Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Huggorm

Go down 
+14
Christina
Gerd-Marit
-linda-
Maria
Kinkade
Ann-Helen
Camilla
carmo
Marita
Bettan
Kaja
Gry Elena
helle
CamillaB
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 12:35

Usj, jeg synes orm generelt er ekle.. men nå er ikke jeg så glad i krypdyr generelt da.. urkh.. blink00

En link med litt info til de som vil lese happy3 :

http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/fagartikler/huggormbitt.html
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 12:52

Hvor mye kortison gir man per kg hund i et slikt tilfelle?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 12:57

Christina skrev:
Hvor mye kortison gir man per kg hund i et slikt tilfelle?

1 tablett 20 mg er til 10 kg hund
Det er ikke farlig å gi 1 hel sånn tablett til en hund som er under 10 kg.
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 13:01

Immunsvikt er et av symptomene kroppen får av huggormbitt...meget vanlig og et av tegnene man ser etter når noen har blitt bitt wink3

Giften er designet for å ta knekken på pattedyr og fungere (desverre) meget effektiv på våre systemer. Men nå jo heldigvis huggormgiften beregnet på å ta livet av mus og ikke mennesker (eller hunder) og er lite potent sammenlignet med mange andre slangegifter...men det er ingen tvil om at den kan være farlig for våre firbente venner akkurat slik dere opplevde! Uff!

Jeg er så glad at Dehli var så sterk at hun overlevde dette...kjenner desverre til flere andre tilfeller som involverer mye større hunder hvor det ikke har hatt et like bra utfall

Jeg fortsetter å krysse fingrene for bedringe til Dehli og håper hun slipper unna leverskader....
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 13:02

Marion skrev:
Christina skrev:
Hvor mye kortison gir man per kg hund i et slikt tilfelle?

1 tablett 20 mg er til 10 kg hund
Det er ikke farlig å gi 1 hel sånn tablett til en hund som er under 10 kg.

Takk for svar! Jeg har et glass med 2,5 mg tabletter, men da må jeg jo hive 11 slike i henne om hun blir bitt noen gang. Får vel heller satse på å få tak i større doser. Men det er vel ikke alle veterinærer som vi skrive ut kortison på forhånd, er det vel?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 13:15

Kinkade skrev:
Immunsvikt er et av symptomene kroppen får av huggormbitt...meget vanlig og et av tegnene man ser etter når noen har blitt bitt wink3

Giften er designet for å ta knekken på pattedyr og fungere (desverre) meget effektiv på våre systemer. Men nå jo heldigvis huggormgiften beregnet på å ta livet av mus og ikke mennesker (eller hunder) og er lite potent sammenlignet med mange andre slangegifter...men det er ingen tvil om at den kan være farlig for våre firbente venner akkurat slik dere opplevde! Uff!

Jeg er så glad at Dehli var så sterk at hun overlevde dette...kjenner desverre til flere andre tilfeller som involverer mye større hunder hvor det ikke har hatt et like bra utfall

Jeg fortsetter å krysse fingrene for bedringe til Dehli og håper hun slipper unna leverskader....
De hundene som dør, dør av sjokk og det skjer innen 20 minutter.
Det som skjedde med Delhi var at hun ble værre og værre til tross for behandling.
Hadde hun ikke fått immunforsvar av dyrlegen så hadde hun dødd og hadde hun ikke fått så mye væske som hun har fått så hadde hun trolig vært død.
Reaksjonen til Delhi var unormal og det skyldes at hun hadde ikke det immunforsvaret hun burde ha desverre, et bitt til kan føre til døden for henne.
Delhi fikk det serumet(motgift), kortison, væske 2 ganger om dagen i 4 dager og en hel haug av sprøyter i alle varianter og antibiotika fordi hun utviklet betennelse i huden og kroppen noe som også er veldig unormalt.
Dyrlegene fikk sjokk og jeg skal si det ble tatt prøver av jenta og avl er utelukket pga hennes immunforsvar.
Vi har sitti hos dyrlegen og pratet mye om dette og det skal bli tatt en del prøver av henne.
Disse prøvene fortalte mere om hennes status enn alle dere her på forumet vet.
At hunder reagerer forskjellig, ja det er sant, men ikke sånn som Delhi. tilbakefall hele tiden så fort hun ble stabil.
Delhi går fortsatt på medisiner.
Jeg er ingen dyrlege og jeg sier det jeg ble fortalt av dyrlegene.


