| Fosterhjem? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Fosterhjem? Tor Sep 09 2010, 22:09 | |
| | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Fosterhjem? Tor Sep 09 2010, 22:13 | |
| Sto om dette i hundesport også. Syns det er et bra og vettugt tiltak . | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Fosterhjem? Tor Sep 09 2010, 22:25 | |
| Er jo litt ironisk da, men for all del, om det hjelper så er jo det bare supert! Jeg har stort hjerterom altså, til de firbente, et barn hadde blir alt for mye å ta på seg. Så selvom hundefolk er hjelpsome når de trår til med fulle mugge for å hjelpe/redde hunder, så mener jeg det blir litt feil å "annonsere" (i mangel på ord) barn på denne måten. Så har jeg alltid tenkt at hundefolk hjelper fordi de har mulighet, tid og brenner for hobbyen sin, så jeg ser ikke helt den at hundefolk skulle begynne å ta til seg barn, kan hende det bare er meg men | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Fosterhjem? Fre Sep 10 2010, 06:00 | |
| Jeg tror på dette opplegget, og vi vurderer det. Må bare vokse opp han der rynkeklumpen litt først (og bli frisk...).
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Fosterhjem? Fre Sep 10 2010, 10:52 | |
| Bufetat her i Buskerud og Vestfold har drevet med "annonsering" nærmest daglig i lokalavisene og andre steder som på hundeposekassene i allefall i 2 år nå. Jeg har ikke sett de nye plakatene som henvender seg til hundeeiere, men det kan jo hende at når de retter seg inn mot en spesiell målgruppe så er det flere som føler seg "truffet" i stedet for når de er generelle.
Kristine og jeg har gått PRIDE-kurs som man må gjennomføre for å bli godkjent som forsterhjem, og det var ganske mange av de andre som deltok som hadde over middels interesse for hunder, katter eller andre dyr. Det er kanskje ikke så dumt det grepet de nå gjør. Det er selvsagt ikke det samme å ta seg av et barn og ta seg av et dyr. Det er heller ikke det samme å ta seg av et fosterbarn og å ta seg av sitt eget barn. Fosterhjemsbarna har jo med seg "ballast", og det er ikke uten grunn at de trenger fosterhjem. Men det er viktig å nå ut med budskapet og få folk til å komme på informasjonsmøter og til å melde seg på PRIDE-kurs slik at de kan finne ut om det er noe man passer til og om det er noe man ønsker å gjøre eller ikke. |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Fosterhjem? Fre Sep 10 2010, 12:11 | |
| Jeg syns det var en kjempegod idé | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| |
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Fosterhjem? Fre Sep 10 2010, 20:21 | |
| De må jo være litt kreative og finne folk som ikke nødvendigvis melder seg helt på egenhånd Når det er så mange barn som trenger hjelp er det jo flott at de prøver nye veier | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Fosterhjem? Lør Sep 11 2010, 07:34 | |
| Jeg synes tiltaket høres flott ut jeg Hadde vi hatt et ekstra soverom hadde vi nok søkt om å være besøkshjem eller fosterhjem, da dette har blitt diskutert allerede (men det har noe med min interesse for ungdom med atferdsproblematikk å gjøre, og ikke min interesse for hund og andre dyr). Synes det er veldig bra at Bufetat har kurs, og har god og tett oppfølging, for der er mange barn og unge som har hatt en tøff start på livet (og reaksjoner og atferd er greit å kunne litt om før du får det i hus). Det er hvertfall steintøft av de som gjør dette!!! Har stor respekt for alle som er fosterforeldre | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Fosterhjem? | |
| |
|
| |
| Fosterhjem? | |
|