Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Bortkommen Vorstehhanne i Oslo!!!

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

Bortkommen Vorstehhanne i Oslo!!! Empty
PosteTema: Bortkommen Vorstehhanne i Oslo!!!   Bortkommen Vorstehhanne i Oslo!!! EmptyMan Jan 04 2010, 00:23

Var og gikk rundt Sognsvann med Anette og hundene idag, og oppdaget en løs glatthårsvorsteh uten halsbånd...han stoppet opp og hilste på hundene, og vi stusset litt på hvorfor han ikke hadde halsbånd, men da han løp videre etter noen som gikk forbi regnet vi med at det var deres hund, og gikk videre... Litt lenger bort fant vi et brunt rundsydd lærhalsbånd med kjettinghalvstrup og et lite lys på, som noen hadde lagt på en søppelkasse, og regnet med at dette måtte tilhøre denne hunden og forstod da at den måtte være bortkommen... Vi lot halsbåndet ligge så eventuelle eiere som var ute og lette kunne se det, og gikk videre, men i løpet av vår éne runde rundt vannet løp han febrilsk tre runder rundt vannet i leten etter eierne...! Prøvde å lokke ham med oss, men fikk det ikke til, og bestemte oss for å gå tilbake til halsbåndet og prøve å fange hunden og ta den med oss hjem for å få ham scannet for chip, men da vi kom fram til halsbåndet var hunden søkk borte og vi måtte reise hjem uten ham...

Det er jo fryktelig kaldt i Oslo nå, og jeg regner ikke med at en glatthårsvorsteh har de aller beste sjansene til å klare seg ute over natten i denne kulden, særlig etter at den har utmattet seg ved å lete etter eierne, så etter at jeg hadde kommet hjem og yngstemann hadde fått hvilt seg ut litt, lot jeg Jonas ligge igjen før jeg dro tilbake med ekstra bånd, godbiter, varmt teppe, varmt vann og Otto som "lokkemat" på leten etter hunden... Gikk for å se om halsbåndet fortsatt lå på samme sted, og det gjorde det, så jeg tok det med meg og gikk en ny runde rundt vannet mens vi lette og ropte...klokken var rundt 22, så det var veldig mørkt og ikke lett å se så mye, men Otto løp rundt og lette og i og med at vorstehhunden hadde trukket mot våre hunder tidligere på dagen regner jeg med at han ville kommet nå også dersom han fortsatt befant seg i samme området... Jeg så ikke snurten av hunden, så jeg måtte nok en gang reise slukøret hjem igjen uten den, og nå er jeg bare så inmari redd for at den fortsatt er der ute og at den ikke vil klare seg over natten... Jeg håper virkelig at han har funnet tilbake til sine eiere og at det var derfor jeg ikke klarte å finne ham nå, men jeg tror ikke jeg klarer å slappe av før jeg finner ham eller finner ut at han er trygg...! no0

Er det noen som vet om noen som savner denne hunden, eller som kjenner til den og vet at den nå er trygg?!?! Hunden var stor, høyreist og helbrun med unntak av litt spettete hvitmerking på brystet (muligens også på potene) og han hadde et arr på den éne siden av kroppen, på ribbena... Hunden så for meg glatthåret ut, men han var veldig hvit av frost rundt værhårene, så det er mulig han hadde litt bart under der, det er jeg usikker på... Ellers var det ikke no telefonnummer på halsbåndet vi fant dessverre og jeg lot det nok en gang ligge synlig igjen oppå en søppelkasse sånn at eierne kan se at hunden har vært der dersom de går der og leter...

Håper virkelig det er noen som vet noe om denne hunden og at den er kommet trygt hjem igjen, og om den fortsatt er savnet vil jeg gjerne fortsette å hjelpe til med å lete etter den...! sad3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Hera

Hera

Antall Innlegg : 1526

Bortkommen Vorstehhanne i Oslo!!! Empty
PosteTema: Re: Bortkommen Vorstehhanne i Oslo!!!   Bortkommen Vorstehhanne i Oslo!!! EmptyMan Jan 04 2010, 21:11

Huff, så ekkelt blink00
Jeg hadde ikke klart å slappet av nei om det var jeg som kom over noe slikt. Har du kontaktet politiet eller veterinærer i området om de har fått inn melding om savnet hund eller noe?
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com

Bortkommen Vorstehhanne i Oslo!!!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dp til Oslo
» Oslo here we come?
» Trondheim-Oslo!
» Oslo Goes Hollywoof
» Oslo/Furuset: 50% på alt!