Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Turquator

Go down 
+16
Nero-Noir
Nina (Kennel Dijontoma)
ElinK
Caroline
Hera
MiraHedda
jeanette
Marte
Helene
Camilla
Julie
Linn
Susanne
Eva
helle
Tonje
20 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Turquator - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator - Page 2 EmptyFre Nov 06 2009, 22:21

Hehe, ja, sant nok!!! Mye man rister på hodet av når det gjelder både det ene og det andre i dette landet!! mad3
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Turquator - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator - Page 2 EmptyFre Nov 06 2009, 22:25

Maria skrev:
Hehe, ja, sant nok!!! Mye man rister på hodet av når det gjelder både det ene og det andre i dette landet!! mad3
Jepp happy3
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
eva johnsen

eva johnsen


Antall Innlegg : 57
Join date : 05.07.2009
Age : 52
Bosted : Lørenskog

Turquator - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator - Page 2 EmptySøn Nov 08 2009, 13:11

Jeg kan huske vi hadde et sånt halsbånd til vår vorsteh da jeg var barn/ungdom. Det var ikke ofte i bruk såvidt jeg kan minnes, men mener jeg hadde det på henne av og til fordi jeg ellers ikke klarte å kontrollere henne. sad3 Egentlig ganske trist å tenke på. Hadde jo vært så mye bedre om jeg fikk gå et skikkelig dressurkurs, men det var jeg aldri på. sad3
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Turquator - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator - Page 2 EmptySøn Nov 08 2009, 16:03

Grunnen til at mange bruker pigghalsbånd, er jo for at hunden ikke skal dra i bånd. Og hunder som går med pigghalsbånd går jo som noen prinser i bånd, for å unngå ubehag. Så hunden føler jo ingen ubehag igrunn, så lenge eieren ikke rykker og drar. Med vanlig halsbånd eller strupebånd, så vil hunder, som ikke kan gå fint i bånd, fortsette å dra og dra, og kvele seg selv. Hva høres mest ùbehagelig ut?

Bare for å ha det sagt, så syns jeg ikke at pigghalsbånd er rett å bruke. Men det er jo ikke så himla ille heller, med tanke på at hunden ikke føler ubehag siden den normalt ikke vil dra i båndet da.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Turquator - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator - Page 2 EmptySøn Nov 08 2009, 16:23

Antamina skrev:
Grunnen til at mange bruker pigghalsbånd, er jo for at hunden ikke skal dra i bånd. Og hunder som går med pigghalsbånd går jo som noen prinser i bånd, for å unngå ubehag. Så hunden føler jo ingen ubehag igrunn, så lenge eieren ikke rykker og drar. Med vanlig halsbånd eller strupebånd, så vil hunder, som ikke kan gå fint i bånd, fortsette å dra og dra, og kvele seg selv. Hva høres mest ùbehagelig ut?

Bare for å ha det sagt, så syns jeg ikke at pigghalsbånd er rett å bruke. Men det er jo ikke så himla ille heller, med tanke på at hunden ikke føler ubehag siden den normalt ikke vil dra i båndet da.

Dette er ikke riktig. Det er ikke sånn at alle som går med pigghalsbånd går pent. At en del går stive av skrekk pga piggene er ikke positivt i det hele tatt. Noe av torturen man bruker mot mennesker er jo det med frykt. Få folk desperate nok ved at de eksempelvis har pigger mot seg som skjærer inn hvis de beveger seg. Det som også skjer med hunder (og mennesker forsåvidt) som går rundt og er redde, er at de blir veldig stresset og dermed veldig reaktive. Det kan føre til mange, artige situasjoner... blink00 Den ytterste konsekvensen av høyt stressnivå kan være alvorlige angrep, betennelsessykdommer, hjerteinfarkt, slag, at hunden blir gal eller at den blir non-reaktiv +++. At den blir apatisk er ikke noe godt tegn.... selv om noen har slike hunder og faktisk er strålende fornøyd fordi den plutselig er blitt så rolig... Crying or Very sad

Det er ikke sånn at alternativet til pigghalsbånd er strupehalsbånd. For å beskytte nakke, hals og rygg så kan man helt fint bruke en sele. Som med alt annet må man selvfølgelig passe på at den passer til den hunden som har den på. Det er vanskelig å bli kvalt av en sele hvis hunden skulle trekke mot noe...

I mine øyne er pigghalsbånd både en lettvintløsning for folk som ikke gidder å trene, men også ondskapsfullt og vitner om en utrolig liten evne til å sette seg inn i hvordan andre har det og smerten man påfører andre.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Turquator - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator - Page 2 EmptySøn Nov 08 2009, 16:30

Nå mente jeg ubehaget en hund får rundt halsen ved bruk av halsbånd. Ikke hvordan en hund opplever det å ha et pigghalsbånd på seg. En hund blir jo kvalt med et helt vanlig halsbånd og, hvis den IKKE kan gå pent i bånd.

Jeg synes selvfølgelig IKKE at det rett å bruke pigghalsbånd på hund. Får ike håpe folk tror det nå da happy4
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Turquator - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator - Page 2 EmptySøn Nov 08 2009, 16:48

Antamina skrev:
Jeg synes selvfølgelig IKKE at det rett å bruke pigghalsbånd på hund. Får ike håpe folk tror det nå da happy4

Den skjønte jeg wink3 Bare måtte protestere litt på det andre, hehe
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content





Turquator - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Turquator
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: