|
|
| Inkontinens hos hannhund | |
| | Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Inkontinens hos hannhund Tor Apr 08 2010, 17:36 | |
| Av og til så lekker Albin litt urin. Jeg har forstått at det ikke er uvanlig, men Albin har aldri gjort det tidligere. Verst er det hvis det er lenge siden han har vært ute. Vi var hos veterinæren i dag og det er i allefall ingen infeksjon eller noe som forårsaker det. Han hadde helt supre slimhinner. Det ser ikke ut til at det blir værre siden vi så det første gang - heller litt bedre kanskje. Er det noen andre som har opplevd dette, og finnes det noen kjerringråd... eller må vi bare passe på å ta han ut ofte nok? |
| | | Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Inkontinens hos hannhund Tor Apr 08 2010, 17:59 | |
| Er ikke dette en vanlig "bivirkning" av kastrasjon? Nå er det vel en stund siden Albin ble kastrert, men... Ellers kan det jo bl.a skyldes prostataproblemer, men det regner jeg med at vet. sjekket. Blir det et problem finnes det jo medikamenter som kan hjelpe på inkontinensen, men det avgjør jo vet om er aktuelt. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Inkontinens hos hannhund Tor Apr 08 2010, 18:50 | |
| Jeg vet at det er en "bivirkning" på steriliserte tisper i alle fall. Men som du sier, Albin har vært kastrert lenge uten disse symptomene... Den veterinæren jeg var hos i dag virket ikke overivrig på å skrive ut medisiner for noe som helst... Neste gang ber jeg om time hos vår favoritt |
| | | Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Inkontinens hos hannhund Tor Apr 08 2010, 18:58 | |
| Det er en vanlig bivirkning på kastrering, vår boxergutt Otto hadde vært kostrert lenge før han begynte å lekke, vr til mange undersøkelser men når vi fikk sprøyte med testosteron så vips var det over nesten på dagen Så gå til veterinæren din å si at du vil gi ham en slik en du så er du nok kvitt problemet | |
| | | Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Inkontinens hos hannhund Tor Apr 08 2010, 19:29 | |
| I og med at Albin har vært kastrert lenge så syns jeg det er litt snodig om det skulle være problemet. Ei venninne hadde en hannhund som ble sånn da han ble gammel (rottweiler, så gammel for ham var vel 8-10 år et sted). Håper de kan gjøre noe med det | |
| | | Gjest Gjest
| | | | Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| | | | Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Inkontinens hos hannhund Tor Apr 08 2010, 21:05 | |
| | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Inkontinens hos hannhund | |
| |
| | | | Inkontinens hos hannhund | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |