Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rygglengde på en voksen hann pinscher

Go down 
+4
Linn
Gerd-Marit
Eva
555-me
8 posters
AvInnlegg
555-me




Antall Innlegg : 6
Join date : 04.10.2009

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 07:09

Hvor lang er normalt sett en voksen hann pinscher, målt fra nakke til halerot...?
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 07:24

Det kommer jo ann på hvor høy hunden er.... Og om den er lang eller kort

Whiskey er 46cm høy, og ca 45cm i ryggen


Sist endret av Eva den Tir Okt 13 2009, 07:45, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 07:25

De sier jo at en velproporsjonert Pinscher skal være kvadratisk i kroppen, så rygglengde skal være i forhold til høyde. For hannhunder er vel det mellom 48-50 cm (+/- variasjoner av dette) - Tisper 46-48 cm - også her med litt +/- variasjoner.
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 07:27

Og Zorro er større med sine ca 50-51 i høyden og nesten 50 i ryggen. Knøttet husker jeg ikke i farten.

Hvorfor spør du om det? Det er umulig å si noe om akkurat høyde og lengde på en valp. Foreldre, foreldres søsken osv blir en slags rettesnor på ca hvor de kan havne. Men så har vi da Knøttet som er flere cm mindre enn begge sine foreldre. Zorro er litt større igjen.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 07:29

Gerd-Marit skrev:
De sier jo at en velproporsjonert Pinscher skal være kvadratisk i kroppen, så rygglengde skal være i forhold til høyde. For hannhunder er vel det mellom 48-50 cm (+/- variasjoner av dette) - Tisper 46-48 cm - også her med litt +/- variasjoner.

Rasen har en standard som sier 45- 50 cm (+/- 2 cm) i høyden. Det gjelder det samme for både tisper og hannhunder.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
555-me




Antall Innlegg : 6
Join date : 04.10.2009

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 07:32

Linn skrev:
Og Zorro er større med sine ca 50-51 i høyden og nesten 50 i ryggen. Knøttet husker jeg ikke i farten.

Hvorfor spør du om det? Det er umulig å si noe om akkurat høyde og lengde på en valp. Foreldre, foreldres søsken osv blir en slags rettesnor på ca hvor de kan havne. Men så har vi da Knøttet som er flere cm mindre enn begge sine foreldre. Zorro er litt større igjen.


grunnen er så enkel som at jeg har kjøpt et vinterdekken til hunden min, som er alt for stort i vidden, men passer i lengden. han er 55 cm fra nakke til halerot. så tenkte kanskje min kommende pinscher ville passe den, hehe. hmmm
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 07:34

555-me skrev:
Linn skrev:
Og Zorro er større med sine ca 50-51 i høyden og nesten 50 i ryggen. Knøttet husker jeg ikke i farten.

Hvorfor spør du om det? Det er umulig å si noe om akkurat høyde og lengde på en valp. Foreldre, foreldres søsken osv blir en slags rettesnor på ca hvor de kan havne. Men så har vi da Knøttet som er flere cm mindre enn begge sine foreldre. Zorro er litt større igjen.


grunnen er så enkel som at jeg har kjøpt et vinterdekken til hunden min, som er alt for stort i vidden, men passer i lengden. han er 55 cm fra nakke til halerot. så tenkte kanskje min kommende pinscher ville passe den, hehe. hmmm

Jeg ville ikke kastet det ihvertfall wink3 Nå vet jeg ikke hva du har fra før, men de fleste pinschere er jo relativt kraftige i forhold til størrelsen (tenkte på de du skrev av om at den er for stor i vidden for den du har).
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
555-me




Antall Innlegg : 6
Join date : 04.10.2009

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 07:37

Linn skrev:
555-me skrev:
Linn skrev:
Og Zorro er større med sine ca 50-51 i høyden og nesten 50 i ryggen. Knøttet husker jeg ikke i farten.

Hvorfor spør du om det? Det er umulig å si noe om akkurat høyde og lengde på en valp. Foreldre, foreldres søsken osv blir en slags rettesnor på ca hvor de kan havne. Men så har vi da Knøttet som er flere cm mindre enn begge sine foreldre. Zorro er litt større igjen.


grunnen er så enkel som at jeg har kjøpt et vinterdekken til hunden min, som er alt for stort i vidden, men passer i lengden. han er 55 cm fra nakke til halerot. så tenkte kanskje min kommende pinscher ville passe den, hehe. hmmm

Jeg ville ikke kastet det ihvertfall wink3 Nå vet jeg ikke hva du har fra før, men de fleste pinschere er jo relativt kraftige i forhold til størrelsen (tenkte på de du skrev av om at den er for stor i vidden for den du har).

nei Very Happy
det blir i alle fall ikke kasta, er av veldig bra kvalitet, tenkte benytte meg av angrefristen. vi får se Smile mulig det blir brukt på en pinscher etterhvert!
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 07:45

Gerd-Marit skrev:
De sier jo at en velproporsjonert Pinscher skal være kvadratisk i kroppen, så rygglengde skal være i forhold til høyde. For hannhunder er vel det mellom 48-50 cm (+/- variasjoner av dette) - Tisper 46-48 cm - også her med litt +/- variasjoner.
Hvor har du det ifra?
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 08:25

Eva skrev:
Gerd-Marit skrev:
De sier jo at en velproporsjonert Pinscher skal være kvadratisk i kroppen, så rygglengde skal være i forhold til høyde. For hannhunder er vel det mellom 48-50 cm (+/- variasjoner av dette) - Tisper 46-48 cm - også her med litt +/- variasjoner.
Hvor har du det ifra?

Var kanskje litt unøyaktig skrevet - vet at standarden sier det samme for både hanner og tisper, men at hannene ligger i øvre sjikt og tispene i nedre. Ikke meningen å forvirre og lage "ny" standard. Rygglengde på en voksen hann pinscher 557338
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 09:22

[quote="Gerd-Marit"]
Eva skrev:
Gerd-Marit skrev:
De sier jo at en velproporsjonert Pinscher skal være kvadratisk i kroppen, så rygglengde skal være i forhold til høyde. For hannhunder er vel det mellom 48-50 cm (+/- variasjoner av dette) - Tisper 46-48 cm - også her med litt +/- variasjoner.
Hvor har du det ifra?

Var kanskje litt unøyaktig skrevet - vet at standarden sier det samme for både hanner og tisper, men at hannene ligger i øvre sjikt og tispene i nedre. Ikke meningen å forvirre og lage "ny" standard. Rygglengde på en voksen hann pinscher 557338[/quote

Begge kjønn ligger i alle deler av skalaen wink3 Det er ikke noe mønster der, selv om noen foretrekker litt mindre tisper enn hanner Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyTir Okt 13 2009, 10:10

555-me skrev:
Hvor lang er normalt sett en voksen hann pinscher, målt fra nakke til halerot...?

Ikke for å være frekk eller noe, men kan du ikke presentere deg? eller et eller annet! Det er ikke et must altså, men du har laget 3 tråder nå, der du har spurt om en ting å så uteblitt. Går jo i det minste ann å si takk for hjelpen, bare høflig det! og nicket ditt virker veldig 1-2-3 ferdig, ut... dry Skal du muligens ha en pinscher i fremtiden, hvorfor ikke presentere deg skikkelig, bli litt bedre kjent med pinscher eiere, og lese å lære om rasen i tiden før du skaffer deg en pinscher? kanskje du får flere svar også, om man vet litt mer om deg?
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Kira




Antall Innlegg : 21
Join date : 13.07.2009
Bosted : Bergen

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptySøn Okt 18 2009, 20:51

Hei Smile

når er de ferdig utvokst...?

Kira er nå blitt 8mnd Smile

Takk
Til Toppen Go down
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptySøn Okt 18 2009, 21:14

Kira skrev:
Hei Smile

når er de ferdig utvokst...?

Kira er nå blitt 8mnd Smile

Takk

Det lurer jeg også på happy3 Odin er jo bare litt over 5 mnd da men kjekt å vite happy6
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyMan Okt 19 2009, 09:07

Tror det kan variere litt når de er ferdig utvokst.
Azarel var vel utvokst i høyden når han var 7-9mnd (husker ikke helt når han ble målt), men han vokser fortsatt i bredden. Han er nå 19mnd.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher EmptyMan Okt 19 2009, 10:39

Mine utviklet seg i kroppen frem til ca 3 år Smile Knøttet litt lenger enn Zorro.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content





Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty
PosteTema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher   Rygglengde på en voksen hann pinscher Empty

Til Toppen Go down
 
Rygglengde på en voksen hann pinscher
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Str på voksen Pinscher
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Parre bort Dverg Pinscher hann?
» Parre bort Dverg Pinscher hann?
» Kastrert hann, b/t pinscher, f. 01.11.07, omplasseres. *funnet nytt hjem*

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: