| Stakkar Delhi oppdatert s 10 | |
|
+39Andeless Susanne Gerd-Marit camillahoel CamillaB Caroline Camilla Marte Ann-Helen Lex Marion G Blomst Bettan carmo Marita Unn Fixa Magdalena ~ Alphahunden ~ mona NinaM KristinC Maria Eva Hera Cesilie Linn Anne Kaja Bente Gry Elena Kinkade Anita.K Fly helle Kennel Mirenzo pusevoffen -linda- Nero-Noir 43 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 09:04 | |
| Uff så leit. Tenker på dere . | |
|
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 09:28 | |
| åååh :( Jeg som trodde jeg skulle få lese at Delhi hadde blitt frisk nå Tenker masse på dere Marion og Rune. Håper virkelig at det snur og Delhi blir helt bra | |
|
| |
CamillaB
Antall Innlegg : 295 Join date : 11.06.2009 Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 09:35 | |
| tenker på dere, og sender alle gode tanker deres vei | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 09:38 | |
| - Marion skrev:
- Kinkade skrev:
- Kjempebra at hun har fått ringer og NaCl (Krystalloider) som er en viktig del av behandlingen. Det er også vanlig å gi kolloider som er løsninger som inneholder store molekyler som "fungerer" som albuminet i blodet. Dette får væsken til å holde seg i blodårene og ikke lekke ut til ødemer i nærliggende vev og hjelper til med å forhindre at hevelsene blir større og/eller vedvarer. Vet du om hun har fått noe slikt?
Huggormgift (og slangegift generelt) har en utrolig kompleks sammensettning av stoffer og det er det som gjør det så vanskelig å lage motgifter og for kroppen å reagere.
Hva mener de med at det er svikt i immunfosvaret? Kan du utdype det litt nærmere? Svikt i immunforsvaret menes med at hun har ikke immunforsvar. Om gifta har ødelagt hennes forsvar vet vi ikke ennå. De snakket om masse greier og dette med gifta og blod osv, jeg blir sånn at jeg blokkerer og svarer bare ja. I tillegg til dette huggormbittet så har hun fått en betennelse i hele kroppen og jeg husker han sa at hun hadde for mye hvite blodlegemer og en hel masse annet drit. Uff ja jeg skjønner sef at det er veldig vanskelig å få med seg detaljer når man er opprørt og har fokus på hunden sin! Økt antall hvite blodlegemer er kroppens signal på at immunsystemet er satt igang på grunn av en eller annen provokasjon. Jeg kan ikke nok om huggormbitt for å si hva som kan være problemet med FOR MANGE hvite blodlegemer. Høye nivå av hvite brukes som mål på hvor alvorlig en infeksjon er...des høyre nivå des hardere jobber kroppen med å bli kvitt infeksjonen. Men slik jeg oppfatter det er det kanskje slik at immunforsvaret hennes skyter "bomskudd" og ikke produsere antistofer som forventet eller noe slikt? Og at betennelsene har eskalert til et nivå som immunsystemet ikke er i stand til å takle? Nå skal jeg slutte å gnåle men bare kryss fingre!!! Stor klem til deg, Dehli og resten av familien | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 11:02 | |
| | |
|
| |
pusevoffen
Antall Innlegg : 661 Join date : 12.06.2009
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 11:36 | |
| Tenker på dere. Masse god bedring | |
|
| |
camillahoel
Antall Innlegg : 866 Join date : 11.06.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 11:55 | |
| Huff, Marion! Jeg fikk høre om dette på lørdag men har ikke vært på nett før nå. Dette er helt grusom lesing, og jeg håper og krysser alt jeg har for at Delhi blir bra igjen. Tenker på dere. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 15:30 | |
| Håper virkelig Delhi snart blir bra Krysser fingre og tær for henne Jeg har så vondt av dere nå, og hører hvordan stemmen din veksler mellom håp og bunnløs sorg hele dagen Men så lenge det er liv er det håp vet vi..... Masse god bedring klemmer til dere alle, og en susse god snute kos til pasienten |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 18:16 | |
| Da har vi gode nyheter. Delhi ble skjekket nøye hos veterinær i dag, hjertet er bra, litt lavt blodtrykk enda, men ingen krise. Delhi begynte å spise kl 17.00 og klarte å gå litt på plenen ute og sette seg for å tisse. Dette er en framgang vi har lengtet etter å se. Hevelsene er der, men det røde begynner å forsvinne. På benet er det veldig mørkt enda, men det er ingen krise og det er forventet. Delhi er selvsagt litt slapp enda men det skulle bare mangle. Vi fikk beskjed om at Delhi kommer til å bli helt frisk og da ble jeg så glad så glad. Å høre Delhi bjeffe er veldig godt, jeg skal aldri klage over at hunder bjeffer lengre Endelig kan vi slappe av og nyte fin været. Vi fortsetter med kortison og antibiotika. Ny sjekk er på Fredag om ikke noe skjer i mellomtiden. Delhi skal selvsagt ikke stilles ut på vålerbanen, men er hun i form skal hun få være med. Jeg og Rune takker alle for støtte vi har fått. Litt humor: Nå vet vi hvordan Delhi ser ut med skikkelig front |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 18:21 | |
| Å, det var godt å høre! Fortsatt god bedring | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 18:22 | |
| Så utrolig deilig!! Kos dere masse med jenta deres!! | |
|
| |
Nero-Noir
Antall Innlegg : 371 Join date : 11.06.2009 Bosted : Nesflaten
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 18:25 | |
| Godt å høre, fortsatt god bedring | |
|
| |
pusevoffen
Antall Innlegg : 661 Join date : 12.06.2009
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 18:32 | |
| Det var godt å høre Fortsatt god bedring | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 18:46 | |
| | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 18:47 | |
| Ååå, så godt å høre! Stakkars jenta deres så dårlig ut... | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 18:53 | |
| Så deilig å høre, Marion Da puster vi alle litt lettere. Veldig fint at du har hatt ork til å dele dette med oss. Du sa tidligere at du visste hva du gjorde (på side 5 eller 6, eller... ) - har du vært ute for noe slikt tidligere? Jeg vet jo nå hva jeg skal gjøre - takket være deg, men håper jo at jeg ALDRI trenger. Alle andre som har kommet med info og tips - tusen takk. Kanskje ikke du alltid har syntes det har vært like kjekt å høre, Marion, men veldig lærerikt for meg som ny i "gamet". Ha en god kveld og natt nå - sikkert med litt lavere skuldre! | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| |
| |
Susanne
Antall Innlegg : 694 Join date : 21.06.2009 Age : 39 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 19:24 | |
| Noen dager siden sist jeg har vært her inne, så har ikke fått med meg dette før. Så grusom ting å oppleve! Veldig bra hun er blitt bedre, det var godt å høre | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| |
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 19:44 | |
| Det var godt og høre da da kan dere senke skuldrene og nyte fin været Da ses vi i Våler til helgen,gleder meg til utstilling igjen nå | |
|
| |
Anne
Antall Innlegg : 868 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Karmøy
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 19:50 | |
| Så bra,endelig noe gledelig å lese Veldig glad på deres vegne og selvsagt Dehli | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 20:25 | |
| Åh, det var godt å høre at Delhi endelig er på bedringens vei!! Fortsatt god bedring til Delhi, så håper jeg den gode utviklingen fortsetter!! | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 21:02 | |
| - Gerd-Marit skrev:
- Så deilig å høre, Marion Da puster vi alle litt lettere. Veldig fint at du har hatt ork til å dele dette med oss. Du sa tidligere at du visste hva du gjorde (på side 5 eller 6, eller... ) - har du vært ute for noe slikt tidligere? Jeg vet jo nå hva jeg skal gjøre - takket være deg, men håper jo at jeg ALDRI trenger. Alle andre som har kommet med info og tips - tusen takk. Kanskje ikke du alltid har syntes det har vært like kjekt å høre, Marion, men veldig lærerikt for meg som ny i "gamet".
Ha en god kveld og natt nå - sikkert med litt lavere skuldre! Jeg har blitt bitt selv av huggorm og Toya har blitt bitt. Men Toya ble ikke så dårlig og trengte ikke så omfattende behandling. Alle tips er gode å få, men for guds skyld oppsøk veterinær fort og er en et stykke unna ha alltid kortison for bakhånd og gi det med en gang hunden blir bitt. Nå kom vi rimelig raskt til veterinær og jeg ga ikke kortison for jeg trodde hun hadde knekt benet siden hun da ikke klarte å gå på det og at jeg ikke fant huggorm eller bitt. Hevelsene fikk hun først hos veterinær. Toya fikk kortison raskt av meg også reiste vi rett til dyrlegen og almenntilstanden hennes var bra etter 1 time og hun ble kun behandlet med kortison og ikke serum. Hunder reagerer forskjellig og det gjør vi mennesker å. |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 Man Jun 29 2009, 21:03 | |
| Å så deilig!!!! Fortsatt masse god bedring til snuppa og stor klem til dere!! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10 | |
| |
|
| |
| Stakkar Delhi oppdatert s 10 | |
|