Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bæsjing inne

Go down 
+4
Linn
LL
-linda-
Antamina
8 posters
AvInnlegg
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyLør Aug 20 2011, 16:47

Dotreninga med Lea begynte så bra, men nå begynner jeg å bli en smule oppgitt unsure3 Har dotrent to valper før på vinteren, og det gikk som et skudd..
Hun er flink å tissse ute, men å bæsje er hun dårlig på. Det gjør hun inne mens jeg feks sover, er ute en tur, eller står på kjøkkenet og lager mat cool3 Og tro meg, jeg passer på henne som en hauk, og når jeg ser hun holder på gjøre det, så går vi rett ut, leeeenge... men ingen bæsj å se. Så er det noen her med noen tips og råd?
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyLør Aug 20 2011, 16:48

Være ute helt til hun har bæsjet?
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyLør Aug 20 2011, 16:53

-linda- skrev:
Være ute helt til hun har bæsjet?
I flere timer da eller? happy4
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyLør Aug 20 2011, 17:10

Valper holder da seg ikke så lenge.. Så hvis du gir henne mat, og går ut etter et kvarter, og er ute til hun gjør i fra seg, vil vel hun etterhvert skjønne at det er ute man bajser?

Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyLør Aug 20 2011, 17:15

Aro ville også helst bæsje inne de første ukene. Det som funket for oss var rett og slett å holde han i konstant og kjedelig bevegelse, bare gå-gå-gå-gå, tilslutt kom det jo så og si av seg selv :p
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyLør Aug 20 2011, 18:13

-linda- skrev:
Valper holder da seg ikke så lenge.. Så hvis du gir henne mat, og går ut etter et kvarter, og er ute til hun gjør i fra seg, vil vel hun etterhvert skjønne at det er ute man bajser?


Ja, jeg har gjort dette.. Som sagt, hun begynte ganske bra, hun gikk til og med til døra noen ganger og sprang ut i hagen for å bæsje. Jeg føler hun gjør det litt på trass? Hun gjør det noen ganger på tur. Som regel gjør hun det på natta, og når jeg er ute, da er det liksom fritt frem.
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyLør Aug 20 2011, 18:14

LL skrev:
Aro ville også helst bæsje inne de første ukene. Det som funket for oss var rett og slett å holde han i konstant og kjedelig bevegelse, bare gå-gå-gå-gå, tilslutt kom det jo så og si av seg selv :p

Hvor lenge måtte dere gå, før det kom da?
Til Toppen Go down
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyLør Aug 20 2011, 22:17

Antamina skrev:
LL skrev:
Aro ville også helst bæsje inne de første ukene. Det som funket for oss var rett og slett å holde han i konstant og kjedelig bevegelse, bare gå-gå-gå-gå, tilslutt kom det jo så og si av seg selv :p

Hvor lenge måtte dere gå, før det kom da?

Det er veldig forskjellig, men må de på do, så burde det skje iløpet av en halvtime. Men Aro glemte ofte at han måtte, hvis det var noe gøy å finne i vegkanten, så for oss var det å gå gå gå, og ha det så kjedelig som mulig. Hvis det ikke skjedde noe, og vi bare måtte gå inn, sørget jeg for å ha han i fanget den neste timen f.eks, så gå ut igjen. Rett og slett ikke la han få muligheten til å gjøre det inne, hvis de virkelig må på do, så klarer de ikke holde seg i alt for mange timene. Nå bæsjer han over alt! (ute altså happy6 )
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptySøn Aug 21 2011, 09:27

Tålmodighet happy6 Valper er forskjellige og noen syns det er ekstra ille i begynnelsen.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptySøn Aug 21 2011, 11:22

Å jo da.. De kan holde seg leeeenge! Da Lex var valp nektet han å bæsje noe annet sted enn i hagen hjemme. Med det resultat at han en gang ble nødt til å holde seg i 12 timer. Så vil de være vanskelige, så vil de happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptySøn Aug 21 2011, 12:02

Lex skrev:
Å jo da.. De kan holde seg leeeenge! Da Lex var valp nektet han å bæsje noe annet sted enn i hagen hjemme. Med det resultat at han en gang ble nødt til å holde seg i 12 timer. Så vil de være vanskelige, så vil de happy6

oy, 12 timer. Det er selvdisiplin det :p hehe. Men ja, du har jo rett, vil de ikke så vil de ikke. Litt av en rase dette.
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptySøn Aug 21 2011, 18:30

LL skrev:
Lex skrev:
Å jo da.. De kan holde seg leeeenge! Da Lex var valp nektet han å bæsje noe annet sted enn i hagen hjemme. Med det resultat at han en gang ble nødt til å holde seg i 12 timer. Så vil de være vanskelige, så vil de happy6

oy, 12 timer. Det er selvdisiplin det :p hehe. Men ja, du har jo rett, vil de ikke så vil de ikke. Litt av en rase dette.

Det tror jeg er generelt for mange raser, ikke bare én wink3 Lenge leve tålmodighet!
Til Toppen Go down
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyMan Aug 22 2011, 15:19


Men hvis du sier at hun gjør det på tur så kanskje ho ikke vil gjøre det i hagen lenger. Det er jo mange som blir sånn etter en liten stund, hagen blir også en del av hjemmet og da vil de ikke gjøre fra seg der...
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyMan Aug 22 2011, 16:25

Melba liker ikke å gjøre fra seg i hagen eller i nærheten av der vi bor, og det er nok ganske vanlig at hunder ikke vil grise til hjemmet sitt. Bæsjing inne 557338

Nå tror jeg heller ikke at valper holder seg bare for å være sta eller vanskelig. Det handler nok om andre ting slik som at noen eksempelvis kun vil gjøre fra seg på ett spesielt underlag eller på ett spesielt sted. Melba var mye i hagen hos oppdretteren før jeg hentet henne og hun tisset og bæsjet kun på gress i lang, lang tid. Vi kunne være på tur i skog og mark i evigheter, og hun holdt seg helt til hun kom til gress. Fordelen var at hun ikke ville gjøre fra seg inne heller! Bæsjing inne 332565 Etterhvert oppdaget hun at man fint kan tisse og bæsje på lyng og mose også.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyMan Aug 22 2011, 20:11

Cathrine&Jazzi skrev:

Men hvis du sier at hun gjør det på tur så kanskje ho ikke vil gjøre det i hagen lenger. Det er jo mange som blir sånn etter en liten stund, hagen blir også en del av hjemmet og da vil de ikke gjøre fra seg der...

Nei, det er på tur hun ikke vil gjøre det. Hun gjør det av og til i hagen, men hun gjør det mest inne.
Til Toppen Go down
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyMan Aug 22 2011, 21:40

Antamina skrev:
Cathrine&Jazzi skrev:

Men hvis du sier at hun gjør det på tur så kanskje ho ikke vil gjøre det i hagen lenger. Det er jo mange som blir sånn etter en liten stund, hagen blir også en del av hjemmet og da vil de ikke gjøre fra seg der...

Nei, det er på tur hun ikke vil gjøre det. Hun gjør det av og til i hagen, men hun gjør det mest inne.

Hmm, ja da har jeg ikke annet tips enn å følge med på henne og hvis du skal lage mat så kanskje sette ho i buret så lenge..
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne EmptyMan Aug 22 2011, 22:24

Cathrine&Jazzi skrev:
Antamina skrev:
Cathrine&Jazzi skrev:

Men hvis du sier at hun gjør det på tur så kanskje ho ikke vil gjøre det i hagen lenger. Det er jo mange som blir sånn etter en liten stund, hagen blir også en del av hjemmet og da vil de ikke gjøre fra seg der...

Nei, det er på tur hun ikke vil gjøre det. Hun gjør det av og til i hagen, men hun gjør det mest inne.

Hmm, ja da har jeg ikke annet tips enn å følge med på henne og hvis du skal lage mat så kanskje sette ho i buret så lenge..

Hm, ja der sa du noe.. Har ikke burtrent henne enda Embarassed
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bæsjing inne Empty
PosteTema: Re: Bæsjing inne   Bæsjing inne Empty

Til Toppen Go down
 
Bæsjing inne
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tissing inne
» Tissing inne...
» Tissing inne
» Hvordan få ro inne??
» Tisse inne

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: