| Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 | |
|
+52BeeBronx AH Takk for meg Rottefangeren Antamina Camilla J Eva - Cha'diaz kennel Maiken Lene Magdalena CAMALIS Wishmaster Kristin Karin Larsson Hera CamillaB Julie Linn ~ Alphahunden ~ -linda- MU-TI-LA Cesilie Marion G *Cathrina* Simira Tiny Amigo Anita.K Maria Marita Fixa Andeless Nina (Kennel Dijontoma) Lex Gerd-Marit Bente Ann-Helen camillahoel Siri Gry Elena Kaja Marte helle pusevoffen Nero-Noir Garp Caroline Unn Kinkade Anne KristinC Eva Kennel Mirenzo 56 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
*Cathrina*
Antall Innlegg : 359 Join date : 11.06.2009 Age : 33 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 11:44 | |
| Får noen Flotte hunder | |
|
| |
Marion G
Antall Innlegg : 995 Join date : 10.06.2009 Age : 48 Bosted : Haugesund
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 11:46 | |
| Åhh se på de,helt nydelige | |
|
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 13:02 | |
| | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 13:11 | |
| Så herlige | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 13:20 | |
| | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 15:09 | |
| Syns ikke det er lenge siden du la ut en diger Mira-mage her på forumet! Og nå skal de ut i nye hjem! Kjempe flotte alle sammen! Lykke til med valg! | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 16:46 | |
| Dæven døtte for noen skuldervinklinger du har fått til! Jeg liker best hanne 2 og tispe 2 (fremdeles grønn når det kommer tis staff )...men må si at jeg synes hanne 1 fremdeles ser knall ut! hihi! For meg er hanne 3 mer ordinær...men det er meg, og som sagt...kan ikke det døyt om staffer! hehe! | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 19:29 | |
| Hanne 3 ordinær???? huh?? hehe, ikke enig der altså. Han er superduper kort i ryggen, meget bra hode, også for et show temperament! Digger han! Hanne 1 er mer ordinær Ellers takk for skryt! Er jo så hyggelig å høre Idag har alle valpene vært hos veterinær! Gikk kjempebra!! Alle valpene ble øyelyst fri (jippiiiii), og alle helsejekket med gode resultater Veterinæren var veldig fornøyd med et jevnt og godt kull Valgets kval da... Måtte jo velge tispe idag, og det var ikke enkelt. Men med litt hjelp og råd fra Isaac (hannhundeier), falt valget på tispe 2. Lille Aron forlot rede idag og skal ut i den store verden. Guud så vondt det er å gi slipp på dem. Har sååå vondt i magen nå. Men han har fått et godt hjem, og det er bra og ha i bakhode. | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 19:35 | |
| | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 21:38 | |
| Aron reiste idag. Raia resiser imorgen. Bob reiser fredag. Elda reiser lørdag. Leo reiser mandag. | |
|
| |
Kinkade
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Jul 29 2009, 21:42 | |
| | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tor Jul 30 2009, 09:29 | |
| Joa, jeg ser hva du mener. Han har rett overlinje, men er jo veldig kort. Fronten er ok også, men på bilde skjules den litt av at det hvite på brystet blir litt borte, og det er det som stikker lengst frem. Den beste fronten går til hanne 2 og tispe 2 Nå gleder jeg meg til de blir litt eldre for å se om jeg er like fornøyd med utviklingen Moro og spennende! Men må si at det er helt forferdelig å gi de fra seg. Stakkars små som blir revet vekk på den måten Går vel over tenker jeg, hihi. | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Man Aug 17 2009, 11:18 | |
| Da har vi fått laget ny gjestebok, siden jeg klarte å slette alleinnleggene i den gamle + at den var full av spam. Vi håper gjesteboken blir matet litt fremover | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tir Aug 18 2009, 20:39 | |
| Nå er det en del morsomme ting som skjer på planleggingsfronten hos oss. Vi har ombestemt oss for hanne til vårt B-kull (staff). Egentlig er det ganske lenge siden, og alt har vært litt uklart. Men NÅ er planene i boks! Jeg gleder meg SÅÅÅÅÅÅÅÅ mye!! Den utvalgte hannen er så sexy at jeg sikler når jeg ser på han Det blir litt mye "styr" denne gangen også. Hannen bor et stykke unna, og planen er å importere sæd- Håper det går smertefritt. Mye å sette seg inn i av priser, regler osv. Men vi håper alt går i orden. Etter planen blir det paring i mai-10. Skal straks annonsere det også, men venter på litt info og noen bilder først På dvergpinscherfronten skjer det også ting. Jade skal pares, og hanne er bestemt! Vi er superglade over den utvalgte herremannen til Jade, og jeg er svært spent på hva disse kan koke opp sammen. Håper det kommer en tispe til meg! Gurimalla så spennende og morsomt (og litt slit) det er å planlegge avl! Det tar utrolig mye tid og tanker, men det er veldig moro! Gleder meg masse!! | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tir Aug 18 2009, 20:41 | |
| Blir spennende å se | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tir Aug 18 2009, 20:46 | |
| Gleder meg til å se hva som kommer | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| |
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tir Aug 18 2009, 22:13 | |
| Kjekk kar det der | |
|
| |
Kinkade
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Aug 19 2009, 04:52 | |
| Det var en stram kar, gitt Kjempefin! Blir spennede å se hvor han kommer fra etterhvert Lykke til med fremtidige valpeplaner! | |
|
| |
Marte
| |
| |
Kinkade
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Aug 19 2009, 06:34 | |
| | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Aug 19 2009, 06:59 | |
| Gleder meg skikkelig altså! Kunne nesten ønske jeg skulle pare på førstkommende løpetid. Men får vel vente litt til... Må prøve å få i land championatet først Beau, Miras utvalgte bor i Skotland. Og siden det er ufattelig dyrt å reise dit, prøver vi å importere sperm denne gangen. | |
|
| |
Marte
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Aug 19 2009, 07:00 | |
| | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Ons Aug 19 2009, 07:28 | |
| | |
|
| |
Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 Tor Aug 20 2009, 14:42 | |
| Gårsdagen var virkelig ikke en dag for meg... Det startet med at ejg skulle til frisøren. Begynte på skolen idag, så måtte jo prøve å se litt fin ut Det så helt grusomt ut når jeg kom hjem, og søstern min lurte på om jeg hadde farget det selv. Jeg klagde, og fikk dempet litt av de fæle highlightsene frisøren hadde laget, det ble fortsatt ikke bra og hun måtte gjøre det enda en gang. Når vi var "ferdig" (jeg fikk ikke helt tørt hår engang fordi hun hadde dårlig tid), dro jeg hjem. Fremdeles misfornøyd, men det så ihvertfall normalt ut. Etterhvert som håret tørket hjemme, kjente jeg at det var masse farge igjen i håret bak. Jeg ble skikkelig irritert, og ringte ned igjen for å klage litt til. Jeg fikk straks ny time, og jeg fikk farget håret ensfarget igjen Så det gikk jo bra til slutt! Men..... Så kom kvelden..... Noah er en svært glupsk liten fjott. Han hiver i seg all mat han får tak i. Mamma spiste eple igår kveld, og mistet det skrelte eple sitt på gulvet, og gjett hvem som var først til stedet.. Jo, Noah! Han slukte det halve eple så og si helt Han prøvde febrilsk og få brekt det opp eller få svelgt det ned utallige ganger. Jeg prøve heimlich (husker ikke hvordan det skrives)-metoden på han uten hell. Heldigvis fikk han puste, men det surklet en del, og han sleit veldig med å prøve å få det opp eller ned. Han begynte å slime noe fryktelig. Det var utrolig seigt og slimete med skum, så virkelig ikke behagelig ut.. Så da måtte vi krype til korset og ringe veterinær. Siden det var sent på kvelden måtte vi ringe til Oslo Dyreklinikk. De sa vi bare kunne komme, og vi satt oss i bilen med en gang. Da vi kjørte forbi min veterinær, Follo Dyreklinikk, så jeg at det var lys der, og noen folk, så vi dura inn dit. Så at det hadde vært noe slags kurs der o.l, men vi spurte pent om han ville se på Noah for oss, og det sa han heldigvis ja til. Vi lyste ned i halsen hans, men kunne ikke se noe som helst. Bare masse slim/skum. Røntgen ble tatt, og det viste et stort stykke eple som lå like ved magesekken. Alt vi prøvde av griperedskaper var for kort. Vi rakk ikke ned til den helv*** eplebiten. Noah ble lagt i narkose, og der ble han liggende i 3 timer. Vi prøvde virkelig ALT for å unngå operasjon. Jeg har ikke så gode minner fra bukoperasjon, og det er jo et alvorlig inngrep for en liten filleting egentlig. Men det var viktig at vi gjorde noe, for eplebiten blokkerte "munnen" ned til magesekken og skummet kunne fått alvorlige konsekvenser pga at det kom ned i luftveiene. Vi kjørte diverse slanger ned i halsen på stakkars Noah. Vi prøvde sug, flere ganger, men det gikk ikke.. Vi prøvde leeenge med slikt optisk slange så vi så på skjerm hvor denne store eplebiten var, og vi prøvde med griperedskaper for å få den ut, men vi fikk bare tak i bittesmå biter.. Etter flere timer med dette, hadde vi klart å få eplebiten i flere biten, men den satt forstatt veldig hardt fast. Vi bestemte oss for å vekke Noah, for å se om han klarte å kaste den opp selv nå. Noah våknet, og kvalm ble han, og han prøvde å kaste opp, men det kom bare slim.. Vi ble bare sikrere på at det ble operasjon... Noah ble med oss ut, og vi fikk gått litt på gresset... Så begynte han å brekke seg igjen og igjen, og skum kom.. Ikke noe godt å se bebien sin sånn.. Men så... Plutselig! ENDELIG!!!! Der fikk han kastet opp alt han hadde i magesekken, og det førte ltil at det presset ut eplebiten! Jeg ble sååååååå glad!!! Så det gikk heldigvis bra denne gangen! Og vi er veldig glade for det! 10 000kr kom denne kvelden på.. Så nå er det bare å sende inn alt til Agria Godt med forsikring!!! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 | |
| |
|
| |
| Kennel Mirenzos dagbok - Oppdateringer s 41 | |
|