også pga tekster på norsk (har forståelse hvorfor engelsk dog).

happy5 happy5 happy5

Enslaved var ett av oppvarmingsbanda på Sentrum Scene. happy6
Jeg liker også Stormblåst-tiden, men er meget imponert over dette albumet og syns dem virkelig viser en fantastisk ny side av seg selv. happy3
Til Toppen Go down
Ole Bjørn

Ole Bjørn


Antall Innlegg : 15
Join date : 28.07.2009
Age : 55
Bosted : Fredrikstad

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyMan Okt 25 2010, 20:36

Norwinstars skrev:
Ole Bjørn skrev:
Dimmu's lydbilde og stil anno 2010 er klart av helt ypperste klasse (terningkast 5 fra meg, der låtene 5-10 er de sterkeste), og er også en suveren ambasadør for norsk musikk i utlandet (sammen med bla Immortal, KoK, Enslaved og Satyricon).
Men personlig liker jeg Stormblåst tiden bedre, også pga tekster på norsk (har forståelse hvorfor engelsk dog).

happy5 happy5 happy5

Enslaved var ett av oppvarmingsbanda på Sentrum Scene. happy6
Jeg liker også Stormblåst-tiden, men er meget imponert over dette albumet og syns dem virkelig viser en fantastisk ny side av seg selv. happy3

Nye albumet (abrahabrabraha????? huh3 ) treffer nok ett litt bredere publikum, symfoni er helt genialt passet inn, og beviser at metal alltid har hatt et symfonisk preg over seg. Dimmu har jo slike innslag på flere låter og album. Har veldig sansen for ho dama de har med på vokal, kunne godt ha passet henne inn på flere låter.
Klar over det (Enslaved). Har flere kjentfolk som var der, men hadde dessverre ikke anledning selv Evil or Very Mad
Vi får håpe det passer bedre neste gang.
Mulig kanskje at det blir en tur på betong 7 des.(Kreator, Death Angel og Exodus), eller ganske sikkert på Inferno til året. Mye bra der da. Men man begynner jo å bli litt gammel og. Blir sett litt rart på av og til av den yngre garden lalala2
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyMan Okt 25 2010, 21:21

Jeg synes mange av "de nye" metalbandene er litt for "glatte" etter min smak. Og en del av "de gamle" har også blitt for "glatte". Noen av mine favoritter for 15-20 år siden var Dark Throne, Entombed, Celtic Frost, Kreator, Carcass, Venom, Slayer og mye annet rart. Jeg har blitt mykere i musikksmaken med alderen, men bl.a. Slayer synes jeg fremdeles er knall. Det jeg liker med den type musikk er at det faktisk er musikalsk ganske avansert. Rytmene, hastighetsskift, rytmeskift og som det er nevnt - slektskap til klassisk. Mange av de som spiller skikkelig tung musikk har i en del tilfeller gått og lært klassisk musikk.
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 10:11

Er så enig, digg digg digg!! Regner med du hadde det supert!

LADY GAGA happy7
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 10:37

Jeg var på konsert med favorittbandet mitt på Hammersmith Apollo i London i helgen. Stod 5 timer i kø for å komme helt fram til scenen og det var vel verdt det. Konserten var helt FANTASTISK og jeg fikk et plekter av helten min som spiller gitar i bandet wub4 biggrin biggrin
Til Toppen Go down
Ole Bjørn

Ole Bjørn


Antall Innlegg : 15
Join date : 28.07.2009
Age : 55
Bosted : Fredrikstad

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 16:30

Du må jo skrive hvem du har vært på konsert med da, camilahoel!!! happy6 Var det My Chemical Romance eller??

Arne: Det er ikke bare vi som er blitt litt eldre da, men jeg må jo si meg enig med deg, på spes. amrikanske band (utelater all tyskermetal da jeg aldri har hatt sans for det ,med unntak av Kreator,). Metalen er generelt blitt "bløtere". Men, feks at Iron Maiden fyller Valle Hovin 2009, mens i 1986 ville de ikke ha fylt Rockefeller engang??? Låtene de spilte på Valle hovin var musikken fra 80tallet. Tidlig 80tallet var det jo "ingen" som hørte på metal eller Maiden

(unntak: puddelrock puke3 ).

Hvorfor er metal mer spiselig nå?? For ikke å snakke om svart metal på slutten av 80 og begynnelsen av 90. Er det fordi de er blitt altfor skreddersydd og polert?? Entombed og Dark Throne gjør jo stort sett det samme nå som for 20 år siden. Spesielt Dark Throne.

Heldigvis med hederlige unntak, der jeg syns norske metalmusikere holder seg helt i toppen faktisk. På det lille jeg følger med høster de også stor annerkjennelse i utlandet også. Musikkstykkene de skriver er mer gjennomført enn mange utenlanske presterer syns jeg.
Når det gjelder "de eldre" er det også noen som kjører like godt som i glansdagene heldigvis. Det er, ifølge meg wink3 , ingen som enda kommer opp imot hva Dave Mustaine (the inventor of metal) har gjort og fremdeles produserer (Metallica f**k off).
Til Toppen Go down
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 17:41

Jeg var på Volbeat på lørdag biggrin Sinnsykt bra! Blir litt ekstra forelska i band sånn rett etter en konsert, så nå om dagen er det stort sett det det går i her. Ellers hørte jeg en del på Dimmu før, men må innrømme at det ikke blir så mye nå for tida uten at jeg egentlig vet hvorfor. Gikk vel kanskje litt lei. Og så var jeg på The Baseballs for ikke så lenge siden, utrolig gøy. Hadde vondt i smilemusklene leeeenge etterpå wink3
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 17:42

Jeg var på Alter Bridge , og det var 2 av de mest fantastiske timene i hele mitt liv biggrin

En av låtene dems
https://www.youtube.com/watch?v=ZEjM_wF1VBA&feature=related

Til Toppen Go down
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 17:58

[/quote]Når det gjelder "de eldre" er det også noen som kjører like godt som i glansdagene heldigvis. Det er, ifølge meg wink3 , ingen som enda kommer opp imot hva Dave Mustaine (the inventor of metal) har gjort og fremdeles produserer (Metallica f**k off).[/quote]

Nja, jeg syns ikke man kan si f**ck off til Metallica... Jeg syns de er noe helt spesielt og vanskelig å sammenligne med noen. De er i en klasse for seg cool
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 18:17

camillahoel skrev:
Jeg var på Alter Bridge , og det var 2 av de mest fantastiske timene i hele mitt liv biggrin

En av låtene dems
https://www.youtube.com/watch?v=ZEjM_wF1VBA&feature=related


Alter Bridge er råbra! happy5

Sukk.. Dette er en av de fineste sangene jeg veit om, ever!
https://www.youtube.com/watch?v=FEwBZegmcXc
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 18:29

Eva skrev:
camillahoel skrev:
Jeg var på Alter Bridge , og det var 2 av de mest fantastiske timene i hele mitt liv biggrin

En av låtene dems
https://www.youtube.com/watch?v=ZEjM_wF1VBA&feature=related


Alter Bridge er råbra! happy5

Sukk.. Dette er en av de fineste sangene jeg veit om, ever!
https://www.youtube.com/watch?v=FEwBZegmcXc

AB er BEST wub4 happy5 Har elsket de siden de ble dannet i 2004.

Er jo veldig vanlig at et band har noen dårlige sanger, men AB har absolutt INGEN biggrin

Og ja, In Loving Memory er fantastisk vakker wub4
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 19:11

Får jo benytte anledningen til å reklamere for bandet til en gammel kompis da, siden hele rockegjengen er på denna tråden!! happy5

Faanefjell

Norskt Black/ Folk metal band!!

Synes det er skikkelig tøft når de blander blackmetal og folkemusikk på denne måten!

Take a look!! happy6
Til Toppen Go down
Ole Bjørn

Ole Bjørn


Antall Innlegg : 15
Join date : 28.07.2009
Age : 55
Bosted : Fredrikstad

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 20:15

Tine skrev:

Nja, jeg syns ikke man kan si f**ck off til Metallica... Jeg syns de er noe helt spesielt og vanskelig å sammenligne med noen. De er i en klasse for seg cool

Nei da, skal ikke være alfor kritisk til Metallica. De 3 kanskje 4 første albumene er veldig bra, men creden spes. til førstealbumet er mye Dave Mustaine. Regner med at du vet historien bak. Personlig liker jeg bare bedre musikken og musikkutviklingen til Dave Mustaine bedre. Han ble/er ikke så polert mainstream som Metallica (med noen unntak). Og heldigvis ingen rene balader, som jeg syns er kjedelig i denne typen musikk.
Til Toppen Go down
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyTir Okt 26 2010, 21:04

Eva skrev:
camillahoel skrev:
Jeg var på Alter Bridge , og det var 2 av de mest fantastiske timene i hele mitt liv biggrin

En av låtene dems
https://www.youtube.com/watch?v=ZEjM_wF1VBA&feature=related


Alter Bridge er råbra! happy5

Sukk.. Dette er en av de fineste sangene jeg veit om, ever!
https://www.youtube.com/watch?v=FEwBZegmcXc

Ahh ikke hørt om før men utrolig fin ja happy6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyOns Okt 27 2010, 12:19

Ole Bjørn skrev:
Arne: Det er ikke bare vi som er blitt litt eldre da, men jeg må jo si meg enig med deg, på spes. amrikanske band (utelater all tyskermetal da jeg aldri har hatt sans for det ,med unntak av Kreator,). Metalen er generelt blitt "bløtere". Men, feks at Iron Maiden fyller Valle Hovin 2009, mens i 1986 ville de ikke ha fylt Rockefeller engang??? Låtene de spilte på Valle hovin var musikken fra 80tallet. Tidlig 80tallet var det jo "ingen" som hørte på metal eller Maiden

Jeg begynte å høre på Maiden i 1988! Det er jo 80-tallet Smile He, he... Men det gikk noen år før jeg kom meg på konsert med dem da. Det gikk jo noen år der uten at det kom noen plate. Konserten var i 96 om jeg ikke husker feil (X-Factor turneen). Da spilte de på Rockefeller av alle steder. Men fytti for en kul konsert det var! happy5 (Og uka før hadde jeg vært på Motörhead - også på Rockefeller - og hadde øresus helt til Maiden-konserten skulle starte happy4 ) Synes alt til og med Seventh Son of a Seventh Son er bra Jeg skulle bare ønske meg at de spilte den og Somewhere in Time inn på nytt uten synth.

Ole Bjørn skrev:

Hvorfor er metal mer spiselig nå?? For ikke å snakke om svart metal på slutten av 80 og begynnelsen av 90. Er det fordi de er blitt altfor skreddersydd og polert?? Entombed og Dark Throne gjør jo stort sett det samme nå som for 20 år siden. Spesielt Dark Throne.

Jeg synes Dark Throne har blitt glattere i lydbildet med årene... men jeg er kanskje sær eller kravstor.. Ellers har det vel noe med hva folk blir vant til etter hvert også. Beatles og Elvis og rock 'n' roll var jo skikkelig "heavy stuff" når det var nytt... satt litt på spissen kanskje.

Jeg glemte jo å nevne Sepultura! Ohoy! Det var saker. Jeg likte dem frem til og med "Arise", men så synes jeg de også blei glatte.

Metallica var bra så lenge Cliff Burton levde synes jeg. Men de har jo blitt überglatte så det holder...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyOns Okt 27 2010, 12:35

Apropos tysk metal. Det er et tysk metal-band som heter Rage (samme som etternavnet mitt). Kona mi bestilte en t-skjorte fra web-shoppen til dette bandet fordi hun syntes at det var morsomt at de het Rage. De syntes også at det var morsomt at vi het det samme så vi havna på gjestelista på tre konserter som de hadde i Oslo. Jeg hadde ikke hørt dem før, men fikk litt bakoversveis på den første konserten. Det er musikere av ypperste klasse. Han som spilte trommer heter Mike Terrana og har bl.a. spilt med Axel Rudi Pell
og Yngwie Malmsteen (han har, dessverre for Rage, slutta). Gitaristen er det man kan kalle en virtuos. Bassisten/vokalisten er utrolig flink til å få opp stemninga! Hadde det vært for noen år siden kunne jeg anbefalt å gå på konsert med dem. De spiller ikke helt min type stil, men konsertopplevelsen er (var) kanonbra.
Til Toppen Go down
Ole Bjørn

Ole Bjørn


Antall Innlegg : 15
Join date : 28.07.2009
Age : 55
Bosted : Fredrikstad

Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyOns Okt 27 2010, 17:35

For å referere til topicen: Konserter er digg! Uansett om man liker det ene eller det andre! Og man kan leve lenge på minnene.
Iron Maiden var her første gang i 1981 tror jeg, som forband for Kiss i Drammenshallen. Fikk ikke den med meg, dessverre.
Tror det var Pal DiAnno på vokal da og!
Men har fått med meg Black Sabbath med 3 vokalister (Gillan, Dio (R.I.P.) og Ozzy), det er jo litt morro. Det er også artig å se alle disse gamle musikerene på scenen. Mange av dem er minst like ivrige på scenen pr. d.d., hvis ikke mer.

Men det er to konserter for meg som huskes godt: Voivod på John Dee i 2009, vanvittig bra konsert!! Seigmen på Oprahuset i 2008!! Noen andre som var der?

Sepulura har jeg dessverre ikke vært på konsert med, siden jeg er litt "old school", må det være med Calvera bros, og da må vi tilbake til før -96. Har sett Max Calvera alene, men det blir liksom ikke helt det samme. Men hør på "under a pale grey sky" dobbel live cd fra -96, siste Max var med på, og som han helst ikke hadde sett utgitt såvidt jeg forstår. Alle de beste låtene er med. Vanvittig bra!

Arne: Tror vi må møtes på konsert en gang!! happy6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! EmptyOns Okt 27 2010, 21:14

He, he... Den er grei Ole Bjørn Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Konserter er DIGG! Empty
PosteTema: Re: Konserter er DIGG!   Konserter er DIGG! Empty

Til Toppen Go down
 
Konserter er DIGG!
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Natures Menu

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: