dette hvet jeg ble kort varsel men turen til tromsø kom litt plums på, vi skal oppover for å se på en campingvogn:) noen som kan fortelle meg litt om både gode og dårlige sider ved deres dp....
er så vannskelig å danne seg et bilde ut i fra rase beskrivelsen.....
jeg har hatt 3 hunder og har vert fabelaktig uheldig med dem alle.
min første var en bl.rase hun var full av kreft og døde ung fikk henne som omplasseringshund og vet. fant aldrig noe feil med henne men hun var såpass plaget og utagerte såpass mye at jeg som ung førstegangs eier valgte å sende henne vidre til en dame med bedre erfaring enn meg og mulighet til å la henne leve mer fritt.....der døde hunn av kreft kort tid etter:(
hund nr 2 annskaffet jeg 11 år seinere tok lang tid før jeg turte å prøve på nytt.... han var også en bl.rase han var stor og flott, men ville ikke roe seg og bet enormt mye, han logret og bet sammtidig og var overstresset, han hadde kraftig hjertefeil og en mulig hjerneskade som følger av surstoffmangel, vi hjalp han med medisiner så lenge dyrelegen lot oss, men til sist fikk beskjed om at hunden burde avlives for medisinering ikke hadde hjulpet og hans lidelser var for store:( han døde som 1 åring:(
hund nr 3 fikk vi ganske fort etter neros død, vet annbefalte oss å finne en ny for sorgen var stor.....
ble da en cavalier, for vi var veldig oppsatt på å skulle ha en rolig hund etter allt dette styret med hund og stress:( vi fikk vår nydelige cavaliertispe som etter 1 års tid begynte å vise tydelige tegn til allergi, hun får hjelp for allergien sin, håper hver dag på at allergien hennes ikke skal ble verre....men hun er en rolig og hærlig hund, litt for rolig;P
hun er nå 4 år og jeg vil gjerne ha en hund til, elsker hunder over allt på jord, da andre jentunger passet barn, passet jeg hunder;P
å komme i kontakt med folk med rasen er liksom første steg mot å en dag bli en dp eier
tenkete bare jeg skulle utdype meg litt mer
ville det være dumt av meg å ringe oppdrettere av rasen for å spørre om å få hilse på?
håper virkelig på noen svar:)