Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Weevil sin dagbok :D

Go down 
+5
Linn
Caroline
Nina (Kennel Dijontoma)
Julie
becca&jan
9 posters
AvInnlegg
becca&jan




Antall Innlegg : 19
Join date : 18.02.2010
Bosted : Egersund

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyFre Feb 26 2010, 07:36

Lurt med dette dagbok greie Smile

Kan først begynne med en bitte liten presentasjon. Jeg heter Rebecca og samboeren min heter Jan, vi bruker begge dette forumet så det var greit å bare få lagt en felles konto. Dagene her er ganske travel med jobb, hest og nå en liten valp å sørge for, men det er sånn vi liker det Smile

Weevil kom til oss Onsdag den 17.02.10 og han er født 09.11.09. Vi har vært på utkikk etter hund lenge, dvs en del år, men aldri funnet den rette. Jeg ville ha en stor kraftig hund, og samboeren ville ha en liten hund. Det har satt sine stopper og ventetiden innen hunde leitingen :p Vi bor i leilighet i en boligfelt, så stor hund var nok ikke aktuelt (visste det egentlig selv, men man kan drømme). Så hadde vi vår daglige tur innom finn, da dukket lille Weevil opp. En hjorterød Dverg Pinscher gutt. Ikke så langt vekk heller. Vi ringte og ringte til vi fikk tak i eigrene og avtalte tid å komme å se på gutten...som ble samme dagen vi ringte.
Jeg ringte sjefen min så fort jeg kom på jobb og han overførte en del av mine feriepeng bare i tilfelle vi skulle ha han, og sånn ble det og! Kom bort til Nærbø (der hunden var), falt totalt pladask, snakka en god del med oppdrettere, skrev kontrakt og vips så var han med oss hjem i bilen.

Nå har vi hatt lille Weevil litt over en uke og ting har bare gått supert! Han er kjempe lydig og herlig å holde på med. Han har allerede fått mangen hundekompiser som består av bl.a; 3stk flat coated retrievere, 1 gatemix fra Budapest, og 2 mopser Smile Så skal han bli venn med en til blandings hund og kanskje en border collie. Godt å ha mangen venner!

Etter den lille uke med oss så har han:

Blitt ca 98% husrein Very Happy
Fått lært: Sitt, På plass og kom (han sitter på plassen sin helt til vi roper han bort), gi labb. Han skal få lære masse mer da han synes det er stas med klikkertrening. Han er utrolig smart og våken. Han er heldigvis ikke så "bjeffete"....enda:p Når noen kommer inn så slenger han ut en halvhjerta bjeff så er han ferdig å gi beskjed. Han har sovet i sitt eget seng siden dag en hos oss og det har gått kjempe fint.
Han er veldig gøy å leke med siden han henter alltid lekene tilbake til oss, og slipper den med en gang vi sier ifra. Han er også super spretten....med stor S!!!

I går fikk han sitt 12 ukers vaksine og full valpeskjekk og alt var i orden, frisk som en fisk Smile

Planene for fremtiden når han blir litt eldre er litt agility trening, kanskje noen utstillinger men mest kosehund som vi kan få masse glede av og forhåpentligvis klare å gi like mye glede tilbake til.

Vi skal mest sannsynlig på valpeshow den 11 april, det kan bli intressant Very Happy

Slenger med et bilde av Weevil så skal enten samboeren eller meg oppdatere innimellom Smile

Weevil sin dagbok :D 25
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyFre Feb 26 2010, 11:37

Gratulerer så mye med nydelig valp! biggrin
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyFre Feb 26 2010, 13:00

Gratulerer så mye med det nye tiskuddet, han ser nydelig ut! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyFre Feb 26 2010, 13:47

Gratulerer med valpen happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyFre Feb 26 2010, 14:41

Gratulerer med valpen og velkommen hit Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
becca&jan




Antall Innlegg : 19
Join date : 18.02.2010
Bosted : Egersund

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyLør Feb 27 2010, 08:11

Tusen takk folkens Very Happy

Igår kveld var vi på besøk hos en vennepar, det var rimelig misslykket. Det var nok litt for mye å ta inn for lille Weevil, han grina så å si gjennom hele besøket som varte noen timer. Forstår jo hvorfor da, masse andre hunde lukter, heste lukt og diverse andre dyr. Jeg hadde bare lyst å slippe han inn til de andre hundene, men den ene collien liker ikke andre hunder og hu begynte å gneldre med en gang han kom i nærheten. Så jeg tok ikke sjangsen å la henne spise han til dessert. Var stadig ute med han med det tok lang LANG tid før han endelig kunne gå på do. Var litt av et slitsomt besøk for alle. Men han er nå bare valp Smile
Han ble veeeeldig glad når vi kom hjem for å si det sånn. hehe.
Nå er det endelig mildt ute så tipper det blir en litt lengre tur med han idag.
Til Toppen Go down
becca&jan




Antall Innlegg : 19
Join date : 18.02.2010
Bosted : Egersund

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyOns Jun 09 2010, 16:54

WOW, på tiden med en liten oppdatering her ser jeg what3

Weevil har nå blitt nesten 7 mnd gammel og horomonene hans går bezerk! Han har blitt en skikkelig tøffas som har blitt godt vandte med andre hunder og veldig godt vandte med hestene. Sist jeg veide han (noen uker siden) så lå han på 5 kilo Smile Tipper han er litt mer nå. Han er i fantastisk form siden han bruker meste parten av dagen å springe og leke med 2 andre hunder på gården. Han er rask!!

Han har blitt ganske lydig og oppfører seg meget godt både hjemme hos oss og hos andre. Han er veldig dominant.

Sist uke så måtte han operere ut 5 tenner da de ikke ville dette ut og skapte ubehag for han, nå ser han helt fin ut i kjeften. Han er med oss overalt og elsker det. Eneste ulempe er at jeg er vekke en god del av dagen og da har min samboer ansvaret for han, så det sier jo seg sjøl at han er veldig knytta til sambo, for når jeg har han alene så syter han en del og er SÅ glad når samboeren kommer hjem igjen.

Vi gleder oss til framtidige utstillinger og diverse sånne ting. Er i vurderings fasen å kjøpe ei tispe og begynne med avl. Det er HVIS han blir godkjente for avl. Noe vi begge håper på. Det er en fantastisk gemytt på denne karen og jeg syns han har en veldig flott exteriør, og han har noen himmelske bevegelser, spesielt i trav da han svever rett og slett.

Skal prøve å oppdatere litt mer ofte, men her kommer litt bilder Smile

Weevil sin dagbok :D 10

*high five*
Weevil sin dagbok :D 4

Weevil sin dagbok :D 5

Weevil sin dagbok :D 6

Og til slutt våres favoritt bilde innocent3
Weevil sin dagbok :D 7
Til Toppen Go down
Bente L

Bente L


Antall Innlegg : 278
Join date : 15.06.2009
Age : 63
Bosted : Trondheim

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyOns Jun 09 2010, 17:12

Flott gutt happy6
Til Toppen Go down
http://www.piczo.com/bgier
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyOns Jun 09 2010, 18:57

Så fine bilder av den nydelige gutten, jammen er han blitt stor, tiden flyr gitt...! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyOns Jun 09 2010, 21:39

Fin gutt wub4
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
becca&jan




Antall Innlegg : 19
Join date : 18.02.2010
Bosted : Egersund

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyTor Jun 10 2010, 06:32

Takk takk biggrin

Tiden flyr altfor fort! Han har vokst seg stor gjennom de få månedene. Kommer nok til å vokse litt til. Vi håper at han fyller seg litt mer ut og blir litt kraftigere rundt bryst område...så han blir litt mer "macho", hihi. Men han er bare 6-7 mnd så det kommer nok Smile
Til Toppen Go down
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyTor Jun 10 2010, 08:26

Så fin gutt! Herlig utrykk! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D EmptyTor Jun 10 2010, 08:57

Kjempefine bilder i nydelig sommersol! sunny
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Sponsored content





Weevil sin dagbok :D Empty
PosteTema: Re: Weevil sin dagbok :D   Weevil sin dagbok :D Empty

Til Toppen Go down
 
Weevil sin dagbok :D
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kennel Dovretoppens dagbok.
» Anette's dagbok.
» Arnold og Emilies Dagbok
» Kennel Ganglands Dagbok
» Kennel Frozzie's Dagbok

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Dagbok-
Gå Til: