Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Inkontinens hos hannhund

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Inkontinens hos hannhund Empty
PosteTema: Inkontinens hos hannhund   Inkontinens hos hannhund EmptyTor Apr 08 2010, 17:36

Av og til så lekker Albin litt urin. Jeg har forstått at det ikke er uvanlig, men Albin har aldri gjort det tidligere. Verst er det hvis det er lenge siden han har vært ute. Vi var hos veterinæren i dag og det er i allefall ingen infeksjon eller noe som forårsaker det. Han hadde helt supre slimhinner. Det ser ikke ut til at det blir værre siden vi så det første gang - heller litt bedre kanskje. Er det noen andre som har opplevd dette, og finnes det noen kjerringråd... eller må vi bare passe på å ta han ut ofte nok?
Til Toppen Go down
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

PosteTema: Re: Inkontinens hos hannhund   Inkontinens hos hannhund EmptyTor Apr 08 2010, 17:59

Er ikke dette en vanlig "bivirkning" av kastrasjon? Nå er det vel en stund siden Albin ble kastrert, men...
Ellers kan det jo bl.a skyldes prostataproblemer, men det regner jeg med at vet. sjekket. Blir det et problem finnes det jo medikamenter som kan hjelpe på inkontinensen, men det avgjør jo vet om er aktuelt.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Inkontinens hos hannhund   Inkontinens hos hannhund EmptyTor Apr 08 2010, 18:50

Jeg vet at det er en "bivirkning" på steriliserte tisper i alle fall. Men som du sier, Albin har vært kastrert lenge uten disse symptomene... Den veterinæren jeg var hos i dag virket ikke overivrig på å skrive ut medisiner for noe som helst... Neste gang ber jeg om time hos vår favoritt Smile
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: Inkontinens hos hannhund   Inkontinens hos hannhund EmptyTor Apr 08 2010, 18:58

Det er en vanlig bivirkning på kastrering, vår boxergutt Otto hadde vært kostrert lenge før han begynte å lekke, vr til mange undersøkelser men når vi fikk sprøyte med testosteron så vips var det over nesten på dagen happy5 Så gå til veterinæren din å si at du vil gi ham en slik en du så er du nok kvitt problemet happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Inkontinens hos hannhund   Inkontinens hos hannhund EmptyTor Apr 08 2010, 19:29

I og med at Albin har vært kastrert lenge så syns jeg det er litt snodig om det skulle være problemet. Ei venninne hadde en hannhund som ble sånn da han ble gammel (rottweiler, så gammel for ham var vel 8-10 år et sted).

Håper de kan gjøre noe med det Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Inkontinens hos hannhund   Inkontinens hos hannhund EmptyTor Apr 08 2010, 20:37

Gry Elena skrev:
Det er en vanlig bivirkning på kastrering, vår boxergutt Otto hadde vært kostrert lenge før han begynte å lekke, vr til mange undersøkelser men når vi fikk sprøyte med testosteron så vips var det over nesten på dagen happy5 Så gå til veterinæren din å si at du vil gi ham en slik en du så er du nok kvitt problemet happy6

Kjekt å vite om det blir verre. Ellers har jeg også lest om en medisin som hjeper med å trekke sammen lukkemuskelen... Noen som vet mer om det?
Til Toppen Go down
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

PosteTema: Re: Inkontinens hos hannhund   Inkontinens hos hannhund EmptyTor Apr 08 2010, 20:50

Arne skrev:
Gry Elena skrev:

Kjekt å vite om det blir verre. Ellers har jeg også lest om en medisin som hjeper med å trekke sammen lukkemuskelen... Noen som vet mer om det?

Er noe som heter Incurin, men det brukes på tisper som har blitt inkontinente etter kastrering. Har også sett hunder har fått Rinexin mot inkontinens. (som vi mennesker som regel bruker som slimhinneavsvellende f.eks v/tett nese og bihulebetennelse)
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: Inkontinens hos hannhund   Inkontinens hos hannhund EmptyTor Apr 08 2010, 21:05

Arne skrev:
Gry Elena skrev:

Testosteronet gjør jo det da happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Inkontinens hos hannhund   Inkontinens hos hannhund Empty

Til Toppen Go down

Inkontinens hos hannhund
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-