Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Programmer som låser seg

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

Programmer som låser seg  Empty
PosteTema: Programmer som låser seg    Programmer som låser seg  EmptyTir Okt 05 2010, 16:52

Når jeg tar ut kotakten på laptoppen for å ta den med bort i sofan, så går det litt og så stopper klokka nede i hjørnet.. Det vil si. Det som skjer er at alle programmer med unntak av det jeg har oppe låser seg. Sånn som f. eks MSN. Når jeg klikker på linja i bunn, så står den å tenker en stund før det kommer feilmelding om at Internet Explorer har låst seg.

Dette skjer hver gang jeg tar ut kontakten, aldri ellers. Noen som har en forklaring?
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Rune Monsen

Rune Monsen

Antall Innlegg : 204

PosteTema: Re: Programmer som låser seg    Programmer som låser seg  EmptyTir Okt 05 2010, 17:08

Lex skrev:
Når jeg tar ut kotakten på laptoppen for å ta den med bort i sofan, så går det litt og så stopper klokka nede i hjørnet.. Det vil si. Det som skjer er at alle programmer med unntak av det jeg har oppe låser seg. Sånn som f. eks MSN. Når jeg klikker på linja i bunn, så står den å tenker en stund før det kommer feilmelding om at Internet Explorer har låst seg.

Dette skjer hver gang jeg tar ut kontakten, aldri ellers. Noen som har en forklaring?

Er det internett kontakten du snakker om ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Programmer som låser seg    Programmer som låser seg  EmptyTir Okt 05 2010, 17:39

Rune Monsen skrev:
Lex skrev:

Er det internett kontakten du snakker om ?

Hun mener nok strømkontakten.
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen

Antall Innlegg : 204

PosteTema: Re: Programmer som låser seg    Programmer som låser seg  EmptyTir Okt 05 2010, 18:21

Lex skrev:

Hvilken kontakt mener du?

Hva slags opperativsystem bruker du ? (XP,VISTA,WIN7)

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Programmer som låser seg    Programmer som låser seg  EmptyTir Okt 05 2010, 20:02

Kanskje driveren for strømstyringen er dårlig og forårsaker kræsj når den skal stille pc-en om fra å gå på nettstrøm til å gå på batteri?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Programmer som låser seg    Programmer som låser seg  EmptyTir Okt 05 2010, 20:23

Jeg fant noe på nettet om at det kan være et eller annet med noe som kalles " residual charge storage" som konker ut ram-brikkene hvis spenningen på dette går over en viss verdi. Løsningen er å skru av maskinen, trekk ut strømledningen, ta ut batteriet og så holde inne på-knappen i 30 sekunder. Så kan man sette i batteriet igjen og evt strømmen og starte maskinen. Jeg aner ikke om dette er noe som virker permanent eller ikke, men det er jo verdt et forsøk.
Til Toppen Go down
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: Programmer som låser seg    Programmer som låser seg  EmptyTir Okt 05 2010, 21:57

Ja selvfølgelig strømledningen. cool

Og ja, Vista.

Arne: Det hørtes ut som en hokus-pokus metode.. happy4 Men kan jo prøve neste gang jeg gidder. happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Programmer som låser seg    Programmer som låser seg  EmptyOns Okt 06 2010, 09:31

Ja, du må huske å slå på runebomma også selvfølgelig ;p
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Programmer som låser seg    Programmer som låser seg  Empty

Til Toppen Go down

Programmer som låser seg
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nyttige programmer
» Gratis-programmer for bilderedigering...