| Rygglengde på en voksen hann pinscher | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
555-me
Antall Innlegg : 6 Join date : 04.10.2009
| Tema: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 07:09 | |
| Hvor lang er normalt sett en voksen hann pinscher, målt fra nakke til halerot...? | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 07:24 | |
| Det kommer jo ann på hvor høy hunden er.... Og om den er lang eller kort
Whiskey er 46cm høy, og ca 45cm i ryggen
Sist endret av Eva den Tir Okt 13 2009, 07:45, endret 1 gang | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 07:25 | |
| De sier jo at en velproporsjonert Pinscher skal være kvadratisk i kroppen, så rygglengde skal være i forhold til høyde. For hannhunder er vel det mellom 48-50 cm (+/- variasjoner av dette) - Tisper 46-48 cm - også her med litt +/- variasjoner. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 07:27 | |
| Og Zorro er større med sine ca 50-51 i høyden og nesten 50 i ryggen. Knøttet husker jeg ikke i farten.
Hvorfor spør du om det? Det er umulig å si noe om akkurat høyde og lengde på en valp. Foreldre, foreldres søsken osv blir en slags rettesnor på ca hvor de kan havne. Men så har vi da Knøttet som er flere cm mindre enn begge sine foreldre. Zorro er litt større igjen. | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 07:29 | |
| - Gerd-Marit skrev:
- De sier jo at en velproporsjonert Pinscher skal være kvadratisk i kroppen, så rygglengde skal være i forhold til høyde. For hannhunder er vel det mellom 48-50 cm (+/- variasjoner av dette) - Tisper 46-48 cm - også her med litt +/- variasjoner.
Rasen har en standard som sier 45- 50 cm (+/- 2 cm) i høyden. Det gjelder det samme for både tisper og hannhunder. | |
|
| |
555-me
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 07:32 | |
| - Linn skrev:
- Og Zorro er større med sine ca 50-51 i høyden og nesten 50 i ryggen. Knøttet husker jeg ikke i farten.
Hvorfor spør du om det? Det er umulig å si noe om akkurat høyde og lengde på en valp. Foreldre, foreldres søsken osv blir en slags rettesnor på ca hvor de kan havne. Men så har vi da Knøttet som er flere cm mindre enn begge sine foreldre. Zorro er litt større igjen. grunnen er så enkel som at jeg har kjøpt et vinterdekken til hunden min, som er alt for stort i vidden, men passer i lengden. han er 55 cm fra nakke til halerot. så tenkte kanskje min kommende pinscher ville passe den, hehe. hmmm | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 07:34 | |
| - 555-me skrev:
- Linn skrev:
- Og Zorro er større med sine ca 50-51 i høyden og nesten 50 i ryggen. Knøttet husker jeg ikke i farten.
Hvorfor spør du om det? Det er umulig å si noe om akkurat høyde og lengde på en valp. Foreldre, foreldres søsken osv blir en slags rettesnor på ca hvor de kan havne. Men så har vi da Knøttet som er flere cm mindre enn begge sine foreldre. Zorro er litt større igjen.
grunnen er så enkel som at jeg har kjøpt et vinterdekken til hunden min, som er alt for stort i vidden, men passer i lengden. han er 55 cm fra nakke til halerot. så tenkte kanskje min kommende pinscher ville passe den, hehe. hmmm Jeg ville ikke kastet det ihvertfall Nå vet jeg ikke hva du har fra før, men de fleste pinschere er jo relativt kraftige i forhold til størrelsen (tenkte på de du skrev av om at den er for stor i vidden for den du har). | |
|
| |
555-me
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 07:37 | |
| - Linn skrev:
- 555-me skrev:
- Linn skrev:
Hvorfor spør du om det? Det er umulig å si noe om akkurat høyde og lengde på en valp. Foreldre, foreldres søsken osv blir en slags rettesnor på ca hvor de kan havne. Men så har vi da Knøttet som er flere cm mindre enn begge sine foreldre. Zorro er litt større igjen.
grunnen er så enkel som at jeg har kjøpt et vinterdekken til hunden min, som er alt for stort i vidden, men passer i lengden. han er 55 cm fra nakke til halerot. så tenkte kanskje min kommende pinscher ville passe den, hehe. hmmm Jeg ville ikke kastet det ihvertfall Nå vet jeg ikke hva du har fra før, men de fleste pinschere er jo relativt kraftige i forhold til størrelsen (tenkte på de du skrev av om at den er for stor i vidden for den du har). nei det blir i alle fall ikke kasta, er av veldig bra kvalitet, tenkte benytte meg av angrefristen. vi får se mulig det blir brukt på en pinscher etterhvert! | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 07:45 | |
| - Gerd-Marit skrev:
- De sier jo at en velproporsjonert Pinscher skal være kvadratisk i kroppen, så rygglengde skal være i forhold til høyde. For hannhunder er vel det mellom 48-50 cm (+/- variasjoner av dette) - Tisper 46-48 cm - også her med litt +/- variasjoner.
Hvor har du det ifra? | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 08:25 | |
| - Eva skrev:
- Gerd-Marit skrev:
Hvor har du det ifra? Var kanskje litt unøyaktig skrevet - vet at standarden sier det samme for både hanner og tisper, men at hannene ligger i øvre sjikt og tispene i nedre. Ikke meningen å forvirre og lage "ny" standard. | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 09:22 | |
| [quote="Gerd-Marit"] - Eva skrev:
- Gerd-Marit skrev:
Hvor har du det ifra? Var kanskje litt unøyaktig skrevet - vet at standarden sier det samme for både hanner og tisper, men at hannene ligger i øvre sjikt og tispene i nedre. Ikke meningen å forvirre og lage "ny" standard. [/quote Begge kjønn ligger i alle deler av skalaen Det er ikke noe mønster der, selv om noen foretrekker litt mindre tisper enn hanner | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Tir Okt 13 2009, 10:10 | |
| - 555-me skrev:
- Hvor lang er normalt sett en voksen hann pinscher, målt fra nakke til halerot...?
Ikke for å være frekk eller noe, men kan du ikke presentere deg? eller et eller annet! Det er ikke et must altså, men du har laget 3 tråder nå, der du har spurt om en ting å så uteblitt. Går jo i det minste ann å si takk for hjelpen, bare høflig det! og nicket ditt virker veldig 1-2-3 ferdig, ut... Skal du muligens ha en pinscher i fremtiden, hvorfor ikke presentere deg skikkelig, bli litt bedre kjent med pinscher eiere, og lese å lære om rasen i tiden før du skaffer deg en pinscher? kanskje du får flere svar også, om man vet litt mer om deg? | |
|
| |
Kira
Antall Innlegg : 21 Join date : 13.07.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Søn Okt 18 2009, 20:51 | |
| Hei når er de ferdig utvokst...? Kira er nå blitt 8mnd Takk | |
|
| |
Camilla J
Antall Innlegg : 477 Join date : 15.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Søn Okt 18 2009, 21:14 | |
| | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Man Okt 19 2009, 09:07 | |
| Tror det kan variere litt når de er ferdig utvokst. Azarel var vel utvokst i høyden når han var 7-9mnd (husker ikke helt når han ble målt), men han vokser fortsatt i bredden. Han er nå 19mnd. | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher Man Okt 19 2009, 10:39 | |
| Mine utviklet seg i kroppen frem til ca 3 år Knøttet litt lenger enn Zorro. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Rygglengde på en voksen hann pinscher | |
| |
|
| |
| Rygglengde på en voksen hann pinscher | |
|