Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Nytt navn til en hund

Go down 
+8
Hera
Ann-Helen
-linda-
Lene
ElinK
Linn
Simira
Gabriella
12 posters
AvInnlegg
Gabriella

Gabriella

Antall Innlegg : 123

Nytt navn til en hund Empty
PosteTema: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyFre Jul 30 2010, 11:02

Heisann, ville bare høre med dere om råd på dette; Ei jeg kjenner henter sin valp (på 6 mnd) om kort tid. Denne valpen har allerede fått en navn som hun lystrer. Den nye eieren har en drøm om å navngi sin nye hund for noe annet. Det er et navn hun lenge har tenkt på den dagen hennes drøm gikk i oppfyllelse, nemlig en hund.

Forrige eier sier det ikke lar seg gjøre da hun allerede lystrer sitt navn. Jeg tenker da at dette ikke bør være noen problem? Eller er jeg helt på jordet her? En ung hund klarer da lett å lystre et nytt navn?

Jeg har jo Hiro og "tjukken" som navn på min?! Og han lystrer faktisk begge. (Tjukken fikk han da han var sexy-lubben som valp Smile Han er en flott ung herremann nå!! he he

Men det er da ingen case å gi sin hund et nytt navn? Ka du tro?

GOD HELG!

-G-

Må vise dere bilde av den gode gutten min som har blitt så stor! De vokser så fort wub3

Nytt navn til en hund IMG_1319
Til Toppen Go down
Simira

Antall Innlegg : 1072

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyFre Jul 30 2010, 11:04

"Kjært barn har mange navn"? Odin lyder "Odin", "fillebikkje", "drittbikkje", "kjøter", "vofsen", "Rufus", "boffel", "bajas", "godgutten" og sikkert mange flere... Ser ikke at det skal være noe problem. :P Very Happy
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyFre Jul 30 2010, 11:14

Jeg har gjort begge deler. Rosa og Fly (uttaltes "flai") beholdt sine, mens Kayla fikk nytt (men det var ganske likt Carla, som hun het før). Hvis man endrer navnet helt så vil det jo trenge inntrening og litt tålmodighet (man får mye gratis ved at det nye navnet ligner litt i klangen), men det lar seg jo fint gjøres.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyFre Jul 30 2010, 11:19

Jeg byttet navn på min forrige hund, han ble bare kalt "Ballen" av de han bodde hos (som i hårballen happy4). Er bare å trene det inn, bruke det nye navnet og gi hunden en godbit når den lystrer sitt nye navn. Hunder skjønner jo ikke navn, bare kommandoer. De "vet" jo ikke hva de heter, så kan da ikke være noe problem å bytta navn happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Linn
Admin
Linn

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyFre Jul 30 2010, 11:27

Klart de vet hva de heter wink3 Men det er ikke noe problem likevel Smile Bare å bruke navnet i alle positive settinger, så er det snart inne Smile

Forresten et innmari fint bilde av gutten din! Han er kjempeflott happy5
Til Toppen Go down
Gabriella

Gabriella

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyFre Jul 30 2010, 11:37

Tenk at han var en slik liten søt sak!! *smelt*

Nytt navn til en hund DSC04168
Til Toppen Go down
Gabriella

Gabriella

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyFre Jul 30 2010, 11:49

Forresten et innmari fint bilde av gutten din! Han er kjempeflott happy5 [/quote]

Takk! Smile Men lurer på en ting, se på anskiktet hans. Er han litt tynn? Han ser litt tynn ut syns nå jeg. Han spiser godt hjemme da men. Energinivået hans er helt normal for pinschere. Propell 24/7 wink3
Til Toppen Go down
Lene

Lene

Antall Innlegg : 2752

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyFre Jul 30 2010, 12:16

Han er så nydelig atte! wub4
Hvor gammel er han nå? De vokser jo litt i perioder disse pinscherne, så de kan jo se litt tynne ut innimellom.
Azarel gikk under tilnavnet "spøkelset" en periode i fjor fordi jeg synes han var så tynn. Han var skikkelig hengslete frem til han ble 2 år, og har først begynt å legge seg ut i bredden det siste halvåret. Og det er jo stor forskjell på fasongen på disse dyra også, og jeg kan absolutt ikke se at du har noe å bekymre deg over. happy6

Forøvrig så klarer hunder fint å lære seg å lystre et nytt navn, men det kan jo ta litt tid før de skjønner tegninga da. Men med trening og tålmodighet så går det nok bra. happy3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Linn
Admin
Linn

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyFre Jul 30 2010, 16:26

Gabriella skrev:
Forresten et innmari fint bilde av gutten din! Han er kjempeflott happy5

Takk! Smile Men lurer på en ting, se på anskiktet hans. Er han litt tynn? Han ser litt tynn ut syns nå jeg. Han spiser godt hjemme da men. Energinivået hans er helt normal for pinschere. Propell 24/7 wink3[/quote]

Syns han ser flott ut happy6 Tydelig unghund, men det er han jo så det er helt riktig happy3 Bredden kommer med alderen og det kan komme litt vel mye av den også til tider lalala2 så ikke stress med det. Mine utviklet seg helt tydelig frem til ca 3 år, så ting tar tid og sånn er det bare biggrin Syns han ser flott ut nå så det lover jo bra happy3
Til Toppen Go down
Gabriella

Gabriella

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 06:01

Vil bare si tusen takk for svar Smile
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-

Antall Innlegg : 1025

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 10:18

Blaze lyder også flere navn, som "kjekkas" og "baby" lalala2

Så det er ikke så veldig vanskelig.. Hunder er smarte..
Det er det samme som når hunden lærer at "sitt" betyr sitt.. Du kan også lære hunden å sette seg om du sier "stå" liksom :p Det betyr jo ikke det samme for de, slik som for oss. Og de kan fint lære at flere forskjellige ord betyr samme tingen. Blaze lyder f.eks "dekk", "legg deg" og "ligg" som det samme for å legge seg Smile
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 18:14

Mine lyder "Randi og Ronny" happy4 , da skjønner de at det er begge som skal komme. Deres rette navn er for ordens skyld Bobby og Chicco.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Gabriella

Gabriella

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 19:01

Ann-Helen skrev:
Mine lyder "Randi og Ronny" happy4 , da skjønner de at det er begge som skal komme. Deres rette navn er for ordens skyld Bobby og Chicco.

LOL

Litt av noen kallenavn da... happy4
Til Toppen Go down
Hera

Hera

Antall Innlegg : 1526

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 19:36

Hera lystrer alle disse navnene "Hera", "Musi", "Mamma sin", "god jenta", "goingen" ... så tror ikke det er noen problem at hunden har blitt kalt noe annet tidligere... som de andre sier, kjært barn har mange navn rolleyes3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 20:03

Mine lyder sånn ca 120 navn hver, inkludert et godt utvalg med jentenavn til guttene og guttenavn til Emma...hennes siste tilskudd i navnrekken er "Flemming"...ikke spør...! happy4 confused3

Hiro-gutt ser kjempefin ut, han er blandt mine absolutte favoritter blandt svartingene, virkelig en velkonstruert gutt...! happy6

(Jeg syns kanskje han har mistet litt masse siden de forrige gang jeg så han, men det er nok snart tilbake igjen...! happy3 )
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gabriella

Gabriella

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 20:11

Nina skrev:
Mine lyder sånn ca 120 navn hver, inkludert et godt utvalg med jentenavn til guttene og guttenavn til Emma...hennes siste tilskudd i navnrekken er "Flemming"...ikke spør...! happy4 confused3

Hiro-gutt ser kjempefin ut, han er blandt mine absolutte favoritter blandt svartingene, virkelig en velkonstruert gutt...! happy6

(Jeg syns kanskje han har mistet litt masse siden de forrige gang jeg så han, men det er nok snart tilbake igjen...! happy3 )

Mistet litt masse som i vekt tenker du på? Han var jo tidligere kjent for å være sexylubben wink3
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 20:15

Ja, kanskje en liten smule...men han ser veldig fin ut, ikke no beinrangel...! wink3
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte

Antall Innlegg : 531

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 20:15

Citrus lyder "jenta mi" mens Cocos lyder "lille-bøll" Smile Kjært barn har mange navn..
Til Toppen Go down
Gabriella

Gabriella

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 03 2010, 20:30

Hiro har faktisk; Tjukken, gutten min, tulling.... krøllbøll og klumpen Smile
Til Toppen Go down
CamillaF

CamillaF

Antall Innlegg : 74

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyOns Aug 04 2010, 17:17

Vi bytta fra Dee til Tina på vår eldste DP, hun var over et og halvt år og det gikk knirkefritt! happy3 Så jeg mener det er ikke noe problem! happy6
Til Toppen Go down
http://camillafrey.blogg.no
Cesilie

Cesilie

Antall Innlegg : 1217

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyMan Aug 16 2010, 20:48

Nina skrev:
]

Hahaha, jeg MÅ jo bare spørre... Flemming?! Det var jo det kuleste (tispe-)navnet på lenge cool3 happy4

Jeg syns Hiro var en skikkelig kjekkas!! Flotte vinkler og hode, også syns jeg ørene hans var veldig fine happy3
Til Toppen Go down
Gabriella

Gabriella

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 17 2010, 12:15

Sitat :
Jeg syns Hiro var en skikkelig kjekkas!! Flotte vinkler og hode, også syns jeg ørene hans var veldig fine happy3

Takk for det Smile

Han jakter på tisper høyt og lavt og brenner sikkert kalorier som bare pokkern! Det krever en god del når disse hanhundene plager enhver tisper sikkert ti ganger per tispe! lalala2 he he Og når han er i jaktemodus excited kan jeg bare glemme å rope på han, da er jeg heldig hvis han kan lokkes med godbiter dry
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 17 2010, 12:51

Gabriella skrev:
Sitat :

Takk for det Smile

Han jakter på tisper høyt og lavt og brenner sikkert kalorier som bare pokkern! Det krever en god del når disse hanhundene plager enhver tisper sikkert ti ganger per tispe! lalala2 he he Og når han er i jaktemodus excited kan jeg bare glemme å rope på han, da er jeg heldig hvis han kan lokkes med godbiter dry

Disse Rattenjäger-gutta er så jentegærne! Nettopp hatt en løpetur etter Scot som fikk ferten av ei tispe med løpetid. Og de med tispa de gikk like greit ut på bilveien med Scot hengende på slep. Vet ikke helt hvem jeg var mest forbanna på mad2
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund EmptyTir Aug 17 2010, 18:49

Cesilie skrev:
Nina skrev:
]

Hahaha, jeg MÅ jo bare spørre... Flemming?! Det var jo det kuleste (tispe-)navnet på lenge cool3 happy4

Vet ikke om det finnes no fornuftig svar på den der gitt... lalala2 Men det kom vel av at jeg kaller Emma for Emmis som ble Emmis-Flemmis og da sa søsteren min at den skulle hete Flemming... cool Var har jo sikkert 10 navn på absolutt alle dyrene våre, og katten vår heter jo bl.a. opprinnelig Phillip, men går nesten oftere under Jan...akkurat som om det har noe med Phillip å gjøre... blink00 Men han lyder alle navnene sine... happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Nytt navn til en hund   Nytt navn til en hund Empty

Til Toppen Go down

Nytt navn til en hund
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Endre navn på hund
» Som katt og hund...? (Nytt: Oppfølger nederst på siden!)
» Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2...
» Navn
» Hund reddet påkjørt hund!