| Bilbur | |
|
+5Benedicte Gerd-Marit Christina Nina (Kennel Dijontoma) Eva 9 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Bilbur Lør Jul 04 2009, 11:31 | |
| Noen som har linker til div. levrandører til hundebur? Det må kunne låses med type hengelås el. og være så jeg kan ta ut/sette inn el plate. Så det kan være to små eller ett stort bur. Vi hadde en type som var geniale der jeg jobba før men husker ikke hva de het! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Søn Jul 05 2009, 18:53 | |
| |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Bilbur Man Jul 06 2009, 07:36 | |
| Der ja!! Takk! | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Bilbur Man Jul 06 2009, 23:10 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 10:39 | |
| Men en fordel med Variocage er at de har deformasjonssone hvis man skulle bli påkjørt bakfra. De skal visstnok tilfredstille krav for kollisjonssikkerhet (de sier riktignok ikke hvilke krav eller hvem som stiller dem..). Men det høres jo fint ut. Bra for hunden og eventuelt de som sitter i baksetet. Jeg ønsker meg et slik til Albin. Edit: Jeg fant ut hvilket krav Variocage tilfredstiller: SPC-Test (Safe Pet Crate Test) som er en standard laget av SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut (som eies av den svenske staten). Så det er ikke bare vås. Fant standarden også: http://www.sp.se/sv/index/services/hundbur/Documents/SPC-metoden%20utg1.pdf (Ok, så er jeg en standard-freak. Jeg får skylde på yrket).
Sist endret av Arne den Tir Jul 07 2009, 10:57, endret 1 gang |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 10:43 | |
| Ja, hadde ikke hatt no imot et sånt om jeg kunne tatt meg råd til det, men det kan jeg ikke...så syns jeg de andre er helt supre, siden bagasjerommet på disse idiotiske Audi A4 bilene er helt dustete lite til stasjonsvogn å være, så ved å få et sepesiallaget bur får vi utnyttet plassen mye bedre, så de får større plass i buret... Jeg tror det er Agria sine krav til kollisjonssikkerhet, for det er vel et av de eneste eller det eneste buret som er forsikringsgodkjent av Agria... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 11:03 | |
| - Nina skrev:
- ...siden bagasjerommet på disse idiotiske Audi A4 bilene er helt dustete lite til stasjonsvogn å være
Kjøp Opel Astra stasjonsvogn Mye billigere enn Audi. Mye bedre plass. Har mye sprekere dieselmotor enn tilsvarende på Audi. Og faktisk den mest driftssikre tyske bilen de senere årene (i følge en eller annen tysk undersøkelse ) . - Nina skrev:
- Jeg tror det er Agria sine krav til kollisjonssikkerhet, for det er vel et av de eneste eller det eneste buret som er forsikringsgodkjent av Agria...
Ja, det er visst Agria som er oppdragsgiver for å få laget denne testen. Se mitt redigerte innlegg over. Enig i at Variocage er dyre - spesielt hvis man må ha dobbeltbur.
Sist endret av Arne den Tir Jul 07 2009, 11:14, endret 1 gang |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 11:12 | |
| - Arne skrev:
- Nina skrev:
- ...siden bagasjerommet på disse idiotiske Audi A4 bilene er helt dustete lite til stasjonsvogn å være
Kjøp Opel Astra stasjonsvogn Mye billigere enn Audi. Mye bedre plass. Har mye sprekere dieselmotor enn tilsvarende på Audi. Og faktisk den mest driftssikr tyske bilen de senere årene (i følge en eller annen tysk undersøkelse ) .
- Nina skrev:
- Jeg tror det er Agria sine krav til kollisjonssikkerhet, for det er vel et av de eneste eller det eneste buret som er forsikringsgodkjent av Agria...
Ja, det er visst Agria som er oppdragsgiver for å få laget denne testen. Se mitt redigerte innlegg over. Hehe, ja, hadde det enda vært jeg som hadde lappen og penger, så hadde jeg skullet kjøpt meg en mye billigere bil med mye større bagasjerom, men er man blakk og lappløs har man ikke no man skulle sagt... Bilen til Bård er visst veldig sprek, for det er sånn "sports-utgave", som ligger lavt og stivt på veien.... Den er hvert fall alt for sprek for meg som har bilskrekk, skulle gjørne hatt en tregere bil, så han ikke kjørte så fort som han gjør til tider, hehe... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 11:15 | |
| Å.. en sånn uncomfortable modell... (lav og stiv) og med lavprofildekk hvor man merker hvert minste sandkorn på veien... ? Opel kan fåes med mindre spreke motorer også |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| |
| |
Christina
Antall Innlegg : 150 Join date : 28.06.2009 Age : 45 Bosted : Kosice
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 12:22 | |
| Hmmm, hva mener dere med at det er det eneste buret som er forsikringsgodkjent av Agria? Da vi tegnet forsikring med dem i fjor, så sa de at så lenge hunden satt i bur eller sele så dekket forsikringen det om man skulle være uheldig. Jeg spurte tom om det måtte være et bestemt bur eller om buret på noen måte måtte være sikret i bilen. Er dette noe nytt da? Eller er jeg feilinformert (Har forresten selv en skoda octavia RS (sportsutgave, stasjonsvogn), så har både 170 dieselhester og god plass i bagasjerommet Veldig fornøyd med det, men vil aller helst ha en større jeeplignende bil ) | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 12:54 | |
| http://www.bonzobur.no/ - en lokal produsent her - men de lager på mål og etter de vanligste biltypene,,,, Ellers har du jo disse - dyre men billigere enn Vario, tror jeg? http://zoosupply.com/xcart/herkules-hundebur.htmlGooglet bare litt og det kommer opp mange lignende bur som ikke er Vario, men ser veldig stødige ut... Felleskjøpet her i distriktet selger i hvertfall de bonzoburene, vet ikke om det er for hele landet, men... | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 12:55 | |
| www:hundebur.com. Der skredde syr de bur etter hva slags bil og hund du har, ikke er det så værst pris heller. Leverer i Oslo. Denne kom opp fra Canis - kanskje litt mer aktuelt for dere i "Oslo-området" eller deromkring (eller tar jeg helt feil | |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 17:08 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Tir Jul 07 2009, 18:36 | |
| - Christina skrev:
- Hmmm, hva mener dere med at det er det eneste buret som er forsikringsgodkjent av Agria?
Saken er at Agria i Sverige har fått laget en kræsjteststandard for hundebur. Variocage er i følge produsenten det eneste som passerer testen. Det er det som menes med godkjent. Det betyr ikke at Agria krever at man bruker Variocage. |
|
| |
Christina
Antall Innlegg : 150 Join date : 28.06.2009 Age : 45 Bosted : Kosice
| Tema: Re: Bilbur Ons Jul 08 2009, 08:39 | |
| - Arne skrev:
- Christina skrev:
- Hmmm, hva mener dere med at det er det eneste buret som er forsikringsgodkjent av Agria?
Saken er at Agria i Sverige har fått laget en kræsjteststandard for hundebur. Variocage er i følge produsenten det eneste som passerer testen. Det er det som menes med godkjent. Det betyr ikke at Agria krever at man bruker Variocage. Aha! tusen takk | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Bilbur Tir Sep 08 2009, 21:30 | |
| Nå har jeg endelig fått rotet meg til å bestille bilbur etter at jeg fortsatt hadde litt bursdagspenger til overs, og for et par uker siden fikk vi det nye fine buret vårt!!! Jeg er bare sååå fornøyd, inmari deilig å endelig ha et ordentlig dobbeltbur, siden de sammenleggbare metallburene vi tidligere har hatt ikke får plass ved siden av hverandre, så vi har alltid måttet legge ned setene, og det er ikke særlig praktisk hvis man skal ha med seg pasasjerer... :roll: Har ikke fått klippet til teppene enda, så det ser litt rotete ut, men gutta var superfornøyde med det nye buret sitt, og hoppet ivrig inn! Buret er et Kela Transportbur, er spesiallaget så det passer perfekt i vår bil, har uttagbar skillevegg og mulighet for å låse med hengelås, sånn at gutta kan sitte trygt med åpen bakluke på varme sommerdager! Og best av alt...det kostet ikke mer enn 2500 kr, halvparten av stort sett alt annet av tilsvarende dobbeltbur...! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Ons Sep 09 2009, 10:25 | |
| Der har de det fint |
|
| |
Kira
Antall Innlegg : 21 Join date : 13.07.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Bilbur Tir Okt 27 2009, 20:30 | |
| - Arne skrev:
- I de store Variocage-burene kan man ta ut skilleveggen, og de har lås (ikke hengelås riktignok...).
Link: http://www.hjem-for.no/variocage-bilbur.102909.no.html Hei - Noen som har erfaring med disse i golf 2010? Da fortrinnsvis i bagasjerommet... Eller er det slik at mange av dere har buret i baksetet? Og ikke meinst..., hvilke av disse passer til Kira Bjarne | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Tir Okt 27 2009, 21:42 | |
| Jeg tipper at Medium er stort nok til en pinscher tispe hvis det var Variocage du lurte på (men av en eller annen grunn så står ikke Medium Single på hjemmesiden..?). Vi har i noen få spesielle tilfeller hatt bur i baksetet, men bakseter har jo gjerne en helling, og da blir buret stående på skrå. Jeg tror vår hund foretrekker flatt underlag |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Bilbur Tir Okt 27 2009, 21:45 | |
| er vanskelig å få buret stødig i baksetet også.. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Tir Okt 27 2009, 21:52 | |
| Er det bare jeg som har drømt eller? Det ser ut til at Variocage ikke finnes som single-modeller mindre enn Large? Jeg var sikker på at man kunne få Single Medium og Single Small før? |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Bilbur Ons Okt 28 2009, 08:12 | |
| Det var utrolig fint Nina, det kunne jeg virkelig tenkt meg til dvergene, Nemi har et Herkules bur som vi er velidig fornøyd med | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Ons Okt 28 2009, 09:53 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bilbur Ons Okt 28 2009, 10:02 | |
| - Nina skrev:
- Nå har jeg endelig fått rotet meg til å bestille bilbur etter at jeg fortsatt hadde litt bursdagspenger til overs, og for et par uker siden fikk vi det nye fine buret vårt!!!
Jeg er bare sååå fornøyd, inmari deilig å endelig ha et ordentlig dobbeltbur, siden de sammenleggbare metallburene vi tidligere har hatt ikke får plass ved siden av hverandre, så vi har alltid måttet legge ned setene, og det er ikke særlig praktisk hvis man skal ha med seg pasasjerer... :roll:
Har ikke fått klippet til teppene enda, så det ser litt rotete ut, men gutta var superfornøyde med det nye buret sitt, og hoppet ivrig inn! Buret er et Kela Transportbur, er spesiallaget så det passer perfekt i vår bil, har uttagbar skillevegg og mulighet for å låse med hengelås, sånn at gutta kan sitte trygt med åpen bakluke på varme sommerdager! Og best av alt...det kostet ikke mer enn 2500 kr, halvparten av stort sett alt annet av tilsvarende dobbeltbur...! Utrolig fint bur Takk for tipset, jeg har kontaktet de for og få laget et til bilen min, og også utstillings tralle |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Bilbur | |
| |
|
| |
| Bilbur | |
|