Sist endret av Marion den Man Jul 06 2009, 13:20, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 13:16

Christina skrev:
Marion skrev:
Christina skrev:
Hvor mye kortison gir man per kg hund i et slikt tilfelle?

1 tablett 20 mg er til 10 kg hund
Det er ikke farlig å gi 1 hel sånn tablett til en hund som er under 10 kg.

Takk for svar! Jeg har et glass med 2,5 mg tabletter, men da må jeg jo hive 11 slike i henne om hun blir bitt noen gang. Får vel heller satse på å få tak i større doser. Men det er vel ikke alle veterinærer som vi skrive ut kortison på forhånd, er det vel?
Jo det gjør di, det er bare å si i fra så får du en resept. biggrin
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 13:41

Kinkade skrev:
Immunsvikt er et av symptomene kroppen får av huggormbitt...meget vanlig og et av tegnene man ser etter når noen har blitt bitt wink3

Giften er designet for å ta knekken på pattedyr og fungere (desverre) meget effektiv på våre systemer. Men nå jo heldigvis huggormgiften beregnet på å ta livet av mus og ikke mennesker (eller hunder) og er lite potent sammenlignet med mange andre slangegifter...men det er ingen tvil om at den kan være farlig for våre firbente venner akkurat slik dere opplevde! Uff!

Jeg er så glad at Dehli var så sterk at hun overlevde dette...kjenner desverre til flere andre tilfeller som involverer mye større hunder hvor det ikke har hatt et like bra utfall

Jeg fortsetter å krysse fingrene for bedringe til Dehli og håper hun slipper unna leverskader....

I denne situasjonen var det nok ikke Delhi som var sterk, men hennes eiere og veterinærer... Og det skal vi nok være glade for. En hund med et normalt og friskt imunforsvar, vil i de aller fleste situasjoner ikke reagere slik som Delhi gjorde. Det sier seg selv, om vi setter dette i tall:

En frisk hund har et imunforsvar på 10
En hund med dårlig har kanskje et på 4

Si at et huggormbitt angriper imunforsvaret og setter det ned 5

Den friske hunden, vil da fortsatt ha et imunforsvar på 5, og vil mest sannsynlig greie seg fint med kun kortisonbehandling.
Hunden med et dårlig imunforsvar, vil rett og slett ikke ha noe igjen og kjempe med, og vil, slik som i Delhi's tilfelle, trenge MYE og intensiv hjelp.

Det er utrolig trist at Delhi har måtte gå gjennom alt dette, men jeg synest det er flott at Marion og Rume tar dette så alvorlig og velger å ta henne ut av avl.
Vi er superglade for at lillejenta har kommet seg så godt, og vi håper at det nå er slutten på hennes plager!
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 13:57

Jeg prøver overhode ikke å antyde at Dehlis eiere og hennes vetrinærer ikke har gjort jobben sin når det kommer til Dehlis behnadling! Jeg er like enig som dere i at uten hjelp ville Dehli aldri ha overlevd og det jeg prøvde å antyde var at hun var sterk som har kommet seg gjennom dette på tross av alle aspekter som har gjort dette vanskeligere for henne enn hos en gjennomsnittshund.

Jeg prøver bare å forstå hva som fysiologisk har skjedd med Dehli da dette er et felt jeg selv er involvert i gjennom min jobb (dog med mennesker og ikke hund) og jeg klarer ikke helt å forstå alle aspektene hva som har skjedd ut fra det som blir skrevet her spesielt rundt det dere har skrevet om immunforsvar. Jeg forstår at Dehlis immunfosvar ikke har reagert etter boka, men jeg forstår ikke HVA spesifikt som er unormalt (annet enn at det ikke har reagert som forventet og at det er en svikt/nedsatt funksjon og dette kan bety veldig mange forskjellige ting). Jeg er KUN nysgjerrig da dette er noe jeg synes er meget interessant og gjerne vil lære mer om...og jeg beklager virkelig om jeg har skrevet noe som har såret dere eller følt dere "mistenkeliggjort" på noen som helst måte. Det var absolutt IKKE min intensjon!

Jeg forstår også at det kan være vanskelig å forklare på detaljnivå hva som har skjedd når man har hundens ve og vel i fokus og ikke det tekniske rundt...for en hundeeierer er det selvsagt ubetydelig hva som skjer på mikronivå i kroppen; det som teller er at hunden får super behandling slik som dehli har fått takket være sine eiere og blir frisk enten på den ene eller andre måten.

Jeg kan heller forhøre meg med legene jeg kjenner slik at jeg kan få den forklaringen jeg er ute etter der wink3

Jeg ønsker fortsatt god bedring til Dehli og er kjempeglad for at hun har en familie som gir henne det ypperste som finnes av pleie og omsorg Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 14:04

Sylvia : Vi føler oss ikke såret eller noe, men ville gi en forklaring.
Delhi er født med dette, ingenting har skjedd med hennes kropp pga huggormbittet.
Gifta fra huggormen var vanskelig for Delhi å takle pga medfødt dårlig immunforsvar.
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 17:38

Hehe! De var da enda godt wink3

Takk for forklaringen fra dere...jeg synes fortsatt dette er interesant og vil gjerne vite mer om denne typen immunsvikt. Om dere har ytterligere info elller eventuelt kan henvise meg til noen spes vet som er dyktig på dette området (send meg gjerne en PM) er jeg takknemlig for det.

Ulike former for nedsatt immunforsvar er noe som jeg har vært en del borti gjennom ulvehundene men dette er absolutt noe jeg ønsker å lære mer om da det har stor betydning for mange aspekt når det kommer til hundens forsvar og disponibilitet av en rekke sykdommer/infeksjoner/autoimmune sykdommer osv osv.
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 17:43

Vi har masse om immunsvikt på skolen , hvis du sender meg en PM med adressen din,så kan jeg få hostet litt frem til deg og sende oppover happy3 happy3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 19:39

Jeg får vel bare svare for min del her da..

Grunnen til at jeg nå valgte å svare i denne tråden, er rett og slett fordi Delhi endelig er litt på den trygge siden nå...
Jeg har hele veien egentlig synest at denne diskusjonen er veldig interessant, men muligens litt upassende å ha akkurat i denne tiden når Marion og Rune har slitt så mye...
Det er vanskelig å sitte å lese om de forskjellige meningene alle her inne har, når man hele tiden prøver å gjøre det beste man kan for hunden sin. Det er naturlig å lytte på fagfolkene man har rundt seg, og da er det farlig at mange her inne sitter å synser og mener forskjellige ting rundt dette temaet.
Farlig i den grad av at eiere kanskje vil tvile på det de gjør, og at hunden ikke vil få det den faktisk trenger.

Heldigvis, er Marion og Rune oppegående mennesker, som har hatt utrolig flinke veterinærer rundt seg, og jeg håper selv at jeg er så heldig å få den oppfølgningen om jeg skulle komme ut for noe slikt i fremtiden.
Ang fagfolk, så vet jeg at den ene veterinæren de var hos, var en av deltakerne som var med på forskningen angående virkningen av kortison og huggormbitt på veterinærhøyskolen. Men dette vet jo Marion mer om. Og etter hva jeg hørte, ble han rimelig sjokkert selv når han så hvilket nivå Delhi's imunforsvar lå på...
Grunnen til at jeg velger å kommentere dette i det hele tatt, er rett og slett fordi jeg har fulgt Marion, Rune og Delhi tett hele veien, og har lært ufattelig mye av denne tragiske historien..

Det er selvfølgelig et veldig interessant tema, dette med imunforsvar, og om du sitter på informasjon Jeanette, så ville det var spennende om du kunne lagt det ut her!
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 19:46

det er ikke aktuelt å legge ut dette her inne, fordi sist gang jeg gjorde det ble det klager og surv... over ditt og datt. :roll: :roll: :roll:
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 19:48

jeanette skrev:
det er ikke aktuelt å legge ut dette her inne, fordi sist gang jeg gjorde det ble det klager og surv... over ditt og datt. :roll: :roll: :roll:

what3
Kan ikke tenke meg at det er noen som vil klage på fakta og info om helse?
Send meg det gjerne på PM da! happy6
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 20:09

Lena skrev:
Jeg får vel bare svare for min del her da..

Grunnen til at jeg nå valgte å svare i denne tråden, er rett og slett fordi Delhi endelig er litt på den trygge siden nå...
Jeg har hele veien egentlig synest at denne diskusjonen er veldig interessant, men muligens litt upassende å ha akkurat i denne tiden når Marion og Rune har slitt så mye...
Det er vanskelig å sitte å lese om de forskjellige meningene alle her inne har, når man hele tiden prøver å gjøre det beste man kan for hunden sin. Det er naturlig å lytte på fagfolkene man har rundt seg, og da er det farlig at mange her inne sitter å synser og mener forskjellige ting rundt dette temaet.
Farlig i den grad av at eiere kanskje vil tvile på det de gjør, og at hunden ikke vil få det den faktisk trenger.

Heldigvis, er Marion og Rune oppegående mennesker, som har hatt utrolig flinke veterinærer rundt seg, og jeg håper selv at jeg er så heldig å få den oppfølgningen om jeg skulle komme ut for noe slikt i fremtiden.
Ang fagfolk, så vet jeg at den ene veterinæren de var hos, var en av deltakerne som var med på forskningen angående virkningen av kortison og huggormbitt på veterinærhøyskolen. Men dette vet jo Marion mer om. Og etter hva jeg hørte, ble han rimelig sjokkert selv når han så hvilket nivå Delhi's imunforsvar lå på...
Grunnen til at jeg velger å kommentere dette i det hele tatt, er rett og slett fordi jeg har fulgt Marion, Rune og Delhi tett hele veien, og har lært ufattelig mye av denne tragiske historien..

Det er selvfølgelig et veldig interessant tema, dette med imunforsvar, og om du sitter på informasjon Jeanette, så ville det var spennende om du kunne lagt det ut her!

Vet du hva hun/han het?
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 20:16

Kinkade skrev:
Lena skrev:
Jeg får vel bare svare for min del her da..

Grunnen til at jeg nå valgte å svare i denne tråden, er rett og slett fordi Delhi endelig er litt på den trygge siden nå...
Jeg har hele veien egentlig synest at denne diskusjonen er veldig interessant, men muligens litt upassende å ha akkurat i denne tiden når Marion og Rune har slitt så mye...
Det er vanskelig å sitte å lese om de forskjellige meningene alle her inne har, når man hele tiden prøver å gjøre det beste man kan for hunden sin. Det er naturlig å lytte på fagfolkene man har rundt seg, og da er det farlig at mange her inne sitter å synser og mener forskjellige ting rundt dette temaet.
Farlig i den grad av at eiere kanskje vil tvile på det de gjør, og at hunden ikke vil få det den faktisk trenger.

Heldigvis, er Marion og Rune oppegående mennesker, som har hatt utrolig flinke veterinærer rundt seg, og jeg håper selv at jeg er så heldig å få den oppfølgningen om jeg skulle komme ut for noe slikt i fremtiden.
Ang fagfolk, så vet jeg at den ene veterinæren de var hos, var en av deltakerne som var med på forskningen angående virkningen av kortison og huggormbitt på veterinærhøyskolen. Men dette vet jo Marion mer om. Og etter hva jeg hørte, ble han rimelig sjokkert selv når han så hvilket nivå Delhi's imunforsvar lå på...
Grunnen til at jeg velger å kommentere dette i det hele tatt, er rett og slett fordi jeg har fulgt Marion, Rune og Delhi tett hele veien, og har lært ufattelig mye av denne tragiske historien..

Det er selvfølgelig et veldig interessant tema, dette med imunforsvar, og om du sitter på informasjon Jeanette, så ville det var spennende om du kunne lagt det ut her!

Vet du hva hun/han het?

Nei, usikker.. ta kontakt med Marion om du vil vite det du!
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 20:22

Lena skrev:
Kinkade skrev:
Lena skrev:
Jeg får vel bare svare for min del her da..

Grunnen til at jeg nå valgte å svare i denne tråden, er rett og slett fordi Delhi endelig er litt på den trygge siden nå...
Jeg har hele veien egentlig synest at denne diskusjonen er veldig interessant, men muligens litt upassende å ha akkurat i denne tiden når Marion og Rune har slitt så mye...
Det er vanskelig å sitte å lese om de forskjellige meningene alle her inne har, når man hele tiden prøver å gjøre det beste man kan for hunden sin. Det er naturlig å lytte på fagfolkene man har rundt seg, og da er det farlig at mange her inne sitter å synser og mener forskjellige ting rundt dette temaet.
Farlig i den grad av at eiere kanskje vil tvile på det de gjør, og at hunden ikke vil få det den faktisk trenger.

Heldigvis, er Marion og Rune oppegående mennesker, som har hatt utrolig flinke veterinærer rundt seg, og jeg håper selv at jeg er så heldig å få den oppfølgningen om jeg skulle komme ut for noe slikt i fremtiden.
Ang fagfolk, så vet jeg at den ene veterinæren de var hos, var en av deltakerne som var med på forskningen angående virkningen av kortison og huggormbitt på veterinærhøyskolen. Men dette vet jo Marion mer om. Og etter hva jeg hørte, ble han rimelig sjokkert selv når han så hvilket nivå Delhi's imunforsvar lå på...
Grunnen til at jeg velger å kommentere dette i det hele tatt, er rett og slett fordi jeg har fulgt Marion, Rune og Delhi tett hele veien, og har lært ufattelig mye av denne tragiske historien..

Det er selvfølgelig et veldig interessant tema, dette med imunforsvar, og om du sitter på informasjon Jeanette, så ville det var spennende om du kunne lagt det ut her!

Vet du hva hun/han het?


Nei, usikker.. ta kontakt med Marion om du vil vite det du!

Will do happy6 Takk!
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 20:29

Kinkade skrev:
Lena skrev:
Kinkade skrev:
Lena skrev:
Jeg får vel bare svare for min del her da..

Grunnen til at jeg nå valgte å svare i denne tråden, er rett og slett fordi Delhi endelig er litt på den trygge siden nå...
Jeg har hele veien egentlig synest at denne diskusjonen er veldig interessant, men muligens litt upassende å ha akkurat i denne tiden når Marion og Rune har slitt så mye...
Det er vanskelig å sitte å lese om de forskjellige meningene alle her inne har, når man hele tiden prøver å gjøre det beste man kan for hunden sin. Det er naturlig å lytte på fagfolkene man har rundt seg, og da er det farlig at mange her inne sitter å synser og mener forskjellige ting rundt dette temaet.
Farlig i den grad av at eiere kanskje vil tvile på det de gjør, og at hunden ikke vil få det den faktisk trenger.

Heldigvis, er Marion og Rune oppegående mennesker, som har hatt utrolig flinke veterinærer rundt seg, og jeg håper selv at jeg er så heldig å få den oppfølgningen om jeg skulle komme ut for noe slikt i fremtiden.
Ang fagfolk, så vet jeg at den ene veterinæren de var hos, var en av deltakerne som var med på forskningen angående virkningen av kortison og huggormbitt på veterinærhøyskolen. Men dette vet jo Marion mer om. Og etter hva jeg hørte, ble han rimelig sjokkert selv når han så hvilket nivå Delhi's imunforsvar lå på...
Grunnen til at jeg velger å kommentere dette i det hele tatt, er rett og slett fordi jeg har fulgt Marion, Rune og Delhi tett hele veien, og har lært ufattelig mye av denne tragiske historien..

Det er selvfølgelig et veldig interessant tema, dette med imunforsvar, og om du sitter på informasjon Jeanette, så ville det var spennende om du kunne lagt det ut her!

Vet du hva hun/han het?


Nei, usikker.. ta kontakt med Marion om du vil vite det du!

Will do happy6 Takk!
Sendte deg en pm
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 21:23

Jeg må bare slutte meg til Lena wink3 Jeg har selv vært hos Marion og Rune i flere dager forrige uke, og jeg vil vel si jeg har fulgt denne tragedien med Delhi fra ca 2 min etter ulykken var et faktum sad3 Jeg må si at de er enestående både som mennesker og ikke minst hunde eiere... Og jeg skulle ønske flere hadde sett hvordan fryktelig påkjenning dette har vært for hele familien Monsen :sad3:De har virkelig hatt det skikkelig vondt... Men de har hatt det beste støtte apparat rundt seg, med flinke veterinærer døgnet rundt, og jeg er 100% sikker på at hver eneste ting som har blitt gjort for Delhi har vært den riktige. Hun var virkelig døden nær, og da vi var der kom hun seg sagte men sikkert i form happy6 Hun drakk til og med geitemelken jeg ga henne, og var kjempeflink happy5 Jeg synes dessuten Marion har svart på enormt mye spørsmål her inne, midt i hele suppa hun selv har stått midt oppi. Det lyser det respekt av, at hun ønsker og dele info og lærdom med oss alle, selv om hun ikke har hatt særlig krefter selv. wink3 Jeg tror også de fleste av oss har en betrodd veterinær, som man forholder seg til, men at det er forskjellige tanker om behandling av huggorm bitt er forståelig.. Som Marion sier, så er Delhi født med dårlig immunforsvar, og det gjorde det hele så mye mere vanskelig :sad3:Dessverre... Men jeg har i allefall lært mye under denne perioden, og tar mine forhånds regler, og jeg synes mange har skrevet mye hyggelig, og kommet med nyttig info også... Men nå er det bare godt og se Delhi på beina igjen, og at Marion og Rune kan senke skuldrene og gå videre happy5
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 21:29

Jeg synes det var kjekt at denne tråden dukket opp samtidig som ulykken med Delhi skjedde..
Er greit for oss andre å få informasjon om huggorm også, og ikke bare info om hva som KAN skje etterpå..

Tror ikke det var ment vondt mot Marion og Rune på noen som helst måte med denne tråden jeg, så skjønner ikke grunnen for at dere siste som har skrevet her synes det er så upassende..

Jeg blir i hvertfall mer nysgjerrig på hvordan huggormen oppfører seg når man hører om hunder som har blitt bitt, og ikke takler det så bra osv. Dette kan jo skje med oss andre sine hunder også liksom.

Jeg mener heller ikke noe vondt med mitt innlegg, og jeg synes situasjonen med Delhi var veldig tragisk.. Men det har jo endt godt heldigvis! Smile

Men vi må tåle at det kommer informerende tråder samtidig som det desverre skjer noe med en hund eller flere..
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 21:41

Veldig enig med deg Linda... Jeg syns det er positivt at det kommer frem sånne temaer, så lenge det er informativt.

Tross alt er jo 11 valper og en tispe død fordi en amatør av en veterinær ikke kunne joben sin... hva skal jeg si da om div. temaer her?? Når man velger å dele med seg så må man oxo regne med at det vil bli flere teamer som er informative om samme ting som kanskje har hendt deg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 21:45

Haloooooooooooooooo.... det er jo det jeg skrev... at jeg synes det er flott at Marion har delt sine erfaringer med oss alle, og at flere har kommet med flott info happy5 Og at det er forståelig at det er delte meninger om behandlings metoder happy4

Og ja Linda, det er fint og få info, for det kan hende oss alle.....Men håper ikke det skjer noen av oss sad3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 22:00

-linda- skrev:

Men vi må tåle at det kommer informerende tråder samtidig som det desverre skjer noe med en hund eller flere..

VI må ikke tåle noe som helst...
Her er det snakk om at eiere kan begynne og tvile på seg selv og sin veterinær når div ting blir sagt i et forum.

Jeg skrev også tidligere, at dette er et interessant tema, og at mange har utbytte av dette er jo helt klart. Men det er visse ting i denne tråden som kunne vært usagt, og det var det jeg ønsket å få frem i mitt innlegg.

jeanette skrev:

Tross alt er jo 11 valper og en tispe død fordi en amatør av en veterinær ikke kunne joben sin... hva skal jeg si da om div. temaer her?? Når man velger å dele med seg så må man oxo regne med at det vil bli flere teamer som er informative om samme ting som kanskje har hendt deg.

At du har vært uheldig med din veterinær, er ikke ensbetydende med at vi alle skal tvile på veterinærene rundt om i landet!
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 EmptyMan Jul 06 2009, 22:08

Det er jo først når ulykker skjer at folk vil ha informasjon.. I hvertfall er det sånn med meg!
Jeg kan ikke tenke på å samle inn info om alt som KAN skje med hunden min på forkant, å spørre på forumet da..
Men når det skjer noe med en annen hund, så er det jo klart folk blir nysgjerrige på informasjon om samme tema..

Men hvem er det som stoler mest på det som folk her på forumet sier, i forhold til det flere vetrinærer sier da??

Hvis Blaze blir dødssyk, så kommer jeg ikke til å følge alle 1000 råd her inne på forumet kontra det vetrinærene sier... Man stoler jo mest på de som har mest fagkunnskap sant?
Og om man tviler på vetrinæren sine kunnskaper, så oppsøker man andre vetrinærer..

Jeg vet ikke noe om det du mener "som kunne vært usagt" osv.. Men selve infoen om huggorm og dens væremåte har vært kjekt å lese for min del i hvertfall!
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Sponsored content





Huggorm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Huggorm   Huggorm - Page 3 Empty

Til Toppen Go down
 
Huggorm
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: