Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sphynx =)

Go down 
+11
Kaja
Lex
Garp
Eva
Helene
helle
Siri
Nina (Kennel Dijontoma)
Blomst
Kinkade
Marte
15 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Sphynx =) Empty
PosteTema: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyTir Aug 04 2009, 20:34

Fortsetter diskusjonen her jeg Helle Very Happy

helle skrev:


Jeg er også betatt av sphynx.. Drit vakre katter, med herlig personlighet. Jeg er jo allergisk for katter, men håper jeg kan få meg en sphynx en dag, er jo mange som tåler dem.

Så moro - vi liker jo begge kinesere også, og det er jo bittelitt samme greia.. Mange som synes de er stygge også.. what3

Fortsetter tråden under "Ordet er fritt" jeg - så slipper vi å kuppe hele tråden til Elin.. unsure3

Har du vært inne på siden til Jean Dark og sett?? ( www.jeandark.com )

Mine favoritter er S*Jean Dark Astrid Lindgren, Great Spirit's Java, S*Jean Dark Dolly Parton ( plain3 ) og S*Jean Dark Farah Diba.. plain3 plain3 plain3
Synes de hvite er kulest, men liker også fargen til Halle Berry og Greta Garbo under kattunger..
Liker flere av kattungene også!! De to nevnte over + Grace Kelly plain3

Var like før Jeanett tok med seg en til meg når hun kommer til Bjerke.. hehe.. Hadde jeg hatt penger nå, er det mulig jeg hadde gått på en smell.. hehe what3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyTir Aug 04 2009, 20:41

Første gang jeg så disse dyra hos Jeanett kunne jeg jo ikke bli annet enn betatt...selv om jeg på forhånd syntes de var mindre sjarmerende ut fra bildene happy4

Og for hver gang jeg ser dem så liker jeg dem bare enda bedre happy6 Dolly er bare SÅ søt da...må være den morsomste katten EVER happy5
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyTir Aug 04 2009, 20:45

Liker de mørke best jeg.

Og så syns jeg bengalkatten og havana-katten er kuuuule! Men bare en smule dyre.
Men når jeg får huset mitt (en dag forhåpenligvis) da SKAL jeg ha 2 katter 🐱
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyTir Aug 04 2009, 20:45

Kinkade skrev:
Første gang jeg så disse dyra hos Jeanett kunne jeg jo ikke bli annet enn betatt...selv om jeg på forhånd syntes de var mindre sjarmerende ut fra bildene happy4

Og for hver gang jeg ser dem så liker jeg dem bare enda bedre happy6 Dolly er bare SÅ søt da...må være den morsomste katten EVER happy5

Ja, Dolly er super kul!! De øynene er jo bare syke!! happy6
Lille Grace Kelly kommer til å bli sånn hun også, og jeg har veeeeeeldig lyst på!! Hehe!!

Og de er jo så herlige når de ligger og koser med både dvergpinschere og dobermann plain3

Jeg vil haaaaaaaaaa!! lol!
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Gjest
Gjest




Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyTir Aug 04 2009, 20:50

kikket på di sphynx kattene, vet ikke hva jeg skal si, he he
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyTir Aug 04 2009, 22:15

Hehe, ikke min kopp med te for å si det sånn...syns de likner litt for mye på E.T. jeg da... Laughing

Er ikke no glad i katter som ser ut som de er tuklet med, liker best at de ser ut som gjennomsnittet av kattedyr i ute i verden, og er litt mer selvstendige og robuste enn det en katt uten pels vil kunne være... Men for all del...her sin smak, hehe... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Siri

Siri


Antall Innlegg : 184
Join date : 14.06.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyTir Aug 04 2009, 22:33

Hmmm... Det der ser jeg ikke på som katter, ligner mer på E.T. som Nina sier! Laughing

Men hver sin smak ja, de ser jo utrolig spesielle ut, men hadde blitt litt snurt om jeg skulle fått en katt, og fikk en sånn rynkete klump uten pels... :P
Til Toppen Go down
http://www.lucaslionheart.webs.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 00:26

Espen, som egentlig er kattemenneske, syns de er enda skumlere enn nakenhunden. Husker den gang jeg passet en kines, og lurte han med at jeg hadde kjøpt den, ikke særlig høy i hatten var han, turde ikke klappe den en gang.. Da jeg sa det var tull, etter noen dager, sa at noe sånt aldri skulle inn i hans hjem igjen, meeeeeen jeg er sikker på at han kommer til å bli glad i både fremtidig CC og fremtidig Sphynx når den tid kommer happy4


Ja, har vært inne på jean dark's side mange ganger og sett, mange flotte der wub4 Jeg liker veldig godt fargene som er sånn som Great spirit's java. Altså sånn blå-grå over ryggen, og hvit grunnfarge, vet ikke hva fargen heter jeg. Apriorinaked Milana hadde utrolig stilige farger syns jeg. "Sköldpaddstabby och vit bicolor " Er det skilpaddetegnet? Det har jeg i alle fall hørt om før på katt.


Om jeg noen gang skal ha katt så blir jeg nok nødt til å først prøve å bo hos en med sphynx en helg, og så eventuellt låne en med meg hjem for en uke eller to (helst lengre).. Tar ikke sjans på å kjøpe kattunge, og så bli allergisk etter en stund sad3 Noen av dere som vet noe mer ang sphynx og allergi?


Noen som vet hvor mye stell og vask de kreves? Står så mye forskjellig rundt om på nettet. Jeanette hadde skrevet noe ang stell av sphynx på det gamle forumet, men husker selvsagt ikke hva som står nå. Tror det er langt over et år siden det ble skrevet.


Må legge til at dersom jeg ikke hadde vært allergisk for katt, så hadde vi hatt maine coone og bengaler i huset. Det er espen sine favoritt katteraser. Sphynx hadden vært på topp på min liste uansett, men må jo ta hensyn til andres ønsker også dersom det hadde vært mulig. Nå er det jo ikke et alternativ med annen katterase en gang, så ikke mye å diskutere igrun cool


Sist endret av helle den Ons Aug 05 2009, 00:33, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 05:35

Sphynx er jo bare herlige da!!
Skjønner jo litt hva folk mener med E.T ( Laughing ), men er liksom litt betatt av de jeg da.. de er jo så gode...

Jean Dark Brad Pitt, han var jo bare kongesøt!!! plain3
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 05:44

Liker ikke nakendyr.. Har nakenrotter på jobben, grøss. Holder å måtte ta på de hver dag, men med pels er bare kos!
Smaken er som baken! Syns kinesisk nakenhund er kule da, men ville nok ikke hatt en selv. Fæle å ta på...
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 06:01

Hehehe, ja.. Jeg skjønner at noen synes de likner litt på E.T. Men de er bare super sjarmerende!! plain3

Ja, "skillpadde fargen" er også morsom, men jeg heller helt klart mot den hvite. ( som jeg også fant ut at er den dyreste.. Typisk! rolleyes3 ).

Noen som har erfaring med katte utsillinger? :dog3:
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 07:15

Jeg synes nakenkattene er utrolig fasinerende dyr. Og den mørke med grønne øyne hos JD er bare nydleig!
Hvis jeg skulle hatt katt hadde det nok blitt en sånn. Men helt ærlig så er katter litt mystiske , skumle dyr for meg. skjønner meg ikke på de rett og slett. cool Men kan jo ha bitte litt med å gjøre at jeg ikke kjenner noen som har katt.. Laughing

Når kommer katten da Marte?? Fnis.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 08:51

Marte skrev:

Noen som har erfaring med katte utsillinger? :dog3:

Det lurer jeg også på! hvordan foregår bedømmingen f. eks?

Har hatt lyst på rasekatt i mange år, men det har aldrig blitt noe av. Om jeg skulle skaffet rasekatt for noen år siden hadde det helt sikkert blitt en Britisk Korthår, av farge sølvtabby (er vel sånn som er i whiskas reklamene tror jeg). Men nå syntes jeg de er litt klumpete og kjedelige. Heller mer mot de slanke variantene. Orientalerne er vakre!! Se bilde av Jean Dark Baghera, og hennes sønn Jean Dark Lille John. wub4

Når det gjelder de nakene, så syntes jeg de er morsome, men de ser litt for sjøre ut for meg.. huh3
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 08:56

Vi har hatt katt hjemme bestandig. Men her blir det nok ingen katt i fremtiden.
Jeg tenker bare på lukta av kattepiss, så går jeg fort bort i fra den tanken. Urkh..
Og katter som må bades en gang i uka er ikke noe for meg.. DA kan jeg heller skaffe meg en puddel Laughing

God fornøyelse folkens.. :P happy4

(Må vel si at det er langt flere raser som appelerer til meg ihvertfall fremfor en sånn nakenkatt.. wink3 )
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 09:10

Kaja skrev:
Vi har hatt katt hjemme bestandig. Men her blir det nok ingen katt i fremtiden.
Jeg tenker bare på lukta av kattepiss, så går jeg fort bort i fra den tanken. Urkh..
Og katter som må bades en gang i uka er ikke noe for meg.. DA kan jeg heller skaffe meg en puddel Laughing

God fornøyelse folkens.. :P happy4

(Må vel si at det er langt flere raser som appelerer til meg ihvertfall fremfor en sånn nakenkatt.. wink3 )

Du og den derre kattepiss greia di Kaja happy4 Shut up!! happy4

Når jeg hadde perser kan jeg ikke huske at det luktet tiss jeg.. dry
Hadde sånn hvit sand/stein som absorberte opp alt..

Det jeg hadde vært mest redd for hvis jeg fikk en sånn, var at den skulle hoppe over rekkverket på teassen min og forsvunnet..

Jeg hadde nok måtte meldt meg på et kurs hos Åse, så jeg hadde fått klikkertrent den lydig Very Happy happy6

Nei, søren også - jo mer jeg ser på, jo mere vil jeg ha.. Nååååå!! happy4
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 09:30

Jeg har prøvd å overtale LarsK til rasekatt i flere år nå....men jeg regner med jeg har en i hus om 5-7 år happy4

Jeg vil imidlertid ha en med hår, og jeg har falt for siames/oriental...aller helst en sjokoladefarget som Jean Dark Mufasa! Fiiiin happy5

Jeg har fått inntrykk av at kattemiljøet er (om mulig) enda særere en hundemiljøet med myriader av uskrevne regler å forholde seg til.
På katteutstilling sitter kattene i medbragt bur (som gjerne skal pyntes opp for å fremheve katten...og alt må for all del matche!). Forskjellen her er at om din katt blir bedømt kl 10 om morgenen og gjør det skitdårlig, så må du likevel være der med katten din helt til utstillingsdagen er over...du får overhode ikke gå! Det er skikkelig fy-fy blink00
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gjest
Gjest




Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 09:32

Marte skrev:
Hehehe, ja.. Jeg skjønner at noen synes de likner litt på E.T. Men de er bare super sjarmerende!! plain3

Ja, "skillpadde fargen" er også morsom, men jeg heller helt klart mot den hvite. ( som jeg også fant ut at er den dyreste.. Typisk! rolleyes3 ).

Noen som har erfaring med katte utsillinger? :dog3:

Når en stiller opp en katt så skal man holde den opp mot dommeren, du holder den ene håndenbak forlabbene og den andre rett forran bakbena slik at en får se katten skikkelig, vanskelig å forklare, men slik gjøres det.
Dette er pelskatter da, vet ikke om det gjøres annerledes på di uten pels. biggrin
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 09:36

Kinkade skrev:
Jeg har prøvd å overtale LarsK til rasekatt i flere år nå....men jeg regner med jeg har en i hus om 5-7 år happy4

Jeg vil imidlertid ha en med hår, og jeg har falt for siames/oriental...aller helst en sjokoladefarget som Jean Dark Mufasa! Fiiiin happy5

Jeg har fått inntrykk av at kattemiljøet er (om mulig) enda særere en hundemiljøet med myriader av uskrevne regler å forholde seg til.
På katteutstilling sitter kattene i medbragt bur (som gjerne skal pyntes opp for å fremheve katten...og alt må for all del matche!). Forskjellen her er at om din katt blir bedømt kl 10 om morgenen og gjør det skitdårlig, så må du likevel være der med katten din helt til utstillingsdagen er over...du får overhode ikke gå! Det er skikkelig fy-fy blink00

Ja di sitter i skikkelig pynta bur og ser pene ut, he he, publikum kan stemme på kattene derfor må en være helt til slutt, men jeg må si at det er meget hyggelige folk i katte miljøet.
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 09:40

Haha! Det er helt klart kjempehyggelige folk både i hunde og kattemiljøet...var ikke det jeg mente wink3 Bare at det er så mye "greier" å forholde seg til (i mine øyne da)

Jeg tror alle kattene vises fram for dommeren slik du beskriver det, Marion...mye strekking på kroppen! happy4
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gjest
Gjest




Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 09:41

Kinkade skrev:
Haha! Det er helt klart kjempehyggelige folk både i hunde og kattemiljøet...var ikke det jeg mente wink3 Bare at det er så mye "greier" å forholde seg til (i mine øyne da)

Jeg tror alle kattene vises fram for dommeren slik du beskriver det, Marion...mye strekking på kroppen! happy4
Stemmer det har vært på en del katte utstillinger, det som er så fint er at en kan stille blandingskatter å ikke bare rase katter.
Alle kan stille så dere som har en fin huskatt kom dere ut å vis den fram, dette er MORRO.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 10:36

Jeg har aldri vært på katteutstilling (Sara har en fargefeil), men jeg har jo snakket med en del oppdrettere. Jeg var helt fiksert på bengal, men sto mellom brown spotted som Sara er og silver spotted (snøbengal). Snøbengaler er hvite og og de har verdens vakreste blå øyne. Men når jeg møtte Sara var det gjort.

Det som er litt morsomt med henne (jeg har alltid hatt katter, spesielt katter ingen andre ville ha dro jeg med meg hjem), men INGEN har hatt en sånn "menneskelig" personlighet. T.o.m kattehatere som mamma, svigerfar (han har knapt tatt i en katt før), kompiser av Vegard, ja alle hun møter blir helt betatt. De bare MÅ kose med henne. Og der det noen som kommer hjem til oss som bare overser henne hopper hun like greit opp på fanget og forlanger oppmerksomhet.


Det verste var egentlig når Vegard fortalte meg helt i starten at han ikke likte katter, og jeg tenkte med gru på hvordan dette skulle gå. Men de to er verdens beste bestevenner. Hun løper til døra når han kommer hjem fra jobb, og han hilser på henne før han hilser på meg, hvis ikke er hun dødens fornærmet i flere timer.

Når det kommer til nakenkatter mener jeg at dyr skal ha pels!! Jeg er en dyreelsker som har dratt med alt fra ekorn til pinnsvin hjem, men jeg får meg ikke til å ta i dyr uten pels, er ikke normalt for meg det. Hvis man vil ha et dyr som ikke røyte kan man skaffe seg en slange, en skilpadde eller fisk!! biggrin

Britisk korthår er forøvrig en herlig rase, jeg hadde en hannkatt som var halvt maine coon og halvt britisk korthår. De mente han var aggressiv, men er den snilleste katten jeg har hatt, bortsett fra at han kom hjem med skjærer han hadde fanget, ikke helt min stil i matveien blink00
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 11:21

Det er ikke lov å ha slange sad3 Hadde det vært lov så hadde jeg hatt en tiger pyton albino.

men veldig enig i det du skriver her, dyr skal ha pels.
CC syntes jeg er kule hunder da, he he biggrin
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 11:23

Tror det snart blir lov jeg, må være bedre at det er lov og at folk tør å søke hjelp når dyrene blir syke eller for store. Nå blir de jo avlivet, da kanskje ikke på den beste måten, eller enda verre, bare sluppet ut i det fri... Tenk å møte en pyton på tur i skogen blink00
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 11:37

ElinK skrev:
Tror det snart blir lov jeg, må være bedre at det er lov og at folk tør å søke hjelp når dyrene blir syke eller for store. Nå blir de jo avlivet, da kanskje ikke på den beste måten, eller enda verre, bare sluppet ut i det fri... Tenk å møte en pyton på tur i skogen blink00
Tiger pyton blir nok aldri lov å ha her i Norge, den kan bli 10 m lang og 250 kg.
Pyton overlever ikke vinteren her om den blir sluppet løs, men om den finner et varmt sted som i kloakk så kan den det.
Problemet er at di slangene kan parre seg med andre typer som huggorm, da hadde vi hatt et problem, he he.

Men en Boa Constrector Red tale blir bare 4 m lang og den håper jeg på at kan bli lovelig da.
En slange kveler ikke ting en ikke kan spise. Pyton kan spise det som er 10 ganger større enn hode dens tror jeg det var.
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) EmptyOns Aug 05 2009, 11:39

Nei fysj!! SLANGER kan dere ha for dere selv altså - og ikke pent å sammenlikne en flott sphynx med en sånn en what3 what3 what3 laughs
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Sponsored content





Sphynx =) Empty
PosteTema: Re: Sphynx =)   Sphynx =) Empty

Til Toppen Go down
 
Sphynx =)
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: