| Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md | |
|
+41Garp Hilde Sofie Ane Anita.K wrangler Marian CAMALIS Camilla J Hilde & Jack Simira Cathrine&Jazzi Fly Unn Fanny Marte NinaM Maiken Lene Fixa MiraHedda Lex Ann-Helen Kinkade Kennel Mirenzo Maria helle Monica P Bente L Susanne KristinC Anne Julie Marion G Gry Elena Eva Nina (Kennel Dijontoma) Hera ElinK Marita Caroline Linn 45 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Fre Okt 02 2009, 18:55 | |
| Jeg fant ut at det var på tide med en liten dagbok for oss også For de som ikke kjenner meg så heter jeg Linn og bor med samboer og to pinschergutter en halvtime nord for Oslo Våre pinschere: Xitamiz Qonztantin (Zorro) og Xitamiz Qwintuz (Knøttet). Begge fra vår snille og dyktige oppdretter Leena Tidligere hunder: Tankan's Rambling Rose (Rosa), en phalènetispe (død 2005) Taspitir's Fly Above and Beyond (Fly), en papillontispe (død 2005) Firedog's Charming Caramia (Kayla), en dvergpinscher tispe (død nov 2008) Vi skal etter planen ha både dvergpinscher og phalène etterhvert, men første ut blir en phalène tispe. Jeg håper hun kommer til oss i løpet av 12-18 md Jeg gleder meg som en liten unge Jeg trooooor jeg vet hvor hun kommer til å komme fra og har både håp og drømmer for den kommende jenta Ellers blir det litt oppdateringer på hva som skjer hos oss av smått og stort Vi setter også står pris på besøk på hjemmesiden. De fleste oppdateringene kommer jo der, men litt her også
Sist endret av Linn den Tor Feb 02 2012, 20:36, endret 20 ganger | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Fre Okt 02 2009, 19:04 | |
| Det blir moro med en liten en i huset igjen Husk at den ikke må ha sort ansikt for at jeg skal like den da | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Fre Okt 02 2009, 19:07 | |
| Vi har for tiden da to rekonvalesenter hjemme... Knøttet slo jo hodet sitt her i sommer og fikk en skade i hodet, som tar lang tid å få orden på. 100% blir han nok ikke, men at han mangler en del hørsel på det ene øret og at han kan få hodepine iblant... det tåler vi fint. Alternativet var å ikke ha ham med oss lenger og det er en tøff tanke. Zorro skar seg i en av tredeputene på høyre frempote for et par dager siden. Dessverre så jeg ikke hvor dypt det var med èn gang det skjedde, men det går ikke å stille tiden tilbake. Så i dag ble det neddoping og en hel del sting i poten til lillegutten. Nå ligger han og piper litt og føler seg smådårlig. De neste 14 dagene må han holde seg veldig i ro for at alt skal gro fint. Sindre må passe guttene på dagen i helgen for jeg har skolehelg igjen. Nest siste gangen nå. Jeg la siste hånd (tror jeg) på verket når det gjelder hovedoppgaven min nå nettopp Det er litt skrekkblandet fryd dette her, men samtidig har jeg sendt den inn for en måned siden også og fått gode tilbakemeldinger Jeg har gjort noen småjusteringer og har et par til i tankene as we speek, men vi får se. Det er ett punkt jeg lurer på om jeg skal legge til litt tekst på. Jeg har også endret forsiden i dag + et par bilder underveis. Nå er det en irsk terrierfrøken som pryder forsiden og jeg er veldig fornøyd med hvordan det ser ut Jeg har også lært i dag hvor dårlig jeg er til å forklare ting når jeg er altfor sliten... Jada... ikke særlig fornøyd, men men... Det ble en start og det var herlige hunder og veldig hyggelige eiere Det tar nok ikke lang tid før det blir orden der i gården Nå skal jeg skrive om et par hunderaser jeg har glemt bort og komme meg på skolen i morgen | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Fre Okt 02 2009, 19:15 | |
| | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Fre Okt 02 2009, 19:58 | |
| God bedring til guttene dine! Og bare så det er sagt enda en gang: er ikke du som er dårlig til å forklare, er bare jeg som har litt vanskelig for å skjønne Var vel ikke akkurat den helt ideelle plassen jeg hadde valgt heller, med litt mye støy og forstyrrelser Blir spennende med det nye tilskuddet, da Lenge å vente, men "den som venter på noe godt.." osv. | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Fre Okt 02 2009, 20:55 | |
| Så flotte gutta dine er!! God bedring til dem begge to | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Lør Okt 03 2009, 06:21 | |
| Alltid like fine de vovsene dine Stor godbedringskos ønskes herfra til begge guttene | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Lør Okt 03 2009, 20:25 | |
| Masse god bedring til begge sjuklingene fra meg og gutt!!! Gleder meg til de små begynner å komem i hus, blir spennende!!! | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Søn Okt 04 2009, 06:05 | |
| God bedring til begge kjekke gutta! | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Tir Okt 06 2009, 16:25 | |
| I natt (!) klarte Zorro å ta en liten løpetur i hagen (katt på utsiden...) og løp av seg potesokk, vanlig sokk, bandasje og plaster... yay... Så det ble litt blod og jeg satt på kjøkkengulvet med gutten min kl 0145 i natt og renset, sjekket at stingene ikke var gått opp, sjekket at det ikke var tegn til betennelse/hevelse, nytt kompress og ny bandasje. Til slutt på med ny sokk. Et par ganger opp og spy, men så var han i ro for natten kl 0300. Jeg har vært "syk, men på jobben" i dag også. Men nå på kvelden er det sofaen og å ta det helt rolig Jeg har begynt å sette sammen oppgaven min på Hundetrenerskolen, fikk noen nye bilder av Emma på Senefi kennel i Finland (toy fox terrier) og brukte et par av dem Nydelige bilder av herlige hunder | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Tir Okt 06 2009, 19:21 | |
| Huff så mye styr nå Linn, riktig god bedring til dere alle | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Tir Okt 06 2009, 19:24 | |
| Huff, stakkars gutten, får håpe det ikke har gjort ting værre... Otto hilser å sier at man skal passe seg for katter, de kan være sinte, så han burde ikke løpe etter dem, hehe... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Tir Okt 06 2009, 19:27 | |
| |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Lør Okt 10 2009, 19:51 | |
| Jaja... jeg hadde ikke noe å gjøre i dag likevel... Etter en liten tur ut kom jeg hjem til to ivrige gutter. Begge uten noen potesokker eller bandasjer eller andre ting som ihvertfall ene gutten skulle hatt :( Så da var det å titte nærmere på poten til Zorro og det viste seg at han hadde funnet ut at det var på tide å ta stingene :( Langversjonen står i bloggen min, men nå er vi ihvertfall hjemme igjen fra Veterinærhøyskolen, gutten er sydd og sover ut under tepper og dyne. Det var litt godt å få snakket med veterinæren også siden det ikke var jeg som tok ham med forrige gang. Jeg er jo vant til å ordne alt selv og ha full kontroll, så det var uvant å ikke vite hva veterinæren hadde sagt og ikke ha fått stilt alle spml jeg ønsket å ha svar på forrige uke Grunnen til at jeg var ute av huset en tur var at jeg var innom hos Caroline og besøkte henne, småjentene og valpene til Corza Skjønne valper med godt humør Så nå har jeg 2 favoritt nr 1 på utseende m personlighet og 1 favoritt nr 2 fordi han bare hadde en helt skjønn personlighet Ønsker dem alle lykke til i den store verden når den tid kommer | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Søn Nov 01 2009, 20:43 | |
| Vi har jo følt at det har vært litt for mye morsomt en stund nå, så det var enda godt lillegullet fikk oss ned på jorden igjen :( Etter noen dager med dårlig form har Knøttet i dag hatt rykninger i bena og plutselige smerter som har sendt han løpende over gulvet. Den ene poten ristet helt vanvittig og var vond lenge etter det siste anfallet. Det tok ikke slutt før vi ga ham en smertestillende og den begynte å virke. Jeg har selvfølgelig vært i kontakt med veterinær mens det foregikk, men det er lite de kan gjøre. Om dette er noe som gir seg eller ikke er noe annet, så jeg håper jeg får tak i veterinæren vår i morgen. Jeg har mine tanker og kjæresten min har andre tanker. En kjip dag | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Søn Nov 01 2009, 20:50 | |
| Uff, dette var ikke hyggelige nyheter Ønsker gutten god bedring | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Søn Nov 01 2009, 21:01 | |
| Å nei stakkars Knøttet og dere, mange godbedringsklemmer | |
|
| |
Marion G
Antall Innlegg : 995 Join date : 10.06.2009 Age : 48 Bosted : Haugesund
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Søn Nov 01 2009, 21:09 | |
| | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Søn Nov 01 2009, 21:37 | |
| | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Søn Nov 01 2009, 22:35 | |
| Var trist å høre hvor dårlig Knøttegutt var idag ja...fortsatt masse god bedringer til nudlingen, vi krysser alt vi har for at dette bare er noe forbigånde han må gjennom før han blir bra igjen... | |
|
| |
Anne
Antall Innlegg : 868 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Karmøy
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Man Nov 02 2009, 07:43 | |
| Masser av god bedring | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Man Nov 02 2009, 08:00 | |
| Uff, stakkars liten. Høres leit ut for dere alle sammen. Håper dere finner ut av hva det er. Masse god bedring!!!! | |
|
| |
Susanne
Antall Innlegg : 694 Join date : 21.06.2009 Age : 39 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Man Nov 02 2009, 08:35 | |
| Huff, ikke bra. Krysser fingrene for at han blir bra igjen! | |
|
| |
Bente L
Antall Innlegg : 278 Join date : 15.06.2009 Age : 63 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Amor Siempre - oppd s 14: lillegull 6 md Man Nov 02 2009, 12:02 | |
| Masse god bedring | |