| Lux - treningen er i gang, film s.6 | |
|
+28Unn Kinkade Hilde Sofie HeidiM uisaksen Maria Gry Elena Kaja Ane Cathrine&Jazzi Tine Nina (Kennel Dijontoma) Fixa Camilla J Marita Marte Caroline Ann-Helen Eva Linn Julie jeanette Lene Fanny Simira ElinK Bente L Maiken 32 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 13:54 | |
| Jeg gjør som Eva og representerer mitt nye tilskudd her Dette er resultatet av rundt ett års planlegging og leting, og endelig er hun kommet til verden Vi venter selvfølgelig også på en pinscherbebis, men der må vi smøre oss med tolmodighet for å vente på den helt rette kombinasjonen for oss - og det gjør vi selvfølgelig! Men mitt helt nyfødte håp er av en helt annen rase, og kommer fra Kennel Staalhjerte ( www.staalhjerte.no) Så kanskje ikke så spennende å lese om for alle siden det er ny rase, men for de som syntes det er moro å lese så legger jeg det nå ut Blir jo Trayansen sin søster Mamma Bf Mrs Hyde av Nangijala - " Aicha" - hun er godkjent redningshund og blir brukt aktivt til dette. Hun er ei herlig tispe med en fantastisk personlighet. Har truffet henne og ble helt betatt Hun er meget sosial og alltid veldig glad! Hun har ett tidligere kull hvor en av valpene er blitt Norsk lydighetschampion og en godkjent IPO 1 forrige helg med strålende karakterer (94-90-97). Flere av hundene i dette kullet konkurrer og trenes aktivt innenfor bruks og IPO. Har møtt flere av valpene etter Aicha, og de er noen høytempererte arbeidsmaskiner med et aldeles herlig gemytt! Pappa Nero vom Haus Mecki bor i Belgia og eies av tidligere verdensmester i IPO Bert Aerts. Han fikk denne hunden ved to års alder og har med en voksen hund iløpet av 3 år fått han godkjent SchH 3 med disse resultatene: A100 - B95 - C99 - og det er ikke så ofte man ser!! Nero er også en sosial og balansert hund med god nerver - og han kommer nok til å bli mye sett på RIK - mesterskap utover Her noen filmer av pappa Nero i drivet: SchH 3 med 99 poeng i bitearbeidet: https://www.youtube.com/watch?v=jA-oBzmO3JgSchH 3 med 95 poeng i lydigheten: https://www.youtube.com/watch?v=0ldAmEIO7DMKennel Staalhjerte: "We expect the puppies to be high tempered, high in drive and pray drive, social and workable dogs" Og disse vidunderbarna ble født i natt - og det ble to tisper og tre hanner Jeg er garantert den ene tispe, den andre beholder de muligens selv. Frøkna skal hete Lux (belysningsstyrke), og jeg regner med hun kommer til å lyse opp hverdagen til både meg og Tray Gjett om jeg gleder meg!! Om 7 uker har jeg en liten bebis i hus, og jeg bare klør i fingrene etter å begynne å jobbe med den!! Skal hovedsakelig bli lydighetshund, men skal innom både agility og IPO for å se hva vi syntes om det Trayan har jo blitt en knall AG-hund så han kommer hvertfall til å fortsette med det! Egentlig skulle det jo vært to bebiser i hus til jul, men siden Indy gikk tom venter vi spenning på neste kombinasjon
Sist endret av Maiken den Tir Mar 29 2011, 09:44, endret 11 ganger | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 14:00 | |
| Spennende og Gratulerer med nytt familiemedlem Flotte hunder |
|
| |
Bente L
Antall Innlegg : 278 Join date : 15.06.2009 Age : 63 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 14:03 | |
| Gratulerer med den lille jenta, Hun hadde noen flotte foreldre, gleder meg til å hilse på henne, | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 14:14 | |
| Gratulerer såå mye med et nytt familiemedlem! Moro med flere wannabe-pinschere | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 14:28 | |
| Grattis! Gleder meg til å se hva du kan gjøre med en slik rase! | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 14:36 | |
| Gratulerer så mye!!! Skjønner godt at du gleder deg til å få henne i hus Kjempeflotte foreldre | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| |
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 15:09 | |
| | |
|
| |
Maiken
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 15:48 | |
| | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 15:49 | |
| Gratulerer med nytt familiemedlem! | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 16:22 | |
| Gratulerer | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 17:23 | |
| Endelig! Gleeeeeeeder meg til å se henne vokse til! | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 17:32 | |
| Gratulerer så mye | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 17:48 | |
| Gratulerer så mye | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 20:53 | |
| GRATULERER så mye Maiken Gleder meg til å følge dere | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 21:01 | |
| Gratulerer med nytt familiemedlem! Jeg er veldig fasinert av maller - og de til Jan Egil og Jenni er jo helt rå på AG-banen. Men ser for meg at det blir litt for mye hund for min smak | |
|
| |
Maiken
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 21:28 | |
| - Marita skrev:
- Gratulerer med nytt familiemedlem! Jeg er veldig fasinert av maller - og de til Jan Egil og Jenni er jo helt rå på AG-banen. Men ser for meg at det blir litt for mye hund for min smak
Ja, spesielt Cirkus er jo bare heeelt rå! Hehe, det er mye hund ja - og det er akkurat det jeg vil ha! Takk igjen allesammen | |
|
| |
Camilla J
Antall Innlegg : 477 Join date : 15.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Okt 19 2010, 22:04 | |
| Gratulerer så mye. Blir spennende å følge dere Får vel møte det nye familiemedlemmet neste sommer håper jeg | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Ons Okt 20 2010, 00:52 | |
| Så morro Maiken, digger å se på at de jobber, helt utrolig for en motor!!! Foreldrene så flotte ut, likte faren best. Lykke til, og smør deg med tålmodighet, jeg kan skrive under på at de ukene går saaaakte | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Ons Okt 20 2010, 21:43 | |
| Wooohooo, endelig var hun født, gratulerer sååå mye Maiken!!! Må jo le da, for jeg visste jo at jeg hadde sett foreldrene før da du viste dem til meg, men koplet jo ikke til hvor de var fra og NÅ ser jeg jo at du skal ha fra Hilde og Erik og de trente faktisk litt med det laget Jonas og jeg var på for mange år siden...det var da Hilde hadde golden-Pixie og Erik hadde Crash! Moro! Har sittet og sett en del på videoer av den nye hunden til Hilde, Helga, og syns bare hun er såååå suuuperfin!!! | |
|
| |
Maiken
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Fre Okt 22 2010, 13:12 | |
| - Nina skrev:
- Wooohooo, endelig var hun født, gratulerer sååå mye Maiken!!! Må jo le da, for jeg visste jo at jeg hadde sett foreldrene før da du viste dem til meg, men koplet jo ikke til hvor de var fra og NÅ ser jeg jo at du skal ha fra Hilde og Erik og de trente faktisk litt med det laget Jonas og jeg var på for mange år siden...det var da Hilde hadde golden-Pixie og Erik hadde Crash! Moro! Har sittet og sett en del på videoer av den nye hunden til Hilde, Helga, og syns bare hun er såååå suuuperfin!!!
Hehe, nei, verden er ikke så stor! Er et utrolig koselig par, og vi fant tonene med engang Mye kunnskap om både avl og trening - også er det selvfølgelig ingen minus at de bor så nærme, IPO er jo ganske nytt for meg så trenger nok litt hjelp.. Ja, Erik har mange gode plasseringer i IPO- toppen med Crash. Hans nye håp Angus er halvbroren til min valp - så fine linjer Og Helga er stilig ja, har møtt henne og det er mye guts i den kroppen der! Men hun er mye mer reservert og vaktsom ovenfor fremmede enn de andre hundene de har er.. Absolutt en flott gjeng!! | |
|
| |
Maiken
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Nov 02 2010, 11:15 | |
| Da er lille Lux blitt hele to uker og bebisene har nå flyttet ut i stallen De har alle åpnet øynene og begynt å utforske omgivelsene for alvor. Om to uker er det klart for besøk, og jeg gleder meg selvfølgelig som en liten unge! Jeg har så mange planer for denne hunden!! Tror også Trayan blir glad når han får en hund til i hus, han koste seg så fælt da Wookie bodde her. Trayan har jo alltid vært en av flere hunder i huset inntil vi måtte avlive Hero, og han er i ekstase hver gang vi er hundepass så det blir nok moro for han I mellomtiden prøver jeg å fokusere på de fem eksamnene jeg har før jul! Her er et bilde av gjengen: | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Tir Nov 02 2010, 12:06 | |
| | |
|
| |
Tine
Antall Innlegg : 400 Join date : 07.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Fre Nov 05 2010, 19:56 | |
| Så utrolig kult og spennende! Gratulerer så kjempemye. Har blitt mer og mer interessert i malle i det siste jeg og, fantastisk spennende rase. Gleder meg til å følge med på dere. Må forresten si jeg er imponert over hvordan du har klart å holde treninga i gang med både Trayan og Wookie ved siden av skole. Føler at jeg ikke har tid til noe som helst ved siden av skolen nesten jeg. | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 Ons Nov 10 2010, 11:13 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Lux - treningen er i gang, film s.6 | |
| |
|