Christina
Antall Innlegg : 150 Join date : 28.06.2009 Age : 45 Bosted : Kosice
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 21:20 | |
| - Nina skrev:
- Christina skrev:
- Om man har med seg barn på barnebillett, så får de jo sitte i setet?? Ikke på gulvet mellom beina til foreldrene? Om man ikke får plass i hundevognen, men får "vanlige" seter, så burde man jo få ha hundene i hvert sitt sete da, når man faktisk har betalt for det? Kjenner jeg blir så irritert over hvor lite hundevennlig verden er altså... Man har liksom ikke noen rettigheter når det gjelder dyr. Leste om ei i fjor som skulle fly med hunden i cargo fra Danmark til Bergen eller noe sånt, og hvor hunden ble stående igjen i Danmark (etter at crewet på flyet hadde LOVET henne at hunden var med), og så lander hun i Norge uten hund, fordi det var så mye bagasje at de ikke hadde plass til hunden allikevel... Hva med å sette igjen noe som ikke var levende da? Tror det tok over et døgn før hun fikk hunden, og den var livredd i flere dager etterpå . (Sorry, bare et lite oppgulp fra meg)
Lykke til, håper det går bra med dere Jeg er sååååå enig!!! Og gjett om jeg har hatt mine krangler med bussjåfører opptil flere ganger da?! For å komme meg til stallen og hjem igjen betaler jeg faktisk 100 kroner for hundene og meg tilsammen, og jeg syns det er latterlig at man kan komme med en diiiger barnevogn med en skrikerunge som sprenger øretrommene til alle på bussen uten å betale, mens jeg for hundene, som ligger helt stille mellom bena mine, må betale ganske mye...! :roll: På flexikortet kan man ta med seg opptil 5 barn eller hund gratis per klipp i helgene, og gjett om jeg har måttet krangle på det flere ganger da?! Når jeg betaler flere hundre kroner i uken for meg og hundene for å kjøre en kjapp tur innen Oslo så skal jeg søren klype meg ha de gratisreisene dems jeg har krav på i helgen asså! En gang måtte jeg først krangle med sjåføren for å få med meg Jonas på mitt klipp, og så da vi hadde kjørt et stykke satt Jonas og så på meg for å få go'bit, men fikk ikke, og kom da med et lite tigge-boff (var da han var unghund og litt i trassalderen), og da bråstoppen jaggumeg buss-sjåføren og skulle hive oss av, men da måtte han tro om igjen gitt, for da hadde han tydeligvis ikke truffet meg før...! Han sto der med åpne dører og ventet på at jeg skulle gå av, men jeg sa bare at "jeg har betalt for å komme meg hjem, og jeg går ikke av før jeg er framme... Du kan godt stå her og vente, men jeg går ingen steder, så da kan du jo bare vente og se hvor fornøyde alle passasjerene dine blir når bussen er helt forsinket...!" Gubben var dritsur og søsteren min var så redd at hun var på full vei ut, men hun fant ut at hun var mer redd for meg en sjåføren tror jeg, for jeg sa hun skulle komme seg inn igjen, og det gjorde hun, haha...og idiotsjåfføren skjønte at det ikke var no poeng å prøve å vente ut meg, så han kjørte...
EDIT: Er forresten den historien du nevner her og flere liknende historier som gjør at jeg gruer meg sånn til å fly imorgen, for jeg tror serriøst jeg kommer til å drepe dem på stedet om noe skjer med Otto...! Haha!!! Bra du står på kravene Nina!!! Jeg passet dachsvalpen til ei venninne av meg for mange år siden, og hadde den i en sånn hundebag da jeg skulle på bussen. Dum som jeg var, så spurte jeg sjåføren om jeg måtte betale for nurket som lå oppi der, og det var klart jeg måtte. Passasjeren etter meg hadde med en gymbag som var 5 ganger så stor.... men det må man jo selvfølgelig ikke betale for... Angående den flyhistorien, så var det nettopp derfor jeg ikke fortalte den i reisetråden din, for jeg tenkte den hører til unntaket, og jeg ville ikke at du skulle få hjerteattak før du i det hele tatt kom deg på tur Men jeg var altså ikke smartere enn å legge den ut i denne tråden dagen før du skal reise da Det er mange som reiser med fly og hunder, og stort sett går det veldig bra | |
|
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 22:13 | |
| Jeg har funnet ut at det lønner seg å ikke spørre om det koster noe når jeg reiser med buss. Jeg bare gir buss sjåføren penger for meg, og så later jeg som ingenting. Men nå har jo jeg en liten hund som jeg har på armen når jeg går ombord i bussen da, så det hjelper jo på! Men på toget så later jeg som ingenting og bare setter meg i en vogn. Er ikke værre enn at jeg må flytte meg liksom. Blaze ligger i reiseburet sitt på toget og er ganske rolig. Fordelen med å ha liten hund! | |
|
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 22:13 | |
| | |
|