Lurt med dette dagbok greie
Kan først begynne med en bitte liten presentasjon. Jeg heter Rebecca og samboeren min heter Jan, vi bruker begge dette forumet så det var greit å bare få lagt en felles konto. Dagene her er ganske travel med jobb, hest og nå en liten valp å sørge for, men det er sånn vi liker det
Weevil kom til oss Onsdag den 17.02.10 og han er født 09.11.09. Vi har vært på utkikk etter hund lenge, dvs en del år, men aldri funnet den rette. Jeg ville ha en stor kraftig hund, og samboeren ville ha en liten hund. Det har satt sine stopper og ventetiden innen hunde leitingen :p Vi bor i leilighet i en boligfelt, så stor hund var nok ikke aktuelt (visste det egentlig selv, men man kan drømme). Så hadde vi vår daglige tur innom finn, da dukket lille Weevil opp. En hjorterød Dverg Pinscher gutt. Ikke så langt vekk heller. Vi ringte og ringte til vi fikk tak i eigrene og avtalte tid å komme å se på gutten...som ble samme dagen vi ringte.
Jeg ringte sjefen min så fort jeg kom på jobb og han overførte en del av mine feriepeng bare i tilfelle vi skulle ha han, og sånn ble det og! Kom bort til Nærbø (der hunden var), falt totalt pladask, snakka en god del med oppdrettere, skrev kontrakt og vips så var han med oss hjem i bilen.
Nå har vi hatt lille Weevil litt over en uke og ting har bare gått supert! Han er kjempe lydig og herlig å holde på med. Han har allerede fått mangen hundekompiser som består av bl.a; 3stk flat coated retrievere, 1 gatemix fra Budapest, og 2 mopser
Så skal han bli venn med en til blandings hund og kanskje en border collie. Godt å ha mangen venner!
Etter den lille uke med oss så har han:
Blitt ca 98% husrein
Fått lært: Sitt, På plass og kom (han sitter på plassen sin helt til vi roper han bort), gi labb. Han skal få lære masse mer da han synes det er stas med klikkertrening. Han er utrolig smart og våken. Han er heldigvis ikke så "bjeffete"....enda:p Når noen kommer inn så slenger han ut en halvhjerta bjeff så er han ferdig å gi beskjed. Han har sovet i sitt eget seng siden dag en hos oss og det har gått kjempe fint.
Han er veldig gøy å leke med siden han henter alltid lekene tilbake til oss, og slipper den med en gang vi sier ifra. Han er også super spretten....med stor S!!!
I går fikk han sitt 12 ukers vaksine og full valpeskjekk og alt var i orden, frisk som en fisk
Planene for fremtiden når han blir litt eldre er litt agility trening, kanskje noen utstillinger men mest kosehund som vi kan få masse glede av og forhåpentligvis klare å gi like mye glede tilbake til.
Vi skal mest sannsynlig på valpeshow den 11 april, det kan bli intressant
Slenger med et bilde av Weevil så skal enten samboeren eller meg oppdatere innimellom