| Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 | |
|
+52BeeBronx AH Takk for meg Rottefangeren Antamina Camilla J Eva - Cha'diaz kennel Maiken Lene Magdalena CAMALIS Wishmaster Kristin Karin Larsson Hera CamillaB Julie Linn ~ Alphahunden ~ -linda- MU-TI-LA Cesilie Marion G *Cathrina* Simira Tiny Amigo Anita.K Maria Marita Fixa Andeless Nina (Kennel Dijontoma) Lex Gerd-Marit Bente Ann-Helen camillahoel Siri Gry Elena Kaja Marte helle pusevoffen Nero-Noir Garp Caroline Unn Kinkade Anne KristinC Eva Kennel Mirenzo 56 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
camillahoel
Antall Innlegg : 866 Join date : 11.06.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| |
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Søn Mar 28 2010, 15:08 | |
| Flotte bilder | |
|
| |
Anne
Antall Innlegg : 868 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Karmøy
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Søn Mar 28 2010, 16:37 | |
| Nydelig gutt Elda var også kjempe flott Siste bilde av hnne var jo bare til å smile av | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Søn Mar 28 2010, 18:23 | |
| Fine hunder | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Søn Mar 28 2010, 20:46 | |
| | |
|
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Søn Mar 28 2010, 20:53 | |
| Tusen takk dere, for hyggelige kommentarer | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 15:45 | |
| Nå skjer det ting her... Mira fikk plutselig løpetid her om dagen, ca 3 uker før jeg forventet den tidligst, så det kom som et sjokk. Og prosessen for importering av sperm startet umiddelbart. Har vært MYE frem og tilbake ang hvilke dager som er best å sende spermen på osv. Mira løp egentlig på verst tenkelig tidspunkt. Mange planer som har gått til dundas Ideelt sett skulle jeg hatt spermen her på lørdag/søndag eller mandag, men siden det ikke blir sendt i helger, må vi nøye oss med at det kommer torsdag evt fredag, og da blir det inseminering. Kjempespennende! Håper vi treffer på riktig dag og at hun tar seg. Har vært litt av en prosess dette her. Fikk ihvertfall beskjed om at alt hadde gått fint hos veterinæren og at spermen var av meget god kvalitet. Vi krysser fingrene for mange flotte bebiser i juni. Som jeg skrev over så har mange planer gått til dundas pga denne løpetiden som kom så brått. Bergen skal vi til da, men Mira blir dessverre hjemme. Synd, fordi hun er trolig eneste CH tispe der, og vi vil så gjerne ha CACIBet. Men men, vi får prøve ved en senere anledning. Danmark skulle vi også til, og Mira er påmeldt 1. og 2.mai, men hit drar vi heller ikke pga drektigheten. Vil ikke ta sjansen på at det skal skje noe, eller at hun stresser etc. Forventet termin er jo også på verst tenkelig tidspunkt. Jeg har jo selvsagt meldt på alle dager på trippelen i Sverige, og hit kan vi ikke dra fordi Mira har termin rundt de dagene. Jeg krysser fingrene for at hun føder tidlig den uka, slik at jeg kan komme meg i det minste til WDS i Danmark, der har jeg også meldt på hund. Sånn kan det gå. Planlegging er ikke alltid like enkelt når man driver oppdrett. Kjedelig å kaste penger ut av vinduet på den måten, men men. Vi håper selvsagt på mange flott bebiser, så veier det litt opp allikevel Jeg har ENDELIG!!! fått stamtavlen til Noah, så nå håper jeg omreg går fort. Da skal han helsesjekkes, vi krysser fingre for at alt står bra til med ledd, knær og øyner. Det er mulig det skal lages Noah-bebiser i mai/juni også, så det blir spennende!! Vi venter også på at Jade skal begynne sin løp, for da blir det paring med flotte Dali. Gleder meg veldig til denne kombinasjonen! | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 16:08 | |
| Du får ta et alvorsord med Mira, så hun ikke ødelegger planene til mor flere ganger Krysser fingrene for at hun tar seg og at dere får mange, flotte valper Lykke til med begge kullene du planlegger | |
|
| |
Kinkade
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 18:43 | |
| Oh! Kjære meg for et stress! Disse damene løper alltid når det passer aller minst Krysser fingrene hardt for at insemineringen bærer frukter...de er jo superflinke nede hos dere så det ordner seg nok fint Og ikke minst gleder vi oss selvsagt til å se hva Dali og Jade kan lage sammen etterhvert | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 18:51 | |
| Blir spennende! | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 19:01 | |
| Så synd at alt kræsjet, men du skal se at valpene blir knakende gode og at det var verdt det hele Lykke til med de kommende kullene :cheers: Blir spennende tider dette her | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 19:02 | |
| Lykke til med kommende kull, dette blir spennende |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 19:23 | |
| Lykke til med kommende kull!! | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 20:02 | |
| Ja det er ikke alltid ting klaffer men masse lykke til med kullet | |
|
| |
CAMALIS
Antall Innlegg : 607 Join date : 11.06.2009 Age : 52 Bosted : Sverige
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 20:25 | |
| Så spännande. Jag håller tummar och tår att det går bra. Är det frusen eller kyld sperma du använder dig av?
Jag går själv i tankarna att använda mig av kyld sperma nästa år på min Lady.
Du får berätta hur det går om det varit några svåraktigheter mm | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 21:08 | |
| Så spennende!! Alltid no dritt når planer går i vasken, men denne gangen var det jo hvert fall til fordel for no ennå bedre...! | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Apr 14 2010, 21:32 | |
| - CAMALIS skrev:
- Så spännande. Jag håller tummar och tår att det går bra.
Är det frusen eller kyld sperma du använder dig av?
Jag går själv i tankarna att använda mig av kyld sperma nästa år på min Lady.
Du får berätta hur det går om det varit några svåraktigheter mm Det er fersk (kyld) sperm jeg får. Kommer nok på døra imorgen, hehe. Når man importerer sperm burde man be veterinæren om å merke pakken. For jeg vet om en oppdretter av staff som importerte fersk sperm, og den var nesten død når den ankom Norge, fordi tollerne hadde åpnet termosen, og ikke lukket ordentlig igjen.. Heldigvis ble det 5 valper allikevel da, hehe. Men greit å merke pakken ihvertfall. | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tor Apr 15 2010, 09:29 | |
| Vi har hatt syyyykt med flaks idag! Når jeg sporet opp pakken med sperm idag stod det noe med delay og Oslo.. Jeg har jo hørt at flytrafikken i nord blir stoppet pga vulkanutbrudd på Island, så fant jeg jo ut at hele Norge blir rammet av dette... GOSH... Jeg ringte TNT og spurte etter pakken og HELDIGVIS hadde den ankommet Norge kl 7 idag tidlig! Puh, litt flaks må man ha Så innen kl 16.00 skal jeg ha fått spermen på døra, hihi. | |
|
| |
Kinkade
| |
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tor Apr 15 2010, 13:54 | |
| Veeel, vi hadde vel ikke så flaks allikevel da.. Fikk dessverre feil info idag tidlig. Det viser seg at spermen er "værfast", så det har altså ikke ankommet Norge. Imorgen er vel siste sjans til å få det før det blir ødelagt, siden de ikke sender i helgen... Men vi får bare krysse fingre og håpe.. Står jo forskjellig på alle nettaviser ang flytrafikken... Dette er liksom det verste som kunne skje.. Så plan B ligger i bakhode for å si det slik..... | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tor Apr 15 2010, 14:23 | |
| Uff da :( vulkanutbrudd er i grunnen noe dritt.... | |
|
| |
camillahoel
Antall Innlegg : 866 Join date : 11.06.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tor Apr 15 2010, 16:17 | |
| Krysser fingrene for at det ordner seg! | |
|
| |
Gry Elena
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tor Apr 15 2010, 16:36 | |
| Krysser alt vi har for at dette går Anita | |
|
| |
Kinkade
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tor Apr 15 2010, 20:48 | |
| Hvem skulle vel gjette på at en paring blir satt på hold pga VULKANUTBRUDD Ikke akurat hverdagskost... Krysser fingre og håper de får sendt den likavel | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tor Apr 15 2010, 20:55 | |
| Får nok mere svar imorgen, men det ser ikke lyst ut...
Skal ta blodprøve av Mira imorgen for å se når hun er klar... Men spermen er ikke her før tidligst mandag, og da er den nok ødelagt. Men jeg kan få ny sending, og da vil den være her på tirsdag om flytrafikken er åpnet. Mest sannsynlig er det ikke åpent vil jeg tro...
Så da går vi for plan B.. og det er å pare henne med en annen hund vi hadde tenkt ut til en senere annledning også parer vi med Beau neste gang.. Kunne selvfølgelig ha ventet med å pare henne nå, og tatt på neste løp, men det passer så mye bedre å få kull i sommerferien, så derfor gjør vi det sånn. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 | |
| |
|
| |
| Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 | |
|