| Kennel Ganglands Dagbok | |
|
+2Karin Larsson Ulrika(Gangland) 6 posters |
Av | Innlegg |
---|
Ulrika(Gangland)
Antall Innlegg : 41 Join date : 19.09.2009 Bosted : Hörby i Skåne (Sverige)
| Tema: Kennel Ganglands Dagbok Ons Jan 11 2012, 09:22 | |
| Det är så svårt att hålla tyst, jag vill bara hoppa av glädje och skrika ut till hela världen att jag planerar valpar. Tiken är Gangland Wolfrider's Nightfall till vardags Mira. Jag ska vänta lite med att tala om hanens namn... Men jag vill utlysa så fort för jag är så glad. Meningen var att jag skulle lägga ner hunduppfödning på hyllan. Jag har ett heltidsarbete och på de sista åren har jag blivit en hästtokig människa. Jag tränar ganska mycket med båda mina hästar så mycket av min tid har gått åt dem. Förra året flyttade vi till en mindre hästgård och nu har jag 2 hästar, 5 höns, 3 katter och 3 pinscher hemma. Det är så fantastiskt att bo på en gård, ibland går jag in till stallet och bara sitter där i timmar och beundrar mina hästar. Någon gång under dessa timmar hade jag börjat att fundera om jag inte skulle ta en till kull. Jag kan inte släppa i från mig Mira och hon är 4 år gammal. Hon kommer från min favorit pinscher linje. Jag saknar Zeb (Rattenjäger Bellender Bursche), han var en fantastisk hund med otroligt bra mentalitet. Många hundar bakom henne hade varit friska länge. Mira har helt och enkelt en bra stamtavla och jag säger inte det för jag vill skryta utan för det är sant. Hon är för bra för att jag skulle helt och hållet lägga ner uppfödning. Hon förtjänar att lämna efter sig en kull med fina och friska valpar under Gangland prefixet. Så är det. Jag börjar att leta efter hannar till henne, egentligen har jag gjort under en lång tid. Suttit och fantasierat ihop olika stamtavlor efter olika hannar som jag tycker om. Till slut hade jag sållat bort många och kvar hade jag 3 hannar som jag absolut ville använda. Två av dem är gamla och en av dem är inte i form för parning. Jag känner att jag vill inte ta risken att para en så gammal hund, den andre hunden hade redan många avkommor efter sig. Så valet blir på en hane som jag beundrat på avstånd i några år. Självklart är han en röd hane . Han är frisk, ögonspeglad, har testat sig för dilute och von willebrandt. Hans exteriör är bra och på utställningar har han fått bra placeringar. Jag har inte träffat honom personligen än men har fått det bekräftat från pålitliga källor att han är en trevlig hanhund. Min magkänsla säger att han passar Mira jätte bra ! ! ! Jag talar om vem han är först när Mira har ögonspeglat sig. Hennes ögon ska kollas på torsdag så jag håller tummarna och är jätte nervös nu ! ! ! På återseende!
Sist endret av Ulrika(Gangland) den Tor Jan 12 2012, 16:30, endret 1 gang | |
|
| |
Karin Larsson
Antall Innlegg : 174 Join date : 15.06.2009
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Ons Jan 11 2012, 10:00 | |
| Åh, så spännade Ulrika, och jag håller med Mira, joy och Otto är underbara hundar. Jag kan inte nog tala om hur underbar joy är och en tillgång för rasen. Det är ju lättast för mig att dra upp syrran Joy för det är ju henne jag lever med. Så stort lycka till med din kull. Men nu blir jag nyfiken på hanen, jag undrar om det är den som jag tänker på, det ska bli spännande att se för du talar väl om snnnnarrrt ? Karin www.noticeable.se | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Ons Jan 11 2012, 13:23 | |
| | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Ons Jan 11 2012, 14:34 | |
| Veldig spennende Krysser fingrene for at alt faller på plass | |
|
| |
Ulrika(Gangland)
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Tor Jan 12 2012, 16:30 | |
| Kennel Gangland planerar en kull i vår/sommar 2012.
SE VCH Gangland Wolfrider’s Nightfall,
Mira är svensk viltspårprovschampion och ska para
med
Multichampion Rattenjäger Karat 24,
Junior har en lång lista över hans titlar som jag ska försöka komma ihåg.. En världsvan pinscher!
C.I.B (International Beauty Champion / tidigare INT UCH, International Champion) Nord Ch NU Ch Fin Ch Swedish Ch Danish Ch Irland Ch Austrian Ch Russian Ch Eurasia Ch Spanish Ch JEW-07 EW-09 Amsterdam Winner 09 & 10
Jag tackar Espen att vi får förtroende att använda Junior till Mira. Det kommer bli en spännande kombination som ska ge fina och röda valpar.
På återseende! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Tor Jan 12 2012, 20:03 | |
| Jeg har gjennom mange år fått mange henvendelser om bruk av Junior. Mange har jeg sagt nei til. Ulike årsaker som jeg ligge her. Andre ganger har ting hos tispe-eiere satt en stopper for paringen.
Men jeg tror jeg ikke brukte mer enn 3 sekunder på å bestemme meg for å si ja. Vil hun bruke Junior sa jeg til meg selv, ja da er dette gjennomtenkt. Og Ulrika vet hva hun gjør og hvorfor hun gjør ting.
|
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Fre Jan 13 2012, 12:40 | |
| - Junior skrev:
- Jeg har gjennom mange år fått mange henvendelser om bruk av Junior. Mange har jeg sagt nei til. Ulike årsaker som jeg ligge her. Andre ganger har ting hos tispe-eiere satt en stopper for paringen.
Men jeg tror jeg ikke brukte mer enn 3 sekunder på å bestemme meg for å si ja. Vil hun bruke Junior sa jeg til meg selv, ja da er dette gjennomtenkt. Og Ulrika vet hva hun gjør og hvorfor hun gjør ting. Nettopp dette er mitt inntrykk også. Så spennende - lykke til!! | |
|
| |
Ulrika(Gangland)
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Fre Jan 13 2012, 13:32 | |
| Tack Espen. Irene min förebild och det är henne ni och jag ska tacka för hon är en uppfödare jag ser upp till och respekterar. Jag tycker det ska bli spännande !!! Jag kommer att blogga ganska mycket om denna kull, för jag vill vara öppen och försöka få mina vänner och familjen att förstå hur jag tänker och varför denna hane ? | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Ons Jan 18 2012, 12:56 | |
| Spennende! Lykke til! | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Ons Jan 18 2012, 12:58 | |
| Hva er adressen til bloggen din? | |
|
| |
Ulrika(Gangland)
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Ons Feb 01 2012, 12:55 | |
| | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok Ons Feb 01 2012, 15:44 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kennel Ganglands Dagbok | |