| Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... | |
|
+7Kinkade Caroline Maria Anita.K Julie Lene Bella 11 posters |
Av | Innlegg |
---|
Bella
Antall Innlegg : 127 Join date : 19.09.2009 Age : 40 Bosted : Lørenskog
| Tema: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Man Feb 15 2010, 14:39 | |
| Lenge siden jeg har vært inne på dette forumet nå, så tenkte jeg skulle skrive litt her igjen. Min øyestein Bella har vært igjennom mer enn noen fortjener å gå igjennom med sin hund. Etter ganske så akkurat ett års sykdom (valpefurunkulose, hemolysitsk immunologisk anemi, opr lang bløt gane, utseltt o.l.) har hun nå blitt så godt som frisk og har vært uten prednisolon (kortison) i ca 4 mnd uten problemer (hadde da gått på det kontinuerlig i ett år). Hun er nå 1 år og 10 mnd. Hun var syk fra hun var 6 mnd til hun var 1 år og 6 mnd. Så i samråd med veterinæren ble hun nå sterelisert for 4 dager siden pga plager med innbilt svangerskap og hormonproblemer i form av utslett. I tillegg til at hun skal få slippe alle disse hormonene når hun har vært igjennom så mye. Og vi tror at forsikringssepskapet faktisk velger å dekke dette (ikke helt sikkert enda, men det virker slik). Hun har stort sett aldri sett syk ut, men jeg som har lært henne å kjenne har sett det og dratt til vetten. Men etter steriliseringen var hun skikkelig pjusk, jeg hadde skikkelig vondt av henne, men etter to dager hadde hun blitt så god som ny. Hadde aldri trodd at hun skulle komme seg så fort med tanke på alt hun har vært igjennom Siden hun nesten ikke har hatt mulighet til å være en skikkelig hund, men mye energi, rampestreker ol. pga sykdom håper og tror vi nå at hun skal bli helt frisk og få mer energi. Så for at Bella skal få mulighet til å leve som en ordentlig hund og leke og ha det gøy skal jeg få en hund nr to i hus, en tispe fra Gry (Kennel Estrellapinsch) og jeg gleder meg masse. Håper jeg endlig kan få et skikkelig hundeliv her i kåken Har i tillegg fått så mye skryt av at hun ser så veldig sun og frisk ut nå, og det varmer en eiers hjerte som har hatt så mange bekymringer over så lang tid
Sist endret av Bella den Ons Mar 10 2010, 12:10, endret 1 gang | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Man Feb 15 2010, 15:09 | |
| Så fint at det ser ut til å gå bra med Bella nå. Krysser fingrene for at det fortsetter slik, og at dere slipper flere problemer nå. | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Man Feb 15 2010, 16:12 | |
| Huff. Ikke småtterier lille jenta har måtte gå igjennom! Får håpe det er over nå, og at hun holder seg frisk resten av livet. Gratulerer og lykke til med hund nr 2! | |
|
| |
Anita.K
Antall Innlegg : 1449 Join date : 10.06.2009 Age : 38 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Man Feb 15 2010, 16:34 | |
| Hun har no vært uheldig .. Men håper hun holder seg frisk nå da Aragon sender en stor Kos til lille søs Bella Å gratulerer med hund nr 2 | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Man Feb 15 2010, 19:03 | |
| Godt å høre at det går bedre med Bella! Og gratulerer med hund nummer to på vei!! | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Man Feb 15 2010, 19:47 | |
| Godt å høre at det går bra med Bella Lykke til med enda en hund i hus Det er veldig hyggelig å ha to stykker | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 06:14 | |
| Kjempebra at Bella har blitt bedre Lykke til med nr2...de vil nok storkose seg sammen | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 09:02 | |
| Godt at stakkars lille goe vakre Bella endelig har blitt bra etter alt hun har vært igjennom, hun har hatt ett utrolig humør allikevel den jenta, makan til herlig jente jeg er så glad for at en av småbøllene mine skal få lov til å bli Bellas lillesøster, tror de får det supert sammen med den supre mamman sin | |
|
| |
Christine
Antall Innlegg : 344 Join date : 24.12.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 12:59 | |
| Uff.. Det hørtes ut som en stri turn. Fælt når de er syke, men så godt at det går så bra nå da! Satser på mange friske og gode år fremover for Bella!
Bella
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 13:06 | |
| Takk for alle hilsningene, setter stor pris på det Det har mildt sagt vært en stri tørn, men hva gjør en ikke for disse firbeinte skapningene som er så avhengig av å ha gode og flinke eiere. Flere hadde kanskje gitt opp for lenge siden, men med Bella sin hærlige personlighet, gemytt og pågangsmot har valget vært lett Ser virkelig fram til å få ei av dine småbøller hjem Gry, det blir morro. Og tror hun og Bella kommer til å få det som plommen i egget og jeg skal si det selv Har hørt at det kan være enklere med to, så satser på det. Gleder meg masse til å se reaksjonen til Bella når valpen kommer i hus | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 13:14 | |
| Huff, føler med deg, for jeg vet akkurat hvordan det er å ha en hund som man konstant går og bekymrer seg for, som man lurer på hvor lenge man har, og som man stadig går og ser etter tegn på om de selv er lei eller ikke, og når de først går på mye medisiner for én ting blir de jo fort utsatt for å få mye annet også pga at immunforsvaret ikke lenger er helt på topp... Det tar veldig på både følelsene og lommeboka, men så kunne man jo ikke klart seg uten dem heller, og som du sier, så lenge de selv er livsglade og fulle av pågangsmot blir valget lett! Flott å høre at det går bedre nå, og jeg håper virkelig at dere slipper noen flere uhyggelige overraskelser framover! Den nye vofsen kommer helt sikkert til bli mottatt med stor glede, jeg er hvert fall veldig glad for å se hvor mye glede mine har av hverandre og av å vite at Jonas har Otto ved sin side hele tiden, de er virkelig friends 4 life! | |
|
| |
Bella
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 14:05 | |
| Huff ja Nina virkelig ikke greit når de er syke. Har sett mye etter tegn på Bella jeg også i forhold til om hun ikke tåler eller orker mer påkjenning, men det har gått veldig bra. Og jeg har hatt mange våken netter eller netter med minimalt med søvn pga at stort sett så har det første symptomet på at hun har begynt å bli syk igjen har vært at hun har fått problemer med pusten. Hun har hostet til hun har spydd, hyperventilert og rett og slett ikke fått til å puste i korte perioder, det har vært det værste Hovedproblemet til Bella har vært at immunsystemet hennes kolapset helt da hun var 6 mnd, så hun var veldig mottakelig for alt. Det kollapset så ille at det brøt ned de røde blodcellene hennes så hun ble anemisk (blodfattig). Noen veterinærer tror det skyldes 12 ukers vaksinen og andre synes det høres rart ut siden den skikkelig store reaksjonen først kom 3 mnd etter vaksinen. Så pga denne usikkerheten er det ingen som tørr å revaksinere henne igjen med tanke på at vi kan sette i gang de samme prosessene igjen Jeg håper også at den nye valpen er akkurat det Bella (og jeg) trenger nå. Så kanskje Bella glemmer alt hun har vært igjennom og begynner å leke for første gang. Regner med de blir venner for livet disse to også Hvor stor alders forskjell er det mellom Otto og Jonas? Gikk de godt overens og ble venner fra første stund eller tok det litt tid? | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 14:14 | |
| Jonas var i underkant av 2,5 år gammel da vi hentet Otto, og de var gode venner med én gang. Jonas har alltid gått godt overens med alle andre hunder og mottat alle hundegjestene vi har hatt med åpne armer, så sånn sett var det jo ingen stor bekymring, men han har alt for lang lunte og lar valpene herje veldig med ham, så for at han ikke skulle bli sliten og lei stoppet jo jeg selvfølgelig herjingen til Otto når han var litt for voldsom i leken når det var valperaptus på gang... De har aldri hatt no diskusjoner eller bråk seg imellom, og det har alltid vært helt naturlig for Otto å godta at Jonas er sjefen selv om Jonas jo i naturen ville vært det svakeste leddet i og med at han nesten ikke ser, hehe... | |
|
| |
Bella
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 14:24 | |
| Hehe så det er ikke synet det kommer an på med andre ord Den er rar denne dyreverdenen med tanke på hvem som blir sjefen og hvem som ikke blir det. Det er ikke bestandig jeg hadde tippet at de som blir det blir det for å si det slik Bella går også god overens med andre hunder, aldri hatt noe problem der. Hun forstår at hun er nederst på rangstigen, prøver aldri å komme høyere opp, så derfor har jeg aldri møtt problemer. Bortsett fra at hun ikke hadde så lang lunte nå når hun hadde løpetid sist, men det er jo naturlig. Og ikke skal hun ha det mer heller Men hun har aldri vært sammen med valper da, bare voksne hunder fra andre raser, med det går helt sikkert fint | |
|
| |
Tiny Amigo
Antall Innlegg : 107 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Verdal
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 15:22 | |
| God bedring til Bella mor! Håper alt ordner seg for henne nå....Lykke til med valpen når den tid kommer Tror Bella kommer til å like å få seg en "lille søster" | |
|
| |
Bella
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Tir Feb 16 2010, 15:35 | |
| Takk takk Kjersti Nå har jeg jo ikke hatt noe problem med henne på mange mnd så det ser lovende ut, steriliseringen var jo mest for at hun skal slippe disse problemene med hormonene og innbilt svangerskap. Gleder meg masse til valpen kommer, håper Bella gjør det også Jeg tror foresten at vi skal oppover i månedskifte april/mai så da skal du få se den lille hvis du er hjemme | |
|
| |
Bella
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Ons Mar 10 2010, 12:09 | |
| Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering Det har nå gått nesten en mnd siden Bella ble sterilisert, og jeg har nesten fått en ny hund. Hun har vært i bra form fra dag to etter operasjonen, ikke hatt noe problemer av noe slag (og det er jo noe nytt, siden hun alltid har fått en eller annen form for komblikasjon) Hun liker nå å gå på tur (selv om det er snø ute), hun har begynt å leke litt, hun er mer nyskjerrig på alt når vi er på tur, kort sagt virker hun mer selvstendig I tillegg har hun funnet ut at hun ikke trenger å gå ved siden av meg hele tiden, hun kan ligge mange meter foran og bak meg, og hun har funnet ut at hun ikke bestandig trenger å komme når jeg roper på henne Det er vel slik en DP er, men det er en ny opplevelse for meg I tillegg er det nå bare 6 dager til jeg skal å hente det nye familie medlemmet Estrellapinsch Black Efremiana, som til daglig skal hete Ixi Bella har begynt å forstå at det er noe igjære, for jeg setter henne i buret og reiser bort som vanlig, men når jeg kommer tilbake lukter det hund. Hun virker litt usikker i forhold til dette, men jeg regner med alt ordner seg når Ixi kommer i hus og hun får en lekekamerat hele dagen | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Ons Mar 10 2010, 13:26 | |
| Så bra at det går så fint med Bella Blir spennede med ny valp i hus også! Det at hun ikke kommer når du roper passer godt med alderen hun er i Om hun pleier å komme når du roper til vanlig, så skal du nok se at det blir som før når denne siste "perioden" er over. Personlig har vi selv merket rett-før-to-år perioden på våre hunder best :P | |
|
| |
Bella
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Ons Mar 10 2010, 13:33 | |
| Ja har hørt snakk om den alderen ja, men tror jeg har fått litt ekstra en liten periode siden hun aldri har hatt slike perioder før. Men bare litt over en mnd til hun er to år så håper alt blir bra da Så for tiden er det med masse gobiter på tur, for med det matvraket hun er så kommer hun når det er snakk om mat | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Ons Mar 10 2010, 13:54 | |
| Så godt å høre at det går bra med Bella! Synes jammen meg dere har hatt nok trøbbel, så nå får vi håpe at det fortsetter å gå bra fremover. Lykke til med kommende valp! | |
|
| |
Anita.K
Antall Innlegg : 1449 Join date : 10.06.2009 Age : 38 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Ons Mar 10 2010, 15:07 | |
| Så bra at det går fint med søs Bella & Lykke til med ny valpe'n | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... Ons Mar 10 2010, 18:07 | |
| Det er så godt at Bella har blitt en liten rampejente ja haha, det betyr at hun endelig er frisk det Blir spennende å se hvordan hun ragerer når Ixi kommer i hus | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... | |
| |
|
| |
| Etter ett års sykdomsproblematikk, drømmer vi nå om at Bella nå skal bli en vital og livlig hund for første gang... Nytt side 2... | |
|