| Tog | |
|
+7IdaCharlotte Antamina Tonje Simira Hera Nina (Kennel Dijontoma) Benedicte 11 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Tog Tor Nov 05 2009, 21:29 | |
| Dere som har tatt tog med hund.. Hva har dere betalt? Jeg tenker da lengre strekninger osm Oslo-Bergen.. Får man kjøpe minipris? | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tog Tor Nov 05 2009, 21:51 | |
| Jeg har betalt barnebillett for mine, men har aldri kjørt no strekke som jeg har spurt om minipris, så mer vet jeg ikke... | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Tog Tor Nov 05 2009, 21:53 | |
| Husker ikke, men det skal vell stå på nsb sine nettsider | |
|
| |
Benedicte
| Tema: Re: Tog Tor Nov 05 2009, 21:55 | |
| det står bare at du må ringe og bestille og resrvere plass på forhånd... | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tog Tor Nov 05 2009, 21:58 | |
| Du må kjøpe billett på forhånd, enten på automat, pr. telefon eller på stasjonen. Du kan kjøpe minipris, men må sørge for å få billett i vogn tillatt for dyr (det er normalt sett én vogn, så du havner sammen med alle kattene, kaninene og papegøyene). | |
|
| |
Tonje
Antall Innlegg : 86 Join date : 28.10.2009 Bosted : Kr.sand
| Tema: Re: Tog Tor Nov 05 2009, 22:54 | |
| - Simira skrev:
- Du må kjøpe billett på forhånd, enten på automat, pr. telefon eller på stasjonen. Du kan kjøpe minipris, men må sørge for å få billett i vogn tillatt for dyr (det er normalt sett én vogn, så du havner sammen med alle kattene, kaninene og papegøyene).
Liv i leiren | |
|
| |
Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| Tema: Re: Tog Fre Nov 06 2009, 00:03 | |
| Det er gratis under en viss høyde, tror det var 40 cm eller noe. Antara kjørte gratis Bergen-Oslo strekninga. | |
|
| |
Simira
| Tema: Re: Tog Fre Nov 06 2009, 07:01 | |
| 40 cm ja. Jeg lot være å nevne det, siden Benedicte ikke har sagt noe om at hun har byttet ut pinscherene med noe mer veske-kompatibelt. | |
|
| |
Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| Tema: Re: Tog Fre Nov 06 2009, 14:40 | |
| Jeg har ikke peiling på hva slags hund trådstarter har. | |
|
| |
Benedicte
| Tema: Re: Tog Lør Nov 07 2009, 12:11 | |
| Da har jeg ringt å pratet med kundeservice hos nsb. Man betaler barnebilett for hunder over 40 cm. man må ringe å kjøpe bilett, men man får også da kjøpe minipris. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Tog Lør Nov 07 2009, 17:01 | |
| Husk bare å være tidlig nok ute for å få minipris... Ikke alltid like lett å få det gitt. |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Tog Lør Nov 07 2009, 19:46 | |
| - Benedicte skrev:
- Da har jeg ringt å pratet med kundeservice hos nsb. Man betaler barnebilett for hunder over 40 cm. man må ringe å kjøpe bilett, men man får også da kjøpe minipris.
Ja, stemmer. Jeg fikk gratis for Hera og trengte heller ikke betale ekstra for minipris selv om jeg ringte og bestilte (om jeg ikke husker heeelt feil). Det eneste grunn til at du må ringe inn er jo fordi du og de må forsikre seg at du får dyrvognen og ikke sitte i vanlig vogn. Da vi reiste fikk vi en hel vogn for oss selv med 4 seter , i den vogene fantes ingen andre seter, så det var stooor plass og slippet at Hera bjeffet og ble stressa av de andre. Vi var så heldig slapp at det var flere dyr som reiste den dagen og med det toget . Lykke til og god tur! | |
|
| |
Benedicte
| Tema: Re: Tog Ons Nov 11 2009, 15:40 | |
| Da har jeg bestillt tog, hundene betaler barnebillett, 400 kr per hund per vei.. Så vi betaler 2300 tur-retur.. So now you to know! | |
|
| |
IdaCharlotte
Antall Innlegg : 228 Join date : 23.06.2009 Age : 29 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Tog Søn Nov 15 2009, 18:02 | |
| De gangene vi har reist i sverige, har det vært gratis, sist hva når vi hentet Lotta. tror det er 2 hunder pr person, å alle under 15 reiser gratis med noen betalende over 15
nsb:http://www.nsb.no/article.php?articleID=24569&categoryID=3913 det står der:) | |
|
| |
Benedicte
| Tema: Re: Tog Søn Nov 15 2009, 19:10 | |
| "For hund med skulderhøyde på over 40 cm er prisen 50% av en ordinær voksenbillett" Det blir da gjeldene for oss... 50% voksen blir samme pris som barn, så vi betaler barnebillett til begge.. | |
|
| |
Benedicte
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 09:02 | |
| vi har fått helt vanlige seter vi... så skal hundene da sitte på gulvet forann oss... guuuud som eg gleder meg....... | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 10:04 | |
| Vi tok tog fra Bodø til Lillestrøm med hund. Det var langt, men det gikk greit. (Kan man jo si når man er hjemme igjen..) Det var ikke alle strekningene hundene fikk sitte sammen med oss. Mine måtte på en strekning plasseres i gangen i kofferthylla,mens staffen vi hadde med oss måtte sitte innpakket mellom mange andre hunder. På en strekning hadde vi et helt lite rom for oss selv, og noen ganger fikk de sitte på gulvet foran oss. Så det er veldig forskjellig. De nyere togene er bedre tilrettelagt enn de gamle. Det er helt greit å reise med hund på tog stort sett. God tur! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 10:23 | |
| Jeg synes togprisene er høye jeg... |
|
| |
Christina
Antall Innlegg : 150 Join date : 28.06.2009 Age : 45 Bosted : Kosice
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 10:32 | |
| Om man har med seg barn på barnebillett, så får de jo sitte i setet?? Ikke på gulvet mellom beina til foreldrene? Om man ikke får plass i hundevognen, men får "vanlige" seter, så burde man jo få ha hundene i hvert sitt sete da, når man faktisk har betalt for det? Kjenner jeg blir så irritert over hvor lite hundevennlig verden er altså... Man har liksom ikke noen rettigheter når det gjelder dyr. Leste om ei i fjor som skulle fly med hunden i cargo fra Danmark til Bergen eller noe sånt, og hvor hunden ble stående igjen i Danmark (etter at crewet på flyet hadde LOVET henne at hunden var med), og så lander hun i Norge uten hund, fordi det var så mye bagasje at de ikke hadde plass til hunden allikevel... Hva med å sette igjen noe som ikke var levende da? Tror det tok over et døgn før hun fikk hunden, og den var livredd i flere dager etterpå . (Sorry, bare et lite oppgulp fra meg) Lykke til, håper det går bra med dere | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 10:50 | |
| Vi tok toget fra Oslo til Askim på søndag, og slapp å kjøpe billette for billettmannen mente at Scot "ikke kunne være over 35 cm høy" og grensen er 40. Jeg latet som jeg ikke visste, men mente selv at han ser høyere ut enn sine 42 cm, spesielt med vinterdekken. Men vi hadde han mellom oss/på fanget hele veien og Scot kjedet seg noe innmari. Var glad når vi var fremme for å si det sånn | |
|
| |
Benedicte
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 19:06 | |
| ringte å snakket med nsb tidligere og det var ikke plass til bur.. "hundevognen" bestod av vanlige seter, hvor hundene skulle sitte på gulvet foran personen. Det var også her toalettene var, og det var generelt mye trafikk av mennesker frem og tilbake der... | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 20:15 | |
| Blaze og jeg satt i "stillevognen" fra Gardemoen til Sandefjord dagen før nyttårsaften. Han fikk til og med sitte i reiseburet sitt i eget sete! Og det var verken bråk eller mye folk på det toget! Deilig ja! | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 20:25 | |
| - Christina skrev:
- Om man har med seg barn på barnebillett, så får de jo sitte i setet?? Ikke på gulvet mellom beina til foreldrene? Om man ikke får plass i hundevognen, men får "vanlige" seter, så burde man jo få ha hundene i hvert sitt sete da, når man faktisk har betalt for det? Kjenner jeg blir så irritert over hvor lite hundevennlig verden er altså... Man har liksom ikke noen rettigheter når det gjelder dyr. Leste om ei i fjor som skulle fly med hunden i cargo fra Danmark til Bergen eller noe sånt, og hvor hunden ble stående igjen i Danmark (etter at crewet på flyet hadde LOVET henne at hunden var med), og så lander hun i Norge uten hund, fordi det var så mye bagasje at de ikke hadde plass til hunden allikevel... Hva med å sette igjen noe som ikke var levende da? Tror det tok over et døgn før hun fikk hunden, og den var livredd i flere dager etterpå . (Sorry, bare et lite oppgulp fra meg)
Lykke til, håper det går bra med dere Jeg er sååååå enig!!! Og gjett om jeg har hatt mine krangler med bussjåfører opptil flere ganger da?! For å komme meg til stallen og hjem igjen betaler jeg faktisk 100 kroner for hundene og meg tilsammen, og jeg syns det er latterlig at man kan komme med en diiiger barnevogn med en skrikerunge som sprenger øretrommene til alle på bussen uten å betale, mens jeg for hundene, som ligger helt stille mellom bena mine, må betale ganske mye...! :roll: På flexikortet kan man ta med seg opptil 5 barn eller hund gratis per klipp i helgene, og gjett om jeg har måttet krangle på det flere ganger da?! Når jeg betaler flere hundre kroner i uken for meg og hundene for å kjøre en kjapp tur innen Oslo så skal jeg søren klype meg ha de gratisreisene dems jeg har krav på i helgen asså! En gang måtte jeg først krangle med sjåføren for å få med meg Jonas på mitt klipp, og så da vi hadde kjørt et stykke satt Jonas og så på meg for å få go'bit, men fikk ikke, og kom da med et lite tigge-boff (var da han var unghund og litt i trassalderen), og da bråstoppen jaggumeg buss-sjåføren og skulle hive oss av, men da måtte han tro om igjen gitt, for da hadde han tydeligvis ikke truffet meg før...! Han sto der med åpne dører og ventet på at jeg skulle gå av, men jeg sa bare at "jeg har betalt for å komme meg hjem, og jeg går ikke av før jeg er framme... Du kan godt stå her og vente, men jeg går ingen steder, så da kan du jo bare vente og se hvor fornøyde alle passasjerene dine blir når bussen er helt forsinket...!" Gubben var dritsur og søsteren min var så redd at hun var på full vei ut, men hun fant ut at hun var mer redd for meg en sjåføren tror jeg, for jeg sa hun skulle komme seg inn igjen, og det gjorde hun, haha...og idiotsjåfføren skjønte at det ikke var no poeng å prøve å vente ut meg, så han kjørte... EDIT: Er forresten den historien du nevner her og flere liknende historier som gjør at jeg gruer meg sånn til å fly imorgen, for jeg tror serriøst jeg kommer til å drepe dem på stedet om noe skjer med Otto...!
Sist endret av Nina den Tir Jan 05 2010, 20:45, endret 1 gang | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| |
| |
Simira
| Tema: Re: Tog Tir Jan 05 2010, 21:00 | |
| På flyet får jo Otto et helt eget rom! Jeg tror flyfolkene generelt sett er mye flinkere med hunder enn togfolkene er. Ellers Benedicte, hvis dere har sammenleggbart bur ville jeg vurdert å ta det med. Det er ofte miljøstasjon-vogn hvor hunder er tillatt, og da er det litt plass der. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Tog | |
| |
|
| |
| Tog | |
|