Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9

Go down 
+37
Gry Elena
Gerd-Marit
MU-TI-LA
Camilla J
CamillaB
Marte
CAMALIS
Anne
Benedicte
Tiny Amigo
Nina (Kennel Dijontoma)
Magdalena
Nero-Noir
Marion G
Bente
helle
Camilla
Lex
Kennel Mirenzo
Kristin
Maria
Garp
Fixa
Fly
Christina
Caroline
Ann-Helen
Kinkade
Susanne
Cesilie
Julie
camillahoel
Marita
chester
Blomst
ElinK
-linda-
41 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 12:11

Har hørt at flere hunder reagerer på Expot, og når jeg ser hvordan Melba også reagerer, samt at muligens Blaze reagerer likt (han har helt like flekker som Melba hadde, bare at hennes ikke gikk så langt opp mot ryggen), så er jeg ikke i tvil om at det ikke blir brukt av meg flere ganger. Jeg visste ikke om disse reaksjonene før i ettertid, og veterinæren sa ingenting om at det ikke skulle brukes på små hunder, enda jeg hadde Melba med og sa hvor mye hun veide sånn at jeg skulle vite hvor mye hun trengte...

Jeg bruker også Biorion tabletter, og Melba har alltid hatt fin, tett, blank og ikke-røytende pels.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 12:32

Bruk Bayvantic. Nyere middel enn Exspot + at det er ulike pakker til forskjellig kg. Tror den minste styrken går til hunder mellom 0 og 4 kg, den neste er for de mellom 4 og 10 kg. osv.
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 13:03

-linda- skrev:
Ja, lurer på å i verstefall bruke bare sånn bånd neste år.. Vet ikke om det er så mye flott der jeg bor, men jeg synes de er så ekle at jeg ikke orker tanken på å fjerne en Laughing

Om det er Sclibor du tenker på så ville jeg vært litt forsiktig med det...vet flere små hunder som har fått alvorlige allergiske reaksjoner med dette halsbåndet....

Vil anbefale å prøve det som Maja nevnte om du vil bruke noe happy6
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 13:07

Æsj, det ender vel med at vi prøver en sesong uten flåttmiddel/halsbånd, å ser hvor mange flott han evnt får Laughing



Slik ser han ut i dag (fortsatt tatt bilde fra hans værste side)

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 DSC00184


Synes det bare blir bedre og bedre.. Smile
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 13:40

Stilig overlinje.. laughs :P
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 13:49

Lex skrev:
Stilig overlinje.. laughs :P

Ja, hehehehe!

Bra han show'er så mye på utstilling, at den ikke ser slik ut da happy5

Gad ikke akkurat å stille han opp så veldig mye når jeg skulle ta bilde av pelsen bare.. + at dere vet jo hvordan han egentlig ser ut happy4
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 14:12

Blomst skrev:
Bruk Bayvantic. Nyere middel enn Exspot + at det er ulike pakker til forskjellig kg. Tror den minste styrken går til hunder mellom 0 og 4 kg, den neste er for de mellom 4 og 10 kg. osv.

Takk for tips! Har aldri hørt om dette middelet før.
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 14:19

Hvis han ikke pleier å få så mye flått så tyder det kanskje på at det ikke er så mange flått der han ferdes?
Jeg har brukt exspot (uten reaksjoner vel og merke) og Amy fikk mange flått allikevel. Syns ikke det hjalp noe særlig.. Men så har vi ekstremt mange flått på hytten også da. Våre hunder har hatt maaange flått opp igjennom årene og aldri blitt syk av det, så jeg håper at flåtten ikke er så farlig på hytten. Tipper vi har så mange pga hjorten som stadig kommer på besøk til oss cool
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 14:22

Tror nok expot hjelper. Om vi ikke bruker det på ronja, så er hun dekket, plukker mange hver eneste dag. Fysj... puke3 Nå med expot har vi vel plukket 20 av henne i løpet av sommeren. Merker også når stoffet holder på å forsvinne, for da blir det igjen mer flått.
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 14:47

Ja jeg har sett dette før på mine hunder.Den gang gikk de på labb,dobberen jeg hadde i den tiden var like avrøytet som Blaze om ikke verre. Jeg sluttet med labb og gikk over til et for som heter Franks pro gold. Da kom pelsen raskt tilbake,og de ble så blanke og fine som de aldri har vert før. Men uheldigvis så sluttet de å selge det,så jeg prøvde et for som heter sportsmans pride,da begynte hundene å røyte igjen og Nadja ble ganske så avrøytet,Toya også,men ikke fult så mye,men vektap var det også og mye avføring.. Så gikk jeg over til specifik da tok det ikke lange tiden før pelsen var fin igjen,men føler glansen som de hadde da jeg brukte franks pro gold aldri er kommet helt tilbake. Men nå har det kommet en ny impotør av franks pro gold igjen,så nå kommer det tilbake til min store glede.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Nero-Noir

Nero-Noir


Antall Innlegg : 371
Join date : 11.06.2009
Bosted : Nesflaten

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 15:13

Marion G skrev:
Ja jeg har sett dette før på mine hunder.Den gang gikk de på labb,dobberen jeg hadde i den tiden var like avrøytet som Blaze om ikke verre. Jeg sluttet med labb og gikk over til et for som heter Franks pro gold. Da kom pelsen raskt tilbake,og de ble så blanke og fine som de aldri har vert før. Men uheldigvis så sluttet de å selge det,så jeg prøvde et for som heter sportsmans pride,da begynte hundene å røyte igjen og Nadja ble ganske så avrøytet,Toya også,men ikke fult så mye,men vektap var det også og mye avføring.. Så gikk jeg over til specifik da tok det ikke lange tiden før pelsen var fin igjen,men føler glansen som de hadde da jeg brukte franks pro gold aldri er kommet helt tilbake. Men nå har det kommet en ny impotør av franks pro gold igjen,så nå kommer det tilbake til min store glede.


Rart hvor forskjellige erfaringer man kan ha wink3 Brukte ProPlan og Franks Pro Gold før jeg også og dobbisen min røytet og hadde ganske så mye avføring, så gikk vi over til Sportsman Pride og pelsen er glansfull og minimalt med røyting, samt normal avføring happy6 Men slik er det alltid....ett fôr passer for noen, andre ikke. Det viktigste er å finne ett kvalitetsfôr som passer for sine hunder.
Til Toppen Go down
http://www.nero-noir.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 15:39

Men Labb og RC er jo to helt forskjellige fôrtyper.. Labb er kanskje ikke akkurat kjent for å gi så bra pels osv Smile

Men nå har jeg jo hørt om flere som reagerer slikt på RC også, så en begynner å lure på hva de har i fôret..!
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 16:32

Ølgjær som jeg skrev tidlig i tråden, virket ikke det fnugg hos oss! Jeg brukte det i et år ca, de fikk litt i maten og blandet litt inn i vannet deres. Så ikke noe forandring, men det er jo kanskje verdt å prøve om det funker for andre da. For det er jo ikke sånn at "funker det på en hund, så funker det hos alle" heller. Så du får jo vurdere selv. Men briorion bruker vi, og har fått et utrolig resultat etter vi startet å bruke det happy6
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 17:15

Biorion (ikke Briorion) wink3 Her går det for tiden i lakseolje, hvetekimolje (vetgroddolja), linfrøolje, Biorion, og Bio B (flytende B-vitaminer kjøpt i Sverige)
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 17:20

Marita skrev:
Biorion (ikke Briorion) wink3 Her går det for tiden i lakseolje, hvetekimolje (vetgroddolja), linfrøolje, Biorion, og Bio B (flytende B-vitaminer kjøpt i Sverige)

får de alt på en gang?
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Magdalena

Magdalena


Antall Innlegg : 332
Join date : 11.06.2009

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 17:24

-linda- skrev:
Men Labb og RC er jo to helt forskjellige fôrtyper.. Labb er kanskje ikke akkurat kjent for å gi så bra pels osv Smile

Men nå har jeg jo hørt om flere som reagerer slikt på RC også, så en begynner å lure på hva de har i fôret..!

Jag har gett RC till mina hundar i sex års tid och jag har inte märkt någon förändring på hud eller päls. Till och med min veterinär undrade sist vad jag gav till mina då de har en tjock och glansig päls! Jag tror inte det är fodrets fel, men att olika hundar har olika behov och kanske därför funkar inte samma foder för alla.
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 17:41

-linda- skrev:
Marita skrev:
Biorion (ikke Briorion) wink3 Her går det for tiden i lakseolje, hvetekimolje (vetgroddolja), linfrøolje, Biorion, og Bio B (flytende B-vitaminer kjøpt i Sverige)

får de alt på en gang?

Yes happy6
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 17:51

Dogbytes skrev:
-linda- skrev:
Men Labb og RC er jo to helt forskjellige fôrtyper.. Labb er kanskje ikke akkurat kjent for å gi så bra pels osv Smile

Men nå har jeg jo hørt om flere som reagerer slikt på RC også, så en begynner å lure på hva de har i fôret..!

Jag har gett RC till mina hundar i sex års tid och jag har inte märkt någon förändring på hud eller päls. Till och med min veterinär undrade sist vad jag gav till mina då de har en tjock och glansig päls! Jag tror inte det är fodrets fel, men att olika hundar har olika behov och kanske därför funkar inte samma foder för alla.

Veldig sant. Hørt om hunder som fungerer utmerket på Labb også, så man må nesten bare finne ut hva som passer best til sin hund. Jeg kommer neppe til å fôre med RC igjen, men er jo mange som er veldig fornøyd med det også. Derfor skal man være forsiktig med å "skyte" og "opphøye" fôr.

Jeg kommer mest sannsynlig til å nå gå over på en blanding av Eukanuba Cavalier og V&H. V&H driver og utvikler et nytt fôr som det er 25% ris i. Har jo hatt litt problemer med hard mage på hundene mine på V&H, men snakket med Magne (han som eier V&H) på søndag, og han spurte om jeg ville prøve det nye fôret. Skal stikke bortom til uka og få med meg litt prøver Smile Håper å kunne fôre med bare V&H etterhvert, om hundene fungerer bra på det nye V&H fôret.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 20:14

Nero-Noir skrev:
Marion G skrev:
Ja jeg har sett dette før på min hunder.Den gang gikk de på Labb, dobberen jeg hadde i den tiden var som avrøytet som Blaze om ikke verre. Jeg sluttet med Labb og gikk over til et for som heter Franks pro gold. Da kom pelsen Raskt tilbake, og de ble så blanke og fine som de aldri har vert før. Men uheldigvis så sluttet de å selge det, så jeg prøvde et for som heter sportsmans stolthet, da begynte hundene å røyte igjen og Nadja ble ganske så avrøytet, Toya også, men ikke fult så mye, men vektap var det også og mye Avføring. . Så gikk jeg over til specifik da tok det ikke lange tiden før pelsen var fin igjen, men føler glansen som de hadde da jeg brukte Franks pro gold aldri er kommet helt tilbake. Men nå har det kommet en ny impotør av Franks pro gold igjen, så nå kommer det tilbake til min store glede.



Rart hvor forskjellige erfaringer man kan ha;) Brukte ProPlan og Franks Pro Gold før jeg også og dobbisen min røytet og hadde ganske så mye Avføring, så gikk vi over til Sportsman Pride og pelsen er glansfull og minimalt med røyting, samt normal Avføring: happy6 : Men slik er det alltid .... ett fôr passer for noen, andre ikke. Det viktigste er å finne ett kvalitetsfôr som passer for sine hunder.

Ja det er merkelige greier egentlig happy3 Ser at andre fungerer på det,men her funket det ikke i det hele tatt. Men det kan ha vert bytte også,men avføring og pels ble mye bedre med ganske raskt etter bytte.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 22:15

Ser det er mange som liker å bruke ølgjær på hundene sine, men personlig ville jeg vært litt forsiktig med å bruke mye av dette... Når man har andre gode alternativer og når man i tillegg bruker Biorion ser jeg kanskje ikke helt poenget med å gi ølgjær i tillegg... Dette var veldig poppulært å bruke på hest en stund, særlig for sånne som meg, som har eksemhest, men nå har man gått litt bort fra det og begynt å bli litt mer forsiktig i bruken av dette pga at det det jo faktisk er gjær i dette, som kan kan føre til vekst av gjærsopp i magen og dermed føre til uballanse i magefloraen, som jo igjen kan ha innvirkning på andre helseområder... Dersom man absolutt vil gi dette ville jeg kasnkje gitt noe som hjelper til med å stabilisere tarmfloraen, som Biola/Cultura eller noe spesielt tiltenkt hund i tillegg...


Ellers så ble Otto noe tilnærmet sånn Blaze ser ut i pelsen, bare ikke så tydelig, etter at han fikk sånn ca en halv million insektsstikk da vi var på fjellet for noen uker siden, og det ble bra av seg selv etter hvert som innsektsbittene forsvant...han er fortsatt ikke 100% så flott i pelsen som han pleier, men det kommer seg jevnt og trutt, nå er det bare litt av den gamle glansen som mangler...

Både Jonas, Otto og Trayan går på RC Sensible (+V&H) pga at de er hunder som trenger ganske mye fôr for å være i ordentlig stand, og dette fôret er også beregnet for hunder som er i høy aktivitet, og alle tre har veldig tett, blank og fin pels, så de reagerer hvert fall ikke på det... Jonas er en hund med litt lettirritert hud, og han ser ikke helt optimal ut på så mange tørrfôrtyper egentlig, men dette fôret funker han veldig bra på!
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyFre Sep 04 2009, 23:12

Jeg er blandt dem som ikke merker noe forskjell uansett hvilket tørrfor de får på siden. De får jo V&H som hovedfôr. Fikk en prøvepakke med RC sensible og den likte de faktisk godt. Første tørrforet der skålen har blitt tom nesten med en gang. Mulig jeg kjøper en pakke med det neste gang. De liker hverken RC valp eller voksen. Pro Plan syns de er bedre smaksmessig. Labb liker de aller best av de vi har prøvd til nå.

Mulig det for mine hunders del ikke har så mye å si iom at de får V&H som hovedfôr.
Til Toppen Go down
Tiny Amigo

Tiny Amigo


Antall Innlegg : 107
Join date : 10.06.2009
Age : 40
Bosted : Verdal

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyLør Sep 05 2009, 06:46

I RC Beauty mener jeg det er ølgjær i foret! Jeg brukte dette en periode på mine hunder og var veldig fornøyd, men nå selger de ikke i større poser enn 3-4 kg's poser, så jeg bruker ikke det så ofte lenger for posene blir for små...
Til Toppen Go down
http://www.tinyamigo.com
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyLør Sep 05 2009, 08:58

I fjor gikk Dennis med sånt flåtthalsbånd, og han fikk 6 flått alikevell. I år fikk han to flått, så begynte jeg å dryppe med expot og etter det (mai) har han ikke fått en eneste en. Så jeg tror at expot har virkning happy6

Så bra at Blaze ser bedre ut happy5
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptyLør Sep 05 2009, 17:23

mine bruker flåtthalsbånd.. tror det har blitt en del sterker enn i fjord, måtte også få det på resept i år, noe vi slapp i fjor...
I år har begge to store områder med veeeeldig tynn pels på halsen.. er visst sterke saker..
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 EmptySøn Sep 06 2009, 11:08

Marita skrev:


Jeg kommer mest sannsynlig til å nå gå over på en blanding av Eukanuba Cavalier og V&H. V&H driver og utvikler et nytt fôr som det er 25% ris i. Har jo hatt litt problemer med hard mage på hundene mine på V&H, men snakket med Magne (han som eier V&H) på søndag, og han spurte om jeg ville prøve det nye fôret. Skal stikke bortom til uka og få med meg litt prøver Smile Håper å kunne fôre med bare V&H etterhvert, om hundene fungerer bra på det nye V&H fôret.

Si ifra hvordan det går da Marita! Lex blir også hard i magen av V&H, men jeg skulle gjerne foret fullt på det, og det blir jo mulig om det nye foret virker. biggrin
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Sponsored content





Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 3 Empty

Til Toppen Go down
 
Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9
Til Toppen 
Side 3 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Plutselig, kraftig røyting, pelsløse flekker ++
» Photoshop Skole
» Røyting på DP?!
» Røyting hos pinscher?
» Bilder fra pinschertreff i Oslo/Akershus (oppdatert med bilder fra 23. oktober)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: