Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"??

Go down 
2 posters
AvInnlegg
marit83

marit83

Antall Innlegg : 88

Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"?? Empty
PosteTema: Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"??   Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"?? EmptyTir Feb 23 2010, 08:52

Jeg skal muligens passe dvergpinscheren til en kompis i 20 dager pluss minus. Han har etter lang tid såvidt blitt trygg på å være alene hjemme der han bor, men når han har vært her og blitt alene med Dina står han og piper og bjeffer. Han er vant til å være i bur hjemme når han er alene, fordi han roter i søppel osv. Det er en lang historie, men kort sagt så ønsker jeg å kunne ha han og trene litt med han mens han er her, han kan veldig lite, og har liksom bare "vært der". Det jeg er redd for er at denne sytinga når han er alene kan smitte over på Dina, som synes det er helt fint å være alene... Jeg vil ikke risikere at hun blir stresset når hun er alene pga han. Ikke er jeg tilhenger av burbruk heller, men jeg kan jo ikke endre alt når jeg skal ha han så kort tid. Bør jeg la være å ha han av hensyn til Dina? Det skal sies at jeg er begrenset tid borte. Denne hunden er vant til å være alene MINST ni timer hver dag, ofte mer. Jeg er aldri så lenge borte fra Dina, så det kan jo hende han roer seg om han får mer stimuli og mindre alene tid?

Jeg trenger råd her, jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Hvis jeg skal ha han kommer han hit på søndag. Dina og denne hunden kjenner hverandre godt og er gode venner fra før.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hunterfieldsDina
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"??   Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"?? EmptyTir Feb 23 2010, 08:59

Jeg vil tro at Dina kan ha en positiv påvirkning på denne hunden. Men jeg syntes absolutt at du skal ha ham i bur når de er alene. Noen mener at det er "urettferdig" når en er i bur, og en er løs, men det er jeg ikke enig i. Om denne hunden er vandt til å være i bur, så gjør du det. Som du sier, så kommer du jo ikke til å være så lenge borte heller.

Mine hunder er hjemme alene hele arbeidsdagen hver dag. Lex var i bur da han var liten, nå er han løs. Ani har vært i bur frem til nå, men vi har akkurat begynt på løs med Lex trening, og han stresser litt mer da, enn om han er i buret sitt.

Den første tiden Ani var hjemme i bur ble det litt hyl og skrik, men etter en ukes tid, så gikk det fint. Lex ble litt fustrert til å begynne med, men det var hans ro, som fikk overtaket. Ikke Anis mas..

Lykke til!
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
marit83

marit83

Antall Innlegg : 88

PosteTema: Re: Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"??   Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"?? EmptyTir Feb 23 2010, 09:04

Takk for svar. Jeg tenker også at det beste er å ha han i buret sitt siden det er det han er vant til, og også slik at Dina kan være i fred for han. Han sliter veldig med å roe seg ned, og jeg ser at hun blir lei av han når han begynner å herje med henne når hun vil sove. Dette skal jeg trene på når jeg er med de, men det er vanskelig når jeg er borte. Jeg håper virkelig at det går fint og at han kan lære av Dina sin ro når de er alene.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hunterfieldsDina
Sponsored content

PosteTema: Re: Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"??   Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"?? Empty

Til Toppen Go down

Seperasjonsproblemer, kan det "smitte"??
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Estrellapinsch Black Efremiana "Ixi" & Tiny Amigo's Ain't She A Dream "Bella" - nye bilder nederst på side en...
» kennelhoste og smitte
» Smitte fra mennesker?
» "Kviser" var ikke "kviser" men reveskabb...
» Hormonell "tenåring", eller rett og slett agressiv....?