Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dagens undring...

Go down 
+9
Benedicte
Linn
AH
Marion G
Caroline
Fly
Marita
Marte
Bente
13 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Dagens undring... Empty
PosteTema: Dagens undring...   Dagens undring... EmptySøn Mar 14 2010, 19:36

For en tid tilbake var det en ”hetstråd” her inne, ja jeg velger faktisk å kalle den det, hvor de foreslåtte styremedlemmene ble diskutert kraftig.

Nå for tiden henges en kennel ut offentlig på en annen kennels hjemmeside.

Hvor går grensen, og hva skal man som oppdretter/privatperson egentlig godta?


Jeg kan kun uttale meg for meg selv, og jeg skal være den første til å innrømme at jeg synes det har gått over stokk og stein i det siste..

Jeg elsker rasen jeg driver på med og jeg er utrolig glad i mange av de som holder på med rasen, være seg oppdrettere eller ”vanlig hundeeier”.
Men er det verdt det?

Hvor godtroende er vi?
Tror alle her inne at jeg lyver og truer folk på utstillinger nå?
Tror alle på det som blir skrevet rundt om på hjemmesider om folk?
Og støtter vi opp om slik offentlig uthenging av personer som til syvende og sist har en stor fellesnevner med oss selv, pinscherrasene og kjærligheten til dem?

Og sist men ikke minst:
Er vi flinke nok til å spørre om begge versjoner før vi gjør oss opp en mening?
Til Toppen Go down
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptySøn Mar 14 2010, 19:54

Jeg også lurer litt på hvor grensen går what3 Har fått høre av andre at jeg har blitt hengt ut på deres forum og som jeg selv ikke er og har muligheten til og svare for meg sad3 Jeg vet selv hva som skjedde den dagen i Solberghallen og kan forklare meg til folk som lurer,bare og ringe meg happy6 Jeg har snakket med flere som var på utstilling og spurt om det var så drastisk som dere fikk det til og høres ut,men det var de ikke enig i no0
Jeg driver ikke med oppdrett bare for og få valper og ødelegge de etterpå ,slik det ble beskrevet på forumet.
Bare ring meg de som lurer,så kan jeg forklare Smile
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Gjest
Gjest




Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptySøn Mar 14 2010, 20:05

Bente skrev:
Jeg også lurer litt på hvor grensen går what3 Har fått høre av andre at jeg har blitt hengt ut på deres forum og som jeg selv ikke er og har muligheten til og svare for meg sad3 Jeg vet selv hva som skjedde den dagen i Solberghallen og kan forklare meg til folk som lurer,bare og ringe meg happy6 Jeg har snakket med flere som var på utstilling og spurt om det var så drastisk som dere fikk det til og høres ut,men det var de ikke enig i no0
Jeg driver ikke med oppdrett bare for og få valper og ødelegge de etterpå ,slik det ble beskrevet på forumet.
Bare ring meg de som lurer,så kan jeg forklare Smile

Når man går på utstilling, viser man seg ute i offentlighet sammen med sin hund. Oppfører man seg da på en måte som gjør at man blir lagt merke til, vil det bli snakk.. dessverre..
Situasjonen som oppstod med deg og din valp ble diskutert, men du ble på ingen måte uthengt Bente. Det ble skrytt av valpene dine der inne, utseendemessig, og gemyttmessig kan man vel ikke uttale seg etter 5 min med observasjon.
Diskusjonen omhandlet nærvøse og stessende hunder, og det var også derfor din valp ble diskutert som et eksempel på hvordan man ikke ønsket at rasen skulle være..
Mer enn det var det ikke, men hadde du kanskje vært medlem selv, og lest/bidratt i tråden hadde du sluppet å høre hva andre sa, og kanskje sett på tråden litt annerledes!
Til Toppen Go down
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptySøn Mar 14 2010, 20:15

Lena skrev:
Bente skrev:
Jeg også lurer litt på hvor grensen går what3 Har fått høre av andre at jeg har blitt hengt ut på deres forum og som jeg selv ikke er og har muligheten til og svare for meg sad3 Jeg vet selv hva som skjedde den dagen i Solberghallen og kan forklare meg til folk som lurer,bare og ringe meg happy6 Jeg har snakket med flere som var på utstilling og spurt om det var så drastisk som dere fikk det til og høres ut,men det var de ikke enig i no0
Jeg driver ikke med oppdrett bare for og få valper og ødelegge de etterpå ,slik det ble beskrevet på forumet.
Bare ring meg de som lurer,så kan jeg forklare Smile

Når man går på utstilling, viser man seg ute i offentlighet sammen med sin hund. Oppfører man seg da på en måte som gjør at man blir lagt merke til, vil det bli snakk.. dessverre..
Situasjonen som oppstod med deg og din valp ble diskutert, men du ble på ingen måte uthengt Bente. Det ble skrytt av valpene dine der inne, utseendemessig, og gemyttmessig kan man vel ikke uttale seg etter 5 min med observasjon.
Diskusjonen omhandlet nærvøse og stessende hunder, og det var også derfor din valp ble diskutert som et eksempel på hvordan man ikke ønsket at rasen skulle være..
Mer enn det var det ikke, men hadde du kanskje vært medlem selv, og lest/bidratt i tråden hadde du sluppet å høre hva andre sa, og kanskje sett på tråden litt annerledes!

Som sagt så kan jeg forklare til de som lurer happy3 Jeg var faktisk litt stessa selv pga den blødene kloen,og det var pga et sår han hadde pådratt seg dagen føre.Og IKKEpå grunn av kloklipp på utstillingen sånn det ble beskrevet.Jeg har valgt og heve meg over dette og ikke lage en stor sak ut av det happy6 Jeg har ting som er viktigere i livet mitt enn og krangle med folk på et forum,da man uansett ikke blir enig happy3
Jeg er kun på dette forumet,da jeg er veldig førnøyd med dette og har mere enn nok med 1 forum og Fb da jeg som sagt har en familie og ta meg av også happy6 Da er denne saken avsluttet fra min side Very Happy


Sist endret av Bente den Man Mar 15 2010, 10:54, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Gjest
Gjest




Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptySøn Mar 14 2010, 20:27

Bente skrev:

Som sagt så kan jeg forklare til de som lurer happy3 Jeg var faktisk litt stessa selv pga den blødene kloen,og det var pga et sår han hadde pådratt seg dagen føre.Og IKKEpå grunn av kloklipp på utstillingen sånn det ble beskrevet.Jeg har valgt og heve meg over dette og ikke lage en stor sak ut av det happy6 Jeg har ting som er viktigere i livet mitt enn og krangle med folk på et forum,da man uansett ikke blir enig happy3
Jeg er kun på dette forumet,da jeg er veldig førnøyd med dette og har mere enn nok med 1 forum og fb da jeg som sagt har en familie og ta meg av også happy6 Da er denne saken avsluttet fra min side Very Happy

Det er fint at du hever deg over det Bente!
Litt vanskelig å kunne diskutere enkelt hunders reaksjoner i ringen, uten at noen forstår hvem det er snakk om..
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptySøn Mar 14 2010, 22:26

Personlig skjønner jeg ikke hvordan folk orker å leve i et liv fullt av intriger..

Jeg har heldigvis ikke ofte uvenner eller uoverenstemmelser med folk, og hadde jeg hatt det, så hadde jeg i allefall ikke klint det utover nettet, og i allefall ikke hjemmesiden min. Jeg kan ikke se hva personlige intriger har der å gjøre..

Men det er nå meg da.. Jeg prøver å holde meg mest mulig unna bråk og interne klinsjer, og holder meg til de jeg liker å være sammen med happy3

Dette innlegget er ment helt generellt, og jeg sikter ikke til noen, så ingen trenger å føle seg truffet happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 07:14

Marte skrev:
Personlig skjønner jeg ikke hvordan folk orker å leve i et liv fullt av intriger..

Jeg har heldigvis ikke ofte uvenner eller uoverenstemmelser med folk, og hadde jeg hatt det, så hadde jeg i allefall ikke klint det utover nettet, og i allefall ikke hjemmesiden min. Jeg kan ikke se hva personlige intriger har der å gjøre..

Men det er nå meg da.. Jeg prøver å holde meg mest mulig unna bråk og interne klinsjer, og holder meg til de jeg liker å være sammen med happy3

Dette innlegget er ment helt generellt, og jeg sikter ikke til noen, så ingen trenger å føle seg truffet happy6

Veldig enig med deg, Marte biggrin

Nå er vel jeg det man kan kalle en "kjedelig" person. Jeg har aldri vært en man ringer til for å høre "siste nytt" - om jeg hører noe i det hele tatt, ja da er jeg vel en av de siste som får vite noe happy4
Og etter at jeg har holdt meg unna utstillinger en stund nå, og holder på med andre ting, er det skremmende å tenke tilbake på hvor mye "dritt" det var (eller ER etter det jeg kan lese på forum og FB) i oppdretter-og utstillingsmiljøet.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 08:02

Er utrolig rart det der med hund, hundehold, foring og treningsmetoder, hvordan dette kan skape så mye uro og spetakel.
Vi er mennesker med egne personlige meninger, noen liker rødt og maler huset sitt rød, om naboen henger over gjerdet ditt og sier, "jeg liker ikke røde hus, så derfor maler jeg mitt gult" om samme nabo sier dette til resten av nabolaget, så er det ingen som reagerer spes på det, man trekker bare på skuldrene og tenker, pytt pytt, det er din mening.

Men om samme nabo sier, " du trener hunden din feil, du har ei drittbikkje, du forer på feil for, da blir det bråk med en gang, hvorfor gjør det det? hvorfor er folk så såre når vi snakker om hunder. Kan man ikke bare trekke på skuldrene her også å si pytt pytt, det er din mening.

På mitt første dresusrkurs så sa instruktøren til meg, en meget klok mann har jeg skjønt. Snakk gjerne dritt om jobben min, meg ungene mine, huset mitt, MEN bikkja mi gir du faen i. Dette er over 20 år siden, men gjelder tydligvis også i dag for enkelte.

Nå har ikke jeg sett denne hjemmesiden det hentydes til her, så jeg vet ikke hvor ille det faktisk er, men er det virkelig så ille, eller er det kun en persons personlige mening. ikke vet jeg.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 10:08

Jeg skjønner heller ikke hvordan noen orker å ha slike intriger gående hele tiden.
Er det ikke det ene, så er det det andre...
Kanskje det er på tide å legge ned stridsøksene?
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 10:38

Caroline skrev:
Jeg skjønner heller ikke hvordan noen orker å ha slike intriger gående hele tiden.
Er det ikke det ene, så er det det andre...
Kanskje det er på tide å legge ned stridsøksene?

happy6 happy3
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 10:43

Pesonlig syntes jeg det er noe tull å diskutere hvordan andres valper oppfører seg på utstilling. Alle har vi vel hatt en valp/hund som ikke vil en gang.
Toppen av kransekaka er vel å kalle en valp som man observerer i ca 5 minutter i en ring for nærvøs eller aggresiv.
Er dere uenige med hverandre, syntes jeg dere bør ta det privat og ikke blande alle inn i private uenigheter.

Og jeg melte meg ut av det andre forumet, for der får man ikke være medlem hvis man ikke legger ut bilde av seg selv og skriver en presentasjon.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 11:07

[quote="AH"]Pesonlig syntes jeg det er noe tull å diskutere hvordan andres valper oppfører seg på utstilling. Alle har vi vel hatt en valp/hund som ikke vil en gang.
Toppen av kransekaka er vel å kalle en valp som man observerer i ca 5 minutter i en ring for nærvøs eller aggresiv.
Er dere uenige med hverandre, syntes jeg dere bør ta det privat og ikke blande alle inn i private uenigheter.

happy6
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 11:37

Så får jeg være den første til å innrømme at jeg er et menneske, 100% menneske med alt det måtte inneholde på godt og vondt, nyskjerrighet er en av de kvalitetene vi mennesker har og jeg er inget unntak wub4

Jeg har nå trålet ørten hjemmesider for å finne den som henger ut en kennel offentlig, men jeg finner ingen jeg. Har lest masse nyheter både gammelt og nytt, godt å holde seg litt oppdatert i det minste.

Jeg ser jo at ikke alle er helt enig med hverandre i disse nyhetene, men jeg ser ingen uthenging. Nå er vel jeg kanskje ikke verdens mest inntligente person, men i mitt hode er ikke uenighet å henge ut noen confused3 Det er viktig å kunne skille sak og person (det lærte jeg på skolen av en meget fornuftig lærer og det gjelder fremdeles i dag). Kanskje jeg trenger 10 år til på skolebenken for å lære dette litt bedre, dette som jeg ikke forstår, men jeg er ganske sikker på at etter 10 år vil fremdeles sak og person være to forskjellige ting.

Jeg blir også forundret over livet og hvordan det fungerer i praksis. Men samtidig er det fasinerende å se at vi er så forskjellige, at vi tolker ting så forskjellig og alikevel så er vi så like. Jeg digger Anders Halgrens sine sammenligninger når han drar opp dette hvordan vi mennesker reagerer med instingter. Vi setter opp gjerde rundt vår eiendom for å markere reviret vårt (hunden tisser), vi vegrer oss for å gå inn på soverommet til andre voksne mennesker når vi får omvisning i venners privatbolig, det er en usynlig grense ved døra som gjør at vi ikke går inn på soverommet (hunder viser også slik ydmykhet når de tråkker i nærheten av noens grense. Det var noe greier med edderkopper og hvorfor vi var redd for dem, men siden jeg ikke har boka, så husker jeg ikke den sammenligninga. Og så er det gøy å se at mannfolka fremdeles markerer busker, stubber, trær og gjerdestolper hehe vi har mye rart fore vi mennesker, at man må jo undre litt en gang i blandt rolleyes3
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 11:39

Fly skrev:
Så får jeg være den første til å innrømme at jeg er et menneske, 100% menneske med alt det måtte inneholde på godt og vondt, nyskjerrighet er en av de kvalitetene vi mennesker har og jeg er inget unntak wub4

Jeg har nå trålet ørten hjemmesider for å finne den som henger ut en kennel offentlig, men jeg finner ingen jeg. Har lest masse nyheter både gammelt og nytt, godt å holde seg litt oppdatert i det minste.

Jeg ser jo at ikke alle er helt enig med hverandre i disse nyhetene, men jeg ser ingen uthenging. Nå er vel jeg kanskje ikke verdens mest inntligente person, men i mitt hode er ikke uenighet å henge ut noen confused3 Det er viktig å kunne skille sak og person (det lærte jeg på skolen av en meget fornuftig lærer og det gjelder fremdeles i dag). Kanskje jeg trenger 10 år til på skolebenken for å lære dette litt bedre, dette som jeg ikke forstår, men jeg er ganske sikker på at etter 10 år vil fremdeles sak og person være to forskjellige ting.

Jeg blir også forundret over livet og hvordan det fungerer i praksis. Men samtidig er det fasinerende å se at vi er så forskjellige, at vi tolker ting så forskjellig og alikevel så er vi så like. Jeg digger Anders Halgrens sine sammenligninger når han drar opp dette hvordan vi mennesker reagerer med instingter. Vi setter opp gjerde rundt vår eiendom for å markere reviret vårt (hunden tisser), vi vegrer oss for å gå inn på soverommet til andre voksne mennesker når vi får omvisning i venners privatbolig, det er en usynlig grense ved døra som gjør at vi ikke går inn på soverommet (hunder viser også slik ydmykhet når de tråkker i nærheten av noens grense. Det var noe greier med edderkopper og hvorfor vi var redd for dem, men siden jeg ikke har boka, så husker jeg ikke den sammenligninga. Og så er det gøy å se at mannfolka fremdeles markerer busker, stubber, trær og gjerdestolper hehe vi har mye rart fore vi mennesker, at man må jo undre litt en gang i blandt rolleyes3

Du kan få sakt det du Tonje wink3 happy6
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Gjest
Gjest




Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 11:45

Nå var jeg selv verken innblandet i den ene eller den andre tråden det snakkes om her.

Tråden om styremedlemmene fikk gå sin gang, helt til jeg følte at det gikk for mye på person, og sa ifra.
Fint at tråden ble slettet også!

Når det gjelder uthenging på hjemmesider gjelder det heller ikke meg selv, men jeg reagerer på hva som faktisk blir godtatt i dette miljøet. Sitter vi på sidelinja og fryder oss over andres vanskeligheter?
Uansett hvor langt vekk man prøver å holde seg fra alt dette drittsnakket, så får man både mail og telefoner, så jeg vet jo at det snakkes om dette tilfellet..

Vi satt en hel gjeng på oppdrettermøte, hvor alle ønsket et bedre miljø, med ærlighet og ingen uthenging av hverandre.. Var det kun tomme ord?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 11:48

Fly skrev:

Jeg ser jo at ikke alle er helt enig med hverandre i disse nyhetene, men jeg ser ingen uthenging. Nå er vel jeg kanskje ikke verdens mest inntligente person, men i mitt hode er ikke uenighet å henge ut noen confused3 Det er viktig å kunne skille sak og person

Nå vet jeg ikke hvilken hjemmeside det er du snakker om, men den jeg tar for meg inneholder direkte løgner om en person/kennel, og dermed vil jeg kalle det uthenging.
Nå i tillegg politiet er enig, så er vel saken grei..

Jeg vil legge til at denne tråden ikke handler om å ta noen, men jeg ønsker heller å sette litt lys på hva vi som medmennesker godtar og ikke godtar..
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 12:02

Hvorfor kan ikke de personene som er uenige og har uoverstemmelser bare prate ut.Det er som regel den beste løsningen. Man må bare lære seg å respektere andres meninger,fordi om man er veeeldig uenig. Om man er uenig så er det vel bare å være uenig.Så gjør man det man synes er best selv.Fatter det ikke jeg for min del. Handler det om å ha den peneste hunden? Hvorfor det? Har man det ikke like bra med en stygg hund? Om mine er stygge eller vakre,så er de like mye øyenstene fordi om. Såm jeg har sagt før,det var jeg som valgte hunden,ikke den som valgte meg. Blir den ikke som forventet,har den et hjerte og er en fin hund fordi om. Jeg kan bare ikke fatte at folk kan bli sjalu på hverandre pga av en hund eller to.
Vi har en felles innteresse vi alle,vi alle har ulike hunder,noen vinner på utstillinger mye,noen aldri. Hva så,det er på hjemmebane hundene gjelder,en utstilling er bare en utstilling.
At man ikke bare prater ut og legger staheten litt til side,er det mye som kan løses.Ikke rart det blir krig i værden.
Jeg har ikke noe imot noen jeg,er bare glad vi begynner å bli mangen med innteresen for samme rase.

PS: Hva er poenget å snakke dritt om en hund,hunden har aldri sagt noe,og kommer heller aldri til å gjøre det.Hva vondt har hunden gjort oss? Stakkaren kan da ikke noe for at han ble til i denne værden.


Sist endret av Marion G den Man Mar 15 2010, 12:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 12:06

Marion G skrev:
Hvorfor kan ikke de personene som er uenige og har uoverstemmelser bare prate ut.Det er som regel den beste løsningen. Man må bare lære seg å respektere andres meninger,fordi om man er veeeldig uenig. Om man er uenig så er det vel bare å være uenig.Så gjør man det man synes er best selv.Fatter det ikke jeg for min del. Handler det om å ha den peneste hunden? Hvorfor det? Har man det ikke like bra med en stygg hund? Om mine er stygge eller vakre,så er de like mye øyenstene fordi om. Såm jeg har sagt før,det var jeg som valgte hunden,ikke den som valgte meg. Blir den ikke som forventet,har den et hjerte og er en fin hund fordi om. Jeg kan bare ikke fatte at folk kan bli sjalu på hverandre pga av en hund eller to.
Vi har en felles innteresse vi alle,vi alle har ulike hunder,noen vinner på utstillinger mye,noen aldri. Hva så,det er på hjemmebane hundene gjelder,en utstilling er bare en utstilling.
At man ikke bare prater ut og legger staheten litt til side,er det mye som kan løses.Ikke rart det blir krig i værden.
Jeg har ikke noe imot noen jeg,er bare glad vi begynner å bli mangen med innteresen for samme rase.

Her er jeg helt enig. Skjønner ikke hvorfor det er så om å gjøre at alle skal dras inn i andres uenigheter.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 12:08

Marion G skrev:
Hvorfor kan ikke de personene som er uenige og har uoverstemmelser bare prate ut.Det er som regel den beste løsningen. Man må bare lære seg å respektere andres meninger,fordi om man er veeeldig uenig. Om man er uenig så er det vel bare å være uenig.Så gjør man det man synes er best selv.Fatter det ikke jeg for min del. Handler det om å ha den peneste hunden? Hvorfor det? Har man det ikke like bra med en stygg hund? Om mine er stygge eller vakre,så er de like mye øyenstene fordi om. Såm jeg har sagt før,det var jeg som valgte hunden,ikke den som valgte meg. Blir den ikke som forventet,har den et hjerte og er en fin hund fordi om. Jeg kan bare ikke fatte at folk kan bli sjalu på hverandre pga av en hund eller to.
Vi har en felles innteresse vi alle,vi alle har ulike hunder,noen vinner på utstillinger mye,noen aldri. Hva så,det er på hjemmebane hundene gjelder,en utstilling er bare en utstilling.
At man ikke bare prater ut og legger staheten litt til side,er det mye som kan løses.Ikke rart det blir krig i værden.
Jeg har ikke noe imot noen jeg,er bare glad vi begynner å bli mangen med innteresen for samme rase.

PS: Hva er poenget å snakke dritt om en hund,hunden har aldri sagt noe,og kommer heller aldri til å gjøre det.Hva vondt har hunden gjort oss? Stakkaren kan da ikke noe for at han ble til i denne værden.

happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 12:14

AH skrev:
Marion G skrev:
Hvorfor kan ikke de personene som er uenige og har uoverstemmelser bare prate ut.Det er som regel den beste løsningen. Man må bare lære seg å respektere andres meninger,fordi om man er veeeldig uenig. Om man er uenig så er det vel bare å være uenig.Så gjør man det man synes er best selv.Fatter det ikke jeg for min del. Handler det om å ha den peneste hunden? Hvorfor det? Har man det ikke like bra med en stygg hund? Om mine er stygge eller vakre,så er de like mye øyenstene fordi om. Såm jeg har sagt før,det var jeg som valgte hunden,ikke den som valgte meg. Blir den ikke som forventet,har den et hjerte og er en fin hund fordi om. Jeg kan bare ikke fatte at folk kan bli sjalu på hverandre pga av en hund eller to.
Vi har en felles innteresse vi alle,vi alle har ulike hunder,noen vinner på utstillinger mye,noen aldri. Hva så,det er på hjemmebane hundene gjelder,en utstilling er bare en utstilling.
At man ikke bare prater ut og legger staheten litt til side,er det mye som kan løses.Ikke rart det blir krig i værden.
Jeg har ikke noe imot noen jeg,er bare glad vi begynner å bli mangen med innteresen for samme rase.

Her er jeg helt enig. Skjønner ikke hvorfor det er så om å gjøre at alle skal dras inn i andres uenigheter.

Bra skrevet,så enig så enig happy5 Livet er alt for kort til og bare krangle,tenke heller på alt bra livet har og by på happy6
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 15:12

Er jo mulig jeg fant feil hjemmeside, men de to jeg fant inneholdt ingen ting om person, bare sak.

Jeg får aldri hverken mail eller tlf om ting som skjer, men det er sikkert fordi jeg er kule rund, jeg liker å få med meg alle sider i en sak før jeg uttaler meg om noe som helst. Og jeg har lært at en sak har mange sider, det er min side, din side, vår side, deres side, høyre side, venstre side, overside, underside, rett side, vrang side, utside, innside, riktig side, feil side, forside og bakside. Men den eneste siden som faktisk inneholder sannheten, er midtsiden, bare sjekk ut ViMenn så ser dere sannheten, det bladet blir ikke lest på grunn av forsiden eller baksiden, men på grunn av midtsiden.

Nå skal jeg se om jeg har forstått ting rett.

Hvis jeg legger ut på min hjemmeside at jeg traff mister......... på Tøyenbadet og han har en fryktelig liten tiss excited da er vel alle enig i at jeg snakker om person.

Om jeg så legger ut på hjemmesiden at døra inn til herregarderoben på tøyenbadet sto åpen så jeg kunne se rett inn hihi, da snakker jeg om sak.

Eller ble dette feil???????????? Det var i alle fall dette jeg lærte på skolen (ikke det å titte inn i herregarderoben, man må jo benytte seg av mulighetene som byr seg) at det er forskjell på sak og person.

At noen vet mere om denne hjemmeside saken er jo en ting, men om denne saken tillhører de to hjemmesidene jeg fant, så står det ingenting om personer der. Man skal være klar over at vi som mennesker vi har livlig fantasi, om vi hører en historie fra noen, så blir den historien levende, om vi da etterpå leser, bare historiens overskrift, så vet vi med en gang hva historien inneholder. MEN alle de andre som ikke har hørt historien vet ikke dette. Og jeg, og helt sikkert flere en meg, klarer ikke å plukke ut en person, løgn eller annet fra det som står på disse sidene, men sak kan plukkes ut. Så da blir det litt slik , okey sukk pytt pytt trekke på skuldrene, det er vist noen som er uenig her javel. Så for å ordlegge meg litt anledes, om jeg er uenig med brodern, så onkel må hjelpe til, da er det ikke heldig for saken at alle naboene henger opp gule post-it lapper på supern.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 18:43

Fly skrev:

Hvis jeg legger ut på min hjemmeside at jeg traff mister......... på Tøyenbadet og han har en fryktelig liten tiss excited .

Det var i alle fall dette jeg lærte på skolen (ikke det å titte inn i herregarderoben, man må jo benytte seg av mulighetene som byr seg)

happy5 laught Laughing Laughing Laughing happy4 happy4 happy4 laught happy5
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 18:53

Jeg skjønner ikke vitsen med å lage disse trådene hele tiden jeg da...
Er ganske mange av oss som "bare" er hundeeiere, og ikke tråler gjennom oppdretter-side etter oppdretterside..
Så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skal diskutere noe kanskje 5-10 stk vet om på ett forum hvor vi er 374 medlemmer?
Jeg tipper at hvertfall 300 av dem er ganske lei disse intrigene som hele tiden skal foregå... Snakk med HVERANDRE... please....
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 19:19

Benedicte skrev:
Jeg skjønner ikke vitsen med å lage disse trådene hele tiden jeg da...
Er ganske mange av oss som "bare" er hundeeiere, og ikke tråler gjennom oppdretter-side etter oppdretterside..
Så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skal diskutere noe kanskje 5-10 stk vet om på ett forum hvor vi er 374 medlemmer?
Jeg tipper at hvertfall 300 av dem er ganske lei disse intrigene som hele tiden skal foregå... Snakk med HVERANDRE... please....

happy6

Kunne ikke vært mer enig!!!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... EmptyMan Mar 15 2010, 20:04

ElinK skrev:
Benedicte skrev:
Jeg skjønner ikke vitsen med å lage disse trådene hele tiden jeg da...
Er ganske mange av oss som "bare" er hundeeiere, og ikke tråler gjennom oppdretter-side etter oppdretterside..
Så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skal diskutere noe kanskje 5-10 stk vet om på ett forum hvor vi er 374 medlemmer?
Jeg tipper at hvertfall 300 av dem er ganske lei disse intrigene som hele tiden skal foregå... Snakk med HVERANDRE... please....

happy6

Kunne ikke vært mer enig!!!

Det er vel i grunnen det jeg prøver å si også, men på min rare måte bare:)
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Sponsored content





Dagens undring... Empty
PosteTema: Re: Dagens undring...   Dagens undring... Empty

Til Toppen Go down
 
Dagens undring...
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Dagens...
» DAGENS GLADTRÅD
» Dagens resultater fra Danmark (7.11)
» Dagens resultater fra Danmark (6.nov 2010)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: