Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Aktivisering etter trekking av tenner?!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Emma Kristine

Emma Kristine


Antall Innlegg : 21
Join date : 07.07.2009
Age : 36
Bosted : Våler i Solør

Aktivisering etter trekking av tenner?! Empty
PosteTema: Aktivisering etter trekking av tenner?!   Aktivisering etter trekking av tenner?! EmptyTir Nov 24 2009, 23:39

På fredag var Diva hos dyrlegen for å trekke 3 hjørnetenner som ikke ville falle ut. Det ble en operasjon som tok nesten to timer lenger enn planlagt, og den lengste tanna var hele 2cm lang!! what3 Så nå er det smertestillende og tabletter mot infeksjon som gjelder, samt oppbløtt fòr og null leker eller biting/tygging på noe som helst.. Dette er vanskelig for både meg og Diva. Hun kjeder livet av seg og har derfor begynt med en del unoter, som f.eks. å bite i sokkene våre eller beina når vi går eller står rolig på gulvet, henter sko, klær og alt annet hun kan komme over. I tillegg står hun i stuevinduet og bjeffer på alt hun ser og ikke ser. Bur er noe jeg skjønner jeg må bruke mer når hun blir helt bajas, men da er hun like bajas og har enda mer lyd der i laaang tid. Noen som har noen tips til hva vi kan fylle tida vår med? Har prøvd å lære henne søk, men uten særlig hell foreløpig. Det blir litt lydighetstrening hver dag, som vanlig. I tillegg blir det flere turer på henne om dagen, men etter 7min. soving er det på'n igjen.. Så aktiv hund har jeg ihvertfall laughs
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Aktivisering etter trekking av tenner?! Empty
PosteTema: Re: Aktivisering etter trekking av tenner?!   Aktivisering etter trekking av tenner?! EmptyOns Nov 25 2009, 16:41

hva med godbitleker/godbit ball?
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Aktivisering etter trekking av tenner?! Empty
PosteTema: Re: Aktivisering etter trekking av tenner?!   Aktivisering etter trekking av tenner?! EmptyOns Nov 25 2009, 16:46

Hva med en Kong med leverpostei i? Scot ligger og slikker på den, han som biter på alt annet.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
siv

siv


Antall Innlegg : 35
Join date : 05.11.2009
Age : 60
Bosted : BODØ

Aktivisering etter trekking av tenner?! Empty
PosteTema: Re: Aktivisering etter trekking av tenner?!   Aktivisering etter trekking av tenner?! EmptyOns Nov 25 2009, 17:24

Jeg fikk ingen restriksjoner etter tanntrekking på Evi. Hun fikk oppføre seg som vanlig, og dem unngår ubehag, så æ trur at
det nu e gått såpass lang tid at du ikke skal bekymre dæ om ho bit litt i leka. Dæm har et godt grokjøtt!
Til Toppen Go down
http://www.lockwerin.com
Emma Kristine

Emma Kristine


Antall Innlegg : 21
Join date : 07.07.2009
Age : 36
Bosted : Våler i Solør

Aktivisering etter trekking av tenner?! Empty
PosteTema: Re: Aktivisering etter trekking av tenner?!   Aktivisering etter trekking av tenner?! EmptyOns Nov 25 2009, 20:09

Leverpostei i Kong var en god idè, så det skal testes Smile

Det som er grunnen til at Diva fikk de restriksjonene hun gjorde, er at de nye hjørnetennene nede har begynt å komme rett opp i ganen. Nå skal hun derfor ikke tygge eller i bite i noe frem til mandag, for da er det ny sjekk. Har ikke tennene flyttet seg litt til da blir det ny runde for å gjøre det. Dermed ser jeg for meg enda flere dager med null leking/biting... sad3
Til Toppen Go down
Sponsored content





Aktivisering etter trekking av tenner?! Empty
PosteTema: Re: Aktivisering etter trekking av tenner?!   Aktivisering etter trekking av tenner?! Empty

Til Toppen Go down
 
Aktivisering etter trekking av tenner?!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tenner
» Miste tenner?
» Hva ser dere etter? :)
» Bikkja kom hjem etter 13 år
» Etter spesialen 2009

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: