Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bjeffing

Go down 
+2
Susanne
emiliema
6 posters
AvInnlegg
emiliema

emiliema


Antall Innlegg : 110
Join date : 14.06.2009

Bjeffing Empty
PosteTema: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 16:25

Hei, jeg har et kjempe slitsomt problem.. Det går nok kanskje over når han bli eldre, men jeg vil ha det bort nå!
Arnold er veldig fæl til å bjeffe når han leker med andre hunder.. Når han ikke er raskere enn dem løper han etter å "kjefter".. Nytter ikke hva enn jeg sier og gjør, han enser ingen, kun hunden han løper etter... Hva gjør jeg !? Setter pris på svar Smile


Sist endret av Eva den Tor Jul 23 2009, 16:48, endret 1 gang (Reason for editing : Endret overskrift)
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 16:38

Jeg er absolutt ingen ekspert og har ikke vært borti samme problem selv. Men kanskje du kan bruke langline på han og dermed stoppe han med engang han bjeffer?
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
emiliema

emiliema


Antall Innlegg : 110
Join date : 14.06.2009

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 16:41

Susanne skrev:
Jeg er absolutt ingen ekspert og har ikke vært borti samme problem selv. Men kanskje du kan bruke langline på han og dermed stoppe han med engang han bjeffer?

Takk Smile Ja, tror egentlig jeg må det. .For det er forferdelig plagsomt å høre på.. Smile Jeg bare liker ikke å bruke langliner når han leker med andre hunder, har vært borti at småhunder har ødelagt bena sine etter å ha lekt med bånd.. Skummelt om de får surra det rundt bena. Men om han leker med småhunder gjør det såklart ingen ting. Smile
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 16:43

Dette gjør Lille My også.. Hun får lov til å bjeffe/lager lyd når hun leker med Kali, da er det ikke så mye. Men å løpe etter andre hunder og bjeffe får hun ikke lov til.


Jeg prøver å stoppe henne hver gang hun gjør det. Men jeg er veldig dårlig til det da, skal begynne med langline, godt tips susanne, da blir det mye lettere å hanke henne inn biggrin

Lille My har veldig lav terskel for å bjeffe da, hun har kommet seg veldig mye med alderen. Før gikk hun å logret og bjeffet for seg selv og sånt.. dry
Til Toppen Go down
emiliema

emiliema


Antall Innlegg : 110
Join date : 14.06.2009

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 16:46

helle skrev:
Dette gjør Lille My også.. Hun får lov til å bjeffe/lager lyd når hun leker med Kali, da er det ikke så mye. Men å løpe etter andre hunder og bjeffe får hun ikke lov til.


Jeg prøver å stoppe henne hver gang hun gjør det. Men jeg er veldig dårlig til det da, skal begynne med langline, godt tips susanne, da blir det mye lettere å hanke henne inn biggrin

Lille My har veldig lav terskel for å bjeffe da, hun har kommet seg veldig mye med alderen. Før gikk hun å logret og bjeffet for seg selv og sånt.. dry

Åh, bra det ikke bare er arnold excited Han gjør det kun for å "kjefte" virker det sånn.. Men han er jo snart 8 mnd, så er jo litt hormoner inne i bilder å regner jeg med.Jeg får ikke til å stoppe han, for han er umulig å få tak i, og å "hysje" på han hjelper ikke.. han enser ingen andre når han løper.. Er vel mye stressrelatert å tror jeg. Men Langline er nok ganske genialt Very Happy
Til Toppen Go down
IdaCharlotte

IdaCharlotte


Antall Innlegg : 228
Join date : 23.06.2009
Age : 29
Bosted : Tromsø

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 17:01

Sienna og Lotta gjør det wink3 eller Sienna(wheaten) ho lager knurre lyder, hun er ikke sint, WT lager sånne lyder ofte, for de blir ivrige jump1
Det forsvinner vel når den hn blir eldere;)
du kan si nei vær gang, eller ha sprute flaske med vann, funker på enkelte hunder som ikke liker vann.. Sienna begynte å bjeffe mer da for å få leke med vannet Shocked
Til Toppen Go down
http://www.siennalotta.webs.com
emiliema

emiliema


Antall Innlegg : 110
Join date : 14.06.2009

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 17:11

IdaCharlotte skrev:
Sienna og Lotta gjør det wink3 eller Sienna(wheaten) ho lager knurre lyder, hun er ikke sint, WT lager sånne lyder ofte, for de blir ivrige jump1
Det forsvinner vel når den hn blir eldere;)
du kan si nei vær gang, eller ha sprute flaske med vann, funker på enkelte hunder som ikke liker vann.. Sienna begynte å bjeffe mer da for å få leke med vannet Shocked

Funker ikke å si nei, for han enser ikke meg når han går inn i den transen der.. Spurteflaske er ikke vits, han elsker det !:P Må nok ta på langlina tenker jeg ;D
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 17:33

emiliema skrev:
helle skrev:
Dette gjør Lille My også.. Hun får lov til å bjeffe/lager lyd når hun leker med Kali, da er det ikke så mye. Men å løpe etter andre hunder og bjeffe får hun ikke lov til.


Jeg prøver å stoppe henne hver gang hun gjør det. Men jeg er veldig dårlig til det da, skal begynne med langline, godt tips susanne, da blir det mye lettere å hanke henne inn biggrin

Lille My har veldig lav terskel for å bjeffe da, hun har kommet seg veldig mye med alderen. Før gikk hun å logret og bjeffet for seg selv og sånt.. dry

Åh, bra det ikke bare er arnold excited Han gjør det kun for å "kjefte" virker det sånn.. Men han er jo snart 8 mnd, så er jo litt hormoner inne i bilder å regner jeg med.Jeg får ikke til å stoppe han, for han er umulig å få tak i, og å "hysje" på han hjelper ikke.. han enser ingen andre når han løper.. Er vel mye stressrelatert å tror jeg. Men Langline er nok ganske genialt Very Happy

Jeg må fysisk stoppe Lille My for at hun skal høre. Og er ikke akkurat så lett å få tak i en lynrask DP happy4

Ja, er nok stress som gjør det, i alle fall i denne situasjonen her der de blir løpt fra osv.. Lille my har også tatt på seg oppgaven om å løpe bort å bjeffe skarpt og lenge dersom to andre krangler litt.. Sjarmerende dry
Til Toppen Go down
emiliema

emiliema


Antall Innlegg : 110
Join date : 14.06.2009

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 17:36

helle skrev:
emiliema skrev:
helle skrev:
Dette gjør Lille My også.. Hun får lov til å bjeffe/lager lyd når hun leker med Kali, da er det ikke så mye. Men å løpe etter andre hunder og bjeffe får hun ikke lov til.


Jeg prøver å stoppe henne hver gang hun gjør det. Men jeg er veldig dårlig til det da, skal begynne med langline, godt tips susanne, da blir det mye lettere å hanke henne inn biggrin

Lille My har veldig lav terskel for å bjeffe da, hun har kommet seg veldig mye med alderen. Før gikk hun å logret og bjeffet for seg selv og sånt.. dry

Åh, bra det ikke bare er arnold excited Han gjør det kun for å "kjefte" virker det sånn.. Men han er jo snart 8 mnd, så er jo litt hormoner inne i bilder å regner jeg med.Jeg får ikke til å stoppe han, for han er umulig å få tak i, og å "hysje" på han hjelper ikke.. han enser ingen andre når han løper.. Er vel mye stressrelatert å tror jeg. Men Langline er nok ganske genialt Very Happy

Jeg må fysisk stoppe Lille My for at hun skal høre. Og er ikke akkurat så lett å få tak i en lynrask DP happy4

Ja, er nok stress som gjør det, i alle fall i denne situasjonen her der de blir løpt fra osv.. Lille my har også tatt på seg oppgaven om å løpe bort å bjeffe skarpt og lenge dersom to andre krangler litt.. Sjarmerende dry


Haha det gjør Arnold å Laughing Han tror han eier hele verden nemlig ;D
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyTor Jul 23 2009, 22:34

Har ikke annet råd enn at det hjelper å være streng og konsekvent (har slitt en del med dette selv, og det har resultert i en veldig lav terskel for bjeffing)

Nå har vi innførst nulltolleranse for bjeffing, og han blir snakket strengt til (prøver, har fremdeles vanskelig for å virkelig mene det når jeg sier "Ti stille" Laughing . Høres halvhjertet ut, selv om jeg virkelig prøver) når han bjeffer uten grunn, og på andre hunder. Dette har virkelig hjulpet mye! Når han hører andre hunder bjeffer (som han ikke ser), så roer han seg dobbelt så raskt nå som før happy5 , men har fremdeles veldig problem med når det kommer hunder imot, da blokkerer han meg helt, og blir hysterisk. Men føler han er bedre enn før uansett.. Hjelper masse å trene LP med Emilie som trener i hvertfall! Hurra for at du fikk meg med på treningene hennes, Maiken! happy5

Lykke til videre med å forhindre bjeffing.. Vet det kan være veldig irriterende og til tider veldig frustrerende huh3 dry
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing EmptyFre Jul 24 2009, 23:44

Fixa gjør akkurat som Arnold! Men bare når meggie løper og leker med noen andre, hun henger langt bak for hun er ikke like raskt, å da bjeffer hun. Hun bjeffer bare på meggie ikke den hunden meggie leker med. Fixa liker ikke bråk, og at andre hunder som styrer for mye, så hun løper etter for å stoppe meggie, noe hun ikke lykkes med, og prøver og bryte opp leken, med og bjeffe til hun når tar de igjen, så gå i mellom å etterpå dempe dempe dempe. Å den adferden synes jeg blir feil å korrigere, for jeg synes det er fint at hun vil dempe andre hunder, og roe ned stressende situasjoner. Men det er jo slitsomt å høre på denne bjeffingen, hvert bjeff er nesten identisk å det hørers ut som hun har fått hakk i plata eller hengt seg opp. så skjønner at folk ikke synes noe om dette, hver sin smak, hva de velger å gjøre med situasjonen. Men dette skjer ikke ofte hos oss da, så de får egentlig holde på. Men går det over flere minutter f.eks mer enn 10 min, så kaller jeg henne inn og holder henne, da tier hun stille. For da sier mor at det er ingenting å bry seg om. eller setter henne i buret uten å si noenting. Lykke til uansett hva du velger å gjøre happy6

Edit: Fixa er to år, så han kommer nok ikke til å vokse det av seg, med mindre du trener det bort.
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Sponsored content





Bjeffing Empty
PosteTema: Re: Bjeffing   Bjeffing Empty

Til Toppen Go down
 
Bjeffing
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bjeffing
» bjeffing på mennesker
» Eskalerende bjeffing
» alene hjemme bjeffing
» Forbyr bjeffing nattestid...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: