Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp

Go down 
5 posters
AvInnlegg
marit83

marit83


Antall Innlegg : 88
Join date : 07.12.2009
Age : 40
Bosted : Oslo

Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty
PosteTema: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp   Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp EmptyTir Jan 05 2010, 13:17

Jeg lurer på, når man kjøper valp fra oppdretter i Sverige, da blir hunden registrert i Sverige. Kan jeg registrere hunden i NKK når den kommer til Norge, slik at den blir registrert i to land?
Er det noe annet man må tenke på ift registrering, chipping osv når man kjøper valp i Sverige?
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hunterfieldsDina
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty
PosteTema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp   Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp EmptyTir Jan 05 2010, 14:19

Den blir registrert i SKK, så du må sende NKK papirene på hunden når du har fått den hjem.
Så blir den registrert i NKK.


(Flytter tråden)
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty
PosteTema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp   Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp EmptyTir Jan 05 2010, 14:39

Det er ikke noe stress å registrere i norge etterpå Smile

Om du er usikker på hvordan du gjør det tar du bare en telefon til NKK.



Du sender svensk stamtavle og kjøpekontrakt til nkk, så får du registrert hunden i NKK. Tror det koster 500. Mulig du også må sende inn helseattest eller noe, er ikke helt sikker på det, har bare registrert en hund slik en gang. Men er som sakt bare en kjapp telefon til NKK, så forteller de deg alt du trenger å legge ved. happy3
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty
PosteTema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp   Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp EmptyTir Jan 05 2010, 14:59

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=1031 happy6

Ellers så må du huske at du må gå/kjøre på rødt når du kommer med hunden gjennom tollen... happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty
PosteTema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp   Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp EmptyTir Jan 05 2010, 16:03

Å få registrert om chip'en raskt kan også veterinæren din hjelpe deg med. Jeg husker jeg fikk lest av chip og fylt ut papirer der for begge mine Smile Gikk så fint så Smile

En annen ting er at jeg var nøye med å ringe forsikringsselskapet med èn gang, så jeg fikk forsikret dem asap. Du vet aldri når det skjer ting og det er kjekt å ikke ha noe opphold Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest




Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty
PosteTema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp   Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp EmptyTir Jan 05 2010, 16:53

Jeg hentet hund fra Sverige selv,
Du må ta en kopi av stamtavlen som du har selv, så sender du inn den orginale stamtavlen med den orginale kjøps kontrakten, men husk å ha kopi av alt du sender.
Du vil da få en giro på 500 kr, når den er betalt får du tilsendt den norske stamtavlen og den orginale svenske med kjøps kontrakten, HUSK : sjekk at stamtavlen stemmer, di gjør ofte feil, hannhunden min ble plutselig tispe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty
PosteTema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp   Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp EmptyTir Jan 05 2010, 16:55

Linn skrev:
Å få registrert om chip'en raskt kan også veterinæren din hjelpe deg med. Jeg husker jeg fikk lest av chip og fylt ut papirer der for begge mine Smile Gikk så fint så Smile

En annen ting er at jeg var nøye med å ringe forsikringsselskapet med èn gang, så jeg fikk forsikret dem asap. Du vet aldri når det skjer ting og det er kjekt å ikke ha noe opphold Smile
Oppdretteren i sverige kan sende papirer til Agria i sverige og di videre sender til Norge, da får man en telefon etter 1 uke.
Da er valpen forsikret på reisen hjem mot Norge om oppdretter gjør dette.
Til Toppen Go down
marit83

marit83


Antall Innlegg : 88
Join date : 07.12.2009
Age : 40
Bosted : Oslo

Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty
PosteTema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp   Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp EmptyTir Jan 05 2010, 19:54

Takk for tips, da vet jeg hvordan jeg skal gjøre det. Jeg forsikrer ikke gjennom agria.
Har jernbanepersonalets forsikring, og de er fantastiske, så det kommer nykomlingen til å få også. Da kommer jeg til å forsikre henne før jeg henter henne tilfelle noe skulle skje.

Jeg skal kjøre ned og hente henne men selvfølgelig skal jeg huske å kjøre på rødt Nina innocent3
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hunterfieldsDina
Sponsored content





Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty
PosteTema: Re: Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp   Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp Empty

Til Toppen Go down
 
Når man kjøper en valp fra oppdretter i sverige... Trenger litt hjelp
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Trenger litt hjelp!
» Lotta, trenger litt hjelp :)
» Valp trenger litt sosialisering, noen som har lyst til å møte oss?
» Trenger hjelp :(
» Vi trenger hjelp!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: