Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Turquator

Go down 
+16
Nero-Noir
Nina (Kennel Dijontoma)
ElinK
Caroline
Hera
MiraHedda
jeanette
Marte
Helene
Camilla
Julie
Linn
Susanne
Eva
helle
Tonje
20 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Tonje

Tonje


Antall Innlegg : 86
Join date : 28.10.2009
Bosted : Kr.sand

Turquator Empty
PosteTema: Turquator   Turquator EmptyOns Nov 04 2009, 23:30

Trodde ikke dette var lov jeg, men blir solgt på ei nettside til kun 130 kroner.
Er ikke det frytelig vondt for hunden? Eller er jeg helt på bærtur? blink00

Turquator 1229150418original1

Off 🇳🇴
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyOns Nov 04 2009, 23:39

Om jeg ikke tar feil, så har man lov til å bruke det under dressur, men ikke ellers... Orker ikke bla frem regler nå, men håper jeg tar feil da og at det ikke er lov å bruke i det hele tatt...
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 00:11

Vi selger, men de henger ikke ute. Har de bak disken.
Og jeg har nektet ett par personer å kjøpe.

Dyrevernsloven:
Sitat :
§ 11. Forbod mot visse måtar å fara fram mot dyr på.

Det er forbode:

4. å bruke dressurhalsband på hund utanom den tid hunden er under aktiv dressur
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gjest
Gjest




Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 09:31

Jeg kom til å tenke: Hva i all verden har det halsbåndet med dressur å gjøre?
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 09:38

Arne skrev:
Jeg kom til å tenke: Hva i all verden har det halsbåndet med dressur å gjøre?

Be hunden om å gjøre noe, gjør den ikke det så røsk i halsbåndet slik at blodet pipler... DA gjør den nok hva du vil neste gang happy6

( :roll: )
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 09:53

De der er bare helt grusomme sad3 sad3 Skulle ønske sånn som liker dem setter dem rundt egen hals. Da hadde det nok fort blitt slutt på det!
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 09:54

Arne skrev:
Jeg kom til å tenke: Hva i all verden har det halsbåndet med dressur å gjøre?

no0 Ikke en dritt!
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 10:03

Huff, syntes det ser mer ut som et tortur-redskap enn noe som helst dressurhalsbånd, spør du meg blink00

Lenge leve posetiv trening happy6 Er helt sikker på at alle kommer mye lengre med det biggrin
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 10:12

uff! Skjønner ikke hvordan noen orker dytte noe sånt rundt halsen på hundene sine??
Har sett/kjent folk som har brukt det på hundene sine, men aldri sett at det har gitt noen positive resultater akkurat..
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 10:42

Jeg så dette på SOS hundehjelpen her om dagen.. no0

De hadde fått beskjed om å prøve det rundt håndleddet sitt, og kjenne hvordan det kjentes ut for hunden.. Det hadde ikke vært så ille syntes de, så de brukte de innimellom på tur fordi de hadde helt ukontrollerbare hunder.. rolleyes3

Når Viktoria kom, ba hun dem prøve det rundt halsen, og da kjentes det anderledes ja.. De endte heldig vis opp i søpla, og hundene ble trent hver for seg - og endte opp som flinke hunder hele gjengen happy6

Fysj at det i det hele tatt blir laget slike bånd Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 12:02

ett annet ord for dette halsbåndet er PIGG.

I visse miljøer innenfor bruks/forsvar o.l blir dette brukt på harde hunder.... blink00 blink00
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 16:53

Boxeren nederst i gata der jeg bor har en sånn en. Og han brukte den ofte før. Jeg har sett han flere ganger når han går tur, og om hunden drar : O

Nå har han endelig slutta å bruke den : )
Til Toppen Go down
Tonje

Tonje


Antall Innlegg : 86
Join date : 28.10.2009
Bosted : Kr.sand

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 18:18

Helene skrev:
uff! Skjønner ikke hvordan noen orker dytte noe sånt rundt halsen på hundene sine??
Har sett/kjent folk som har brukt det på hundene sine, men aldri sett at det har gitt noen positive resultater akkurat..


Jeg vil påstå og tro, at et slikt halsbånd vil gjøre hunden redd for sin egen eier. :x
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 21:57

what3 what3 what3 mad3 mad1 sad3 Crying or Very sad

Disse utrykkene sier vell sitt!!! blink00
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 22:04

Jeg trodde denne type halsbånd ble forbudt for nærmere to år siden jeg. Vi har det ikke på jobben, selv om jeg ser noen leverandører har det.
Nå er det snakk om at bjeffehalsbånd uansett type skal forbys, siden det blir sett på som dyremishandling. Dette er riktinok ikke gått gjennom enda, så vi får se.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyTor Nov 05 2009, 22:58

Jeg fatter ikke hva som får solk til å bruke slike bånd på hundene sine. Møtte en løs gordon setter i parken her om dagen, og den hadde bjeffehalsbånd. Prøvde å få tak i hunden, men den nektet å komme bort til meg, all verdens godbiter hjalp ikke. Så jeg ringte politiet og håper hunden fant veien hjem igjen. Men hadde lyst til å fjerne det båndet og kaste det i søpla. Hadde eieren kommet hadde jeg, helt ærlig, ikke sagt noe. Mener dette er dyreplageri og at folk som ikke har tid til å trene hunden ikke burde hatt hund mad3
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyFre Nov 06 2009, 01:01

Personlig syns jeg bjeffehalsbånd blir noe veldig annet enn dette her når det brukes riktig... Hadde aldri sått pigger rundt halsen på hundene mine, men hadde ikke kostet meg en kalori å sette bjeffehalsbånd med sprut på hund jeg syns dette kunne brukes på... Har ikke brukt det foreløpig, men mye mulig jeg kan finne på å gjøre det i framtiden om jeg føler for det... wink3 Har sprutet på Jonas med spruteflaske, og egentlig syns jeg det er bedre med et halsbånd som gjør at spruten ikke kommer fra meg... Personlig syns jeg ikke sprutehalsbåndet er no problem, men menneskene som ikke klarer å lese hundene sine og bruker dette feil...

Men vi har alle våre forskjellige meninger om hundetrening, og den dagen alle blir enige om alt tror jeg blir den dagen jeg sitter her og ser en rosa gris fly forbi vinduet mitt i 6. etasje, hehe... 🐷
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyFre Nov 06 2009, 08:11

Tonje skrev:
Helene skrev:
uff! Skjønner ikke hvordan noen orker dytte noe sånt rundt halsen på hundene sine??
Har sett/kjent folk som har brukt det på hundene sine, men aldri sett at det har gitt noen positive resultater akkurat..


Jeg vil påstå og tro, at et slikt halsbånd vil gjøre hunden redd for sin egen eier. :x

Enig.. hundene har ikke dratt noe mindre, selv med pigger som stikker inn i halsen.. at det ikke er nok til å åpne øya på folk, er helt uforståelig..
Til Toppen Go down
Nero-Noir

Nero-Noir


Antall Innlegg : 371
Join date : 11.06.2009
Bosted : Nesflaten

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyFre Nov 06 2009, 11:40

Bruker ikke dette selv bare så det er sagt, men forsøk å ta ett pigghalsbånd rundt egen hals og dra, og så forsøker du å bruke vanlig struphalsbånd......jeg synest iallefall følelsen av å bli kvalt er mye værre enn å føle piggene......noe å tenke på siden de aller fleste (inkludert meg)har et mye større problem med pigg enn vanlig strup?????
Til Toppen Go down
http://www.nero-noir.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyFre Nov 06 2009, 11:57

Det pigghalsbåndet der er jo rene torturredskapen fysj av meg what3 Når det gjelder bjeffehalsbånd med sprut så er jo det ikke dyremishandlig akkurat da, bjeffehalsbånd med vannsprut???? Hva er så skrekkelig med det??? Har prøvd det på meg selv jeg og man får ju bare en dusj i tryne så kan ikke skjønne at det skal bli forbudt no0 Når det gjelder stømhasbånd ja da er jeg veeeeldig negativ happy3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyFre Nov 06 2009, 12:10

Nero-Noir skrev:
Bruker ikke dette selv bare så det er sagt, men forsøk å ta ett pigghalsbånd rundt egen hals og dra, og så forsøker du å bruke vanlig struphalsbånd......jeg synest iallefall følelsen av å bli kvalt er mye værre enn å føle piggene......noe å tenke på siden de aller fleste (inkludert meg)har et mye større problem med pigg enn vanlig strup?????

Jeg har veldig problemer med strupehalsbånd, men det er kanskje ikke noen overraskelse happy4
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyFre Nov 06 2009, 12:16

Nero-Noir skrev:
Bruker ikke dette selv bare så det er sagt, men forsøk å ta ett pigghalsbånd rundt egen hals og dra, og så forsøker du å bruke vanlig struphalsbånd......jeg synest iallefall følelsen av å bli kvalt er mye værre enn å føle piggene......noe å tenke på siden de aller fleste (inkludert meg)har et mye større problem med pigg enn vanlig strup?????
Må slenge meg på denne, for der sier du noe som jeg tror mange ikke tenker på. Hører og ser mange hunder, også dvergpinschere som hoster, harker og det som verre er, det høres virkelig ut som de kveles når de går med helstrup og halvstrup (som nesten kan være som helstrup hvis størrelsen er feil). Det er ikke særlig humant det heller, tenker nå jeg... Enten så lærer man hunden å gå pent i bånd, eller så dropper man strupehalsbånd og tar evt på en god sele.

Bruker forresten selv halvstrup av og til, men da er halvstrupen sånn at når den er på det strammeste så er halsbåndet like stort som når man har vanlig halsbånd på, altå at det ikke strammer rundt halsen, så da blir det mer halvstrup fordi det er praktisk å ta av og på. I tillegg har jeg en hund som ikke drar i båndet, så sånn sett så strammer det ikke uansett hvilket halsbånd jeg har på. Herlig det, hehe..

Også fatter jeg ikke at dyrebutikker har slike pigghalsbånd i butikkene når de ikke er lovlige??? Så senest på utstillina her i Tromsø at det hang slike på stativene til en stand. Rett ved siden av lekre, brede halsbånd. Hva velger du, liksom?? blink00
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyFre Nov 06 2009, 21:18

Maria skrev:
Nero-Noir skrev:
Bruker ikke dette selv bare så det er sagt, men forsøk å ta ett pigghalsbånd rundt egen hals og dra, og så forsøker du å bruke vanlig struphalsbånd......jeg synest iallefall følelsen av å bli kvalt er mye værre enn å føle piggene......noe å tenke på siden de aller fleste (inkludert meg)har et mye større problem med pigg enn vanlig strup?????
Må slenge meg på denne, for der sier du noe som jeg tror mange ikke tenker på. Hører og ser mange hunder, også dvergpinschere som hoster, harker og det som verre er, det høres virkelig ut som de kveles når de går med helstrup og halvstrup (som nesten kan være som helstrup hvis størrelsen er feil). Det er ikke særlig humant det heller, tenker nå jeg... Enten så lærer man hunden å gå pent i bånd, eller så dropper man strupehalsbånd og tar evt på en god sele.

Bruker forresten selv halvstrup av og til, men da er halvstrupen sånn at når den er på det strammeste så er halsbåndet like stort som når man har vanlig halsbånd på, altå at det ikke strammer rundt halsen, så da blir det mer halvstrup fordi det er praktisk å ta av og på. I tillegg har jeg en hund som ikke drar i båndet, så sånn sett så strammer det ikke uansett hvilket halsbånd jeg har på. Herlig det, hehe..

Også fatter jeg ikke at dyrebutikker har slike pigghalsbånd i butikkene når de ikke er lovlige??? Så senest på utstillina her i Tromsø at det hang slike på stativene til en stand. Rett ved siden av lekre, brede halsbånd. Hva velger du, liksom?? blink00
Det er lov...
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyFre Nov 06 2009, 21:57

Eva skrev:
Maria skrev:
Nero-Noir skrev:
Bruker ikke dette selv bare så det er sagt, men forsøk å ta ett pigghalsbånd rundt egen hals og dra, og så forsøker du å bruke vanlig struphalsbånd......jeg synest iallefall følelsen av å bli kvalt er mye værre enn å føle piggene......noe å tenke på siden de aller fleste (inkludert meg)har et mye større problem med pigg enn vanlig strup?????
Må slenge meg på denne, for der sier du noe som jeg tror mange ikke tenker på. Hører og ser mange hunder, også dvergpinschere som hoster, harker og det som verre er, det høres virkelig ut som de kveles når de går med helstrup og halvstrup (som nesten kan være som helstrup hvis størrelsen er feil). Det er ikke særlig humant det heller, tenker nå jeg... Enten så lærer man hunden å gå pent i bånd, eller så dropper man strupehalsbånd og tar evt på en god sele.

Bruker forresten selv halvstrup av og til, men da er halvstrupen sånn at når den er på det strammeste så er halsbåndet like stort som når man har vanlig halsbånd på, altå at det ikke strammer rundt halsen, så da blir det mer halvstrup fordi det er praktisk å ta av og på. I tillegg har jeg en hund som ikke drar i båndet, så sånn sett så strammer det ikke uansett hvilket halsbånd jeg har på. Herlig det, hehe..

Også fatter jeg ikke at dyrebutikker har slike pigghalsbånd i butikkene når de ikke er lovlige??? Så senest på utstillina her i Tromsø at det hang slike på stativene til en stand. Rett ved siden av lekre, brede halsbånd. Hva velger du, liksom?? blink00
Det er lov...
Ja, det er det jeg syns er så latterlig, at det er lov å selge noe som ikke er lovlig å bruke. Men så er det jo opp til butikkene hvilke varer de velger å ta inn, og da skjønner jeg ikke hvorfor mange tar dem inn og selger dem som om det skulle være hundeutstyr på lik linje med alt annet. Jeg hadde personlig aldri klart å selge noe sånt til noen, uansett om de hadde sagt at de kun skulle bruke det under "aktiv dressur" som jo ifølge loven er lovlig. Klarer ikke se hva slike redskaper (tvang og ubehag) har med dressur og hundetrening å gjøre i det hele tatt...
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator EmptyFre Nov 06 2009, 22:09

Maria skrev:
Eva skrev:
Maria skrev:
Nero-Noir skrev:
Bruker ikke dette selv bare så det er sagt, men forsøk å ta ett pigghalsbånd rundt egen hals og dra, og så forsøker du å bruke vanlig struphalsbånd......jeg synest iallefall følelsen av å bli kvalt er mye værre enn å føle piggene......noe å tenke på siden de aller fleste (inkludert meg)har et mye større problem med pigg enn vanlig strup?????
Må slenge meg på denne, for der sier du noe som jeg tror mange ikke tenker på. Hører og ser mange hunder, også dvergpinschere som hoster, harker og det som verre er, det høres virkelig ut som de kveles når de går med helstrup og halvstrup (som nesten kan være som helstrup hvis størrelsen er feil). Det er ikke særlig humant det heller, tenker nå jeg... Enten så lærer man hunden å gå pent i bånd, eller så dropper man strupehalsbånd og tar evt på en god sele.

Bruker forresten selv halvstrup av og til, men da er halvstrupen sånn at når den er på det strammeste så er halsbåndet like stort som når man har vanlig halsbånd på, altå at det ikke strammer rundt halsen, så da blir det mer halvstrup fordi det er praktisk å ta av og på. I tillegg har jeg en hund som ikke drar i båndet, så sånn sett så strammer det ikke uansett hvilket halsbånd jeg har på. Herlig det, hehe..

Også fatter jeg ikke at dyrebutikker har slike pigghalsbånd i butikkene når de ikke er lovlige??? Så senest på utstillina her i Tromsø at det hang slike på stativene til en stand. Rett ved siden av lekre, brede halsbånd. Hva velger du, liksom?? blink00
Det er lov...
Ja, det er det jeg syns er så latterlig, at det er lov å selge noe som ikke er lovlig å bruke. Men så er det jo opp til butikkene hvilke varer de velger å ta inn, og da skjønner jeg ikke hvorfor mange tar dem inn og selger dem som om det skulle være hundeutstyr på lik linje med alt annet. Jeg hadde personlig aldri klart å selge noe sånt til noen, uansett om de hadde sagt at de kun skulle bruke det under "aktiv dressur" som jo ifølge loven er lovlig. Klarer ikke se hva slike redskaper (tvang og ubehag) har med dressur og hundetrening å gjøre i det hele tatt...
What to say ?! Vi bor i Norge... fighting3 wink3
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Sponsored content





Turquator Empty
PosteTema: Re: Turquator   Turquator Empty

Til Toppen Go down
 
Turquator
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: