| Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
marit83
Antall Innlegg : 88 Join date : 07.12.2009 Age : 41 Bosted : Oslo
| Tema: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Tir Jan 05 2010, 13:17 | |
| Jeg lurer på, når man kjøper valp fra oppdretter i Sverige, da blir hunden registrert i Sverige. Kan jeg registrere hunden i NKK når den kommer til Norge, slik at den blir registrert i to land? Er det noe annet man må tenke på ift registrering, chipping osv når man kjøper valp i Sverige? | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Tir Jan 05 2010, 14:19 | |
| Den blir registrert i SKK, så du må sende NKK papirene på hunden når du har fått den hjem. Så blir den registrert i NKK.
(Flytter tråden) | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Tir Jan 05 2010, 14:39 | |
| Det er ikke noe stress å registrere i norge etterpå Om du er usikker på hvordan du gjør det tar du bare en telefon til NKK. Du sender svensk stamtavle og kjøpekontrakt til nkk, så får du registrert hunden i NKK. Tror det koster 500. Mulig du også må sende inn helseattest eller noe, er ikke helt sikker på det, har bare registrert en hund slik en gang. Men er som sakt bare en kjapp telefon til NKK, så forteller de deg alt du trenger å legge ved. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Tir Jan 05 2010, 14:59 | |
| | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Tir Jan 05 2010, 16:03 | |
| Å få registrert om chip'en raskt kan også veterinæren din hjelpe deg med. Jeg husker jeg fikk lest av chip og fylt ut papirer der for begge mine Gikk så fint så En annen ting er at jeg var nøye med å ringe forsikringsselskapet med èn gang, så jeg fikk forsikret dem asap. Du vet aldri når det skjer ting og det er kjekt å ikke ha noe opphold | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Tir Jan 05 2010, 16:53 | |
| Jeg hentet hund fra Sverige selv, Du må ta en kopi av stamtavlen som du har selv, så sender du inn den orginale stamtavlen med den orginale kjøps kontrakten, men husk å ha kopi av alt du sender. Du vil da få en giro på 500 kr, når den er betalt får du tilsendt den norske stamtavlen og den orginale svenske med kjøps kontrakten, HUSK : sjekk at stamtavlen stemmer, di gjør ofte feil, hannhunden min ble plutselig tispe. |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
marit83
Antall Innlegg : 88 Join date : 07.12.2009 Age : 41 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Tir Jan 05 2010, 19:54 | |
| Takk for tips, da vet jeg hvordan jeg skal gjøre det. Jeg forsikrer ikke gjennom agria. Har jernbanepersonalets forsikring, og de er fantastiske, så det kommer nykomlingen til å få også. Da kommer jeg til å forsikre henne før jeg henter henne tilfelle noe skulle skje. Jeg skal kjøre ned og hente henne men selvfølgelig skal jeg huske å kjøre på rødt Nina | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp | |
| |
|
| |
| Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp | |
|