Nu har vi varit nere till Tyskland och Messi har fått träffat Kimmy och det blev verkligen kärlek vid första ögonkastet
Resan till Tyskland gick alldeles utmärkt och messi tog som vanligt hela resan med färja osv med ro!
Vi började åka på torsdagen och passade på att göra ett litet stopp hos en vän i Malmö medans vi väntade på nattfärjan som skulle ta oss till Tyskland! Det blev en rätt så jobbig natt och resa dagen efter men när vi kom fram till Kimmy och hans ägare Susanne så kändes det att det helt klart var värt den långa resan!
Kimmy va en super glad kille, härlig och öppen och så ståtlig och fin! Messi tyckte precis lika mycket om honom som jag gjorde
Vi fikade lite och myste med Kimmy och bestämde sen att vi skulle åka mot vårt hotell i Berlin där vi skulle övernatta och komma tillbaka även en gång på lördagen. Sagt och gjort så åkte vi en timmes resa till Berlin för att få sova lite och sen på lördag morgon bar det av igen till Kimmy!
Det blev två väldigt lyckade parningar och jag är så oerhört glad att jag åkte ner till Tyskland för att para med Kimmy för han är en helt klockren match till Messi! Stort tack till Susanne som låter mig använda underbara Kimmy i till vår kommande valpkull!
Nu väntar jag med spänning för att få se de första tecknena på att Messi är dräktig. Om 30 dagar kommer vi åka iväg för att röntga Messis mage för att få se hur många valpar som finns
Självklart har jag börjat mäta hennes mage för att kunna hålla lite koll själv hur mycket hennes mage växer!
Vi har ett ”startmått” på 48cm och jag kommer försöka mäta minst en gång i veckan och lägga ut det så ni kan följa magens framfart
Nu håller vi tummar och tassar för att det snart kommer sånna här små godingar
Hjerpviken's Granit aka Mathias
SE UCH SE VCH Hjerpviken's Florence aka Skorpan