|
|
| Programmer som låser seg | |
| | Av | Innlegg |
---|
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Programmer som låser seg Tir Okt 05 2010, 16:52 | |
| Når jeg tar ut kotakten på laptoppen for å ta den med bort i sofan, så går det litt og så stopper klokka nede i hjørnet.. Det vil si. Det som skjer er at alle programmer med unntak av det jeg har oppe låser seg. Sånn som f. eks MSN. Når jeg klikker på linja i bunn, så står den å tenker en stund før det kommer feilmelding om at Internet Explorer har låst seg.
Dette skjer hver gang jeg tar ut kontakten, aldri ellers. Noen som har en forklaring? | |
| | | Rune Monsen
Antall Innlegg : 204 Join date : 17.06.2009
| Tema: Re: Programmer som låser seg Tir Okt 05 2010, 17:08 | |
| - Lex skrev:
- Når jeg tar ut kotakten på laptoppen for å ta den med bort i sofan, så går det litt og så stopper klokka nede i hjørnet.. Det vil si. Det som skjer er at alle programmer med unntak av det jeg har oppe låser seg. Sånn som f. eks MSN. Når jeg klikker på linja i bunn, så står den å tenker en stund før det kommer feilmelding om at Internet Explorer har låst seg.
Dette skjer hver gang jeg tar ut kontakten, aldri ellers. Noen som har en forklaring? Er det internett kontakten du snakker om ? | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Programmer som låser seg Tir Okt 05 2010, 17:39 | |
| - Rune Monsen skrev:
- Lex skrev:
- Når jeg tar ut kotakten på laptoppen for å ta den med bort i sofan, så går det litt og så stopper klokka nede i hjørnet.. Det vil si. Det som skjer er at alle programmer med unntak av det jeg har oppe låser seg. Sånn som f. eks MSN. Når jeg klikker på linja i bunn, så står den å tenker en stund før det kommer feilmelding om at Internet Explorer har låst seg.
Dette skjer hver gang jeg tar ut kontakten, aldri ellers. Noen som har en forklaring? Er det internett kontakten du snakker om ?
Hun mener nok strømkontakten. |
| | | Rune Monsen
Antall Innlegg : 204 Join date : 17.06.2009
| Tema: Re: Programmer som låser seg Tir Okt 05 2010, 18:21 | |
| - Lex skrev:
Dette skjer hver gang jeg tar ut kontakten, aldri ellers. Noen som har en forklaring? Hvilken kontakt mener du? Hva slags opperativsystem bruker du ? (XP,VISTA,WIN7) | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Programmer som låser seg Tir Okt 05 2010, 20:02 | |
| Kanskje driveren for strømstyringen er dårlig og forårsaker kræsj når den skal stille pc-en om fra å gå på nettstrøm til å gå på batteri? |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Programmer som låser seg Tir Okt 05 2010, 20:23 | |
| Jeg fant noe på nettet om at det kan være et eller annet med noe som kalles " residual charge storage" som konker ut ram-brikkene hvis spenningen på dette går over en viss verdi. Løsningen er å skru av maskinen, trekk ut strømledningen, ta ut batteriet og så holde inne på-knappen i 30 sekunder. Så kan man sette i batteriet igjen og evt strømmen og starte maskinen. Jeg aner ikke om dette er noe som virker permanent eller ikke, men det er jo verdt et forsøk. |
| | | Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Programmer som låser seg Tir Okt 05 2010, 21:57 | |
| Ja selvfølgelig strømledningen. Og ja, Vista. Arne: Det hørtes ut som en hokus-pokus metode.. Men kan jo prøve neste gang jeg gidder. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Programmer som låser seg Ons Okt 06 2010, 09:31 | |
| Ja, du må huske å slå på runebomma også selvfølgelig ;p |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Programmer som låser seg | |
| |
| | | | Programmer som låser seg | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |