|
| Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? | |
| | Av | Innlegg |
---|
ninach
Antall Innlegg : 11 Join date : 04.01.2010 Bosted : Oppland
| Tema: Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? Tir Jan 05 2010, 16:50 | |
| Har to dvergpinschere nå i dag og har falt for rasen. Har også vært en del i kontakt med pinschere og lært mye om rasen, så har nå bestemt oss for å også få en pinschervalp da vi skal flytte på småbruk de nærmeste mnd. Har vært litt i kontakt med Lilla Enebys i Sverige bl.a. da det dessverre ikke er så mange oppdrettere her i Norge. Kjenner du til noen som skal ha kull i løpet av våren/sommeren? Anbfalninger taes i mot med stor takk:-) Er veldig opptatt av å finne riktig hund og riktig kennel/oppdretter. | |
| | | Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? Tir Jan 05 2010, 16:58 | |
| Jeg vil tro de fleste vil anbefale sin egen oppdretter. Men du kan jo starte med å se på de oppdretterne som ligger på hjemmesiden til pinscherklubben: http://norskpinscherklubb.no/og Svenska Schnauzer Pinscherklubben: http://www.sspk.se/Se litt rundt på de forskjellige oppdretternes hjemmesider, hvilke hunder de har, prioriteringer mht helse, gemytt etc. Og ta gjerne kontakt med flere kenneler. Finn en oppdretter du føler deg komfortabel med og som gjerne svarer på alle mulige og umulige spørsmål du evt. måtte ha. | |
| | | ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? Tir Jan 05 2010, 17:47 | |
| Jeg kan jo ikke annet enn å anbefale Irene som eier kennel Rattenjäger. Vi har valp fra hennes siste kull og kunne ikke vært mer fornøyd med hverken oppdretter eller hund. Kennel Rivendell i Sverige har også flotte pinschere. Men, det finnes utrolig mange flinke oppdrettere, både i Sverige og Norge. Lykke til med valget!! | |
| | | Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? Tir Jan 05 2010, 17:59 | |
| Du har jo fått mange tips, men som de sier er det mange her inne som har hjemmesider (bare klikk på www i innlegget deres så kommer du rett inn) På hjemmesidene er det mange som har linker til ulike oppdrettere. Lene nevnte den svenske schnauzer og Pinscher klubben, og i tillegg har de en egen side; svenske Pinscherklubben; http://www.pinschersektionen.se/. Der er det oppdrettere, planlagte kull og fødte valper. Jeg ringte selv til både Irene og flere i Sverige - og det er mange hyggelige Pinscherfolk i verden - så alle er veldig hjelpsomme. Å få valp fra Sverige er greit hvis du først må til utlandet - det går jo en annen tråd her akkuat nå over hva du må gjøre for å få valpen inn, men det er ingen ekstra vaksiner eller karantenetid som for andre land. Lykke til og gratulerer med steget opp i "større klasse" | |
| | | ninach
| Tema: Re: Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? Tir Jan 05 2010, 21:49 | |
| Tusen takk for så mange lærerike svar! Er så utrolig ålreit med denne siden. Tror jeg kan sitte her i mange timer bare for å lese masse her på forumet! Er spennende å høre andres erfaringer osv. Så tar i mot enda mere med STOOR takk:)
Nå skal jeg gå enda mer igjennom forskjellige sider,lese eeenda litt mer og ringe rundt til forksjellige oppdrettere som jeg ser at kan være aktuelle! Det er jo bedre å undersøke og forhøre seg for mye, enn for lite! Har også vært en del inne på pisnchersektionen.se og lest. Der er det stadig oppdateringer av planlagte kull og fødte valper, så den siden liker jeg godt!
Gjerne også send meg en PM om det skulle være noe du syns jeg burde få vite om, det settes utrolig stor pris på da jeg faktisk er på jakt etter den rette pinscherjenta :-) | |
| | | ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? Tir Jan 05 2010, 22:04 | |
| - ninach skrev:
- Tusen takk for så mange lærerike svar!
Er så utrolig ålreit med denne siden. Tror jeg kan sitte her i mange timer bare for å lese masse her på forumet! Er spennende å høre andres erfaringer osv. Så tar i mot enda mere med STOOR takk:)
Nå skal jeg gå enda mer igjennom forskjellige sider,lese eeenda litt mer og ringe rundt til forksjellige oppdrettere som jeg ser at kan være aktuelle! Det er jo bedre å undersøke og forhøre seg for mye, enn for lite! Har også vært en del inne på pisnchersektionen.se og lest. Der er det stadig oppdateringer av planlagte kull og fødte valper, så den siden liker jeg godt!
Gjerne også send meg en PM om det skulle være noe du syns jeg burde få vite om, det settes utrolig stor pris på da jeg faktisk er på jakt etter den rette pinscherjenta :-) Vi leste også masse, brukte lang tid på å finne riktig rase og hund. Vi holdt på å få en liten DP-gutt som skulle omplasseres, men skjebnen ville det annerledes. Og er veldig glade for det idag, for Scot er verdens beste hund! Han ble nettopp 5 måneder og det er ikke en dag vi har tenkt "hvorfor i alle dager skaffet vi oss hund??". Er glad vi undersøkte og leste masse og fant rikig rase for oss, er altfor mange som skaffer seg hund pga. utseende eller omdømme, dessverre. Er vel derfor så mange hunder omplasseres også. Pinscherforumet har vært gull verdt, samtidig som man må være objektiv når man leser siden så mange mener så mye. Men spør man så får man alltid svar og er mange her inne med mye erfaring med rasen. Også derfor det er viktig å finne en seriøs oppdretter man liker, slik at man har noen å henvende seg til når man lurer på noe. Blir en spennende tid for dere fremover da, husker hvor spente vi var før kullet ble født og hvor sakte tiden gikk fra de ble født til vi kunne hente lillemann. Men han var verdt all ventingen og litt til | |
| | | Hilde
Antall Innlegg : 79 Join date : 30.06.2009 Bosted : Hærland, IØ
| Tema: Re: Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? Ons Jan 06 2010, 09:06 | |
| Vet at Lilla Pirön planlegger kull på våren, det er mellom Inky og Ivar(Ivar er sønnen til vår hannhund og broren til vår tispe, han er i hvert fall en utrolig herlig hund) http://www.lpk-pinscher.se/Lykke til! Hilde(Castro, Bella og Falcon) | |
| | | ninach
| Tema: Re: Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? Ons Jan 06 2010, 11:31 | |
| Hei! Ok, jammen da skal jeg titte litt innom den siden og eventuelt kontakte dem!
Tusen takk for alle svar, utrolig fint at så mange hjelper til!:-) | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? | |
| |
| | | | Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger? | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |