Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Julenissens 19. gåte

Go down 
+7
Lene
Benedicte
Rune Monsen
Susanne
helle
ElinK
Nissefar
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:22

Helle skaff deg et liv så slipper du å bråke på et forum, føler meg for gammel for det. wink3
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:25

Marion skrev:
Helle skaff deg et liv så slipper du å bråke på et forum, føler meg for gammel for det. wink3

Søtt plain3


Anyways, kjedelig at du ikke har noen løsning på oppgaven unsure3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:30

helle skrev:
Marion skrev:
Helle skaff deg et liv så slipper du å bråke på et forum, føler meg for gammel for det. wink3

Søtt plain3


Anyways, kjedelig at du ikke har noen løsning på oppgaven unsure3

Det har jeg da, dumt at du ikke forstår, men noen år til på baken så kan det hende du skjønner det
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:37

Om det er noen trøst Helle, så er jeg like blank som deg, og jeg er ett år eldre enn Marion.. blink00
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:40

happy4

Marion, logikken din stemmer ikke overens, så dette blir rett og slett for dumt.. Jeg lurte på hvordan du løste oppgaven, og du klarer ikke å svare.. Da er det naturlig at jeg regner med at det er flaks at du klarte den, eventuelt at du har googlet... wink3 Det har ikke noe med hverkan min alder, eller mitt liv (eller manglende liv var det ikke? ) å gjøre cool3
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:44

Fra moderator:

Dette er et hyggelig tiltak fra Nissefar (og ja, jeg lurer også på hvem det er, hehe) og det er veldig greit om det går an å la være å krangle om løsningene... Ærlig talt, folkens!! La nå dette forbli det hyggelige tiltaket det var ment som!
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:46

helle skrev:
happy4

Marion, logikken din stemmer ikke overens, så dette blir rett og slett for dumt.. Jeg lurte på hvordan du løste oppgaven, og du klarer ikke å svare.. Da er det naturlig at jeg regner med at det er flaks at du klarte den, eventuelt at du har googlet... wink3 Det har ikke noe med hverkan min alder, eller mitt liv (eller manglende liv var det ikke? ) å gjøre cool3

Når det gjelder det dere google greiene så har ikke jeg peiling på sånne ting, jeg kan veldig lite om data og jeg har hatt folk på telefon mens jeg har lest og løst noen gåtene, både jeg og Rune har løst gåter sammen.
Logikken min stemmer og måten å tenke på.

Du er stort sett på høgga når det er noe du ikke liker, så tydligvis så har du mangel på et liv siden du gidder å sitte å krangle rundt på forum.
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:47

Unnskyld meg, men nå må dere vel jammen meg gi dere??

Det må da være lov til å spørre om svaret/logikken på gåten, uten å dra inn alder, mangel på liv osv??

Jeg skjønner heller ikke en døyt, og blir ikke klokere av svarene dine Marion, men en trenger da ikke å gå helt bananas fordet??

Nå har det vart hyggelig på forumet i lange tider, så jeg foreslår at alle kutter ut å lage sine egne historier bak det som faktisk er skrevet og at alle er hyggelige med hverandere!!

what3 what3 what3 no0 Shocked Shocked blink00 :roll:

Skjerp dere - det er jul!! santa rendeer jul33 jul3 hoppejul*
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:52

Marte skrev:
Unnskyld meg, men nå må dere vel jammen meg gi dere??

Det må da være lov til å spørre om svaret/logikken på gåten, uten å dra inn alder, mangel på liv osv??

Jeg skjønner heller ikke en døyt, og blir ikke klokere av svarene dine Marion, men en trenger da ikke å gå helt bananas fordet??

Nå har det vart hyggelig på forumet i lange tider, så jeg foreslår at alle kutter ut å lage sine egne historier bak det som faktisk er skrevet og at alle er hyggelige med hverandere!!

what3 what3 what3 no0 Shocked Shocked blink00 :roll:

Skjerp dere - det er jul!! santa rendeer jul33 jul3 hoppejul*

Ja det er lov å spørre, men man må regne med å få svar
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:55

Marion skrev:
Marte skrev:
Unnskyld meg, men nå må dere vel jammen meg gi dere??

Det må da være lov til å spørre om svaret/logikken på gåten, uten å dra inn alder, mangel på liv osv??

Jeg skjønner heller ikke en døyt, og blir ikke klokere av svarene dine Marion, men en trenger da ikke å gå helt bananas fordet??

Nå har det vart hyggelig på forumet i lange tider, så jeg foreslår at alle kutter ut å lage sine egne historier bak det som faktisk er skrevet og at alle er hyggelige med hverandere!!

what3 what3 what3 no0 Shocked Shocked blink00 :roll:

Skjerp dere - det er jul!! santa rendeer jul33 jul3 hoppejul*

Ja det er lov å spørre, men man må regne med å få svar

Ja, men det var vel mer enn spørsmål og svar som ble utvekslet her!! puke3

Du får tegne en tegning og forklare - kanskje vi andre skjønner også Laughing
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 19:58

Marion skrev:
Marte skrev:
Unnskyld meg, men nå må dere vel jammen meg gi dere??

Det må da være lov til å spørre om svaret/logikken på gåten, uten å dra inn alder, mangel på liv osv??

Jeg skjønner heller ikke en døyt, og blir ikke klokere av svarene dine Marion, men en trenger da ikke å gå helt bananas fordet??

Nå har det vart hyggelig på forumet i lange tider, så jeg foreslår at alle kutter ut å lage sine egne historier bak det som faktisk er skrevet og at alle er hyggelige med hverandere!!

what3 what3 what3 no0 Shocked Shocked blink00 :roll:

Skjerp dere - det er jul!! santa rendeer jul33 jul3 hoppejul*

Ja det er lov å spørre, men man må regne med å få svar

Det må også være lov å stille seg spørrendes til at du har svart rett på nesten alle gåtene rett etter de er lagt ut....
Som regel skal det litt tid til å knekke gåter, det er jo derfor det heter gåter. cool3
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 20:03

Ja, jeg har svart, jeg og mannen min har løst di sammen med logisk tankegang.
Har man et problem med det så får man ha det.
Jeg svarte på spørsmålet og ikke mitt problem om folk ikke skjønner våres tankegang desverre, sånn er det.
Til Toppen Go down
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 21:11

Marte skrev:
Unnskyld meg, men nå må dere vel jammen meg gi dere??

Det må da være lov til å spørre om svaret/logikken på gåten, uten å dra inn alder, mangel på liv osv??

Jeg skjønner heller ikke en døyt, og blir ikke klokere av svarene dine Marion, men en trenger da ikke å gå helt bananas fordet??

Nå har det vart hyggelig på forumet i lange tider, så jeg foreslår at alle kutter ut å lage sine egne historier bak det som faktisk er skrevet og at alle er hyggelige med hverandere!!

what3 what3 what3 no0 Shocked Shocked blink00 :roll:

Skjerp dere - det er jul!! santa rendeer jul33 jul3 hoppejul*


Amen til den jul3
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 22:17

Som sagt så var det ikke meningen å starte noen diskusjon.
Jeg er bare nysgjerrig fordi jeg mener at hvis man kan finne ut at Gry er forelsket i Arthur så må det jo også være mulig å finne ut hvem av de andre som er forelsket i hvem. Men jeg har ingen aning selv, var derfor jeg spurte. happy6

Men all ære til Marion som er så raskt ute med riktig svar. Du er jo en kløpper på gåter! happy5
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 22:34

Gi dere nå barn, ellers blir det ingen gaver fra Nissefar under treet jul3

Synes dette er et kjempebra, og ikke minst morsomt tiltak! Og noen er rett og slett bedre på å løse gåter enn andre. Og etter å ha sittet og tenkt og tegnet litt ser det logisk ut at det er Gry som er forelsket i Arthur, men er mest fordi det ikke kan være noen av de andre. Jeg klarer ikke helt å finne den korrekte løsningen, men broder'n var enig og hadde et godt svar på hvorfor det var som det var. Synd jeg ikke klippet og limte inn svaret hans her.

Jeg googlet også gåten etterhvert, og fant ut at en 6. klasse hadde det som oppgave på ukeplanen sin, så da kan den jo ikke være helt umulig å løse happy6

Kanskje på på tide å stenge denne tråden admin, før vi alle blir uvenner over det som egentlig er ingenting...
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyMan Des 07 2009, 22:46

ElinK skrev:
Gi dere nå barn, ellers blir det ingen gaver fra Nissefar under treet jul3

Synes dette er et kjempebra, og ikke minst morsomt tiltak! Og noen er rett og slett bedre på å løse gåter enn andre. Og etter å ha sittet og tenkt og tegnet litt ser det logisk ut at det er Gry som er forelsket i Arthur, men er mest fordi det ikke kan være noen av de andre. Jeg klarer ikke helt å finne den korrekte løsningen, men broder'n var enig og hadde et godt svar på hvorfor det var som det var. Synd jeg ikke klippet og limte inn svaret hans her.

Jeg googlet også gåten etterhvert, og fant ut at en 6. klasse hadde det som oppgave på ukeplanen sin, så da kan den jo ikke være helt umulig å løse happy6

Kanskje på på tide å stenge denne tråden admin, før vi alle blir uvenner over det som egentlig er ingenting...


Amen santa
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyTir Des 08 2009, 00:00

ElinK skrev:
Gi dere nå barn, ellers blir det ingen gaver fra Nissefar under treet jul3

Synes dette er et kjempebra, og ikke minst morsomt tiltak! Og noen er rett og slett bedre på å løse gåter enn andre. Og etter å ha sittet og tenkt og tegnet litt ser det logisk ut at det er Gry som er forelsket i Arthur, men er mest fordi det ikke kan være noen av de andre. Jeg klarer ikke helt å finne den korrekte løsningen, men broder'n var enig og hadde et godt svar på hvorfor det var som det var. Synd jeg ikke klippet og limte inn svaret hans her.

Jeg googlet også gåten etterhvert, og fant ut at en 6. klasse hadde det som oppgave på ukeplanen sin, så da kan den jo ikke være helt umulig å løse happy6

Kanskje på på tide å stenge denne tråden admin, før vi alle blir uvenner over det som egentlig er ingenting...

Hehe. Ja, jeg skjønner jo at det er mulig å løse gåten. happy6
Men når jeg ikke finner svaret selv så blir jeg nysgjerrig på hvordan man finner riktig svar. wink3

Og jeg håper nissefar vil fortsette å legge ut gåte, for dette er gøy. happy5
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 EmptyTir Des 08 2009, 07:00

Lene skrev:

Hehe. Ja, jeg skjønner jo at det er mulig å løse gåten. happy6
Men når jeg ikke finner svaret selv så blir jeg nysgjerrig på hvordan man finner riktig svar. wink3

Og jeg håper nissefar vil fortsette å legge ut gåte, for dette er gøy. happy5

Je, samme her wink3

Er vel ingen som er i tvil om at den går an å løses Smile Er bare interressert i fremgangsmåte jeg!


Ja, moro dette her! biggrin
Til Toppen Go down
Sponsored content





Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Julenissens 19. gåte
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Julenissens 4. gåte
» Julenissens 20. gåte
» Julenissens 5. gåte
» Julenissens 21. gåte
» Julenissens 6. gåte

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: