Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 alene hjemme bjeffing

Go down 
+3
Julie
IdaCharlotte
kjeksen
7 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Mar 13 2010, 20:17

Plutselig begynte lille Pepsi å bjeffe!
Hun er 6 år, vant til å være alene hjemme i bur uten bjeffing.

Men nå når hun har flyttet til ny leilighet med nye mennesker har hun
begynt å bjeffe når hun er alene hjemme. Dette er nok ikke uvanlig etter hva jeg leser, men det har begynt å irritere naboene. Og jeg er i full jobb og har ingen mulighet til å ta meg fri flere dager i strekk for å trene, før om en stund..

fram til nå (1 uke) har jeg latt henne gå løs i leiligheten da hun har hatt selskap av de andre som bor her (kollektiv)
men det er ikke alltid det er noen hjemme..og da begynner hun å bjeffe.

Så her burde jeg kanskje være mer konsekvent, eller for å bruke et bedre ord, skape en bedre rutine ved å la henne være i buret hver gang jeg ikke er hjemme. (Si "kommer snart tilbake) og ikke lage en velkomstscene når jeg kommer tilbake osv.. For hun liker buret sitt og går inn og legger seg der støtt og stadig.. men kommer den strategien til å virke nå som hun er 6 år gammel?
Greia er at hun varsler mye. Hun må alltid ut å bjeffe litt og sjekke hvem som kommer inn døra..noe det til stadighet gjør, da vi er seks personer som bor her. Hvis jeg ikke lar henne gå ut og sjekke, bjeffer hun ca. 1 minutt i motsetning til bare 2 bjeff om hun får gå ut.

Jeg har ikke tenkt på bjeffehalsbånd (vannsprut) som et alternativ, for det er vel ikke det?
litt fortvilet nå, føler med naboene og vil at lille Pepsi skal slappe av og ha det fint alene hjemme.

Noen ytterlige tips til oss?
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
IdaCharlotte

IdaCharlotte


Antall Innlegg : 228
Join date : 23.06.2009
Age : 29
Bosted : Tromsø

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Mar 13 2010, 20:46

Du kan få tak i sånn de bruker baby, kanskje det heter babysitter eller noe i den duren. du går ut av huset. vist du hører henne bjeffe så sier du inn i babysitteren at den skal hysje. for da vet den uansett hvor du er så når du den. vet flere hunder som det har funket på.

Eller kjøpe sånn du plugger i kontakten hos vetrinæren. vet ikke hva det heter. men det er sånn duft lignende sak Smile

kan også være fremmende lyder for den. da funker babysitteren Smile
Til Toppen Go down
http://www.siennalotta.webs.com
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptySøn Mar 14 2010, 13:01

Takk for tipset, men jeg får ikke brukt babysitteren når jeg er på jobb.
Men kanskje en idè for trening om Plan A ikke funker.
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptySøn Apr 04 2010, 21:26

Babysitteren funket absolutt ikke, det var bare å glemme! haha! happy4

Men nå har jeg slutta i jobben min og dedikerer de neste 30 dagene til Pepsi.
Ikkeno' kino eller middag ute på meg dry

Vi starta i dag med 10. sek alene i buret. I begynnelsen av økten (10 repetisjoner med ca. 2 min. pause mellom hver) funka ikke engang det.. 3 sek. måtte jeg begynne med.. men på de 3 siste repetisjonene kunne jeg stå utenfor døra i 10 sek. uten at hun lagde en lyd. Så vi sier oss fornøyd med det i dag.

I morgen skal jeg begynne med flere 10 sek. repetisjoner og så øke til 30 sek. ta det veeeldig sakte og forhåpentligvis klare 1 time alene innen 4 uker...

Måten jeg går fram på er at jeg står ved buret, ber henne komme, gå inn i buret og sette seg. da får hun en godbit og så lukker jeg døren med en gang. snakker ikke til henne. Jeg snur meg, går ut, lukker døra...
Jeg prøvde litt med å si "kommer snart tilbake" men føler at det bare gira henne opp, så kutta det ut.

Jeg skriver "loggen" her slik at dere kan komme med deres synspunkter på treningsmetoden min. Setter STOR pris på tips og kritikk! Dette er første gangen jeg bryner meg på separasjonsangst (det er ihvertfall det jeg tror det er..) Og det virker jo som at hun føler seg tryggere når hun vet at jeg kommer tilbake. dog4
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptySøn Apr 04 2010, 21:44

Alenetrenin tar tid, men er verdt det når man ser resultatet!
Lykke til! happy6
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyMan Apr 05 2010, 08:12

Så flott at du har mulighet til å starte på nytt igjen med alenetreningen! alene hjemme bjeffing Icon_smile Jeg vil tro at det er nytt hjem, nye lyder og nye folk som gjør at hun plutselig har begynt å bjeffe når hun er alene. Nye omgivelser kan føre til stress hos mange hunder, så det er ikke unormalt at man må gå tilbake i treningen ved flytting.

Jeg ville fortsatt som du gjør, bare at jeg ville passet på å ikke alltid øke tiden du er borte, men istedet vekslet på det. Ene gangen blir du borte i 30 sekunder, neste 5 sekunder, så ett minutt osv. På den måten blir det ikke forutsigbart at du alltid blir lengre og lengre borte. Også ville jeg hatt tyggebein/griseører eller noe annet til henne slik at hun har noe å gjøre når du går fra henne. (Å tygge på noe virker beroligende på hunden). Du kan gjerne forlate henne mens hun ligger avslappet og tygger på noe, også kommer du tilbake igjen før hun stresser seg opp. Det holder at du går ut ytterdøra, lukker den igjen og kommer inn igjen med det samme, bare slik at hun ser at selv om du forsvinner ut døra, så er det ingen fare, for du kommer jo tilbake. Om du skal ha henne i bur, så kan du jo også stenge burdøra noen ganger uten at du forlater leiligheta, men istedet forlater rommet og går ut av syne.

Jeg reiste meg og gikk bort til døra og gikk tilbake i sofaen og satte meg igjen ørten ganger i løpet av en dag når Melba var valp. Startet med å kun reise meg mens hun lå i sofaen sammen med meg og satte meg bare ned igjen med det samme. Deretter gikk jeg en meter, to meter osv. Til slutt ble hun så vant til at jeg reiste meg, gikk og kom og satte meg igjen at hun ikke åpnet øynene en gang når jeg bevegde meg, hun sov bare videre evt. fortsatte med å tygge på tyggebeinet dersom hun gjorde det.

Jeg hadde også lys og TV (evt. radio) på når jeg gikk fra henne i starten slik at ting var som normalt med unntak av at jeg ble borte. Dersom Pepsi er vàr for lyder kan det være greit å ha radioen på slik at hun ikke blir liggende å lytte og varsle på alle lyder hun hører. Radioen overdøver i alle fall endel av lydene fra naboer osv.

Jeg var også litt i forkant når Melba var valp og jeg holdt på med alenetreningen, for jeg benyttet meg av DAP (til å ha i stikkontakten) de to første månedene. Nå gikk alenetreningen som smurt med henne, og jeg hadde mulighet til å gå veldig sakte frem, men DAP virker jo beroligende, så jeg valgte rett og slett å benytte det som forebygging. Og det kan jo hende DAP`en var med på å gjøre alenetreningen så enkel som den var, det vet jeg ikke... Men jeg kommert nok til å benytte meg av DAP neste gang jeg får valp også. Syns det er greit å være i forkant når man kan! alene hjemme bjeffing 723324

Vet forøvrig om flere som har positive erfaringer ved bruk av DAP, både på valper og voksne hunder, så det kan jo være verdt å prøve (selvfølgelig sammen med trening. DAP skal ikke erstatte trening).

Lykke til med videre trening!! alene hjemme bjeffing Icon_biggrin
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyMan Apr 05 2010, 19:15

Takk for tipset om å variere tiden jeg er borte! Det hadde jeg ikke tenkt på.

Det med å ha griseøre og slikt i buret kan sikkert fungere etterhvert, men akkurat nå vil hun ikke engang ha favorittgodbiten sin etter at burdøra er lukket. blir helt stiv og skjelver.. men hun holder fred helt opp til 30 sek. av gangen nå.. 25. sek. forbedring på bare et døgn! happy5

Kan for mange repetisjoner pr. treningsøkt være en dum ting? Hvor mange bør jeg holde meg på... nå gjør jeg 10 - 15.
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyMan Apr 05 2010, 20:22

Hvis hun stivner, skjelver og ikke vil ta godbiter så er stressnivået såpass høyt at hun egentlig ikke har nytte av treningen. Selv om hun er stille i 30 sekunder, så har hun det ikke noe bra, og hun lykkes ikke. For å ha nytte av treningen og få en hund som er trygg når den er alene, så må hunden lykkes hele tiden. Det er derfor man må gå så sakte frem og komme tilbake FØR hunden blir stresset, dvs ikke drøye tiden for lenge i starten. Når de kan være alene i en time uten å stresse, så går det gjerne greit å øke tiden fortere, for da har de allerede slått seg til ro med å være alene. Det er starten som er det vanskelige, og man straffes ofte dersom man skynder seg og går for fort frem der.

Sånn som det høres ut nå, i forhold til at hun stresser allerede før du går, så forverrer du i verste fall situasjonen når du forlater henne gang på gang flere ganger om dagen. Det at du går fra henne hele tiden (selv om det bare er i 30 sekunder), vil bare stresse henne enda mer. For å ha nytte av treningen så må hun lykkes hele tiden, og det gjør hun jo ikke når hun starter å skjelve så snart hun skjønner at du skal gå, altså allerede før du forlater henne. Jeg er redd at du ikke vil se fremgang i treningen, heller tvert om, så lenge hun er såpass belastet når hun settes i buret som hun høres ut for å være.

Har du forsøkt å la henne være løs i leiligheten? Eventuelt ha henne på ett begrenset område? Hvis hun stresser med en gang du setter henne i buret, så kan det være verdt å prøve å ha henne løs. Begynn med å bare reise deg, gå noen meter og kom tilbake. Deretter går du til døra, så ut døra og øk etterhvert tiden du er borte. Dersom hun ligger og koser seg med tyggebein så kan du benytte anledningen til å se hvordan hun reagerer når du går da.

Er hun forresten vant å bo sammen med andre mennesker enn deg? Det at hun er blitt så ubekvem når hun er alene hjemme kan jo bero på mer enn ny leilighet og nye lyder, og jo flere momenter som stresser henne, jo verre er det. Hvordan er hun når de andre du bor sammen med er der alene sammen med henne? Kan det ha noe med dem å gjøre? Ikke bare at det er ny leilighet og nye lyder?

Du kan forresten også forsøke å legge en genser som lukter av deg i buret hennes eller på plassen hun pleier å ligge dersom du har henne løs. Mange hunder roer seg når de har noe som lukter av eieren sin. Det er i alle fall verdt å prøve. Så lenge Melba hadde en genser eller noe som luktet av meg, så kunne hun være hvor som helst når hun var valp. Hun fant stor trygghet i det og til og med nå når hun er blitt voksen og andre passer henne, så henter hun gjerne klær som er mine dersom hun finner det, også legger hun seg på dem for å sove. Hun gjør det når jeg er sammen med henne også.

Også ville jeg prøvd DAP. Og ikke minst startet med det med en gang siden du vet at du har en måned på deg til å få henne trygg igjen.

Håper virkelig det ordner seg for deg og Pepsi. Må være vondt å se at hun har det så ille når du går fra henne. alene hjemme bjeffing 626389
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyMan Apr 05 2010, 20:30

Om jeg må ut og ikke kan ta henne med får jeg en av de jeg bor sammen med til å passe henne. Da ligger hun i sofaen med de og koser seg. Det går helt fint. Pepsi går alltid løs i leiligheten, det er kun når jeg er borte hun må sitte i buret fordi hun tisser overalt ellers. (det kommer vel av angsten..) hun er stueren ellers.

Hun liker buret sitt. har alle lekene og tyggetingene hennes der inne så der går hun ofte inn og legger seg, det er med en gang burdøra lukkes at hun blir nervøs. Så jeg skal også trene burtrening med lukket dør imens vi er hjemme.
På treningsøkten i dag gikk det fint, hun skalv ikke.. hun husket forhåpentligvis treningsøkten fra i går.
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyMan Apr 05 2010, 20:46

Hvis hun tisser når hun er løs og blir alene hjemme, så tyder det jo på, som du sier, at hun er engstelig fordi hun er alene. Du kan jo selvfølgelig unngå at hun tisser ved å ha henne i bur (de fleste hunder vil ikke tisse på liggeplassen sin), men det vil jo ikke fjerne problemet med at hun er engstelig for å være alene. Buret vil jo bare fjerne ett symptom, altså tissingen.


Men flott at treningsøkten i dag gikk bra i alle fall! alene hjemme bjeffing Icon_biggrin
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyMan Apr 05 2010, 20:49

Neida hun tisser i buret også, men det er enklere å vaske. Jeg har ikke nok sengetøy til å vaske senga HVER dag wink3
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyMan Apr 05 2010, 21:05

kjeksen skrev:
Neida hun tisser i buret også, men det er
enklere å vaske. Jeg har ikke nok sengetøy til å vaske senga HVER dag wink3
Huffda, såpass. Stakkars liten...

Du kan jo ta kontakt med en atferdsspesialist og få hjelp til å kartlegge problemet og få satt opp ett treningsprogram tilpasset deg og hunden. Ser du bor i Oslo, og Manimal ved Gry Løberg holder jo til i nærheten, så jeg ville kontaktet henne. Her er link til hjemmesiden: Manimal
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyMan Apr 05 2010, 21:09

Takk! Det vurderer jeg faktisk. Men har ikke så god råd,
så prøver treningen selv først. Funker det ikke, så får jeg kontakte en spesialist.

Endelig er butikkene åpne igjen, jeg drar til veterinæren i dag og kjøper en DAP.
Virker som hun trives litt bedre nå, fortsatte tilogmed å tygge på beinet etter jeg gikk ut av rommet..
men.. om hun skal spise et helt bein/griseøre hver dag, blir ikke det litt mye?
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyFre Apr 09 2010, 18:54

Treningen går så der..sikkert for tidlig til å kunne se framgang. Noen ganger klarer hun 3 min. andre ganger bare noen sekunder. det er frustrerende unsure3

Om hun har noe å tygge på er hun veldig fornøyd. men så fort det er spist opp er det tilbake til klynkingen og bjeffingen..
ballen med godbiter inni fungerer på samme måten, men hun blir veldig gira av denne så tipper det er kortere vei fra den til klynkingen enn med et tyggebein som hun ligger rolig og koser seg med..

når bør jeg begynne å se resultater(evt. skifte strategi)? kanskje jeg går for fort frem.. mad2
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyFre Apr 09 2010, 20:12

Hvordan reagerer hun når du går inn på et annet rom i leiligheten å lukker døren? Slår hun seg til ro da, eller står hun på utsiden av døren når du kommer ut igjen?



Jeg ville først kuttet buret, og heller sikret et område. Badet er kanskje enkelt å vaske? Eventuelt en gang? Eller sperr av slik at hun ikke har tilgang til områder med sofa og gulvteppe. Vanlig stuegulv er jo strengt tatt ikke noe problem å vaske, og tissingen vil jo slutte så snart hun blir trygg.

Jeg tror det blir veldig vanskelig for deg å få henne trygg aleine hjemme i buret, fordi hun nå har så negative forbindelser med bur + alene.

Om hun er løs i leiligheten, reagerer hun da om du bærer f.eks en søppelpose ut og setter den rett utenfor inngangsdøren? Om hun ikke reagerer på det, så har du i alle fall at greit utgangspunkt. Da kan du sakte men sikkert øke tiden derifra.
Om hun reagerer allerede i det sekundet du går mot gangen, så må starte enklere. F.eks bare gå mot døren, eller ta i dørhåndtaket, osv..


Et tips som fungerer på en del er å skifte "gå-rutinene" helt. Ikke ta på deg jakken og skoene i gangen, men vent til du er kommet utenfor, osv.. Gå ut en annen inngang om du har muligheten til det ++ Altså ingen av disse tingene gjør at hunden plutselig takler å være aleine hjemme, men det er lettere å lære dem å være trygge når de starter med på "blanke ark" enn å ha masse assosiasjoner til det som skjer. "
Til Toppen Go down
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyFre Apr 09 2010, 20:21

Hun reagerer med en gang jeg såvidt rører på meg i sofaen ja.. og står og venter på meg bak døra bare jeg er ute i 5 sek.
Kan prøve å bare ha henne på rommet (jeg bor i kollektiv), sperre av senga og satse på at hun ikke hopper opp i sofaen og tisser.
Hun er veldig komfortabel med buret sitt fra før, ligger der og sover hele tiden og hun har blitt enda mer komfortabel med det etter vi starta treninga..
men jeg kan prøve en uke med å bare ha henne løs på rommet nå..
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyFre Apr 09 2010, 22:48

Kjøp deg noen kompostgrinder på biltema, koster ikke mye, og de er enkle og slå opp og ned. Sett dem rundt sofaen og sengen, slik at hun ikke har mulighet til å hoppe opp der. Men jeg ville alltid satt det opp i god tid før du skal dra, slik at hun ikke får en negativ greie med at når du styrer med grindene så skal du gå.

Eventuellt kan du kjøpe sånnt tissetrekk fra ikea og tre over sofaen. Da blir i alle fall ikke putene/madrassen ødelagt. Tissingen vil jo slutte så snart hun blir trygg. Smile



Iom at hun er så "med" deg selv når du er inne, så ville jeg startet med å øve "aleine på rommet" trening også. La henne være på rommet når du går på do, eller går rett utenfor, osv. Når du lager deg skive på kjøkkenet ++

Om hun blir helt trygg på å være på rommet, eller i annet rom enn deg for den sakens skyld, når dere begge er i leiligheten blir det nok lettere for henne å lære skikkelig aleine trening.

Det er jo på en måte første steg i treningen, hunden skal takle at eier er i annet rom enn en selv, uten å bli redd, pipe, være utilpass, osv.


Her må jeg bli flinkere selv også, Nano skal helst være med meg over alt, inn på do, ut på kjøkkenet, hele tiden. Lille My er helt annen type, hun ligger i buret sitt stort sett hele dagen.. happy4 Før sto nano utenfor badet og ventet på meg dersom hun ikke fikk bli med inn. Nå følger hun meg gjerne til badet, men går å legger seg med en gang hun ser hun ikke får være med. Samme med soverommet.


Tipsene mine er ikke noe fasit svar altså, men bare noen ideer og tanker jeg har som jeg har lest/hørt har fungert på andre, og som jeg har brukt selv også. Det er mange veier til rom, sies det i alle fall

cool3
Til Toppen Go down
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Apr 10 2010, 13:51

Det er det jeg har gjort hele tiden.. jeg går bare rett utenfor soveromsdøra.
har prøvd å romstere litt og gå litt rundt, men da blir hun nervøs med en gang.
Og hun står ALLTID og venter på meg på andre siden av døra..MED MINDRE hun har noe å tygge på.
da kunne hun ikke gitt mer blaffen....

Når jeg går på do så tar jeg henne aldri med inn, og da går hun og legger seg igjen..som regel..
jeg får bare prøve meg fram litt.

Nå ligger hun alene på rommet med et bein.. det er sikkert spist opp om 15 min, så får jeg se om ulinga begynner.
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Apr 10 2010, 16:13

Husk at hunder forbinder avslutningen med hele situasjonen. Trikset er å avslutte før hun begynner å føle ubehaget.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Apr 10 2010, 17:01

Ja, avslutte når hunden enda er trygg er alfa omega for å få resultater.
Til Toppen Go down
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Apr 10 2010, 18:21

Klar over det. det er bare så uforutsigbart.
Må trene på å være borte 5 sekunder en trillion ganger før jeg tar det store steget til 10 sek.. happy4
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Apr 10 2010, 20:19

Er kjempe vanskelig det der, selv om det høres enkelt ut i teorien.

Lykke til videre, hold oss oppdatert om hvordan det går fremover da Very Happy
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Apr 10 2010, 20:35

hvis det ikke går med 5 sekunder, så kan det jo være for lenge for henne. Da må du begynne på 2 sekunder. Ut av døren og inn igjen før hun får reagert. Så 3-4 sekunder osv. Ikke hopp fra 5 til 10 hvis det blir for mye. Du har 7 sekunder inni der også wink3 Men kanskje du kan gi henne noe hun må tygge lenger på? Sørg for at hun har gått tur og er rolig når du trener, ikke gjør noe styr av at du går. Jeg gir mine et rotegn når jeg går (viser dem håndflaten) og det vet de betyr at de skal bli der og ta det med ro.

Lykke til!
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
kjeksen

kjeksen


Antall Innlegg : 53
Join date : 08.03.2010
Age : 35
Bosted : oslo

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Apr 17 2010, 17:38

hmmmm....det går jo framover. men noen dager føler jeg vi tar tre steg tilbake.
og begynner å lure på om det her virkelig kommer til å funke. hvor lang tid brukte dere på deres hunder?
virker ikke som DAP'en har noen innvirkning på henne heller.
Til Toppen Go down
http://kjeksen.wordpress.com/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing EmptyLør Apr 17 2010, 17:45

Nå er jo din hund voksen og dere har kommet skjevt ut av en eller annen grunn. Noen valper er kjappe (her i huset Zorro) og andre er litt mer opptatt av mor (her i huset Knøttet). En voksen hund som har vært alene før trenger som regel trygghet i nytt hjem før det er ok, men hvis den aldri har lært det kan det være vanskelig. Jeg husker ikke hva tilfellet er hos dere.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content





alene hjemme bjeffing Empty
PosteTema: Re: alene hjemme bjeffing   alene hjemme bjeffing Empty

Til Toppen Go down
 
alene hjemme bjeffing
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Hjemme Alene
» Hjemme-alene trening
» To valper alene hjemme
» bjeffing på mennesker
» hvordan få hunden til å være hjemme alene

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: