| Stakkar Delhi oppdatert s 10 | |
|
+39Andeless Susanne Gerd-Marit camillahoel CamillaB Caroline Camilla Marte Ann-Helen Lex Marion G Blomst Bettan carmo Marita Unn Fixa Magdalena ~ Alphahunden ~ mona NinaM KristinC Maria Eva Hera Cesilie Linn Anne Kaja Bente Gry Elena Kinkade Anita.K Fly helle Kennel Mirenzo pusevoffen -linda- Nero-Noir 43 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
carmo
Antall Innlegg : 99 Join date : 13.06.2009 Age : 44 Bosted : Vevelstad
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Lør Jun 27 2009, 14:07 | |
| Det var trist lesing, men det ser ut til å gå fremover... Ønsker dere masse lykke til. Klemmer fra Caroline og Loke | |
|
| |
pusevoffen
Antall Innlegg : 661 Join date : 12.06.2009
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Lør Jun 27 2009, 14:35 | |
| Håper Delhi er blitt bedre | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Lør Jun 27 2009, 14:37 | |
| Stakkars liile venn Håper hun klarer seg gjennom dette, og jeg må si at dere er kjempeflinke med henne God bedring klem |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Lør Jun 27 2009, 15:22 | |
| Tenker mye på dere og krysser fingrene for at alt går bra | |
|
| |
Bettan
Antall Innlegg : 108 Join date : 18.06.2009 Age : 40 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Lør Jun 27 2009, 15:25 | |
| Stakkars jenten.. Får helt ondt i meg.. Skemmende greier dette her... Masse god bedring. | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Lør Jun 27 2009, 17:11 | |
| Godt Dehli er blitt litt bedre Fortsatt god bedring til henne | |
|
| |
carmo
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 12:00 | |
| Hvordan går det med den syke lille? Er spent på å høre fra dere. | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 12:25 | |
| Delhi er hos veterinær igjen nå. Tilstanden er fortsatt alvorlig Så nå bare håper vi.. | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 14:17 | |
| Så ille! Kikket innom og håpet på gode nyheter her nå. Tenker masse på dere alle sammen, både oppdrettere, eiere og alle andre som er glade i vesle snuppa. MASSE god bedring! Sender alle gode tanker deres vei! | |
|
| |
Anne
Antall Innlegg : 868 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Karmøy
| |
| |
Blomst
Antall Innlegg : 242 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 14:38 | |
| Ånei, stakkars Vesla Vi krysser fingre og poter for dere! | |
|
| |
Marion G
Antall Innlegg : 995 Join date : 10.06.2009 Age : 48 Bosted : Haugesund
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 14:49 | |
| Å nei.Alle lykkeønskninger.Den hersens hoggormen skulle vert utryddet. Stor trøsteklem.Håper at det er gode nyheter når jeg kommer hjem fra ferie om en uke. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 14:52 | |
| Vi trodde at Delhi begynte å komme seg, men plutselig så sank blodtrykket igjen og det ene bakbeinet begynte å svikte. Vi reiste til Drammen og hun ble lagt med intravenøst, tok blodprøve. Blodprøvene viser at det foreløbig ikke er skade på leveren, men hun mangler immunforsvaret. Hun har nå fått kalsium, b-vitamin sprøyte og diverse. Jeg har gidd henne kortison på morgenen og antibiotika. Blodet har begynt å sive ut i kroppen så hun er blodsprengt i hele forlabben, brystet og helt ned til buken. Uvisst hva som skjer med huden på sikt. Hun blir stadig mere håven. Vi tør ikke slutte på kortison og har valgt å fortsette med det, jeg legger hun på drypp her hjemme i kveld. Så reiser vi til dyrlegen igjen i morgen. Hun har store smerter i kroppen, er slapp og sover mye. Hva som skjer vet vi ikke, det vi vet er at hun er veldig veldig syk. Dyrlegen ville ikke love oss noe. Vi må bare vente å se. Å se henne slik gjør vondt for oss alle. Hun får all starthjelp hun kan få akkurat nå. Giften i fra huggormen herjer stadig i kroppen hennes desverre. Så da får vi igjen bare håpe å håpe. |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 15:58 | |
| Å herregud Marion... Har ikke vært på nett siden fredag formiddag og har ikke fått med meg dette.. Krysser det jeg har for at dette skal gå bra!! Tenker masse på dere. mange varme tanker til både dere og Delhi. | |
|
| |
carmo
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 16:02 | |
| Jeg tenkte også at det hadde blitt bedre. Håper det beste, alt det beste for dere Masse klemmer fra oss, Caroline og Loke. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 16:22 | |
| Vi hadde kanyla i venstre forbein, men den tok vi ut i går, men måtte sette den i igjenn i dag. Da satte vi den på bakbeinet pga at det gikk ikke å sette den i forbeinet. Her får Delhi sittehjelp av puta. |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 16:51 | |
| Herregud, som hun ser ut Stakkars liten Håper virkelig dette går bra. Krysser alt jeg har her | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 17:02 | |
| Stakars Dehli da,ser ikke ut som hun har det så godt Vondt og se henne slik Men hun er en tøff jente så dette klarer hun seg gjenom,får bare tenke positivt Masse gode tanker sendes deres vei | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 17:10 | |
| Nå gir jeg henne intravinøst. Hun blir så fort sliten av ingenting stakkars jenta. Så nå sover hun. |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 17:31 | |
| Uff får helt vondt i hele meg med tanken på stakkars lille Dehli Jeg krysser alt jeg har og håper av hele mitt hjerte at hun kommer seg! Hoggormgift virker som blodfortynnende og da vil det lekke ut slik som det som har skjedd med Dehli nå. Fikk hun antidot tidligere? Eller ble hun kun behandlet med væske/antibiortika/kortison? (Antidoten heter ViperaTab eller Zagerb Antiserum/Viper Venom Antiserum ). Den må tas innen 48 timer for å ha effekt. Tenker på dere! | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 17:42 | |
| Stakkars Delhi God bedring ! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 17:57 | |
| - Kinkade skrev:
- Uff får helt vondt i hele meg med tanken på stakkars lille Dehli
Jeg krysser alt jeg har og håper av hele mitt hjerte at hun kommer seg!
Hoggormgift virker som blodfortynnende og da vil det lekke ut slik som det som har skjedd med Dehli nå. Fikk hun antidot tidligere? Eller ble hun kun behandlet med væske/antibiortika/kortison? (Antidoten heter ViperaTab eller Zagerb Antiserum/Viper Venom Antiserum ). Den må tas innen 48 timer for å ha effekt.
Tenker på dere! Husker ikke alt hun har fått for i kampens hete så gikk det unna og jeg var bare optatt av at hun skulle bli frisk. Hørte bare dyrlegen snakke og snakke mens hun ble behandlet på fredagen. Det serumet koster 2500 kr så hun har fått det ja, men hva det heter husker jeg ikke nå. Men nå er det kortison og antibiotika som gjelder. Kortison får hun pga hevelsene for at når hevelsene kommer pga et huggormbitt så spres giften fortere, kortisonen forsinker prosessen. Kortison fikk hun rimelig raskt etter bittet. Så var det i gang med sprøyter og intravenøst og dette har nå gått slag i slag. Delhi har ikke hatt så stor utbytte av medisiner som vi håpet på. Immunforsvar har hun ikke og hun har fått en betennelse i hele kroppen. Leveren er ikke skadet så langt, men det vare en del annet som ikke var bra. Et annet problem er at hun er bitt i labben og det gjør det enda værre, det gir størst forgiftningsfare. Vi har funnet 2 hull og ut av hullene kommer det væske og litt blod, jeg masserer område for å få ut væsken. |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 18:07 | |
| Ja serumet er svindyrt....det ene værre enn det andre Men det er supert at hun har fått det...ikke alle vet som velger å behandle med serum desverre. Vanlig behnadling er kortison/AB/væskesubst...og hun får jo full pakke så da er det er det vel ikke så mye mer å gjøre enn å krysse fingre og håper på det beste Som sagt: godt å vite at dere passer så godt på henne! Vi fortsetter og krysse og sender en STOR god bedringsklem til Dehli | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 18:09 | |
| Så leit!! Fortsatt masse god bedring! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Søn Jun 28 2009, 18:12 | |
| - Kinkade skrev:
- Ja serumet er svindyrt....det ene værre enn det andre
Men det er supert at hun har fått det...ikke alle vet som velger å behandle med serum desverre. Vanlig behnadling er kortison/AB/væskesubst...og hun får jo full pakke så da er det er det vel ikke så mye mer å gjøre enn å krysse fingre og håper på det beste Som sagt: godt å vite at dere passer så godt på henne!
Vi fortsetter og krysse og sender en STOR god bedringsklem til Dehli Toya fikk kun kortison og en time etter sprøyta så var hun seg selv igjen og jeg behandlet henne i 10 dager med det. Jeg spør meg selv mange ganger hvorfor Delhi og hvorfor skjer dette. |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 | |
| |
|
| |
| Stakkar Delhi oppdatert s 10 | |
|