Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Julenissens 19. gåte

Go down 
+7
Lene
Benedicte
Rune Monsen
Susanne
helle
ElinK
Nissefar
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Nissefar

Nissefar


Antall Innlegg : 101
Join date : 01.12.2009

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 15:59

Fire menn og fire kvinner strander på en øde øy sammen, og det går ikke lang tid før kjærligheten begynner å blomstre:

John blir forelsket i ei jente som er forelsket i Jim. Arthur blir forelsket i ei jente som er forelsket i ham som er forelsket i Ellen. Mary har en beiler som blir elsket av den jenta som Bent har forelsket seg i. Gry hater Bent og blir hatet av den mannen som Hanne elsker.

Hvem er forelsket i Arthur?

Et julehjerte til den som får riktig svar! Julenissens 19. gåte Heart-bullet
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 16:01

Du er ikke snill idag Nissefar happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 16:02

Det må jo være Gry som er forelsket i Arthur.
Til Toppen Go down
Nissefar

Nissefar


Antall Innlegg : 101
Join date : 01.12.2009

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 16:03

Marion skrev:
Det må jo være Gry som er forelsket i Arthur.

RIKTIG!!

Et julehjerte til Marion! Julenissens 19. gåte Heart-bullet
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 16:28

Hvem er de andre forelsket i dag Marion? Hadde vært interessant å fått vite fremgangsmåten din her, syns nemlig det er ganske sterkt å klare å løse denne gåten på 3 minutter biggrin
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 16:40

Helle da, det er ikke så mange alternativer igjen når Gry ikke er likt av di andre happy5
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 16:43

Jeg er nok dum jeg, men kan du ikke skrive opp hvem som liker hvem? Jeg har fremdeles ikke skjønt det wink3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:05

Visst du leser teksten så er Arthur den eneste som er forelsket i ei jente som er forelsket i han og gry er ikke likt av di andre og da var det naturlig og tro det var arthur gry var forelsket i, det er min tenke måte.
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:11

helle skrev:
Hvem er de andre forelsket i dag Marion? Hadde vært interessant å fått vite fremgangsmåten din her, syns nemlig det er ganske sterkt å klare å løse denne gåten på 3 minutter biggrin

Ikke vanskelig å skjønne fremgangsmåten. Kopier teksten, lim den inn i google og trykk deg inn på første treff happy6

Vips så har du svaret cool3
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:12

Susanne skrev:
helle skrev:
Hvem er de andre forelsket i dag Marion? Hadde vært interessant å fått vite fremgangsmåten din her, syns nemlig det er ganske sterkt å klare å løse denne gåten på 3 minutter biggrin

Ikke vanskelig å skjønne fremgangsmåten. Kopier teksten, lim den inn i google og trykk deg inn på første treff happy6

Vips så har du svaret cool3

Det har jeg aldeles ikke gjort, jeg har hatt folk på telefon når jeg og Rune har løst oppgavene
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:13

"Arthur blir forelsket i ei jente som er forelsket i ham som er forelsket i Ellen"

Det står vel ikke at arthur er forelsket i en jente som er forelsket i han.. Det står vel at artur er forelsket i jenten som er forelsket i den personen som er forelsket i ellen...

Eller er det jeg som misforstår setningen over?


Skjønner fremdeles ikke, og din tankegang stemmer ikke logisk og den stemmer ikke med det som står skrevet, slik jeg leser det da. Men kanskje jeg leser det feil, iom at jeg ikke klarer oppgaven wink3


Men for all del, ikke så nøye.. Jeg syns bare det hadde vært morsomt å få vite hvem de andre var forelsket i Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:16

helle skrev:
"Arthur blir forelsket i ei jente som er forelsket i ham som er forelsket i Ellen"

Det står vel ikke at arthur er forelsket i en jente som er forelsket i han.. Det står vel at artur er forelsket i jenten som er forelsket i den personen som er forelsket i ellen...

Eller er det jeg som misforstår setningen over?


Skjønner fremdeles ikke, og din tankegang stemmer ikke logisk og stemmer ikke med det som står skrevet.. Slik jeg leser det da, men kanskje jeg leser det feil, iom at jeg ikke klarer oppgaven wink3


men for all del, ikke så nøye.. Jeg syns bare det hadde vært morsomt å få vite hvem de andre var forelsket i Smile

Les teksten Helle en gang til. det er en grunn til at gåter kan være forvirrende.
Arthur blir forelsket i ei jente som er forelsket i ham som er forelsket i Ellen.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:18

Har de bare lagt på den siste "som er forelsket i Ellen", for morroskyld da? I bergen bruker vi bare han, så er ikke så kjent med "ham"... Sorry mac, men dette lukter svidd.. cool3
Til Toppen Go down
Nissefar

Nissefar


Antall Innlegg : 101
Join date : 01.12.2009

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:19

NÅ bryter nissefar inn her...

Jeg velger å tro at personene her inne som svarer på julenissens gåter, IKKE jukser.
Hvor er det blitt av den gode juletroen?

Det er et ordspråk som sier så godt, på seg selv kjenner man andre...

Om det skal være slik at det blir tull å tøys, med beskyldninger den ene og den andre veien, legges julenissens gåter ned. Det er nok drittkasting her inne allerede, om dere ikke skal begynne å ødelegge dette også, som fra første stund var ment som et hyggelig tilskudd til dette forumet.

Nå regner nissefar med at alle oppfører seg i disse trådene fremover, uten å beskylde hverandre for noe som helst.
Om noen føler for å jukse i disse trådene, står de helt fri til det.
Det går på ens egen samvittighet rett og slett!

La oss glede oss over denne flotte førjulstid, våre gode venner og kollegaer, og prøve det vi kan for å gjøre dette forumet til et litt mer hyggelig sted!

Dagens strenge beskjed fra nissefar, la oss håpe det slipper å komme flere! jul3
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:20

det er ikke alle som skjønner alt alltid,men det er vel ikke så mye å henge seg opp i.
dette er nissefar sin tråd og jeg m/fler ønsker ikke at dette blir en diskusjons tråd.
vi vil ha mange flere gåter av nissefar.
PS ! jeg har ikke mange hjerter. hva sier det om meg?????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:21

Rune Monsen skrev:
det er ikke alle som skjønner alt alltid,men det er vel ikke så mye å henge seg opp i.
dette er nissefar sin tråd og jeg m/fler ønsker ikke at dette blir en diskusjons tråd.
vi vil ha mange flere gåter av nissefar.
PS ! jeg har ikke mange hjerter. hva sier det om meg?????
Fordi du har vært med å løst gåter sammen med meg, he he
Til Toppen Go down
Nissefar

Nissefar


Antall Innlegg : 101
Join date : 01.12.2009

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:22

Rune Monsen skrev:
det er ikke alle som skjønner alt alltid,men det er vel ikke så mye å henge seg opp i.
dette er nissefar sin tråd og jeg m/fler ønsker ikke at dette blir en diskusjons tråd.
vi vil ha mange flere gåter av nissefar.

PS ! jeg har ikke mange hjerter. hva sier det om meg?????

Du er nok lite flink til å google du Rune Monsen! cool3
Takk for at du setter pris på dette tiltaket! santa
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:22

Susanne skrev:
helle skrev:
Hvem er de andre forelsket i dag Marion? Hadde vært interessant å fått vite fremgangsmåten din her, syns nemlig det er ganske sterkt å klare å løse denne gåten på 3 minutter biggrin

Ikke vanskelig å skjønne fremgangsmåten. Kopier teksten, lim den inn i google og trykk deg inn på første treff happy6

Vips så har du svaret cool3

Første som svarer rett, -vinner!

Da spiller det ingen rolle om man løser gåten (som Marion gjorde), googler (som Susanne gjorde) eller gjetter. wink3
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:23

*foreslår at nissen neste gang bytter ut ett par ord så ingen kan google mer..? *
Til Toppen Go down
Nissefar

Nissefar


Antall Innlegg : 101
Join date : 01.12.2009

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:28

Julenissen bruker MYE tid på å prøve å sette sammen denne konkurransen for dere..
Med juleforberedelser ellers, har jeg rett og slett ikke tid til å sitte og forandre på gåtene..

Alle medlemmer her inne står fritt til å løse gåtene som de selv ønsker...
Som jeg har nevnt tidligere her, handler det om hva man selv står for!

Nå avslutter nissefar denne tråden, så får dere heller google svaret på gåte nr 20! happy6
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 17:32

For min del ville jeg bare skjønne en gåte jeg over hodet ikke klarer, er veldig frustrerende å ikke få det til.. Har klart de andre, dog på treigere tid, så hadde vært morsomt å fått vite fremgangsmåte. Men beklager at jeg spurte, og ikke meningen å lage dårlig stemning Smile
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 19:04

Ikke meningen å lage noen diskusjon, men jeg ble også nysgjerrig på hvem som er forelsket i hvem..? wink3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 19:09

Lene skrev:
Ikke meningen å lage noen diskusjon, men jeg ble også nysgjerrig på hvem som er forelsket i hvem..? wink3

Det er uvesentlig uansett hvordan du vrir og vrenger på det, les teksten om igjen så kanskje en forstår den.
Greia er at det er en person som elsker ei jente og den jenta elsker han igjen.
Siden da den jenta ikke blir likt eller ikke liker di andre så er det logisk at det er den som er igjen som ikke har blitt nevnt til noens partner.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 19:16

Arthur blir forelsket i ei jente som er forelsket i ham som er forelsket i Ellen.
Dette betyr at artur er forelsket i den jenten som er forelsket i den gutten som er forelsket i ellen.. Det betyr ikke at arthur er forelsket i den jenten som er forelsket i arthur..


Gry hater Bent og blir hatet av den mannen som Hanne elsker.
Hvordan får du det til at gry blir mislikt/ikke liker både hanne, john, jim, ellen, mary og bent?
Det står jo bare at gry hater bent, og at gry blir hatet av den mannen hanne er elsker. Det er to personer det..



Enlighten me please!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte EmptyMan Des 07 2009, 19:21

helle skrev:
Arthur blir forelsket i ei jente som er forelsket i ham som er forelsket i Ellen.
Dette betyr at artur er forelsket i den jenten som er forelsket i den gutten som er forelsket i ellen.. Det betyr ikke at arthur er forelsket i den jenten som er forelsket i arthur..


Gry hater Bent og blir hatet av den mannen som Hanne elsker.
Hvordan får du det til at gry blir mislikt/ikke liker både hanne, john, jim, ellen, mary og bent?
Det står jo bare at gry hater bent, og at gry blir hatet av den mannen hanne er elsker. Det er to personer jeg..



Enlighten me please!

Min tankegang gikk ut på at alle var hetro og di andre likte di andre damene og gry var da ikke nevnt.
For meg så var det da logisk at det var henne som var forelsket i Arthur.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Julenissens 19. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 19. gåte   Julenissens 19. gåte Empty

Til Toppen Go down
 
Julenissens 19. gåte
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Julenissens 4. gåte
» Julenissens 20. gåte
» Julenissens 5. gåte
» Julenissens 21. gåte
» Julenissens 6. gåte

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: